Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

M4 metróvonal beüzemelési folyamatai

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "M4 metróvonal beüzemelési folyamatai"— Előadás másolata:

1 M4 metróvonal beüzemelési folyamatai
Darai Lajos

2 2014.Március 28 Átadtukü

3

4

5

6

7 Telepített rendszerek

8 M4 Informatikai rendszere

9 Beüzemelési sorrend Fontossága, egymásra épülő folyamatok Jármű tartampróbák (Üzemelő szakaszon fussa le a próbákat) Típus engedélyezési eljárás Sorozat járművek üzembe helyezése Minimum feltételek: Pálya kész állapota Vontatási áramellátás kész állapot Biztosítóberendezés alkalmassága a tartampróbákhoz Alapvető biztonsági kritériumok Vasútbiztonság (próbaüzemi utasítások) Résztvevők biztonsága (párhuzamos munkavégzések biztosítása) Havária esetek kezelése (menekítés, Tűzoltóság felszíni leálló helyei, oltóvíz biztosítása) Képzések a tartampróba lebonyolításra

10 „Járműtelep” biztosítóberendezés beüzemelés
M4 metróvonal beüzemelési ütemei „Járműtelep” biztosítóberendezés beüzemelés „A” biztosítóberendezés beüzemelés „B” biztosítóberendezés beüzemelés Jármű tartampróbák Tesztelés és beüzemelési folyamat Vállalkozói sötétüzemi próbák Megbízói sötétüzemi próbák Hatósági sötétüzemi próbák Forgalmi próbaüzem Használatbavételi eljárás Felkészülés az üzemeltetésre Oktatások lebonyolítása Utasítások megírása

11 Üzem behelyezési folyamat

12 Gyári folyamatok

13 Gördülőállományi ATC üzembe helyezési folyamatok

14 A folyamat résztvevői

15 Forgalmi próbaüzem Üzemeltető próbái utasok szállítás mellett Rendszer rendelkezésre állásának mérése Hibák javítása, szoftvermódosítások Felkészülés a vezető nélküli üzemre Üzemeltetői gyakoroltatás Forgatókönyvek készítése a lehetséges üzemeltetési esetekre Havária esetek kezelésének gyakorlása (éjszakai üzemszünet, hétvégi vágányzárak) Katasztrófavédelem gyakorlatai Rendszer alkalmasságának bizonyítása az automata üzemre Járműkísérő nélküli üzem a járműtelepről való beálláshoz Járműkísérő nélküli üzem a végállomási fordítások során Járműkísérő a hátsó vezetőállásban Járműkísérő nélküli üzem csúcsidőszakokon kívül Járműkísérő nélküli üzem teljes üzemidőben Használatbavételi engedély kiadása

16 Hogyan tovább

17 Legfontosabb tapasztalatok
Bonyolult informatikai rendszerekkel állunk szembe Szakítani kell a hagyományos folyamatokkal Nagyszámú interfész kell kezelni több vállalkozó bevonásával A próbák megindításakor nincs kész rendszer Szoftvermódosításokkal, működés finomításokkal kell számolni A szoftvermódosítások a validációs eljárások miatt időigényesek Hagyományos Dominó rendszert kezelők átállítása az új rendszerre Oktatói szimulátor szükségessége

18 Köszönöm megtisztelő figyelmüket


Letölteni ppt "M4 metróvonal beüzemelési folyamatai"

Hasonló előadás


Google Hirdetések