Az élelmiszerlánc-felügyeleti díj szerepe és hatásai Dr. Koren János.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az ún. tételes Áfa-bevallás bevezetése január 1-jétől [2012. évi LXIX. tv. módosította a évi CLVI. törvényt, amely következtében az Art. 31/B.
Advertisements

2012. december 3. ÉSZAK KELET-PEST MEGYEI LEADER EGYESÜLET Tájékoztató Fórum.
EMCS RENDSZER JOGSZABÁLYI HÁTTERE
Gordos Márta Európai Együttműködési Programok Igazgatósága
Elektronikus ügyintézés, és várható technikai fejlesztések a Növény- és Talajvédelem területén Várszegi Gábor osztályvezető augusztus 30.
1 ‘Bakonyalja-Kisalföld kapuja’ Vidékfejlesztési Egyesület évi ÚMVP monitoring adatszolgáltatási kötelezettség Kisbér,
LEADER pályázat beadásának menete Európai Mezőgazdasági Vidékfejlesztési Alap: a vidéki területekbe beruházó Európa.
A 17/2010. (III. 4.) FVM rendelet a családi gazdálkodók által igénybe vehető átmeneti állami támogatásról Szeged, március 31.
HEVES MEGYEI KORMÁNYHIVATAL
Pannónia Kincse LEADER Egyesület május 21. Pannonhalma A mikrovállalkozások létrehozására és fejlesztésére nyújtandó támogatások részletes feltételeiről.
Környezetvédelmi termékdíj tanácsadó
Szolgáltató adóhatóság 2009’ Bevallások egyszerűsítése Elektronikus szolgáltatások bővítése TEÁOR és szakmakód konverzió Sajtótájékoztató február.
Elektronikus kérelem benyújtás
A HELYI IPARŰZÉSI ADÓVAL KAPCSOLATOS ELJÁRÁSI SZABÁLYOK JANUÁR 1. NAPJÁT KÖVETŐ VÁLTOZÁSAI.
1 A KIFIZETÉSEK ÉS PÉNZÜGYI ELLENŐRZÉSEK FOLYAMATA A KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZETNÉL.
Munkavédelmi előírások rendszere
Kamatadó Kósa Zoltán – június évi …törvény egyes pénzügyi tárgyú törvények módosításáról Kamatadó mértéke:20% Kamatadó köteles.
Prof. Dr. Nagy János Nemzeti Vagyongazdálkodási Tanács Elnöke Budapest, február 24. A felsőoktatási intézmények vagyongazdálkodása.
Áfa, bevételi bizonylatok, a vállalkozás tevékenységével szorosan összefüggő kiadási bizonylatok.
A 259/2002. (XII.18.) Korm. rendelet január 1-től hatályos módosítása
Új Magyarország Vidékfejlesztési Program III. tengelyes nem horizontális intézkedéseinek és a IV. tengelyes intézkedéseinek végrehajtási folyamata.
A szakképzési jogcím rendelet (139/2008. (X. 22.) FVM r.) módosítása (2010. okt. 1.) Készítette: Wayda Imre vez. főtanácsos vez. főtanácsos Földművelésügyi.
A szaktanácsadási szolgáltatások igénybevételéhez nyújtandó támogatás igénybevételéről és elszámolásáról november 16. Sebestyén Andrea EMVA jogcím-felelős.
Pénzügyi és szakmai elszámolás
Integrált helyi fejlesztési akciók ösztönzése” c. 2002/2003 évi Phare program FIZETÉSI KÉRELMEK TIPIKUS HIBÁI Hayde Nóra, pénzügyi menedzser VÁTI Kht.
AZ ALKALMI MUNKAVÁLLALÓI KÖNYVVEL TÖRTÉNŐ FOGLALKOZTATÁS GYAKORLATA március 26.
Önkormányzati adóigazgatás aktualitásai március 4.
Vállalati tanácsadás - sikeres pályázók, sikeres pályázat a Közép-Dunántúlon.
Vállalati tanácsadás pályázatainak értékelése
A környezetvédelmi termékdíj évi változásai Nemzeti Adó- és Vámhivatal Nyugat-dunántúli Regionális Adó Főigazgatósága Tájékoztatási Osztály.
Új Magyarország Vidékfejlesztési Program III. tengelyes nem horizontális intézkedéseinek és a IV. tengelyes intézkedéseinek végrehajtási folyamata.
 Módosítás jogszabályi háttere: › évi XVII. Törvény › 23/2007. (IV.17.) FVM rendelet › Letölthető:  Benyújtás helye: támogatási.
Projekt adatlaphoz csatolandó dokumentumok 1. célterület Nyilatkozat a Helyi Akciócsoporttal való együttműködésről Nyilatkozat honlapon történő megjelenésről.
A FELNŐTTKÉPZÉSI TEVÉKENYSÉG FOLYTATÁSÁNAK ENGEDÉLYEZÉSE 2013
Az igazgatás és az ápolás-szakfelügyelet kapcsolata
INTÉZMÉNYI KÖR NYILVÁNTARTÁS AKKREDITÁCIÓ ENGEDÉLYEZÉS.
Az áfa-törvény jövő évi változásai
Álláskeresőként történő nyilvántartás
A Bit módosítása évi LXXXVI. tv június január január 1.
Személyi jövedelemadó 1+1% felajánlása, fogadása Simon Réka adóügyi ügyintéző NAV Heves Megyei Adó- és Vámigazgatósága Eljárási Osztály Eger, április.
Hulladékgazdálkodás önkormányzati feladatai december 6. Szeged Csongrád Megyei Kormányhivatal Törvényességi Felügyeleti Főosztály Dr. Balogh Zoltánné.
Láncügyletek áfa kezelése szeptember 19.. Láncügylet Definíció: ugyanazon termék több alkalommal történő továbbértékesítése oly módon, hogy a termék.
Jogalkotási aktualitások Dr. Andréka Tamás főosztályvezető Földművelésügyi Minisztérium november 6.
Kitöltési segédlet a zöldség-gyümölcs termelői csoportok beruházási támogatásához kapcsolódó B0471 nyomtatványhoz Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Hivatal.
A közbeszerzések elméleti háttere I. A szeptember 15-től hatályos Kbt. alapján.
Dr. Dávid Ivett Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Hatósági és Jogi Főosztály április 22. Várható szankcionálási eszközök.
Tájékoztató az adózás rendjéről szóló törvény 2007-től hatályos változásairól.
Adóügyi aktualitások (Új jegyzői adatszolgáltatások, egészségügyi szolgáltatási járulék) Lukács György igazgató NAV Heves Megyei Adó- és Vámigazgatósága.
Sajtótájékoztató Sajtótájékoztató Az elektronikus ügyintézés lehetőségei az APEH ügyfélkapcsolati rendszerében Miskolc, szeptember 2.
Helyszíni ellenőrzés Grigely Győző, KDRFÜ. Az ellenőrzés jogi háttere Támogatási Szerződés, ÁSZF 10. pont „Kedvezményezett a Szerződés aláírásával kötelezettséget.
Ö kológiai termékek jelölése Juhász Ágnes NÉBIH ÉTbI Élelmiszer-forgalmazás Felügyeleti Osztály
SIMANECZ TÜNDE FŐTANÁCSOS ADATSZOLGÁLTATÁS ELLENŐRZÉS BÍRSÁGOLÁS HADITECHNIKAI ÉS EXPORTELLENŐRZÉSI HATÓSÁG.
1. A közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló évi CXL. törvény (Ket.)
Nemzeti Energetikusi Hálózat
A pénzügyi szolgáltatások közvetítőit érintő jogszabályi változások
Egyszerűsített foglalkoztatás szabályai
A közigazgatási eljárás II.
Általános tájékoztatás az építőipari regisztrációról Az építőipari kivitelező vállalkozások regisztrációjának gyakorlati tudnivalói Győr, december.
(A Szerződéskötési Szabályzat tükrében)
A SZÁMVITELRŐL SZÓLÓ ÉVI C. TÖRVÉNY MÓDOSÍTÁSAI
E-ügyintézés az adózásban 2006.
2012. évi CXLVII. SZÁMÚ A KISADÓZÓ VÁLLALKOZÁSOK TÉTELES ADÓJÁRÓL SZÓLÓ TÖRVÉNY/KATA/ ÉVI VÁLTOZÁSAI Készítette :Szalainé Somogyi Valéria.
ETS-létesítményeket, EU-ETS hitelesítőket
Megjelent a végrehajtási rendelet!
Üdvözöljük az előadás résztvevőit!
Közbeszerzési Döntőbizottság
II. Országos Állatvédelmi- és Állatjóléti Konferencia
Kötelezettségvállalás nyilvántartása, számvitele
PROGRAMZÁRÁS EMVA –III. – IV. tengely 1.
Közbeszerzési Döntőbizottság
Előadás másolata:

Az élelmiszerlánc-felügyeleti díj szerepe és hatásai Dr. Koren János

Jogszabályi Háttér: 178/2002 EK rendelet : Az Európai Élelmiszerbiztonsági Hatóság létrehozásáról és az élelmiszerbiztonságra vonatkozó eljárások megállapításáról.

Uniós szabályozás A takarmány-, élelmiszerjog, valamint az állategészségügyi és az állatok kíméletére vonatkozó szabályok követelményeinek történő megfelelés ellenőrzésének biztosítása céljából végrehajtott hatósági ellenőrzésekről szóló április 29-i 882/2004/EK európai parlamenti és tanácsi rendelet “A tagállamok biztosítják, hogy megfelelő pénzügyi források álljanak rendelkezésre a hatósági ellenőrzésekhez szükséges személyzet és más források biztosításához, bármilyen, megfelelőnek ítélt eszköz, ezen belül általános adóztatás, illetve illetékek vagy díjak megállapítása révén.”

2008. évi XLVI.Törvény : az élelmiszerláncról és hatósági felügyeletéről -Felügyeleti Díj 47/B § -FELIR 38/A § 40/2012. (IV. 27.) VM rendelete : az élelmiszerlánc-felügyeleti díj bevallásának és megfizetésének szabályairól

Cél az EU-n belül: Magas szintű egészség-és fogyasztóvédelem Követendő elv: Az integrált, a „termőföldtől az asztalig” megközelítés és szemléletmód alkalmazása, lefedve az élelmiszerlánc minden részét, beleértve a takarmány-előállítást,forgalmazást, az elsődleges élelmiszertermelést, az élelmiszerfeldolgozást, raktározást,-szállítást és –forgalmazást. Kockázat alapú ellenőrzés: A nébih az a szerv amely az élelmiszerláncot érintő összes kockázatot felügyeli,és képes kockázat alapú priorizálásra,így a leghatékonyabban tud működni. Mintegy ellenőrzés/év Közel laborvizsgálat /év

Felügyeleti díj 47/B. § (1) Az élelmiszerlánc-felügyeleti szerv részére, az élelmiszerlánc hatósági felügyeleti tevékenységével összefüggő feladatai ellátásának fedezése érdekében az élelmiszerlánc (2) bekezdésben meghatározott szereplői évente felügyeleti díjat kötelesek fizetni. A felügyeleti díj az élelmiszerlánc- felügyeleti szerv bevétele.

A díjtételek változatlanok évek óta, valamint a költségvetési megszigorítások is teszik szükségessé Felváltja a már elavult igazgatási szolgáltatási díj rendszert( tagállam vegyes rendszer) Egységesebbé teszi a teherviselést ( ig.szolg. díj adja a 60% bevételt(húsipar,állatszállítás))9 jogszabály.(10000x78,3000x442) A tervezet szerint 2012-től az egyéni mezőgazdasági kistermelők nagy tömege (53%), valamint az élelmiszeripar nagy volumene miatt (15%) viseli majd e terhek nagyobb részét. Az ügyfél az ÉlTv 38/B §-a szerinti FELIR regisztrációra vonatkozó kötelezettségének is eleget tesz.(Az Élelmiszerlánc szereplőinek teljes körű regisztrációs rendszerének kiépítése)

FELIR 38/A. § (1) Az élelmiszerlánc-felügyelet megalapozott irányítása, valamint az Európai Unió követelményeinek teljesítése érdekében az élelmiszerlánc-felügyeleti szerv létrehozza és működteti az élelmiszerlánc-felügyeleti információs rendszert (a továbbiakban: FELIR).

Alapvető cél hogy minden olyan vállalkozás kerüljön be a felügyeleti díj rendszerbe, amelyik eddig is az élelmiszerfelügyeletet végző szerv szolgáltatásainak igénybevevője volt, és történjen meg a terhek áthelyezése az élelmiszer-lánc felügyelet eddig kevéssé részt vevő piaci szereplőkre

A vidékfejlesztési miniszter 40/2012. (IV. 27.) VM rendelete az élelmiszerlánc-felügyeleti díj bevallásának és megfizetésének szabályairól Az élelmiszerláncról és hatósági felügyeletérõl szóló évi XLVI. törvény 76. § (2) bekezdés 43. pontjában kapott felhatalmazás alapján, az egyes miniszterek, valamint a Miniszterelnökséget vezetõ államtitkár feladat- és hatáskörérõl szóló 212/2010. (VII. 1.) Korm. rendelet 94. § c) pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva, a következõket rendelem el:

A vidékfejlesztési miniszter 40/2012. (IV. 27.) VM rendelete az élelmiszerlánc-felügyeleti díj bevallásának és megfizetésének szabályairól 1. § E rendelet alkalmazásában: a) kistermelõ: a kistermelõi élelmiszer-termelés, -elõállítás és - értékesítés feltételeirõl szóló 52/2010. (IV. 30.) FVM rendelet 2. § 1. pontja szerinti fogalom; b) kisvállalkozás: a kis- és középvállalkozásokról, fejlõdésük támogatásáról szóló évi XXXIV. törvény 3. § (2) bekezdése szerinti fogalom; c) mezõgazdasági kistermelõ: a személyi jövedelemadóról szóló évi CXVII. törvény 3. § 19. pontja szerinti fogalom; d) mikrovállalkozás: a kis- és középvállalkozásokról, fejlõdésük támogatásáról szóló évi XXXIV. törvény 3. § (3) bekezdése szerinti fogalom.

A vidékfejlesztési miniszter 40/2012. (IV. 27.) VM rendelete az élelmiszerlánc-felügyeleti díj bevallásának és megfizetésének szabályairól 2. § (1) Az élelmiszerláncról és hatósági felügyeletérõl szóló évi XLVI. törvényben (a továbbiakban: Éltv.) meghatározott felügyeleti díj (a továbbiakban: felügyeleti díj) összegét a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (a továbbiakban: NÉBIH) számú fizetési számlájára kell megfizetni ezer forintra kerekítve. (2) A felügyeleti díj megfizetését átutalással kell teljesíteni. A befizetési bizonylatnak a közlemények rovatban tartalmaznia kell a felügyeleti díj fizetésére kötelezett adószámát (adóazonosító jelét) és a 3. § (5) bekezdése szerinti tranzakció azonosítót.

A vidékfejlesztési miniszter 40/2012. (IV. 27.) VM rendelete az élelmiszerlánc-felügyeleti díj bevallásának és megfizetésének szabályairól 3. § (1) A felügyeleti díjat ezer forintra kerekítve kell bevallani a NÉBIH honlapján közzétett formanyomtatvány szerinti bevallási nyilatkozattal (a továbbiakban: bevallási nyilatkozat), az alábbi adattartalommal: a) a bevallási nyilatkozatot tevõ neve (cégneve), lakhelye (székhelye, telephelye), természetes személy esetében anyja neve, születési helye és ideje; b) adóazonosító jele (adószáma); c) elõzõ évi nettó árbevétel, illetve jövedelem mértéke; d) felügyeleti díj alapjául szolgáló elõzõ évi nettó árbevétel, illetve jövedelem mértéke tevékenység szerinti bontásban; e) felügyeleti díj összege;

A vidékfejlesztési miniszter 40/2012. (IV. 27.) VM rendelete az élelmiszerlánc-felügyeleti díj bevallásának és megfizetésének szabályairól f) bevallás idõszaka (naptári évtõl eltérõ üzleti év jelzése); g) kapcsolattartó (képviselõ) neve és elérhetõsége; h) fizetési számla száma, amelyrõl a felügyeleti díj utalásra kerül a NÉBIH számlaszámára; i) a bevallásra kötelezett által végzett, élelmiszerlánc- felügyelet alá tartozó tevékenység megnevezése, és tevékenység végzésének helye. (2) Az (1) bekezdés szerinti bevallási kötelezettség elektronikus úton ügyfélkapu használatával teljesíthetõ a NÉBIH honlapján közzétett elektronikus bevallási nyilatkozat formanyomtatvány kitöltésével.

A vidékfejlesztési miniszter 40/2012. (IV. 27.) VM rendelete az élelmiszerlánc-felügyeleti díj bevallásának és megfizetésének szabályairól (3) A bevallásra kötelezett a képviseletének ellátására állandó meghatalmazást vagy megbízást adhat írásban ügyfélkapus regisztrációval rendelkezõ természetes személy számára. A képviseletet a NÉBIH-hez be kell jelenteni, a NÉBIH honlapján közzétett elektronikus formanyomtatvány kitöltésével. A meghatalmazás vagy megbízás eredeti vagy hiteles másolati példányát postai úton is meg kell küldeni a NÉBIH számára. (4) Amennyiben olyan természetes személy nyújt be bevallási nyilatkozatot, akinek képviseleti jogosultsága a (3) bekezdés szerint nem igazolt, a NÉBIH hiánypótlás keretében a képviseleti jogosultság igazolására szólítja fel a benyújtót. (5) A NÉBIH a bevallásról elektronikus úton egyedi tranzakció azonosítót tartalmazó visszaigazolást küld az ügyfél részére.

A vidékfejlesztési miniszter 40/2012. (IV. 27.) VM rendelete az élelmiszerlánc-felügyeleti díj bevallásának és megfizetésének szabályairól (6) A bevallási nyilatkozatban a kötelezettnek nyilatkoznia kell arról, hogy a) mezõgazdasági kistermelõnek minõsül-e, és a mezõgazdasági kistermelõi tevékenységbõl származó jövedelme mellett rendelkezik-e a felügyeleti díj alapját képezõ egyéb jövedelemmel, b) élelmiszert kizárólag végsõ fogyasztó számára értékesítõ mikrovállalkozásnak minõsül-e, c)élelmiszert kizárólag végsõ fogyasztó számára értékesítõ kistermelõnek minõsül- e, d) élelmiszert kizárólag végsõ fogyasztó számára értékesítõ kisvállalkozásnak minõsül-e, amennyiben az Éltv. 47/B. § (5) bekezdés b) pontja szerinti felügyeleti díj fizetési kötelezettséget választja, e) termelõi szervezõdésnek minõsül-e, amennyiben a termelõi szervezõdés tagjától az Éltv. 47/B. § (4) bekezdésében foglaltak szerint a felügyeleti díj fizetési kötelezettséget átvállalja, vagy f) a termelõi szervezõdés és annak tagjai kizárólagos tulajdonában lévõ vállalkozás, amennyiben a termelõi szervezõdés tagjától az Éltv. 47/B. § (4) bekezdésében foglaltak szerint a felügyeleti díj fizetési kötelezettséget átvállalja.

A vidékfejlesztési miniszter 40/2012. (IV. 27.) VM rendelete az élelmiszerlánc-felügyeleti díj bevallásának és megfizetésének szabályairól (7) A mezõgazdasági kistermelõ bevallási nyilatkozatot csak akkor köteles kitölteni, ha az Éltv. 47/B. § (2) bekezdése szerinti tevékenységet nem õstermelõi tevékenység keretében is végez. (8) Amennyiben a termelõi szervezõdés vagy a termelõi szervezõdés és annak tagjai kizárólagos tulajdonában lévõ vállalkozás az Éltv. 47/B. § (4) bekezdésében foglaltak szerint a felügyeleti díj fizetési kötelezettséget tagjától átvállalja a bevallási nyilatkozat benyújtásával egyidejûleg köteles a felügyeleti díj fizetési kötelezettség átvállalására vonatkozó szerzõdés eredeti vagy hiteles másolati példányát a NÉBIH részére megküldeni. (9) Az Éltv. 47/B. § (4) bekezdése szerinti átvállalás esetén, a termelõi szervezõdés vagy a termelõi szervezõdés és annak tagjai kizárólagos tulajdonában álló vállalkozás és annak tagja közötti értékesítésbõl származó árbevétel nem része az Éltv. 47/B. § (3) bekezdése szerinti értékesítés nettó árbevételének.

A vidékfejlesztési miniszter 40/2012. (IV. 27.) VM rendelete az élelmiszerlánc-felügyeleti díj bevallásának és megfizetésének szabályairól 4. § (1) Amennyiben a felügyeleti díj fizetésére kötelezett gazdasági társaság a naptári évtõl eltérõ üzleti évet választ, az Éltv. 47/B. § (3) bekezdés a) pontja szerinti elõzõ évi nettó árbevétel alatt a május 31-ét megelõzõen benyújtott társasági adóbevallás szerinti idõszak nettó árbevétele értendõ. (2) Költségvetési szervek esetében az Éltv. 47/B. § (3) bekezdése szerinti éves nettó árbevétel alatt a költségvetési szerv vállalkozási tevékenységébõl befolyt árbevételét kell érteni. (3) Az Éltv. 47/B. § (3) bekezdése szerinti értékesítés nettó árbevételének, illetve jövedelemnek nem része a jogszabály alapján kapott állami támogatás összege.

A vidékfejlesztési miniszter 40/2012. (IV. 27.) VM rendelete az élelmiszerlánc-felügyeleti díj bevallásának és megfizetésének szabályairól 5. § (1) A felügyeleti díj fizetésére kötelezett a bevallási nyilatkozatban feltüntetett felügyeleti díj alapját képezõ elõzõ évi nettó árbevétel, illetve jövedelem mértékét, valamint a felügyeleti díj összegét módosíthatja. (2) A felügyeleti díj fizetésére kötelezett köteles a bevallási nyilatkozatot módosítani, ha a) a társasági adóbevallásban a nettó árbevétel összege, b) az egyszerûsített vállalkozói adóbevallásban a bevétel összege, c) a személyi jövedelemadó bevallásban az egyéni vállalkozói, illetve mezõgazdasági õstermelõi tevékenységbõl származó jövedelem összege ezen bevallások önellenõrzése vagy adóhatóság általi ellenõrzése eredményeként akként módosul, hogy az a felügyeleti díj alapjául szolgáló elõzõ évi nettó árbevétel, illetve jövedelem mértékét, illetve a felügyeleti díj összegét is érinti.

A vidékfejlesztési miniszter 40/2012. (IV. 27.) VM rendelete az élelmiszerlánc-felügyeleti díj bevallásának és megfizetésének szabályairól (3) A bevallás módosítását a NÉBIH honlapján közzétett formanyomtatványon kell teljesíteni elektronikus úton, amelynek a 3. § (1) bekezdésében foglaltakon túl tartalmaznia kell az alábbi adatokat: a) módosítással érintett idõszak; b) felügyeleti díj alapjául szolgáló elõzõ évi nettó árbevétel, illetve jövedelem módosított mértéke; c) felügyeleti díj módosított összege; d) visszajáró, illetve fizetendõ felügyeleti díj összege.

A vidékfejlesztési miniszter 40/2012. (IV. 27.) VM rendelete az élelmiszerlánc-felügyeleti díj bevallásának és megfizetésének szabályairól 6. § A felügyeleti díj fizetésére kötelezett a bevallást és az azt alátámasztó nyilvántartásokat, bizonylatokat a bevallás teljesítésének évét követõ ötödik naptári év végéig köteles megõrizni. 7. § Amennyiben a felügyeleti díj fizetésére kötelezett az Éltv. 47/B. § (3)– (5) bekezdésében meghatározottnál nagyobb összegû felügyeleti díjat fizetett meg, a NÉBIH a túlfizetés visszafizetésérõl, annak megállapítását követõ harminc napon belül intézkedik. 8. § Ez a rendelet május 1-jén lép hatályba. 9. § A évben a felügyeleti díj bevallási kötelezettség teljesítésével az ügyfél az Éltv. 38/B. §-a szerinti FELIR regisztrációra vonatkozó kötelezettségének is eleget tesz. Dr. Fazekas Sándor s. k., vidékfejlesztési miniszter

01 :Növénytermesztés, állattenyésztés, vadgazdálkodás és kapcsolódó szolgáltatások 02 :Halászat, halgazdálkodás 10 :Élelmiszergyártás 11 :Italgyártás 20 :Vegyi anyag, termék gyártása (műtrágya) 21 :Gyógyszergyártás (állatgyógyászat)

38 :Hulladékgazdálkodás (állati eredetű melléktermék) 46 :Nagykereskedelem (kivéve: jármű, motorkerékpár) 47 :Kiskereskedelem (kivéve: gépjármű, motorkerékpár) élelmiszer,ital,dohány,gyógyszer,dísznövény…) 49 :Szárazföldi szállítás (vasút,közút,állat) 50 :Vízi szállítás (állat) 51 :Légi szállítás (állat)

52 :Raktározás (állat,növény élelmiszer) 55 :Szálláshely-szolgáltatás (vendéglátás) 56 :Vendéglátás (étel,ital,rendezvény) 71 :Építészmérnöki tevékenység, műszaki vizsgálat, elemzés (állat, növény, élelmiszer) HOL? :Az élelmiszerlánc- felügyeleti díj bevallásának lépései 8.pont ‘ebben a keresőben’címszó alattwww.nebih.gov.hu

ltheto/partnerbejelento_lap.html ltheto/partnerbejelento_lap.html /

Köszönöm a figyelmet!