VIII. VASÚTI PÁLYÁK TERVEZÉSÉTŐL A KIVITELEZÉSÉIG… KIHÍVÁSOK KERESZTTÜZÉBEN A NEMZETI KÖZLEKEDÉSI HATÓSÁG Alscher Tamás főov. Hidasi Sándor főov-h. Tóth.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Olasz Nap Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Március 20. “Olasz Külkereskedelmi Intézet (ICE): Promóciós tevékenység és szolgáltatások.
Advertisements

Ráczné Dr. Rózsa Katalin projektvezető A DASZK fő feladatai TÁMOP /2-2F
ADATSZERZÉS, INFORMÁCIÓ HASZNOSULÁS Biztonságtudatos vállalati kultúra Készítette: Jasenszky Nándor egyetemi szakoktató NKE NBI TEH tanszék.
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
Az új közbeszerzési törvény megalkotásának körülményei, várható jövőbeli változások május 26. Dr. Kovács László Miniszterelnökség Közbeszerzési Szabályozási.
ALSCHER TAMÁS. JOGSZABÁLYOK ÉS INTÉZMÉNYEK MINDENNEK A KEZDETE XVI. század bányászati célú lóvasúti vontatás fa nyompálya 1760 Anglia; első vaspálya.
Szabadpiaci megoldások az európai autóbusz közlekedésben Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara XVII. Nemzetközi Közlekedési Konferencia Szeged, 2015.
Kocsis Tibor Kaposvár, március 01. Vállalatok K+F+I tevékenységének támogatása.
Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ Szőke István szakmai igazgató Pécs, január 29. A gazdasági válság foglalkoztatásra gyakorolt hatásának.
A munkahelymegőrző támogatás. Alapja  Az évi IV. tv. (a foglalkoztatás elősegítéséről és a munkanélküliek ellátásáról) 18. §.  A 6/1996. (VII.16.)
Hogyan teljesíthetjük a HpT 13§B követelményeit Egy vállalati Compliance Adatbázis terve Dr Lőrincz István Associator Kft.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
Egységes, központi elektronikus nyilvántartás jön létre a korábbi széttagolt, és egymással nem kompatibilis, adathiányos korszerűtlen nyilvántartások.
Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal Haditechnikai és Exportellenőrzési Hatóság Várható változások a hadiipari tevékenységi engedélyezés területén.
MINTAKÉRDÉSEK. A pénzügyi számvitel információs rendszere elsősorban a gazdálkodó szervezetek vezetőinek információs igényeit elégíti ki. A beszámoló.
Az események bejelentésének és kezelésének folyamata Nagy Zsigmond, balesetvizsgáló október 19.
Környezeti fenntarthatóság. A KÖRNYEZETI FENNTARTHATÓSÁG JELENTÉSE A HELYI GYAKORLATBAN Nevelőtestületi ülés,
Közigazgatási szervezetrendszer II. Az államigazgatás szervei – központi és dekoncentrált szervek.
A gyermekek helyzete és az esélynövelés lehetőségei a mai Magyarországon Előadás a „Programok a gyermekszegénység ellen” Biztos Kezdet konferencián, 2008.
vasútszabályozási ismeretek
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Az állami köznevelési közfeladat-ellátás
A szerkezetátalakítási programban bekövetkezett változások
A közérdekű munka büntetés végrehajtása az önkormányzatoknál
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Fenntartható utak Jogi Bizottság
Részekre bontás tilalma
Dr. Kovács László Főtitkár
JSA/LMRA – Veszélyazonosítás a munkavégzés előtt
Kihívások a LEADER program eredményes végrehajtásában
A FELÜGYELŐBIZOTTSÁG BESZÁMOLÓJA A VSZT
A víziközmű-szolgáltatásról szóló évi CCIX
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
Szupergyors Internet Program (SZIP) Jogi akadálymentesítés megvalósítása: Jogalkotással is támogatjuk a fejlesztéseket dr. Pócza András főosztályvezető.
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
MTMT szervezeti hierarchia kialakítása a Széchenyi István Egyetemen
Az Európai Unió közlekedési politikája és a transzeurópai hálózatok
TOP SO „Foglalkoztatási paktum Barcs és térségében” A Foglalkoztatási stratégia célrendszere tervezett programok BARCS VÁROS.
AZ AUTÓBUSSZAL VÉGZETT MENETREND SZERINTI SZEMÉLYSZÁLLÍTÁS ELINDÍTÁSA, HÁROM HÓNAPOS TAPASZTALATA DEBRECENBEN Budapest, Millenáris,
Kommunikáció a könyvvizsgálatban
Elektronikus irat (elektronikus dokumentum) és elektronikus aláírás
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
A kiváltást tervezők / megvalósítók és Az fszk TÁRS projektje közti együttműködés rendszere EFOP VEKOP TÁRS projekt.
M4 metróvonal beüzemelési folyamatai
Munkavégzésre irányuló jogviszonyok
Bevezetés Az ivóvizek minősége törvényileg szabályozott
A PDCA elv alkalmazása az információvédelmi irányítási rendszerekben 1
Dr. Hubai Ágnes Közbeszerzési Tanácsadók Országos Szövetsége, elnök
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
A Dunához kapcsolódó lehetőségek Budapest közlekedésfejlesztésében
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
Compliance és Corporate Governance
A villamos installáció problémái a tűzvédelem szempontjából
Az iskolai szervezet és fejlesztése
Új pályainformációs eszközök - filmek
Szabványok, normák, ami az ÉMI minősítési rendszerei mögött van
A modern hőközpontok jelentősége a távfűtésben Kovács Lajos ügyvezető
a hatékonyabb munkába segítésért
műszaki osztályvezető
Dr. Bánky Tamás Építésfelügyeleti szakmai nap július 5.
Konzuli és Állampolgársági Főosztály, Schengeni Vízum Osztály
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Az MKET új stratégiája – Szolgáltató MKET
A részekre bontás tilalma és annak gyakorlati alkalmazása
Kórházi és ágazati gazdálkodást érintő informatikai fejlesztések és az azokban rejlő lehetőségek Horváth Tamás Vezérigazgató CompuTREND Zrt.
KOHÉZIÓS POLITIKA A POLGÁROK SZOLGÁLATÁBAN
Előadás másolata:

VIII. VASÚTI PÁLYÁK TERVEZÉSÉTŐL A KIVITELEZÉSÉIG… KIHÍVÁSOK KERESZTTÜZÉBEN A NEMZETI KÖZLEKEDÉSI HATÓSÁG Alscher Tamás főov. Hidasi Sándor főov-h. Tóth László ov.

MÁV CFR PKP DB ÖBB BDZ ATOC CD CIE CP RENFE SNCF FS SJ VR ZS Egy dolog állandó, a Változás I. Intenzív jogalkotás Biztonsági filozófia térnyerése Egységes szabályozás Szigorú követelményrendszer (műszaki, biztonsági, intézményi) Bővülő hatáskör (területi, tartalmi, szabályozási, stb.) Kockázatelemzés

MÁV CFR PKP DB ÖBB BDZ ATOC CD CIE CP RENFE SNCF FS SJ VR ZS Egy dolog állandó, a Változás II. Központi felügyelet Biztonsági Hatóságok rendszere (NSA) Biztonsági Hatóságok tevékenységének ellenőrzése (Cross-Audit) Cross Acceptance (jármű engedélyezési egyezmény) ERA regiszterek bevezetése

MÁV CFR PKP DB ÖBB BDZ ATOC CD CIE CP RENFE SNCF FS SJ VR ZS Egy dolog állandó, a Változás III. Vasúti Hatóság feladata A vasúti közlekedés biztonságának kikényszerítése, felügyelete

MÁV CFR PKP DB ÖBB BDZ ATOC CD CIE CP RENFE SNCF FS SJ VR ZS Egy dolog állandó, a Változás III. RendszerszemléletKockázatelemzésPályaJárműEmberVállalkozás Üzemeltetés, fenntartás

MÁV CFR PKP DB ÖBB BDZ ATOC CD CIE CP RENFE SNCF FS SJ VR ZS Kezdeti feltételek I. Az EU csatlakozás előtti helyzet: – szuverén nemzeti vasúttársaságok – önálló hálózati politika – önálló üzleti politika Kölcsönös átjárhatóság biztosítása: – vasúttársaságok által létrehozott és müködtetett szakmai szervezetek (UIC) – két és többoldalú egyezmények (RIV, RIC, OPW, stb.) Vasúti hatóság elsődleges feladata: műszaki engedélyezés

MÁV CFR PKP DB ÖBB BDZ ATOC CD CIE CP RENFE SNCF FS SJ VR ZS Kezdeti feltételek II. Az 1987-től hatályos szabályozás: – Megengedi a határozott idejű használatbavételt. – Eltérő, diszkriminatív szabályozást tartalmaz az egyes infrastruktúra hálózatokra. Országos közforgalmú hálózatokon a mellék és alárendelt vágányokon, a relatívan kisnyílású hidaknál, az alacsony sebességű vonalakon az infrastruktúra üzemeltető engedély nélkül fejleszthet, bonthat. A helyi közforgalmú vasutak üzemeltetői már kevesebb szabadsággal élhetnek. Az iparvágányoknál teljes a hatósági „szigor”. – Élteti a feltételekhez nem kötött „próbaüzem” fogalmát. A fentiekben csak néhány dolgot emeltünk ki azok közül a hazai előírások közül, amelyek az Unió joganyagaival nem egyeznek.

MÁV CFR PKP DB ÖBB BDZ ATOC CD CIE CP RENFE SNCF FS SJ VR ZS Kezdeti feltételek III. Az 1987-es szabályozásban nem volt nagy kockázat: – A hatóság biztonsági funkciója másodlagos volt. A vasút biztonságáért a MÁV (GySEV) szervezete felelt. – A Vasúti Felügyelet munkavállalói a vasút szervezetéből váltak ki, szoros volt és működött a kapcsolati háló, az ügyek informális intézése legalább akkora, helyenként nagyobb súllyal bírt, mint a formális ügyintézés. – A Vasúti Felügyelet dolgozói napra kész ismeretekkel rendelkeztek a vasút műszaki paramétereiről és szabályozásáról.

UNIÓS csatlakozást követően ERA koordinálásával EU vasútjai: – az egységes közlekedési rendszer elválaszthatatlan részei, – a vasúti társaságok az országhatárokon átnyúló személy és áruszállítási szolgáltatók, – a nemzetállamok feladata az EU közlekedési rendszeréhez tartozó infrastruktúra, biztosítása, amelyre a működtetés, karbantartás szereplőit egységes elvek mentén jelöli ki A nemzeti vasúttársaságok tevékenységei fokozatosan liberalizálásra kerülnek, egyenértékűvé válnak a többi piaci alapon működő vállalkozással Kölcsönös átjárhatóság keretrendszere: – az ERA által kidolgozott és a Bizottság által elfogadott egységes európai jogi környezet biztosítása a vasúttársaságok és a vasúti infrastruktúra működtetésére, – egységes, a jármű-pálya kapcsolatra és a jelzési rendszerre vonatkozó műszaki előírások kidolgozása – egységes, minden tagállam által kölcsönösen elfogadandó tanúsítási rendszer bevezetése

Műszaki engedély Átjárhatósági alapfeltétel: Üzembehelyezési (használatbavételi) engedély

Specialitásaink I. Kérdés: Létezik-e ma Magyaroszágon olyan közforgalmú, vagy saját célú vasúti hálózat, amelyre nem vonatkozik: – jelzési és forgalmi utasítás, – nincs pályafelügyeleti/karbantartási utasítása, – nem vonatkozik rá fenntartási/karbantartási mérettűrési előírás?

Specialitásaink II. Válasz: Számottevő közforgalmú vasúti hálózatra nem vonatkoznak forgalmi, karbantartási, mérettűrési előírások utasítások: Ezek a nem MÁV (GySEV) tulajdonú, illetve kezelésű: – saját célú vágányhálózatok, – keskeny nyomtávolságú vasutak.

Specialitásaink III. – Valamennyi EU jogi anyagot ki kell adni hazai jogszabályként, ami jelentős időbeli csúszást jelent és sok esetben tartalmi eltérésekhez vezet. – Az EU vasúti szabályozásai és a hazai építési szabályozás rendszerének összehangolása nem „zökkenőmentes”, jogszabályaink egy része elavult, vagy nem egyértelmű. – Nincsenek bejelentett és kijelölt szervezeteink (egyelőre jogszabály sincs a kijelölésre). Engedélyezési gyakorlatunktól informális elvárás, hogy EU tagállam bejelentett szervezete helyett a műszaki auditálást az NKH munkatársai végezzék. – A használatbavételi engedélyezési gyakorlat nem felel meg az EU előírásainak (próbaüzem, engedélyhez nem kötött folyamatok határozott időre adott engedély).

NKH felügyeleti feladatai Folyamatban lévő beruházások Használatbavétel engedélyezése VASÚTBIZTONSÁ- GI ENGEDÉLY