Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Budapest, 2010. február 18. Hol és hogyan hirdessünk szűrőprogramot? - ami bevált, és ami nem…,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Budapest, 2010. február 18. Hol és hogyan hirdessünk szűrőprogramot? - ami bevált, és ami nem…,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’"— Előadás másolata:

1 Budapest, 2010. február 18. Hol és hogyan hirdessünk szűrőprogramot? - ami bevált, és ami nem…,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’ XIII. Országos Konferencia

2 A tapasztalatszerzés… •SZ.É.P program - 2009. 3-6. –43 rendezvény –több mint 22.000 regisztrált résztvevő –összesen 78.356 szűrővizsgálat (átlagosan 3,6 szűrés/fő) •Egészség karaván (STRAPI) - 2008. 11-12. –12 rendezvény –több mint 3.000 regisztrált résztvevő –Közel 18.000 szűrővizsgálat (átlagosan 6 szűrés/fő)

3 A tapasztalatszerzés… •Éljen 140/90 alatt! – szűrőrendezvények 2007-2009. –több mint 50 rendezvény az évek során –több mint 50.000 résztvevő –változó behirdetési taktika •MACOSZ szűrőkampány 2008. (diabéteszes láb) –50 helyszín –2542 résztvevő (ua. szűrés) –779 érintett kiszűrése

4 A tapasztalatok forrásai… •SZ.É.P program –országos és helyi pr-kampány •Erős országos szintű támogatás •Erős helyi jelenlét •Eszmei értékű ajándékok (aláírt labdák) –saját blog –plakátok kihelyezése •Saját kivitelezés –civil kapcsolatok •programszervezés –helyszíni jelenlét •külső molinó –helyszíni „hangos hirdetés”

5 A tapasztalatok •SZ.É.P program –országos és helyi pr-kampány •Erős országos szintű támogatás = nagy hírverés, érdemi mozgósítás nélkül •Erős helyi jelenlét = jó médiaérték, a döntéshozói támogatottság áttételes mozgósító erővel bír –saját blog •Több mint 100.000 látogató! •de, célcsoport relevancia erősen kétséges

6 A tapasztalatok •SZ.É.P program –plakátok kihelyezése •Saját kivitelezésben –engedélykérés, kihelyezés, pótlás –bonyolult, de nagyon hatékony, komoly mozgósító erő (doorkeper visszajelzésekből)

7 A tapasztalatok SZ.É.P program •civil kapcsolatok –Programszervezés saját kezűleg: „feltárás”, megkeresés, invitáció •Népdalkör, néptáncsoport, iskolai szavaló/mesemondó, jazzbalet, majorette csoport, tűzoltózenekar •Hasznos mert olcsó programlehetőség •Hasznos mert kíváncsi rokonai vannak •Helyi véleményvezérek megnyerése –„stakeholder meeting” –Mindenki lehet támogató: •polgármester, háziorvos, patikus, kisebbségi önkormányzat, plébános

8 A tapasztalatok SZ.É.P program –helyszíni jelenlét (pl. külső molinó) –+ helyszíni „hangos hirdetés” •Illeszkedő eszköz, jó mozgósító erő

9 A tapasztalatok forrása… •Egészség karaván (STRAPI) 2008. 11-12. –helyi rádiókampány •Beharangozó spot •rádiós kitelepülés –Pr-kampámy •Elsősorban a helyi és regionális médiában •Heléyi támogató személyiségek –Pr-film a helyi televíziókban •beharangozás –plakátok (önkormányzati) •(csak átadás) –print hirdetés megyei napilapokban –figyelemfelhívó szűrőeszköz •arculatos kamion •„központi elhelyezés”

10

11 A tapasztalatok Egészség karaván (STRAPI) 2008. 11-12. •helyi rádiókampány –Beharangozó spot •Olcsó és költséghatékony eszköz, –Rádiós kitelepülés •Hatékony 3rd party endorsement megjelenítés •Nagyon komoly mozgósító erővel bír! •(visszajelzések alapján) •DE kulcs a megfelelő médiaválasztás!!!!!!

12 A tapasztalatok Egészség karaván (STRAPI) 2008. 11-12. •print hirdetés megyei napilapokban –Nagyon jó hatékonyság, –de alacsonyabb ár/érték arány •Frekvencia !

13 A tapasztalatok Éljen 140/90 alatt! – szűrőrendezvények 2007-2009. •2007. ősz, akciós üzenet a tv-spoton - de nem tesz hozzá érdemben a mozgósításhoz •Postai akció : együttműködés a Magyar Postával –Plakátok szórólapok kihelyezése a postán –mérési esemény a posta épületében –Hihetetlen eredmények! (talán az eddigi leghatékonyabb eszköz)

14 A tapasztalatok •MACOSZ szűrőkampány 2008. (diabéteszes láb) –a kihívás: elsősorban érintett betegeknek szól! –kiválasztás: az agilis helyi szervezetek •A metodika: szájhagyomány (world of mouth) –Plakátok szórólapok készülnek, de… –Nem kerülnek közvetlenül kihelyezésre, hanem eljuttatjuk postai úton a szervezethez, és ők helyezik ki, adják körbe –támogató pr-kampány: helyi és regionális médiában •a leghatékonyabb: a megyei napilap mínuszos hír –hosszú távú addicionális hatás: jobb terápiás ellátás, közösségbe kerülés

15 Összefoglalásul •A legfontosabb: a célhoz az eszközt –tudjam mi a célom… •az országos ATL eszközök limitált hatékonysággal bírnak •helyi ATL eszközök viszont nagyon hasznosak lehetnek –Megfelelő kiválasztás, felhasználási mód •Helyi rádió, megyei napilap •Közterület feltétlenül –Megfelelő kihelyezés (méret, forma, technológia) •A leghatékonyabb módszer: helyi támogatók keresése –Véleményvezérek, helyi civil közösségek •Terepmunka!!!!

16 Köszönöm a figyelmüket! Elérhetőségeink: Tel/fax: 350-6951 Mobiltelefon: 20/9331-801 E-mail: nagy.akos@vmkomm.hu www.vmkomm.hu


Letölteni ppt "Budapest, 2010. február 18. Hol és hogyan hirdessünk szűrőprogramot? - ami bevált, és ami nem…,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’"

Hasonló előadás


Google Hirdetések