Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Budapest, 2003. május 29. Bizalomépítés az alapoktól A public relations szerepe az egészségügyi kommunikációban.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Budapest, 2003. május 29. Bizalomépítés az alapoktól A public relations szerepe az egészségügyi kommunikációban."— Előadás másolata:

1 Budapest, május 29. Bizalomépítés az alapoktól A public relations szerepe az egészségügyi kommunikációban

2 A public relations szerepe…?

3 A bizalomépítés alapjai •Mi az a PR? –Az egyének, a szervezetek és környezetük közötti – kölcsönös előnyökön alapuló – kommunikációs kapcsolat kialakítása •Mikor van rá szükség? –Ha bizalmi környezetet kívánunk kialakítani –Ha bonyolult üzenetet szeretnénk kommunikálni –Ha hosszú távra tervezünk •Mire képes? –Tartós és gyümölcsöző szakmai, média és döntéshozói kapcsolatok –Közbeszédbe emeli a témát, érdeklődést generál –Hitelessé teszi az üzenetet –Költséghatékony

4 Az alaprajz kialakítása

5 •Építészek vagyunk, nem festők vagy lakberendezők Döntéselőkésztés •Információ – elemzés •Piacismeret – objektív szemlélet •Összehangolás – integrált kommunikáció •Corporate Identity –amit mond, amit tesz, ahogyan teszi

6 Az alaprajz kialakítása PR-stratégia 1.Célok 2.Célcsoportok 3.Üzenetek 4.Eszközök Az akcióterv – mit, mikor, hol –Egyéb szervezetek aktivitásai –Más kommunikációs programjaink –Ésszerű ütemezés

7 A kivitelező kiválasztása

8 PR-ra van szükségem!!! •Ügynökség? •Tanácsadó? •Alkalmazott? •Elvárások! •Feladatok!

9 A kivitelező kiválasztása Bízzuk alvállalkozóra •ha egyszeri •ha körülményes, aprólékos •ha speciális kapcsolatokat kíván •ha speciális tudást kíván •ha nincs rá kapacitásunk

10 Ügyfél-ügynökség kapcsolat •A problémák nagy része kommunikációs eredetű! •Beszéljük egymás nyelvét –Ügyfél: Feladatok, elvárások pontos és érthető módon –Ügynökség: Háttérinformációk, kommunikációs környezet ismerete •Tiszta munkafeltételek –Kapcsolattartás –Jóváhagyás, elfogadás –Teljesítés, eredmények –Számlázás

11 A jó ügyfél-ügynökség kapcsolat

12 Építőanyagok beszerzése Miben más egészségügyi PR? •Különleges termékek –Sokszor nem a terméket adjuk el hanem •a reményt •a gyógymódot •költséghatékonyságot •Speciális célcsoportok –Affinitás, megközelíthetőség •Bonyolult üzenetek –Közérthetően és hitelesen •Szabályozói és kommunikációs környezet

13 Milyen eszközöket alkalmazhatunk? •Kommunikációs környezet formálása –Környezet ismerete!! (elemzés, figyelés) –Médiamunka –Témamenedzsment •Azonosítás és megkülönböztetés –CI formálása –Célcsoportra fókuszált kommunikáció •Kölcsönös előnyökön alapuló szövetségek –Kooperációs lehetőségek tudatos keresése –Kezdeményezés

14 Differenciált és célzott elérés 0

15 Építkezzünk!

16 A kivitelezés szempontjai •A célcsoport VALÓDI jellemzőinek felmérése –Elérés, meddőszórás –Hangvétel, megfogalmazás –Az információ formálása •Visszacsatolási pontok kialakítása •Együttműködés •Végrehajtás minősége, időzítése –Precizitás –Sorrendiség –Utómunka, follow-up

17 A kommunikáció torzulása

18 Az akcióterv és az időzítés •Az akcióterv megmutatja mikor mi történik –Nekünk mikor mit kell csinálni –Mikor mit kell fizetni •Eszközök hatásainak összehangolása •Időzítés (timing) –Az egész projektre –Egyes eseményekre •Gyenge pontok: –A betarthatóság –és a betartás!

19 Büdzsé •Korlát vagy lehetőség? A fő problémák: •Felosztás a kommunikációs területek között •Rugalmasság •Kommunikációs tenderek Lehetőségek a PR-ügynökségi munkában: •Projekt alapú elszámolás •Havidíj •Feladatokhoz rendelt, lebontott költségvetés –Teljesítési jegyzőkönyv

20 Költözzünk be!

21 Az eredményesség mérése •A PR munka eredményessége nem jellemezhető pusztán mennyiségi mutatókkal! Médiamunka •Megjelenések gyűjtése és értékelése –Elérés, AVE, AVE+ • Információ megjelenése, torzulása Attitűdök •Kutatás,felmérés –Szekunder kutatás Forgalmi jellemzők –Nem egyértelmű

22 Visszacsatolás •Információgyűjtés „menet közben” –Mérési pontok és szempontok –Környezeti változások •Nyomon követés –Akcióterv, ütemezés megvalósítása –Büdzsé felhasználás •Kézbentarthatóság –A palackba zárt szellem vagy a csodalámpa •Változtatás –proaktívitás, gyorsaság

23 Összefoglalásul… •Fordíts kellő gondot és időt a tervrajzok kialakítására! (kutatásokon alapuló, gondos tervezés) •Ott válassz telket, ahol a legtöbben látják a házadat! (célcsoport szegmentálás) •A megfelelő eszközökkel fogj hozzá az építkezéshez! (eszközök összehangolása) •Ha megváltoznak az igényeid, változtass te is az alaprajzon! (interaktív, visszacsatolásokra építő kivitelezés)

24

25 Köszönöm a figyelmüket! Elérhetőségeink: Tel/fax: Mobiltelefon: 20/


Letölteni ppt "Budapest, 2003. május 29. Bizalomépítés az alapoktól A public relations szerepe az egészségügyi kommunikációban."

Hasonló előadás


Google Hirdetések