Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Budapest, 2005. február 25. Kötik-e a cégek termékeikhez a fogyasztót, és ha igen hogyan?,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’ VIII.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Budapest, 2005. február 25. Kötik-e a cégek termékeikhez a fogyasztót, és ha igen hogyan?,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’ VIII."— Előadás másolata:

1 Budapest, február 25. Kötik-e a cégek termékeikhez a fogyasztót, és ha igen hogyan?,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’ VIII. Országos Konferencia

2 Egy költői kérdés… Kötik-e a cégek termékeikhez a fogyasztót? IGEN! (legalábbis szeretnék…) Az ok nagyon egyszerű: Forgalomnövelés legegyszerűbb módja Vásárlás – újravásárlás kör (Ogilvy) Vásárlási „gap”

3 A kapcsolat architektúrája A vásárlási kör CRM alapú megközelítése 4. fázis: Vásárló megtartása (figyel - válaszol - figyel) 1. fázis: passzív érdeklődés 2. fázis: aktív vásárlás Vásárlás Újravásárlás 3. fázis: A vásárlói adatbázis fejlesztése 5. fázis: Újragondol újra vásárol (bezárul a kör) A márka A termék

4 Az áthidalás lehetőségei Egy termék önmagában nem elég… A kommunikációs környezet Speciális termék: a gyógyulást, az egészséget vagy a reményt adjuk el Erősen versengő piac, hasonló termékek Szigorú szabályozás, az azonosítás korlátozása Orvos beteg kapcsolat –Beteg kéri, orvos adja –Orvos javasolja, beteg elfogadja Financiális szempontok –Támogatói (állami) –Vevői

5 Az áthidalás lehetőségei Egy termék önmagában nem elég… Termék + „valami” Egyedi alkalmasság Egyedi tulajdonság Árelőny Márka (image) –Corporate –Termék Információ!!!!

6 Megkülönböztetés, azonosítás Egyedi alkalmasság –Ha ez válik be a betegnek akkor ezt fogja használni Hipertónia, diabétesz, mentális betegségek –Megoldás egy még megoldatlan problémára GHIST, CML Egyedi tulajdonság (innováció) –Inzulin analógok –Onkológia Árelőny –Diagnosztikai készülékek –OTC –Támogatás

7 Márka & image Cég, vállalat image –Sokáig tart felépíteni, de könnyű lerombolni –Multinacionális vs. Hazai gyártók –Transzferálása a termékre Béres termékportfólió Termék image –Kiirthatatlan termékek Aszpirin –Gondozást igényel! Pl.: változtatásoknál Brandernyő –Egy gyártó hasonló terápiás területen alkalmazott készítményei Hazai szabályozási anomália

8 Termék + információ Az egészségügyi termékhez mindig jár információ –Törzskönyv, betegtájékoztató, műszaki leírás Termékhez tartozó információ önmagában is érték –adatkizárólagosság –betegtájékoztató OGYI elfogadás Azonban ez kevés: többletinformáció Az információ „alkalmazásának” fokozatai –Egyirányú, kétirányú, interaktív Menjünk fel a lépcsőn! –Emlékezzünk: „figyel-válaszol-figyel”

9 Hozzáadott információ Információ szórás (egyirányú) Betegtájékoztató anyagok –Nagy meddőszórás –Általános piacnövelő hatás –Népegészségügyi szempontból elengedhetetlen Valódi kommunikáció (kétirányú) Visszacsatolás –Beérkező információk!!! további munkához, hatékonyságnövelő Vásárlói igények megismerése Vállalati image növelése (CI)

10 Hozzáadott információ Interaktív kommunikáció (kétirányú és folyamatos) Komplex szolgáltatás programok –Termék és hozzátartozó szolgáltatás együttes nyújtása –Betegek loyalitása erősödik –Jobb terápiás eredmények Javuló betegegyüttműködés (complience) –Nem promóció vagy „üveggyöngy osztás” –Jellemzően hosszabb idejű terápiáknál Cukorbetegség, hipertónia –Jellemzően komplex terápiát igénylő betegségeknél Mentális betegségek

11 A (házi)orvosok véleménye Szívesebben rendel-e betegének olyan készítményt, amelyhez a gyártó betegtájékoztató anyagokkal segíti a munkáját? medimedia

12 Összefoglalás Vásárlás, újravásárlás kör –Olcsó, hatékony A Termék önmagában nem elég –Kommunikációs környezet Termék + „valami” –Alkalmasság –Tulajdonság –Ár –Márka –Információ Hozzáadott információ –Egyirányú, kétirányú, interaktív

13 Köszönöm a figyelmüket! Elérhetőségeink: Tel/fax: Mobiltelefon: 20/


Letölteni ppt "Budapest, 2005. február 25. Kötik-e a cégek termékeikhez a fogyasztót, és ha igen hogyan?,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’ VIII."

Hasonló előadás


Google Hirdetések