„..férfinak és nőnek teremtette…” „..férfinak és nőnek teremtette…”

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az óvodai matematikai nevelés elvei, céljai, feladatai Tk. 29.old. Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
Advertisements

Izrael Jézus idejében. 1. Vallási csoportok  Szaddúceusok. Legbefolyásosabb csoport voltak: A főtanács tagjai, a papok és a jeruzsálemi „arisztokrácia”
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
Kezdő Ének Mialatt mély csend borult mindenre, és az éjszaka sietôs útja közepén tartott, mindenható Igéd, Urunk, királyi trónjáról eljött közénk. (Bölcs.
Az akkreditáció szerepe a megváltozott munkaképességű munkavállaló személyének társadalmi reintegrációjában Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest,
Matematikai nevelés pszichológiai, pedagógiai meghatározottsága Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
Erkölcsteológia - I. Jegyzet: Dr. Veres András: Erkölcsteológia megtalálható.
Informatikai rendszerek általános jellemzői 1.Hierarchikus felépítés Rendszer → alrendszer->... → egyedi komponens 2.Az elemi komponensek halmaza absztrakciófüggő.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS Jogok és kötelességek a családban.
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
„Az ember is tud úgy tanulni, mint a patkány a labirintusban” 2Új tanulási módszerek az informatikában.
Gazdasági jog IV. Előadás Egyes társasági formák Közkeresleti társaság, betéti társaság.
A nemzetközi üzleti élet etikája
Isten Nagy Terve 2 rész: Isten, ma is Teremtő.
Ó szép Jézus. Ez új esztendőben légy híveidben. Ó Mária
Évközi 4. vasárnap Január 29. – „A” év.
PÁPA MEGYEI FÓRUM.
Dr. Kovács László Főtitkár
„Csellengő fiatalok” Az ifjúságpolitika komplexitása
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
A felvilágosodás - a polgárosodás eszmeisége
ESETTANULMÁNY Készítette: Fenyvesi Petra
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Iskolaérettség.
Évközi 7. vasárnap Február 19. – „A” év.
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
A Menedék Alapítvány ÉRTÉKEI
„ ..férfinak és nőnek teremtette…”
A katolikus óvodák feladata a Hit évében
Madách Az ember tragédiája elemzés
Tommy's Window dia ♫ Hangszóró szükséges A gyerekek örökkévalók
Környezetgazdaságtan 1
Az életvezetés etikája - a döntésről
A SZENTHÁROMSÁG.
Classis Human Vezetési Tanácsadó
Meghatározása, formái, mikéntje és „forrásai”
a hegyoldalakat borító erdőket, és csodáltam a természet szépségét,
Diplomás Pályakövetési Rendszer
Kérdések az alkalom előtt:
A személyre szabott tanulást támogató tanári kompetenciák
TILTÁS + INFORMÁLÁS. TILTÁS + INFORMÁLÁS TILTÁS (Tabu) INFORMÁLÁS -> PORNÓ -> test mint szexuális objektum.
Család és iskola Nevelés.
Isten hozott! A család mint nevelő, és a hit továbbadója.
Várakozás – Simeon és Anna
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
Akarj többet! Efézus 1:
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
DARUS.
Környezeti Kontrolling
Szervezet-fejlesztés
MASLOW „PIRAMISA” AZ EMBERI SZÜKSÉGLETEK HIERARCHIÁJA
TÁRGYI ESZKÖZÖK ELSZÁMOLÁSA
Megfigyelés és kísérlet
Engedelmesen és szeretettel
A turizmus tendenciáinak vizsgálata Magyarországon
TUDATOSSÁG ÉLJÜNK A JELENBEN.
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Viccesen kreatív és teljesen interaktív!
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
A katolikus óvodák feladata a Hit évében II.
A katolikus óvodák feladata a Hit évében III.
Jézuskától - Jézus Krisztusig
Gadamer ( ) filozófiai hermeneutikája
Színházi élet - Németh Antal
A részekre bontás tilalma és annak gyakorlati alkalmazása
KOHÉZIÓS POLITIKA A POLGÁROK SZOLGÁLATÁBAN
Stratégiai gondolkodás
A tehetséggondozás kihívásai
Előadás másolata:

„..férfinak és nőnek teremtette…” „..férfinak és nőnek teremtette…”

A férfiban/nőben azt csodálom, hogy…. A férfiban/nőben az idegesít, hogy….

A biológiai nemek kialakulása Két alaptörekvés: Két alaptörekvés: - A változó körülményekhez alkalmazkodni - Az elért fejlődést megőrizni Hímnős

A mítoszok Bálványozzák vagy démonizálják a nemiséget Platón Büntetés, fél-emberség

A Biblia többlete Istenképű mindkettő Istenképű mindkettő A nemi különbséget Isten akarta, tehát jó! A nemi különbséget Isten akarta, tehát jó! A két nem összetartozik A két nem összetartozik

Tanítóhivatal „A férfi és a női mivolt tehát a kinyilatkoztatás szerint ontológiailag tartozik a teremtéshez, és arra vannak rendelve, hogy a földi időn túl is megmaradjanak, nyilvánvalóan átalakult formában. Ily módon sajátos jelleget adnak a szeretetnek, „mely nem múlik el” (1Kor 13,8).” „A férfi és a női mivolt tehát a kinyilatkoztatás szerint ontológiailag tartozik a teremtéshez, és arra vannak rendelve, hogy a földi időn túl is megmaradjanak, nyilvánvalóan átalakult formában. Ily módon sajátos jelleget adnak a szeretetnek, „mely nem múlik el” (1Kor 13,8).” Hittani Kongregáció „A nemiség az a létszerű és lényegileg meghatározó dinamika, ami az embert egész életében férfinak és nőnek pecsételi meg testi és lelki megvalósulásában is.” „A nemiség az a létszerű és lényegileg meghatározó dinamika, ami az embert egész életében férfinak és nőnek pecsételi meg testi és lelki megvalósulásában is.”

XVI. Benedek „Az egyháznak védelmeznie kell az embert az emberi természet leromolásával szemben.... Kötelessége, hogy az emberről, mint férfiről és nőről beszéljen, és megkövetelje a teremtés eme rendjének tiszteletben tartását... Amit napjainkban a "Gender" fogalma alatt sokfelé értenek, az lényegében az ember kiszakítását célozza a teremtés a Teremtő rendjéből. Az ember maga akarja megalkotni önmagát, és saját lényét maga kívánja meghatározni. De így az igazság ellen, a teremtés szelleme ellen fordul...„

Ami azonos: a személyes méltóság Az Atya gyermeke mindenki Az Atya gyermeke mindenki A Fiú megváltott mindenkit A Fiú megváltott mindenkit A Lélek karizmái eltöltenek mindenkit A Lélek karizmái eltöltenek mindenkit

Küzdelem az azonos méltóságért A nő leértékelése a zsidó, iszlám, buddhista, taoista vallásban A nő leértékelése a zsidó, iszlám, buddhista, taoista vallásban A nő hátrányos megkülönböztetése a munka modern világában A nő hátrányos megkülönböztetése a munka modern világában Átestünk a ló túlsó oldalára Átestünk a ló túlsó oldalára

Ami különbözik: a nemi sajátosságok Két szélsőség: 1.Minden előre meghatározott 2.Mindenen lehet változtatni (liberalizmus) Egyház: vannak konstansok-állandók, de van változtatható rész is „szilárd alapok” (katekizmus 1959) „bizonyos alapvető javak” (VS 48)

Testi különbözőség Testfelépítés Testfelépítés Ciklikusság Ciklikusság Agyműködés Agyműködés Biológiai törékenység Biológiai törékenység

Férfi gondolkodása analitikus analitikus racionálisabb racionálisabb fő csapásirány fő csapásirány szisztematizáló szisztematizáló nagyban lát nagyban lát igazságosság igazságosság

Nő gondolkodása Kontextuális Kontextuális Részletek érdeklik Részletek érdeklik Intuitívabb Intuitívabb „őt is anya szülte” „őt is anya szülte”

Környezetfüggőség

Impulzivitás

Filozófia-teológia „A különbözőség iskolája” (Heidegger) „A különbözőség iskolája” (Heidegger) Polarizáció a transzcendálásban Polarizáció a transzcendálásban NŐ FÉRFI

Sz3 Teológiai értelme? L. Scheffczyk Misztérium Misztérium Nem két egyforma ember unalmas kapcsolata Nem két egyforma ember unalmas kapcsolata Ráutaltság a kiegészítésre: a lét teljessége rajtunk kívül Ráutaltság a kiegészítésre: a lét teljessége rajtunk kívül Istenképet nem hagyja nyugton Istenképet nem hagyja nyugton Az erósz Isten felé is röpít Az erósz Isten felé is röpít ÉN TE

Krisztus integrálja a férfi és a női szeretetet

Ami összetart Bizalom Istenben: csodálni a másikat Bizalom Istenben: csodálni a másikat Szerelem Szerelem Sok beszélgetés Sok beszélgetés Anima-animus Anima-animus Közös élmények Közös élmények Alázat Alázat Szentségek Szentségek

Krisztus fejlődése Unio hüposztatika: emberi és isteni természet Unio hüposztatika: emberi és isteni természet Kép és hasonlatosság = adottság és feladat Kép és hasonlatosság = adottság és feladat Emberi fejlődése Emberi fejlődése Meg vagyunk váltva Meg vagyunk váltva

A férfivá-nővé érés

Harmónia és dinamika a Szentháromságban

Megtisztelő volt a figyelmük! Köszönöm!

Kétféle óhaj „Gyere velem repülni” – szól a darázs a virágnak „Tapadj az ágra mellém” – szól a virág a darázsnak. Weöres Sándor