Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Marketingkutatás 3. Előadás Marketing Információs rendszer.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Marketingkutatás 3. Előadás Marketing Információs rendszer."— Előadás másolata:

1 Marketingkutatás 3. Előadás Marketing Információs rendszer

2 Egy kis emlékeztető Piacon maradás feltételeVevőelégedettség Környezethez való alkalmazkodás Stratégia Honnan szerezzük be az ismereteinkhez szükséges INFORMÁCIÓT? Információs rendszerek, piackutatás

3 Tartalom Marketing Információ rendszer Marketingkutatás A jó marketingkutatás Döntéstámogató rendszerek Kereslet előre jelezhetősége

4 Növekvő igény az Információra 1.Globális marketing terjedése 2.Fogyasztói kívánságok előtérbe kerülése 3.Nem ár jellegű verseny tendenciái

5 Marketing Információs rendszer (MIR) 1.Belső nyilvántartási rendszer (Eredményadatok) Megrendelés, fizetés ciklus, Áruforgalmi kimutatások 2.Marketing megfigyelési rendszer (Eseményadatok) 3.Marketingkutató rendszer (adatelemzés) 4.Döntés támogató rendszerek (értelmezés, döntés)

6 Piackutatás - Marketingkutatás (market research) A piaci jelenségek szervezett és módszeres vizsgálata (marketing research) A vállalati marketinghelyzettel kapcsolatos adatok gyűjtése, elemzése, jelentése és tervezése.

7 Marketingkutatás Marketingkutatást végezheti: A, Vállalat önmaga B, Más céget kér fel (Boston, Harvard) Marketingkutatás folyamata 1.A probléma és a kutatási célok meghatározása 2.A kutatási terv kidolgozása 3.Az Információ begyűjtése 4.Információelemzés 5.Eredmény kimutatás

8 2. Marketingkutatási módszerek SZEKUNDER KUTATÁSPRIMER KUTATÁS BELSŐKÜLSŐ MEGKÉRDEZÉSMEGFIGYELÉSKÍSÉRLET STANDARD INTERJÚMÉLYINTERJÚ KvalitatívKvantitatív Fókusz csoport

9 Marketingkutatási módszerek SZEKUNDER Másodlagos, íróasztal kutatás – desk research Mások által korábban összegyűjtött adatok újbóli felhasználásaPRIMER Elsődleges, terepen zajló adatfelvétel – field research Új még nem ismert eredeti adatok megszerzése

10 Tipikus belső és külső szekunder információk BELSŐ Üzleti levelezések Szerződések Reklamációk köre Beszerzési, értékesítési adatok Vállalati mérleg, eredménykimutatásKÜLSŐ KSH adatok Kamarai információk Könyvtári anyagok Piackutató cégek adatai

11 Marketingkutatási módszerek PRIMER KUTATÁS MEGKÉRDEZÉS MEGFIGYELÉSKÍSÉRLET STANDARD INTERJÚ MÉLYINTERJÚ Fókuszcsoport

12 Megkérdezés Standard interjú (kvantitatív eljárás) Minden megkérdezettnek ugyanazokat a kérdéseket teszik fel Eszköze: a standard kérdőív, ritkábban galvonométer A kapott eredmények mérhetőek, számszerűsíthetőek

13 Kapcsolatfelvételi módszerek: A standard interjú formái Standardinterjú Irásbeli  telefonos  szóbeli

14 A standard kérdőív A kérdőív-szerkesztés alapelvei pszichológiai sorrend logikai sorrend a kérdés - feltevés – világos, közérthető kérdések – semleges fogalmazás

15 Kérdéstípusok a standard kérdőíven NyitottZárt

16 Nyitott kérdés A kérdésre a válaszadó szabadon fogalmazza meg válaszát Mit gondol, a férfiak miért szeretnek kevésbé vásárolni, mint a nők? ……………………………………………….. ……………………………………………… ……………………………………………..

17 Zárt kérdés A válaszadónak a kérdőíven előre megadott válaszlehetőségek közül kell a megfelelőt kiválasztania

18 Megkérdezés Mélyinterjú (Kvalitatív eljárások) kötetlen beszélgetés, eszköze: az interjúvázlat a kapott eredmények nem mérhetőek, számszerűsíthetők

19 Megfigyelés Piaci jelenségek, tények, viselkedések rögzítése, a kapott eredményekből következtetések levonása Megfigyelés tárgya Bolti áruválaszték Versenytársak magatartása Fogyasztók magatartása

20 Kísérlet A célcsoportba tartozó fogyasztókat befolyásolják a változásokat regisztrálják

21 Mintavétel 1.Mintavételi egység, mi az alapsokaság? 2.A minta mérete 3.A mintavételi eljárás 1.Valószínűségi mintavétel 2.Nem valószínűségi mintavétel

22 3. Információ gyűjtés 4. Információ elemzés 5. Eredménybemutatás Információ gyűjtés Legdrágább, legnagyobb hibaszázalékkal dolgozik Számítógépes tesztelések Információ elemzés Adatcsoportosítás, gyakorlatiasság megoszlás Főbb változók szórásának átlaga, mértéke Statisztikai eljárások, döntési modellek Eredmény bemutatás Nem kellenek látványos statisztikák, hanem döntéstámogatás szempontok bemutatása Megfelelő döntést hozó embereknek bemutatni

23 Jó marketingkutatás jellemzői Tudományos módszer A kutatás kreativitása Sokféle módszer Az adatok és modellek interdependenciája Az információ költsége és értéke Egészséges skepticizmus Etikus marketing

24 Marketingkutatás célja Új piaci lehetőségek feltárása Kutatás után lehetőség értékelés, majd döntés a piacra lépéssel kapcsolatban Piac viszont érték előrejelzést igényel Kereslet becslésének szükségessége

25 Kereslet ismertetői Kétfajta kereslet: piaci illetve váll. termékei iránti Mai kereslet: piacpotenciál meghatározása, körzetenkénti piacpotenciál iparági eladás, részesedés Várható kereslet: Vevők szándékai, személyzet tapasztalata Szakértői vélemények, piaci tesztek Mindehhez elengedetlen a matematikai modellek, statisztikai módszerek, számítógépes adatgyűjtési eljárások használata! Avagy a döntéstámogató rendszereké

26 Köszönöm szépen a türelmet!!! És nem utolsó sorban a figyelmet!


Letölteni ppt "Marketingkutatás 3. Előadás Marketing Információs rendszer."

Hasonló előadás


Google Hirdetések