Marketing-logisztika Értékesítésmenedzsment Előadó: Dr. Veres István 12.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
VISSZA- CSATOLÁS TERVEZÉS VÉGRE- HAJTÁS ÉRTÉKELÉS Képzés célja.
Advertisements

A kollektív munkajogi szabályozás az új munka törvénykönyvében.
Fókuszban az önkormányzati tagsággal rendelkező szociális szövetkezetek _ A pályázatkezelői felület bemutatása.
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
10. tétel. Ön mint egy vállalat logisztikai vezetője ismertesse elképzeléseit a hatékony információ áramlás megvalósításának lehetőségéről. Információtartalom.
A FELNŐTTKÉPZÉSI A FELNŐTTKÉPZÉSI INTÉZMÉNYEK HATÉKONYSÁGÁNAK VIZSGÁLATA Felnőttképzők Szövetsége Borsi Árpád Budapest, december 10.
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
BINARIT TIMESHEET Több, mint munkaidő nyilvántartás Virág Zsolt (BINARIT Informatikai Kft.)„Hogyan legyek milliomos?” konferencia – BKIK ( )
TARTALOM BREVIÁRIUM – RÖVID MAGYARÁZATOK NÉGY ESZKÖZ BERUHÁZÁSTERVEZÉS ÉS -MENEDZSMENT Bevezetés Főszereplők Az eszközök Tanulság ESZKÖZÖK és ERŐFORRÁSOK.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
Turisztikai desztináció- menedzsment és klaszter Tóthné Bánszki Zsuzsa Észak-magyarországi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht.
Open SKM Agency Kft. - „...a nyílt szabványok választása egyértelműen okos üzleti döntés...” „... az EU nem válhat a zárt forráskód rabjává,
A vállalatok marketingtevékenysége és a Magyar Marketing Szövetség megítélése Kutatási eredmények az MMSZ részére (2008. július)
Környezeti fenntarthatóság. A KÖRNYEZETI FENNTARTHATÓSÁG JELENTÉSE A HELYI GYAKORLATBAN Nevelőtestületi ülés,
Kiszervezés szolgáltatói szemmel Tóth Zoltán november 9.
A KAMAFIP szoftver alkalmazása Dr. Kárpáti László, CSc., MBA California Consulting Bt
Új irányok az emberi erőforrás gazdálkodásban Fiatal regionalisták VIII. országos konferencia Győr, október Szűcs Ágnes Nyíregyházi Főiskola.
BEST-INVEST Független Biztosításközvetítő Kft.. Összes biztosítási díjbevétel 2004 (600 Mrd Ft)
1 Számvitel alapjai Gazdálkodás:a társadalmi újratermelési folyamat szakaszainak (termelés, forgalom, elosztás, fogyasztás) megszervezésére, az ahhoz rendelkezésre.
TEROTECHNOLÓGIA Az állóeszközök újratermelési folyamata.
Gazdasági informatika - bevezető
Széchenyi Programirodák szervezete és működése
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
A nemzetközi üzleti élet etikája
Hidak a közgazdaságtan és a gazdálkodástan között: a vállalatelméletek
Reflexiók a társadalmi és a nonbusiness marketing fogalmi kérdéseihez
A vállalati érdekek és a család összhangjának megteremtése
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az „első lépés” TÁMOP
TÁJÉKOZTATÓ ÉS INDÍTÓ BESZÉLGETÉS A LABORVEZETŐKNEK ÉS MINŐSÉGÜGYI MEGBÍZOTTJAIKNAK SZÓLÓ TANFOLYAM TÉMÁIRÓL, SZERVEZÉSÉRŐL EŐZMÉNYEK Korábbi laborvezetői.
Kihívások a LEADER program eredményes végrehajtásában
ŐRSÉGI TÖBBCÉLÚ KISTÉRSÉGI TÁRSULÁS
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Önkormányzati Fejlesztések Figyelemmel kísérése II.
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
A cégvezetők problémái az informatikával kapcsolatban
SZÁMVITEL.
Gyártástámogatás integrált vállalatirányítási rendszerben
Vörös-Gubicza Zsanett képzési referens MKIK
Hogyan viszonyuljunk a médiaeszközök használatához a válságból való kilábalás után? Szuromi Péter - ZenithOptimedia.
Szervezetfejlesztés II. előadás
A PDCA elv alkalmazása az információvédelmi irányítási rendszerekben 1
STRATÉGIAI ÉS ÜZLETI TERVEZÉS 9. előadás
A márkázás Marketing gyakorlat 6..
A VÁLLALKOZÁS 7. előadás.
Cipész, maradj a kaptafánál!
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
A könyvtár mint rendszer
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Logisztikai Rendszerek Tervezése és Üzemeltetése. Tápler Csaba
Compliance és Corporate Governance
A villamos installáció problémái a tűzvédelem szempontjából
Környezeti Kontrolling
ÉRTÉKTEREMTŐ FOLYAMATOK MENEDZSMENTJE
Szervezet-fejlesztés
A CRM alkalmazásának korlátai a bankszektorban
Vállalati emberi erőforrás menedzsment Teljesítmény-menedzsment.
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint EREDMÉNYEK 4. 8
Forgóeszköz-gazdálkodás
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
(Geolevel Geoinformatikai és Szolgáltató Kft.)
SZEGMENTÁLÁS CÉLPIACKÉPZÉS POZÍCIONÁLÁS
Az MKET új stratégiája – Szolgáltató MKET
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
IT biztonsági monitoring eseményfelügyelet, bizonyítékok,
Előadás másolata:

Marketing-logisztika Értékesítésmenedzsment Előadó: Dr. Veres István 12.

2 Célunk a marketing és a logisztika közötti összefüggés felderítése!

3 Elsődleges kapcsolat az értékesítés rendszerén keresztül!

4 Az értékesítési rendszer 4 fő célja 1. A piaci lefedettség biztosítása 2. A termék jellemzőinek figyelembe vételével kialakított értékesítés 3. A kiszolgálási színvonal biztosítása 4. A vállalat számára megfelelő jövedelmezőség MŰKÖDÉSI CÉLOK!

5 Az értékesítési rendszer céljai és a logisztika Logisztikához rendelt : A kiszolgálási színvonal biztosítása, A vállalat számára megfelelő jövedelmezőség elérése (részben).

6 Az értékesítési rendszer fő célja és a marketing Marketinghez rendelt : A piaci lefedettség biztosítása A termék jellemzőinek figyelembe vételével kialakított értékesítés A vállalat számára megfelelő jövedelmezőség biztosítása (részben)

7 Az értékesítési rendszer fő céljai -A piaci lefedettség biztosítása -A termék jellemzőinek figyelembe vételével kialakított értékesítés -A kiszolgálási színvonal biztosítása -A vállalat számára megfelelő jövedelmező ség

8 Marketing és logisztika A marketing és a logisztika kapcsolata elsődlegesen az értékesítési rendszeren keresztül valósul meg!

9 Marketing-logisztika meghatározása „A marketing-logisztika egy vállalatirányítási szemlélet és ez alapján megvalósított tevékenységi kör, amely áthatja a teljes vállalati működést, integrálja mindkét tudományterület eredményeit, feltételezi a menedzserek kölcsönös tájékozottságát a kapcsolódó szakterületeken, és ezek alapján szinergikus hatást céloz meg.” Komáromi,

10 Marketing és logisztika kapcsolata  Legtöbb vállalati tevékenység mozgatórúgója a marketing! Elkülönült rendszer-szemlélet: rész-optimalizálást eredményez!  Rendszerszemléletű optimalizálás és kooperáció az egyes területek között!

11 Marketing és logisztika kapcsolata Marketing és logisztika alá-fölé rendeltsége,  Különálló osztályok: marketing és logisztika  Ellentétes érdekek mentén működnek  Információhiányos döntési mechanizmusok

12 Marketing és logisztika kapcsolata Vállalati célok:  Marketing és logisztika mellérendeltségének megteremtése  Összehangolt vállalati együttműködés (marketing+logisztika) a vevői igények minél magasabb szintű kiszolgálása érdekében!!!

13 Marketing-logisztika Tágabb értelmezése:  Vállalati értékesítési oldal (output): késztermék értékesítés  Vállalati beszerzési oldal: raktározási költségek, beszerzési utak, rövid beszállítási határidő, Együttes értelmezés a vállalati eredményesség érdekében!

14 Marketing-logisztika Forrás: Lambert D.M. – Stock J.R. (1993), idézi Komáromi ( alapján) Termék ReklámÁr „HELY” (vevőkiszolgálás szintje) Készlettartás költségei Rendelés-feldolgozási és információs költségek Raktározási költségek Szállítások költségei A sorozatnagyság költségei LOGISZTIKA MARKETING

Esettanulmány 1. Sör - Pepsi szövetség

16 Követelmények a marketing- logisztika rendszerében Beszerzési oldal:  Rövid szállítási határidők  Rugalmas beszállítói kapcsolatok  Alacsony készletgazdálkodási költségek Elosztási oldal:  Rövid szállítási határidők  Megfelelő szállítási minőség, szállítási készlet  Szállítási megbízhatóság  A szállítási rugalmasság biztosítása

17 Marketing-mix változás logisztikai következményei 1. Termék: termékkínálat bővülése ► raktározi többlet, kiszállítás, szállítási határidők növekedése, költségnövekedés 2. Ár: árváltozás - kiárúsítás ► raktározási, szállítási, készletezési ktg.-ek növekedése 3. Reklám: eredményes reklám ► növekvő szállítási ktg-ek, speciális csomagolás, 4. Elosztás: „szélesebb terítés” ► növekvő szállítási ktg-ek, ( gyártási helytől a fogyasztóig szállítás)

18 Marketing-logisztika 1. Vállalati döntéshozói (menedzsment) szint: fenntartható arány a marketingmix elemei között, mely a tulajdonosok számára elfogadható, és megfelelő értékesítés-növekedést okoz. Az értékesítési növekménynek fedezni kell a többlet marketing és logisztikai költségeket! 2. A vállalat egyik stratégiai célja lehet a rendelkezésre álló erőforrások felosztása a marketingmix és a logisztika elemei között az optimum elv alapján.

19 Marketing-logisztika szerepe Vásárlói igényesség növekedése Értékesítési csatornák egyensúlyának átrendeződése, Erősödő árverseny, A vásárlóerő koncentrálódása, A fogyasztói piacok szétaprózottsága, A szolgáltatás-érzékeny fogyasztó, A marketing- előny forrása, Innováció és márkázás, Vásárlói kapcsolatok, A beszállítói lánc hatékonysága,

20 ECR- folyamata ECR-folyamatTartalom Hatékony árufeltöltés,Teljes, könnyen elérhető választék nyújtása a fogyasztók által igényelt termékekből Hatékony promóció,Az igényelt választékból magas raktárszint fenntartása, hiányok elkerülése, Hatékony választék kialakítás,Az előállító és a kereskedő promóciós tevékenységeit harmonizálni a hasznok és értékek kommunikálása által, Új termék hatékony bevezetéseOlyan új termék fejlesztése és bevezetése, amelyeket a fogyasztók ténylegesen igényelnek Forrás: Komáromi 2006.

21 Marketing és logisztika közös vállalati területei  Beszállítók kiválasztása,  Az értékesítési csatornák kiválasztása és menedzselése,  Kapcsolatmenedzsment a beszállítók és az értékesítési csatorna kiválasztásánál,  Vevői elégedettség mérése,  Outsourcing előkészítés és döntés,  Kategóriamenedzsment a kereskedelemben,  Csomagolás tervezése, elemzése, értékelése,  Vállalati teljesítményértékelés.

22 Marketing-logisztika menedzsmentjének 3 fő alapelve 1. Funkciók helyett folyamatok kerüljenek a középpontba, 2. Termékek helyett a vevőkre koncentráljunk, 3. Nyereségszemlélet helyett a hangsúly kerüljön át a teljesítményszemléletre. Christopher- Peck alapján

23 Vállalati vonzat Funkcionális szervezetek helyett folyamatorientált szervezetek!

24 Vállalati vonzat  Üzleti kulcsfolyamatok a fókuszban  Kritikus sikertényezők meghatározása  Keresztfunkcionális teamek létrehozása: vállalati célkitűzések mentén a vevői igények minél magasabb szintű kielégítése!!

25 Üzleti folyamatok a szervezetben Forrás: Christopher-Peck, (2003), Innovatív termékek/márkák Fogyasztói márkahűség Beszállítókmenedzselése Stratégiai üzleti tervezés Szervezeti alkalmazások, kultúra és munkamódszerek Értékesítési lánc menedzselése Vevőkmenedzselése Versenyelőny Vevő-kapcsolatok Vevők megtartása Hosszú távú jövedelmezőség

26 Néhány kiemelt kulcsfolyamat 1. Termékfejlesztés, 2. Márkafejlesztés, 3. Lojalitás-építés, 4. Ügyfélkapcsolatok (különböző csatornákon) kiépítése, és fejlesztése, 5. Beszállítói kapcsolatok,

Marketing-logisztika Köszönöm a figyelmet!