Felnőttképzők Szövetsége A felnőttképzés várható szabályozása Dr. Lakos István Gárdony, 2012. október 16.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Szakképzési hozzájárulás év. Legfontosabb változások Új törvény: évi CLV. törvény Módosult a felnőttképzésről, és a felsőoktatásról szóló.
Advertisements

Gazdasági vezetői jogállás Dr. Kőszegfalvi Edit. VEZETŐI FELADAT MUNKAVISZONYBAN 500 millió forintos bevétel, finanszírozási szerződéssel rendelkező eü.
– A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény – A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény – A nevelési-oktatási intézmények működéséről.
Akkreditált Felnőttképzési Intézmény Együttműködés a szakképzés területén a kamarák és az érdekképviseleti szervek között Dávid Lajos FMKIK alelnök Székesfehérvár,
VÁLTOZÁSOK A SZAKKÉPZÉSBEN április 04. dr. Harangozó Ildikó Fejér Megyei Kormányhivatal Építésügyi, Hatósági, Oktatási és Törvényességi Felügyeleti.
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
évi változások a társadalombiztosítási rendszerben (járulékok, egészségügyi hozzájárulás)
Az OKKER Pedagógiai Szolgáltató Intézet FODOR GÁBOR október 10. ÉRTÉK ÉS MIN Ő SÉG AZ OKTATÁSBAN.
A kifizetési kérelem összeállítása TÁMOP-3.2.9/B-08 Audiovizuális emlékgyűjtés.
MESZK Gyermekápolási Szakmai Tagozat Beszámoló Bognár Lászlóné tagozatvezető.
A BKIK Oktatási Igazgatóságának és Oktatási Nonprofit Kft-jének feladatai.
1 A SZAKMAI ÉS VIZSGAKÖVETELMÉNYEK JOGSZABÁLYI KÖRNYZETE, ÚJ FOGALMAI Laczkovich Jánosné Budapest, május 17.
A FELNŐTTKÉPZÉSI A FELNŐTTKÉPZÉSI INTÉZMÉNYEK HATÉKONYSÁGÁNAK VIZSGÁLATA Felnőttképzők Szövetsége Borsi Árpád Budapest, december 10.
Befolyást a gazdaságnak a felsőoktatásban! Dr. Parragh László elnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
A kamara szerepvállalása a felnőttképzésben évi LXXVII. tv. főbb rendelkezései Tv. hatálya elsődlegesen az állam által elismert vizsgával záruló,
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Hogyan teljesíthetjük a HpT 13§B követelményeit Egy vállalati Compliance Adatbázis terve Dr Lőrincz István Associator Kft.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal Haditechnikai és Exportellenőrzési Hatóság Várható változások a hadiipari tevékenységi engedélyezés területén.
Az alapító okirat: (latinul: memorandum) egy jogi aktus írásba foglalása, mely például egy intézmény létrehozására irányul. Célja, hogy egységes szerkezetben,
A TANULÓSZERZŐDÉS, MINT A DUÁLIS KÉPZÉS MOTORJA InnoLignum Sopron Erdészeti és Faipari Szakvásár és Rendezvénysorozat Szeptember 8. Soproni kereskedelmi.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
Gazdasági jog IV. Előadás Egyes társasági formák Közkeresleti társaság, betéti társaság.
Pályaválasztási szülői értekezlet Készítette: Gede Eszter
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
A GINOP kiemelt projekt általános bemutatása, elért eredményei
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
TÁMOP / „A hátrányos helyzetűek foglalkoztathatóságának javítása (Decentralizált programok a konvergencia régiókban)”
eddigi tapasztalatainak ismertetése és a tanulságok
Barcsák Marianna KPSZTI
Kína üzleti szemmel június 24..
Az OKJ kialakításának elvei és az új szakképesítések bevezetése
KSH Statisztikai koordinációs főosztály
Kihívások a LEADER program eredményes végrehajtásában
A FELÜGYELŐBIZOTTSÁG BESZÁMOLÓJA A VSZT
A víziközmű-szolgáltatásról szóló évi CCIX
ŐRSÉGI TÖBBCÉLÚ KISTÉRSÉGI TÁRSULÁS
Az Áldozatsegítő Szolgálat átalakulása
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
ÚJ UTAKON A SZAKKÉPZÉS Társy József
D Á N I A 2007.november Készítette: KOVÁCSNÉ NAGY MÁRIA.
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
TOP SO „Foglalkoztatási paktum Barcs és térségében” A Foglalkoztatási stratégia célrendszere tervezett programok BARCS VÁROS.
Országos Felnőttképzési Tanévnyitó Debrecen
Az aktív korúak ellátására való jogosultság megállapítása
SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ február 6.
Vörös-Gubicza Zsanett képzési referens MKIK
A kétszintű érettségi.
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
A kiváltást tervezők / megvalósítók és Az fszk TÁRS projektje közti együttműködés rendszere EFOP VEKOP TÁRS projekt.
1993-as közoktatási törvény
ePálya fejlesztések a 15/2008 NSZFT szerződés keretében
A HEVES MEGYEI KORMÁNYHIVATAL MUNKAÜGYI KÖZPONTJÁNAK 2011
Intézmény-akkreditáció szakképző intézmények kérelme esetén
Folyamatosan emelkedik a lakosság
középfokú felvételi eljárás
Jegyzői Értekezlet A településkép védelméről szóló évi LXXIV. Törvény végrehajtásának aktuális Önkormányzati feladatai Lukáts István.
ePálya fejlesztések a 15/2008 NSZFT szerződés keretében
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
Lorem ipsum.
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Felvételi a középfokú iskolákban a 2016/2017. tanévben
Fehér Gyűrű Közhasznú Egyesület – TÁMOP 5.6.1/C projekt
A részekre bontás tilalma és annak gyakorlati alkalmazása
Kórházi és ágazati gazdálkodást érintő informatikai fejlesztések és az azokban rejlő lehetőségek Horváth Tamás Vezérigazgató CompuTREND Zrt.
Az aktív korúak ellátására való jogosultság megállapítása
Szabálytalanságkezelés
Előadás másolata:

Felnőttképzők Szövetsége A felnőttképzés várható szabályozása Dr. Lakos István Gárdony, október 16.

Ami ismert és ami várható Szakképzési hozzájárulás évi CLV. törvény a szakképzési hozzájárulásról és a képzés fejlesztésének támogatásáról OKJ 150/2012. (VII. 6.) Korm. rendelet az Országos Képzési Jegyzékről és az Országos Képzési Jegyzék módosításának eljárásrendjéről 27/2012.( VIII. 27.) NGM rendelet a nemzetgazdasági miniszter hatáskörébe tartozó szakképesítések szakmai és vizsgakövetelményeiről 217/2012. (VIII. 9.) Korm. rendelet az állam által elismert szakképesítések szakmai követelménymoduljairól Felnőttképzési törvény

Országos Képzési Jegyzék Az óraszámok Gépi forgácsoló óra 480 óra helyett Pénzügyi-számviteli ügyintéző óra 350 óra helyett Ft (500 Ft/fő/óra) 4 év (4 órával 360 alkalom, 180 hét) KimenetekRégi OKJÚj OKJ Részszakképesítés Szakképesítés Szakképesítés-elágazás432- Szakképesítés-ráépülés Összesen

Javasolt OKJ-forma (MKIK) Szakképesítés azonosító száma Szakképesítések megnevezése Szakmacsoport Szakközépiskolai ágazati besorolás Iskolarendszerű képzési idő (év) Iskolarendszeren kívüli képzési idő (óra) Távoktatás A szakképesítésért felelős minisztérium a évi XLII. tv. alapján Szint Tanulmányi terület Sorszám Szakképesítés köre Szakképesítés megnevezése Részszakképesítés megnevezése Szakképesítés- ráépülés megnevezése 3 Autógyártó 5 3 év1000 óra NGM 4 Bányaipari technikus 572 év1200 óra NGM 3 Bányaművelő óra NGM 3 Hűtő- és légtechnikai rendszerszerelő 5 3 év1000 óra NGM 3 Hűtéstechnikai berendezéskezelő óra NGM 3 Hűtő-, klíma- és hőszivattyú berendezés- szerelő 5 1 év700 óra NGM 3 Központifűtés- és gázhálózat, víz-, csatorna- és közmű- rendszerszerelő 5 3 év1000 óra NGM 3 Gáz- és hőtermelő berendezés-szerelő 5 1 év700 óra NGM 3 Csőhálózatszerelő óra NGM 3 Vízgépészeti és technológiai berendezésszerelő 5 1 év700 óra NGM

Az új OKJ formája /2012. (VII. 6.) Korm. rendelet – 1. melléklet 1. táblázat : szakképesítések, szakképesítés-ráépülések

Az új OKJ formája 2.

A képzés minősége – az… akkreditációs rendszer ellenére, a képző intézmények ellenérdekeltsége miatt – …nem javult. A… képzettség… mögötti tudás nem egyenszilárdságú az iskolai rendszerben megszerzettel. A felnőttképzési rendszer… átláthatatlan, visszaélésekre ad lehetőséget. A támogatott képzések struktúrája és tartalma nem felel meg a gazdaság igényeinek… A szabályozás nem tesz különbséget az állami és az egyéb… képzők között. Helyzetkép…

Differenciált szabályozás… El kell választani a felzárkóztató, a szociális szövetkezetekben megvalósuló munkavégzéshez és a közfoglalkoztatási programokhoz kapcsolt képzéseket a felnőttképzés egészétől. …mert… - résztvevői… képzési szempontból is sajátos célcsoportot alkotnak; - … állami felnőttképzési intézményrendszerben valósulnak meg, központilag meghatározott képzési programok és tananyagok alapján;… - finanszírozásuk… állami forrásokból történik.

Differenciált szabályozás… A felnőttképzési törvény csak azon képzők működését szabályozza, amelyek - államilag elismert végzettségekre felkészítő (OKJ szerinti szakképesítés, illetve nyelvvizsga megszerzésére felkészítő), valamint - állami, uniós forrásból támogatott (továbbiakban: támogatott) képzéseket valósítanak meg (kivéve a külön jogszabályban szabályozott un. „hatósági képzéseket”).

Differenciált szabályozás… E képzéseket szabályozási szempontból négy nagy körre osztjuk: - OKJ szerinti szakképzések…, - támogatott egyéb szakmai képzések…, - államilag elismert nyelvvizsgára felkészítő és támogatott nyelvi képzések…, - egyéb támogatott általános képzések… (a négy képzési kör összefoglalóan: felnőttképzésben szabályozott képzések).

Differenciált szabályozás… A 2. és a 3. képzési körbe tartozó képzések esetében – az OKJ szerinti szakképesítések szakmai és vizsgakövetelményeihez hasonló tartalommal és nyilvánossággal - létrehozzuk a felnőttképzési szakmai…, illetve a felnőttképzési nyelvi programkövetelmények nyilvántartását… A nyilvántartások vezetését…a nyelvi programok esetében a Nemzeti Munkaügyi Hivatal, …illetve a szakmai programok esetében a köztestületként hatósági jogosítványokkal felruházott Magyar Kereskedelmi és Iparkamara… végzi…

Differenciált szabályozás… Megváltoztatjuk a nem kellően differenciált és sok felesleges adminisztrációt igénylő akkreditációs rendszert… Az engedélyt a hatóság adja ki. A hatóság az 1. és a 2. képzési körbe tartozó kérelem esetén – az MKIK programszakértői nyilvántartásában szereplő – szakértőt is kijelölhet, vagy erre az MKIK-t felkérheti. A 3. és 4. képzési körbe tartozó kérelem elbírálásában a hatóság… szakértője vehet részt.

Differenciált szabályozás… Az OM-azonosítóval rendelkező közoktatási intézmény iskolai rendszerben folytatott főtevékenységével összhangban lévő kérelmét nem véleményezi szakértő. A hatóság… – kétévenként legalább egyszer - a helyszínen törvényességi és szakmai szempontból ellenőrzi a… képző tevékenységét. …az ellenőrzést az 1. és… 2… körbe tartozó képzéseket folytató intézmények esetében… MKIK… szakértő bevonásával folytatja le. … az 1. képzési körbe tartozó gyakorlati képzések ellenőrzéséhez… az MKIK közvetlenül jelöli ki képviselőjét.

Akkreditáció… …az akkreditált intézménynek „felelősségbiztosítási szerződéssel”, felnőttképzési biztosítékkal kell rendelkeznie,… Az… akkreditált intézmény… folyamatosan működtet egy, az EU által… kidolgozott referenciakeretnek (EQAVET) megfelelő minőségbiztosítási rendszert. A támogatott képzések legfontosabb indikátorai (…lemorzsolódók, sikeres vizsgát tett személyek száma,…)… Legyen-e „főállású” tanár, „saját” infrastruktúra?

A nyilvántartási rendszer Megszüntetjük a felnőttképzést folytató intézmények jelenlegi nyilvántartási rendszerét. Ezután a… szabályozott… képzésekről kell – az OSAP adatszolgáltatáson túl – részletes információkat szolgáltatni elektronikus formában. A veszteségek: - az átfogó nyilvántartás és statisztika - a felnőttképzési szerződés, - a képzési program, - az előzetes tudásmérés.

Felnőttképzők Szövetsége Köszönöm megtisztelő figyelmüket!