Online mozgóképes tartalmak hatékonysága Gyógyszerkommunikációs konferencia február. 28.
Kurt Vonnegut ( ) A világ tele van olyanokkal, akik igen ravaszul sokkal okosabbnak látszanak, mint amilyenek valójában. (...) Elkápráztatnak bennünket (...), holott valójában szinte semmiféle hasznos tudomással nem bírnak a valóságos életről.
Mire való a televíziós tartalom?
Miért kell életünkben a dráma?
Hamupipőke sztorija
Átlagos katasztrófa sztori
A való élet
Kurt Vonnegut következtetése: „A mozifilmekből és a könyvekből szép ívű és drámai történetek vesznek körül bennünket, ezért a mi életünkből folyamatosan hiányoljuk a nagy kilengéseket („ups and down”) Ezért drámát csinálunk abból is, ami valójában nem az. Az emberek ezért harcolnak egymással, ezért sportolnak, és ezért érezzük, hogy minden ami történek különleges dolog lenne…”
…EZÉRT NÉZÜNK TELEVÍZIÓT!
TÁVIRÁNYÍTÓ MINDENHOL!
Walter Cronkite ( ) „Azért még soha senki nem vásárolt televíziót, hogy tájékozott legyen”
„No one ever went broke underestimating the taste of the television audience”
Hogyan nézünk televíziót?
Mi lesz a televíziós reklámmal??
Hová tűnt a néző?!
Miközben TV-t nézünk! Forrás:
Minden egy irányba mutat:
De hová vezet? Ide vezet!
A Youtube történelme:
A tanulmányról A nemzetközi trendek egyértelműen mutatják a digitális videóhirdetések jelentős mértékű és fokozott dinamikájú előretörését az online kommunikációs piacon. Ennek megfelelően szükségesé vált a magyar piac megismerése, illetve a témával kapcsolatos attitűdök, elvárások és lehetőségek feltérképezése. Megkérdeztük az online hirdetési piac szereplőit az elmúlt évek tendenciáiról és a következő évi terveikről egyaránt. A kutatást kérdőíves módszerrel végeztük az Internet Hungary 2011 konferencián. Annak érdekében, hogy valódi jelen- és jövőképet kapjunk a hazai piacról, a kiértékelés során csak a döntéshozói státuszban lévő válaszadók eredményeit vettük figyelembe. A magyar piacon elsőként a PLAYERTISE készített egy online döntéshozókra fókuszált kutatást a digitális videóhirdetések piacáról.
BrightRoll tanulmány: Publishers Optimistic About Online Video Ad Growth NOVEMBER 4, 2011 USA: végére: USD végére: USD Az amerikai médiatulajdonosok 63%-a szerint az online videóhirdetések hozzák 2012-ben a legnagyobb bevételt! Gyors nemzetközi kitekintés
A hirdetés átvándorol a TV-ről az internetre? Ez nem kérdés, és az sem, hogy mikor, hanem hogy milyen gyorsan? digitális videó hirdetések digitális média döntéshozók ügynökségek televíziós döntéshozók felhasználókhirdetők Rajtu(n)k múlik:
Nemzetközi trendekre alapozva kijelenthetjük, hogy a videóhirdetések egyre nagyobb szeletet vágnak maguknak az online reklámtortából, ezzel szemben Magyarországon és a közép-kelet európai régióban egyelőre nem beszélhetünk ilyen arányú előretörésről. !
Ma Magyarországon alig részesedik a videóhirdetés az online hirdetési piacból. A válaszadók többsége (73%) az online büdzsé kevesebb mint 5%-át költi videóhirdetésre, szemben a nemzetközi trendekkel, ahol a megkérdezettek a teljes online display reklámköltés 17%-át tervezik jövőre videóhirdetésre költeni. * A többség növelni fogja költését a következő évben. A döntéshozóknak csak 15%-a nem tervez jövőre videóban hirdetni. A többség többet költene videóhirdetésre, ha az tartalomra targetálható lenne. demográfiailag és földrajzilag célozható lenne. Egységes platform, nagyobb elterjedtség lehet a megoldás, mert a hirdetők többet költenének videóhirdetésre, ha az elterjedtebb lenne. A kutatásban résztvevő magyar hirdetők 53%-a TV-reklám helyett inkább online videóhirdetésre költene. A többség fontosnak tartja a hiteles kutatási adatokat! * IAB - An Inside Look at Demand Side Perceptions of Digital Video Advertising Vezetői összefoglaló.
Megközelítőleg mennyit költött a céged az elmúlt évben összesen hirdetésekre/reklámra?
Szerinted várhatóan többet, vagy kevesebbet fog költeni az online médiában az elkövetkező 1 évben céged az ideihez képest? A TÖBBSÉG NÖVELNI FOGJA ONLINE KÖLTÉSÉT!
Cégednél körülbelül hány százaléka az online videóhirdetésre költött összeg a teljes online reklámköltésnek? JELENLEG ALIG RÉSZESEDIK A VIDEÓ AZ ONLINE REKLÁMKÖLTÉSBŐL
Amennyiben céged tervez online videóban hirdetni, milyen büdzséből biztosítana rá keretet? CSAK 15%-A A DÖNTÉSHOZÓKNAK, AKI NEM TERVEZ VIDEÓBAN HIRDETNI
Költenék/többet költenék online videóhirdetésre, ha lennének a hatékonyságát alátámasztó hiteles kutatások. A TÖBBSÉG SZÜKSÉGESNEK TARTJA A HITELES KUTATÁSI ADATOKAT!
Hajlandó lennék többet fizetni azért, hogy a hirdetésem releváns videó tartalomban jelenjen meg. TARTALOMRA KELL TARGETÁLNI!
Az online videóhirdetések jobb ügyfél-interakcióra adnak lehetőséget, mint a televízió hirdetések. IGEN!
Többet hirdetnék online videóban, ha a már meglévő TV spotomat változtatás nélkül tudnám felhasználni. FEL KELL KÉSZÜLNI A SPECIÁLIS SUPPORTRA
Többet költenék online videóhirdetésre, hogyha mérhető és összehasonlítható lenne a televíziós kampányok mérőszámaival. BIZONYÍTÉK KELL AZ INTERNETRE VÁNDORLÁSHOZ, NEM ÍGÉRET…
Mit gondolsz, a célközönségedre melyik alábbi hirdetési forma van legnagyobb hatással? ONLINE VIDEÓHIRDETÉST MINDENKINEK!!!
Szerinted céged online hirdetésre szánt költségvetésének hány százalékát fogja kitenni az online videóhirdetésre szánt összeg a következő 1 évben? HA CSAK A FELE IGAZ…
36 Szerinted céged online hirdetésre szánt költségvetésének hány százalékát fogja kitenni az online videóhirdetésre szánt összeg a következő 1 évben? HA EZ A FELE IS IGAZ…
Köszönöm a figyelmet!