Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

FOGYASZTÓI MAGATARTÁSTRENDEK HATÁSA AZ EGÉSZSÉGÜGYBEN

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "FOGYASZTÓI MAGATARTÁSTRENDEK HATÁSA AZ EGÉSZSÉGÜGYBEN"— Előadás másolata:

1 FOGYASZTÓI MAGATARTÁSTRENDEK HATÁSA AZ EGÉSZSÉGÜGYBEN
„Marketing, public relations és reklám az egészségügyben” VI. Országos Konferencia Dr. Törőcsik Mária egyetemi tanár PTE KTK Budapest, február 27.

2 TRENDKUTATÁS jövőkutatás (prognosztika, futurológia) trendkutatás cél
a jövő tendenciáinak bemutatása a jelen új jelenségei alapján főképp profitorientált közegben marketing alkalmazás a fogyasztói magatartás új jegyei szerint

3 HOSSZÚTÁVÚ CIKLUSOK (Kondratyev-ciklusok)

4 A 6. CIKLUS HAJTÓEREJE az EGÉSZSÉGÜGY, mint metaiparág high-tech
kapcsolódó szolgáltatások (wellness) információk tanácsadás

5 FOGYASZTÓI MAGATARTÁS TRENDEK
Gyorsítás-lassítás Védettség Teljesítménykényszer Life long learning Individualizmus Nárcizmus Élmények Természetesség Fiatalság, szépség Egészségmegőrzés

6 TRENDEK HATÁSA AZ EGÉSZSÉGÜGYRE
egészségügyi piac fragmentálódása fogyasztói csoportok elégedettség különféle szintekről „beteg”-kezelés, kommunikáció „örökké fiatal” munkaerőpiaci hatás is egyre több „segédanyag” egyre igényesebb a „kinézetre” a beteg egyre több empátia szükséges „belső” szerek, „külső” támogatás

7 TRENDEK HATÁSA AZ EGÉSZSÉGÜGYRE
„gyengéd” orvoslás iránti igény más kultúrák hatása természetgyógyászat OTC életmód (tanácsadás) szépség-kultusz (szépségterror) művi beavatkozások sport, diéta „szépségfokozó” kapszulák… „szépség-betegségek” (anorexia, bulémia)

8 TRENDEK HATÁSA AZ EGÉSZSÉGÜGYRE
teljesítmény- és időnyomás szolgáltatás iránti elvárások előrehozott beavatkozások elhalasztott beavatkozások hatékonyság-bizonyítás (látvány és tények) felvilágosult fogyasztó betegjogok ismerete információs szakadék kezelése először ember, aztán páciens és utána beteg

9 ALKALMAZKODÁS A TRENDEKHEZ
szemléletmód változtatása infrastruktúra fejlesztése hotelszolgáltatások fejlesztése más kultúrák gyógyítási szokásainak megismerése, tanítása OTC ismeret, táplálkozás-kiegészítők marketing, kommunikáció, fogyasztói magatartás tanítás


Letölteni ppt "FOGYASZTÓI MAGATARTÁSTRENDEK HATÁSA AZ EGÉSZSÉGÜGYBEN"

Hasonló előadás


Google Hirdetések