Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

1 Vállalkozásmenedzsment I. Előadó: Móróné dr. Zupkó Tímea Telefon:30/217-3019

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "1 Vállalkozásmenedzsment I. Előadó: Móróné dr. Zupkó Tímea Telefon:30/217-3019"— Előadás másolata:

1 1 Vállalkozásmenedzsment I. Előadó: Móróné dr. Zupkó Tímea Telefon:30/

2 2 Ajánlott irodalom: Chikán Attila: Vállalatgazdaságtan AULA kiadó

3 3 A szervezet fogalma  Emberek szövetsége, valamilyen cél elérése, vagy feladat végrehajtása érdekében

4 4 Üzleti vállalkozás  Olyan emberi tevékenység, amelynek alapvető célja fogyasztói igények kielégítése nyereség elérésével. –Alapvető céljának megvalósításában önálló –Profitorientált –Kockázatot vállal –Valóságos piacon működik

5 5 Vállalat  Jogi személyiséggel rendelkező üzleti vállalkozás szervezeti kerete

6 6 Fogyasztói igény Olyan igény, amelyet a gazdaság szereplői nem saját szervezetükön belüli munkával és nem is közösségi intézmények útján kívánnak kielégíteni. Termék vagy szolgáltatás iránti fizetőképes keresletként jelenik meg.

7 7 A vállalat küldetése A vállalat alapvető céljának konkrét értelmezése. Meghatározza a működési kört és a belső működést, valamint az érintettekkel való kapcsolatok alapelveit

8 8 A vállalati működés érintettjei Minden olyan személy vagy csoport, amely befolyásolhatja a szervezet működését és/vagy érdekelt annak következményeiben. –Külső érintettek –Belső érintettek

9 9 Alkalmazottak Menedzsment Tulajdonosok Szállítók Bankok Stratégiai partnerek Fogyasztók Állami intézmények Állampolgári közösségek Természeti környezet

10 10 A vállalat céljai  Egyéni célok  Szervezeti célok  Belső érintettek céljai

11 11 Képviseleti probléma A menedzserek jól képviselik-e a tulajdonosok érdekeit? Alapja: információs asszimmetria Menedzseri célok:  növekedés  könnyebb működtetés  személyes indíttatás

12 12 A vállalat kormányzása A vállalat legfelső szintű irányítását végző intézmények és mechanizmusok összessége. –KGY, –FB, –IG, –CEO, –Menedzsment

13 13 A vállalat tevékenységi rendszere

14 14 Hagyományos megközelítés Ügyvezető Gazdasági igazgató Termelési igazgató Kereskedelmi igazgató Főfolyamat (termelés, szolgáltatás) Feltételbiztosító folyamat (műszaki előkészítés, munkaügy, logisztika) Kisegítő, kiszolgáló folyamat (energiaellátás, üzemfenntartás) Irányítási folyamat (vezetés, tervezés, szervezés, ellenőrzés) input output

15 15 Porter féle folyamat felfogás (1985) Értéklánc:A vállalati tevékenységek értékalkotó összekapcsolása A vállalati folyamatok működtetésének célja, hogy a végső fogyasztó igényeinek megfelelő, minél magasabb értéket képviselő terméket hozzon létre.

16 16 Porter-féle értéklánc modell

17 17 Chikán Attila folyamat megközelítése Pénzügy Termelés InnovációMarketing Emberi erőforrás Információ Logisztika Fogyasztó

18 18 Vállalati stratégia: a vállalati működés vezérfonala, a vállalati célokat és elérésük lehetséges módjait fogalmazza meg a vállalati helyzetértékelés és a környezetből származó előrejelzés alapján

19 19 A küldetés végrehajtásához elengedhetetlen: Marketing A vállalat piaci kapcsolatait fejlesztő és megvalósító funkciók Innováció A fogyasztói igények új, magasabb szintű kielégítése

20 20 Innováció Fogyasztó igényekhez való alkalmazkodás A fogyasztó igények új, magasabb minőségi szinten való kielégítése

21 21 Alapesetei (Schumpeter 1939)  Új termék  Új eljárás, technológia  Új piac  Új nyersanyag, beszerzési forrás  Új szervezet

22 22 Piacvezérelt innováció: Az az újdonság, amelyre felismert piaci igény már létezik Technológiavezérelt innováció: A technikai fejlődés nyújtotta lehetőségek piaci kihasználása

23 23 A marketing A vevői bizalom elnyerésének tudománya Olyan tvékenységrendszer, eszköz- és módszertár, amely érvényesíti a vállalkozás fogyasztó- és piacorientált szemléletét. Michael Marks(1887): „Sikerült eladni a megfelelő terméket a megfelelő helyen a megfelelő áron a megfelelő módon kínálva a megfelelő embereknek.”

24 24 A marketing tevékenységrendszere Fogyasztói szükséglet meghatározása Versenyhelyzet, versenytársak elemzése Fogyasztó kiszolgálása (marketingmix) Marketingstratégia, tervezés A marketing vállalati működése Teljesítményelszámolás, Értékelés, kommunikáció Termékmarketing Ármarketing Értékesítési utak Marketing kommunkáció Marketing szervezet Piackutatás, jelentések, elemzések Ráfordítások, költségek

25 25  Életgörbe: a termék piaci pályájának volumen- függvénye Bevezetés Növekedés Érettség Hanyatlás idő értékesítés


Letölteni ppt "1 Vállalkozásmenedzsment I. Előadó: Móróné dr. Zupkó Tímea Telefon:30/217-3019"

Hasonló előadás


Google Hirdetések