Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Eem. 13. 1 Kommunikáció a szervezetben EEM. 13.. eem. 13.2 A szervezeten belüli kommunikáció a vezetés alapvető eszköze! A szervezet összehangolt működésének.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Eem. 13. 1 Kommunikáció a szervezetben EEM. 13.. eem. 13.2 A szervezeten belüli kommunikáció a vezetés alapvető eszköze! A szervezet összehangolt működésének."— Előadás másolata:

1 eem. 13. 1 Kommunikáció a szervezetben EEM. 13.

2 eem. 13.2 A szervezeten belüli kommunikáció a vezetés alapvető eszköze! A szervezet összehangolt működésének kulcsa! Struktúra – relatív állandó Kultúra – közös értékrend Kommunikáció – dinamikus koordináció

3 eem. 13.3 A menedzserek tevékenysége

4 eem. 13.4 Hozzájárulás a menedzseri hatékonysághoz 19 % 11 % 26 % 44 %

5 eem. 13.5 1. A kommunikáció fogalma  A kommunikáció olyan folyamat, melynek során két vagy több ember szimbólumok segítségével adatok, események vagy gondolatok közös értelmezésére törekszik.  Több mint információ csere, dinamikus interperszonális folyamat, amely a magatatás megváltoztatására irányul (befolyásolja észlelést, érzelmeket, a kohéziót és a motivációt is!)

6 eem. 13.6 2. Kommunikációs csatornák  Verbális kommunikáció  Beszéd (párbeszéd, értekezlet, előadás)  Írás (jelentés, utasítás, tájékoztatás, elektronikus kommunikáció)  A Nem verbális kommunikáció alátámasztja a tartalmat és segíti a befogadást (gesztus, mimika, tekintet, testtartás, öltözködés..)  Teljes befogadás = 7% szöveg + 38% hang + 55% arcjáték

7 eem. 13.7 Csatornák egy szervezetben  Formális – szabályozott tartalmak és utak  Informális - az emberek érdeklődése, kulturális vagy szakmai alapú szerveződésein keresztül

8 8eem. 13. 3. A kommunikáció funkciói  Információs funkció - döntési bizonytalanságot csökkentő tartalmak  Érzelmi funkció - szerepek megerősítése, egymás elfogadása  Motivációs funkció –elvárt teljesítmények közlése és értékelése, elismerése  Ellenőrzési funkció - szervezeti utasítások visszacsatolások eszköze

9 9eem. 13. 3. Egyéni kommunikációs stílusok  Magabiztos (assertive): őszinte, közvetlen, öntudatos – a személy nyíltan és őszintén megnyilvánítja a véleményét, érzéseit, megvédi saját érdekeit anélkül, hogy mások jogait sértené  Bizonytalan (nonassertive): határozatlan, mentegetőző, félénk, nem áll ki saját érdekei mellett, azt jelezve, hogy azok nem fontosak.  Erőszakos (aggressive): szemrehányó, vádló, másokat irányító, felsőbbrendű magatartás, saját érdekét védi tekintet nélkül mások érdekeire.

10 eem. 13.10 4. A kommunikáció modellje ÖTLETKÓDOLÁS ÁTVITEL REAKCIÓ MEGÉRTÉSDEKÓDOLÁSVÉTEL CSARORNÁK ZAJ

11 11eem. 13. 5. Zavarok a kommunikációban  A kommunikáció összetettségéből származó zavarok  közvetítő nyelv  érzelmek, attitűdök közvetítője  csoportnyomás, kulturális alapok  szabályok, szűrők, elfogadott minták  nagy szervezet, hosszú idő, leegyszerűsítik  A küldő okozta zavarok  a küldő bizonytalan  szándékosan torzít  bizonytalanságban tart: megtévesztés, pszichológiai hadviselés, taktikai pozíció harc  az információ monopólium hatalomforrás

12 eem. 13.12 Zavarok a kommunikációban  A fogadó érzékelése  Érzékelési hibák  Korlátozott figyelem  Torzítás csoporthatásra  Képességek hiányossága  Pozitív, negatív befogadása, önvédelem  Bizalmatlanság a küldővel szemben  Egésszé formálás, kiegészítés  Időbeli diszkontálás  A visszacsatolás folyamata  Személyiségünket támadó üzeneteket visszautasítjuk  Kicsi részlet döntőként való megjelenítése  Elmaradó visszacsatolás  Nem engedélyezett visszacsatolás

13 eem. 13.13 6. A kommunikációs hálózatok  Centralizált hálózatok kerék lánc Y forma

14 eem. 13.14 A kommunikációs hálózatok  Decentralizált hálózatok körkörös teljes körűen kölcsönös

15 eem. 13.15 7. A szervezeti kommunikáció irányai  Lefelé irányuló ( a hierarchia alsóbb szintjei felé) információ elosztás, utasítás, iránymutatás a beosztottaknak  Felfelé irányuló üzenetek a menedzser számára, javaslatok, beszámolók, visszajelzések a menedzser számára, (decentralizált döntési jogkörök esetén - információ a döntésről)  Horizontális kapcsolatok (azonos szintek között)

16 eem. 13.16 A kommunikáció irányai Horizontális kapcsolatok Felfelé irányuló Lefelé irányuló

17 eem. 13.17 8. Eszközök a kommunikációs zajok kiküszöbölésére  A megfelelő nyelv és médium megválasztása  Visszacsatolás  A közlések különféle formában való megjelenítése  Empátia – bizalmat erősítő légkör  Informális kommunikáció

18 eem. 13.18 9. Kommunikáció az EEM -ben A szervezeteknek az EEM-re kommunikációs stratégiát kell kidolgozniuk A szervezeteknek az EEM-re kommunikációs stratégiát kell kidolgozniuk Segítheti a célok elérését, ezzel növeli a teljesítményt, Segítheti a célok elérését, ezzel növeli a teljesítményt, Azzal, hogy egyén fontosnak érzi magát és kötődik a szervezethez Azzal, hogy egyén fontosnak érzi magát és kötődik a szervezethez

19 eem. 13.19 A komplex kommunikációs rendszer pillérei Kommunikációt meghatározó elvek Kommunikációt meghatározó elvek Személyek Személyek Kommunikációs eszközök Kommunikációs eszközök –A cél: az információ szabad áramlása minden irányban –A vezetők kommunikációs továbbképzése Összehangolt eszköztár

20 eem. 13.20


Letölteni ppt "Eem. 13. 1 Kommunikáció a szervezetben EEM. 13.. eem. 13.2 A szervezeten belüli kommunikáció a vezetés alapvető eszköze! A szervezet összehangolt működésének."

Hasonló előadás


Google Hirdetések