Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Budapest, 2008. február 22. A civil szervezetek szerepe és lehetőségei a „egészség marketingben”,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Budapest, 2008. február 22. A civil szervezetek szerepe és lehetőségei a „egészség marketingben”,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’"— Előadás másolata:

1 Budapest, február 22. A civil szervezetek szerepe és lehetőségei a „egészség marketingben”,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’ XI. Országos Konferencia

2 Az egészségügy helyzete Mivel magyarázható a magyarok alacsony várható élettartama? (rangsorátlagok)

3 Miről is beszélünk? C ivil szervezetek az egészségügyben •Alapítványok •Támogatás, segítségnyújtás •Egyesületek •Igények artikulációja (érdekképviselet) •Információgyűjtés •Szolgáltatások •Információs munka •Hálózatok (LÁNC, Védőháló)

4 Miről is beszélünk? Információforrások az egészségügyben •Egészségügyi szerepelők •Érthetőség? •Társak •Szubjektivitás, esetlegesség (de javuló tendencia pl. szülészet) •Közvetlen környezet •Információhiány •Tömegkommunikáció •Torzítás, szelekció •Betegszervezetek

5 Miről is beszélünk? C ivil szervezetek az eü. informálásban •Betegség marketing (awarness) •Bipoláris zavar, orphan disease •Primer prevenció •Onkológiai szűrések •Szekunder prevenció •Szív- és érrendszer •Életmód marketing •Active ageing

6 Kihez is beszélünk? Célcsoportok •Érintett •Magas motiváció •Minden „húsba vágó” információ •Potenciális érintett •Láthatatlan célcsoport (vegyes motiváció) •Üzenet marketing •Érintett környezete •Mentális terület (pl.: skizofrénea, alzheimer) •(Véleményvezérek)

7 Határok nélkül…? Lehetőségek… •Média •Saját média •Tömegmédia •Online világ •Statikus és dinamikus megközelítés •One-to-one környezet •Rendezvények, klubok, betegnapok (szakértők szerepe) •Egyéb, speciális csatornák •Lobbi, belső képzések

8 Határok nélkül…? Korlátok… •Média •Elérhetőség, bekerülés •Témaszelekció (kor) •Online világ •Szelektív elérés (előny vs. hátrány) •One-to-one környezet •Költségek, lehetőségek •Speciális csatornák •Szakértelem

9 „Egészség marketing” Népegészségügyi program •Onkológiai alprogram – primer prevenció •Liliom program •ELÉG program •Vastagbél szűrés •Szív- és érrendszeri alprogram – szekunder prevenció •„Éljen 140/90 alatt!” •ÉRV program •Faluszűrés (primer) •?????? – Egészséges életmód •Flora program?

10 Egészséges életmód promóció •Adatok az EU elhízástudományi felmérésből •Hozzáférhetőség vs. Elhatározás •Táplálkozás •TESZ alapítvány •Jó célcsoport, hosszú távú gondolkodás •Termék alapú megközelítés •kizárólagos megjelenés esetén etikai megfontolások •Mozgás •Hősök tornája •Séta a cukorbetegekért •MASZÍV sportnap

11 •Káros szenvedélyek •Dohányzás •EU Help, ELÉG program •Termékalapú kooperáció: Champix •Alkoholfogyasztás •Társadalmi szemléletformálás hiánya •Termékalapú megközelítés: Detox •Drogprevenció - ??? •Dühös szülők •Mentális betegségek - ??? •Betegszervezetek immár háttér nélkül Egészséges életmód promóció

12 Gyógyszergyártók Ön szerint mit tegyenek a gyógyszergyártók a lakosság egészségéért? (%)

13 Lehetőség cégeknek?! •Betegség (probléma) awarness •Szabályozási kérdések: „termékkapcsolás”? •CV: cukorbetegség, magasvérnyomás-betegség •„HgA1c” •Divatos betegség: igénygenerálás? •Menopausa (hormonterápia) •Onkológia (hozzáférési kérdések) •Mentális gondok terápiás kezelése (nem elsősorban Mo. relevancia!) •Népegészségügyi programok •„Éljen 140/90 alatt!”, Liliom Program •Pr és CSR haszon •Lobbi lehetőség és erő?

14 Lehetőség cégeknek?! •Betegszervezeti támogatások •Stratégiai megfontolások! •Hosszabb távon, módszeresen •„Üzleti viszony” (donáció vs. szponzoráció) •Transzparencia! •Nemzetközi gyakorlat: Lif •Programtámogatás •Pénz + pántlika (MACOSZ programsorozat) •Korrekt szerződéses viszony! •Együttműködés és lojalitás •Kizárólagosság kérdése •Fiókszervezet alapítása •„Megveszlek kilóra” •Visszaszoruló gyakorlat 

15 Lehetőség cégeknek! Mit várhatunk? •Termékismertség növekedése (értékesítés) •Elismertség növekedése •Új termék vagy terápia •Pr haszon (árazás) •Lobbi lehetőség •Krekasztal megbeszélések •CSR haszon (újravásárlás) •Image formálás •Beteg lojalitás „complience”

16 Köszönöm a figyelmüket! Elérhetőségeink: Tel/fax: Mobiltelefon: 20/


Letölteni ppt "Budapest, 2008. február 22. A civil szervezetek szerepe és lehetőségei a „egészség marketingben”,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’"

Hasonló előadás


Google Hirdetések