Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

„Marketing, public relations és reklám az egészségügyben” VI. Országos Konferencia Dr. Törőcsik Mária egyetemi tanár PTE KTK Budapest, 2003. február 27.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "„Marketing, public relations és reklám az egészségügyben” VI. Országos Konferencia Dr. Törőcsik Mária egyetemi tanár PTE KTK Budapest, 2003. február 27."— Előadás másolata:

1 „Marketing, public relations és reklám az egészségügyben” VI. Országos Konferencia Dr. Törőcsik Mária egyetemi tanár PTE KTK Budapest, február 27. FOGYASZTÓI MAGATARTÁSTRENDEK HATÁSA AZ EGÉSZSÉGÜGYBEN

2  jövőkutatás (prognosztika, futurológia)  trendkutatás cél  a jövő tendenciáinak bemutatása a jelen új jelenségei alapján  főképp profitorientált közegben  marketing alkalmazás a fogyasztói magatartás új jegyei szerint TRENDKUTATÁS

3 HOSSZÚTÁVÚ CIKLUSOK (Kondratyev-ciklusok)

4 A 6. CIKLUS HAJTÓEREJE az EGÉSZSÉGÜGY, mint metaiparág  high-tech  kapcsolódó szolgáltatások (wellness)  információk  tanácsadás

5 FOGYASZTÓI MAGATARTÁS TRENDEK  Gyorsítás-lassítás  Védettség  Teljesítménykényszer  Life long learning  Individualizmus  Nárcizmus  Élmények  Természetesség  Fiatalság, szépség  Egészségmegőrzés

6 TRENDEK HATÁSA AZ EGÉSZSÉGÜGYRE  egészségügyi piac fragmentálódása  fogyasztói csoportok  elégedettség különféle szintekről  „beteg”-kezelés, kommunikáció  „örökké fiatal”  munkaerőpiaci hatás is  egyre több „segédanyag”  egyre igényesebb a „kinézetre” a beteg  egyre több empátia szükséges  „belső” szerek, „külső” támogatás

7  „gyengéd” orvoslás iránti igény  más kultúrák hatása  természetgyógyászat  OTC  életmód (tanácsadás)  szépség-kultusz (szépségterror)  művi beavatkozások  sport, diéta  „szépségfokozó” kapszulák…  „szépség-betegségek” (anorexia, bulémia) TRENDEK HATÁSA AZ EGÉSZSÉGÜGYRE

8  teljesítmény- és időnyomás  szolgáltatás iránti elvárások  előrehozott beavatkozások  elhalasztott beavatkozások  hatékonyság-bizonyítás (látvány és tények)  felvilágosult fogyasztó  betegjogok ismerete  információs szakadék kezelése  először ember, aztán páciens és utána beteg TRENDEK HATÁSA AZ EGÉSZSÉGÜGYRE

9 ALKALMAZKODÁS A TRENDEKHEZ  szemléletmód változtatása  infrastruktúra fejlesztése  hotelszolgáltatások fejlesztése  más kultúrák gyógyítási szokásainak megismerése, tanítása  OTC ismeret, táplálkozás-kiegészítők  marketing, kommunikáció, fogyasztói magatartás tanítás


Letölteni ppt "„Marketing, public relations és reklám az egészségügyben” VI. Országos Konferencia Dr. Törőcsik Mária egyetemi tanár PTE KTK Budapest, 2003. február 27."

Hasonló előadás


Google Hirdetések