Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

 Definíció: a szervezet tagjai által elfogadott közösen értelmezett előfeltevések, értékek, meggyőződések, hiedelmek rendszere  Hofstede: a kultúra a.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: " Definíció: a szervezet tagjai által elfogadott közösen értelmezett előfeltevések, értékek, meggyőződések, hiedelmek rendszere  Hofstede: a kultúra a."— Előadás másolata:

1  Definíció: a szervezet tagjai által elfogadott közösen értelmezett előfeltevések, értékek, meggyőződések, hiedelmek rendszere  Hofstede: a kultúra a gondolkodás és cselekvés közösségi programozottsága

2  1. Külső hatások  Természeti környezet  Történelmi események  2. Szervezetspecifikus tényezők  Technológia  Struktúra  3. Szervezetek történelme  Alapítók (példájuk hosszú időre meghatározza az értékeket, gondolkodásmódot)  Válságkorszakok  A kultúra egy társas tanulási folyamat eredménye, kialakulása a szervezet megalapításakor kezdődik!

3  Kiindulópont: különböző tevékenységet végző szervezetek = eltérő értékrend = eltérő kultúra  Négy jellegzetes szervezeti kultúrát különböztet meg, eltérő szervezeti formák  1. Hatalomkultúra  2. Szerepkultúra  3. Feladatkultúra  4. Személykultúra

4  A hatalom a középpontban összpontosul, a vezető innen irányít  Koncentrikusan, körkörösen helyezkednek el a szereplők  Minél közelebb van valaki a vezetőhöz, annál befolyásosabb  Ellenőrzés mértéke: csekély  Értékelés: eredmény alapján  Kis bürokrácia, kevés szabály, az egyénben hisznek, szóbeli kommunikáció jelentősége  Előnye: gyors reagálás a változásokra  Hátrány: a vezető alkalmatlan emberekkel veszi körül magát,  Példa: kisvállalkozások

5  Tartóoszlopai a funkcionális egységek, felsővezetés  Hatalom a pozíció hoz kötődik  Hatásköri listák, eljárási szabályok, ügyrendek : erős bürokrácia  A szerep fontosabb, mint az azt betöltő személy  A koordináció fontosabb, mint a rugalmasság  Stabil, lassan változó, kiszámítható piaci környezetben  működő szervezetek  pl. államigazgatás

6  Központi szerepet a feladatok, projektek töltenek be  Nagy hangsúly az erőforrásokon  Értékelés eredmény alapján  Befolyás, hatalom alapja: szakértői tudás  Érétkei: elkötelezettség, kihívás, team-munka  A vezető inkább koordinátor  Nehéz a koordinálás  Ott előnyös, ahol erős a piaci verseny, a termékek rövid élettartalmúak, fontos a gyorsaság és kreativitás  Pl.: nagyvállalatok, szakmai intézmények, oktatási intézmények

7  Fókuszban az egyén, az egyéni célkitűzések  A szervezet az egyének képességei, tehetsége köré épül  Minimális szervezettség  Nem működik irányító mechanizmus, vezetői hierarchia  Magasan kvalifikált szakemberek, kreatív, innovatív feladatok megoldására társulnak  Tanácsadó cégek

8

9  Racionális célmodell – Célorientált kultúra  Belső folyamatok modell – Szabályozó kultúra  Emberi kapcsolatok modell – Támogató kultúra  Nyitott rendszer modell – Innovatív kultúra


Letölteni ppt " Definíció: a szervezet tagjai által elfogadott közösen értelmezett előfeltevések, értékek, meggyőződések, hiedelmek rendszere  Hofstede: a kultúra a."

Hasonló előadás


Google Hirdetések