Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Cipész, maradj a kaptafánál!

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Cipész, maradj a kaptafánál!"— Előadás másolata:

1 Cipész, maradj a kaptafánál!
A mérhető hatékonyság-növelés módszere a kisvállalkozások számára Dr. Matlák Tamás, a HOA elnökségi tagja 2005. november 9.

2 Magyar Outsourcing Szövetség
„A Magyar Outsourcing Szövetség ágazati korlátozások nélkül, szakmai alapon szerveződő szövetség, amely módszertani alapokból kiindulva, gyakorlati tapasztalatok közvetítésével törekszik a társadalom és a gazdaság szereplőivel megismertetni az outsourcing lényegét és az abban rejlő lehetőségeket.” 32 tag Alapítás: Tagok: HR, IT, pénzügy-számvitel, kontrolling, telemarketing, elemző cégek, egyetemi intézet, tanácsadók

3 Beszéljünk róla! – de miről is?
Outsourcing Kiszervezés Erőforrás-kihelyezés Működő szervezet belső kötelékében meglévő tevékenység megszüntetése, és külső szolgáltatótól való igénybe vétele Outsourcing: beszerzés kifele Kiszervezés: kiszervezem Erőforrás-kihelyezés: kiviszem, amim bent van Klasszikus értelemben: a szervezetben már meglévő funkciók kihelyezése a szervezeten kívülre, és a szolgáltatások onnan történő igénybe vétele Tágabb értelemben: a szervezet működését támogató (nem core) funkciók külső szolgáltatótól való igénybe vétele Hol a határ?

4 Milyen erőforrásokat helyezhetünk ki?
Munkaerő Tárgyi eszközök Szoftver eszközök (!) Ingatlanok Az outsourcing kulcseleme mindig a szolgáltatás visszavásárlása Nyilván nem szervezünk ki pénzeszközöket  Outsourcing: mindig szolgáltatás-alapú, a többi eszköz csak kapcsolódik a szolgáltatáshoz

5 Ki ismer magára? Kívül vagyok? Belül vagyok?

6 „Cipész, maradj a kaptafánál!”
Kiszervezni? Miért? „Cipész, maradj a kaptafánál!” Te cipész vagy, én jó kaptafát tudok gyártani Pl. könyvelő: a hozzáadott értéke az adószabályok ismeretében, az adóhivatali kiigazodásban, stb. van. Autót, szoftvert, eszközt ne ő akarjon magának szolgáltatni

7 Gyakori vélemények A kiszervezés csak az amerikaiaknak való, hogy az indiai olcsó munkaerővel spórolhassanak A kiszervezést nagy volumenben lehet hatékonyan végezni A kiszervezés célja a költségcsökkentés A kiszervezés olyan speciális szaktudást igényel, amivel nem rendelkezem Ha kiszervezem a tevékenységem egy részét, kiszolgáltatottá válok A külső szolgáltató úgysem tudja olyan jól csinálni, mint ahogyan mi végezzük

8 Pontosan mely tevékenységeket szeretnénk kiszervezni?
Hogyan csináljam? Felkészülés Pontosan mely tevékenységeket szeretnénk kiszervezni? A management elkötelezettség megteremtése és fenntartása A megfelelő szolgáltató kiválasztása Humán következmények átgondolása

9 A szolgáltatási keretek pontos meghatározása
Hogyan csináljam? Előkészítés A szolgáltatási keretek pontos meghatározása Szolgáltatás-katalógus Szolgáltatási szintek Árazás Mellékszolgáltatások Mérés, mérés, mérés Változáskezelés Kölcsönös felkészülés a legrosszabb esetre A megfelelő jogi és pénzügyi garanciák kialakítása Szerződéskötés

10 Mérés, értékelés, visszacsatolás Összehasonlító elemzés
Hogyan csináljam? Üzemeltetés Próbaüzem Mérés, értékelés, visszacsatolás Összehasonlító elemzés Egyszerű feladatra egyszerű megoldást, összetett feladatra összetett megoldást!

11 Emeltszintű szolgáltatás
Mérhető előnyök Emeltszintű szolgáltatás Sokoldalú szaktudás Pontosan meghatározott szolgáltatások Szabályozott minőség Pontosan meghatározott szolgáltatási szint Biztonságos infrastruktúra Pontosan meghatározott rendelkezésre állási szint Költségcsökkenés Közvetlen és közvetett költségek Adók, járulékok Hatékonyságnövekedés Rejtett költségek!

12 „Cipész, maradj a kaptafánál!”
Te cipész vagy, én jó kaptafát tudok gyártani Pl. könyvelő: a hozzáadott értéke az adószabályok ismeretében, az adóhivatali kiigazodásban, stb. van. Autót, szoftvert, eszközt ne ő akarjon magának szolgáltatni


Letölteni ppt "Cipész, maradj a kaptafánál!"

Hasonló előadás


Google Hirdetések