Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Teljesítmény- menedzsment. Teljesítményértékelés Az egyéni, csoportos vagy szervezeti szintű teljesítmény megállapítása, elemzése. A teljesítmény két.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Teljesítmény- menedzsment. Teljesítményértékelés Az egyéni, csoportos vagy szervezeti szintű teljesítmény megállapítása, elemzése. A teljesítmény két."— Előadás másolata:

1 Teljesítmény- menedzsment

2 Teljesítményértékelés Az egyéni, csoportos vagy szervezeti szintű teljesítmény megállapítása, elemzése. A teljesítmény két összetevője: HatékonyságEredményesség

3 Teljesítmény-menedzsment az EEM-ben kiválasztás teljesítmény értékelés javadalmazás fejlesztés munkakör- tervezés

4 Funkciói Egyének, csoportok összehasonlításaEgyének, csoportok összehasonlítása (allokációs döntésekhez) VisszajelzésVisszajelzés Teljesítmény összetevőinek feltárása (erősség-gyengeség; átirányítás, képzési szükségletek)Teljesítmény összetevőinek feltárása (erősség-gyengeség; átirányítás, képzési szükségletek) „Rendszerkarbantartás” (célazonosítás; célelérési szint meghatározása)„Rendszerkarbantartás” (célazonosítás; célelérési szint meghatározása) Dokumentáció (személyzeti döntések dokumentálása, igazságosság, jogosság)Dokumentáció (személyzeti döntések dokumentálása, igazságosság, jogosság)

5 Céljai Egyéni képzési igények rendszerezett értékeléseEgyéni képzési igények rendszerezett értékelése Egyéni erőfeszítések ösztönzése, jutalmazásaEgyéni erőfeszítések ösztönzése, jutalmazása Alkalmazottak „állapotának”, fejlődésének, adottságainak, potenciáljának ismertetéseAlkalmazottak „állapotának”, fejlődésének, adottságainak, potenciáljának ismertetése Információk előléptetési célokhoz, utódlási tervekhezInformációk előléptetési célokhoz, utódlási tervekhez Munkaköri leírások, munkacélok rendszerezett áttekintése, felülvizsgálataMunkaköri leírások, munkacélok rendszerezett áttekintése, felülvizsgálata Vezető-beosztott kommunikáció javításaVezető-beosztott kommunikáció javítása

6 Mire használják az értékelést (hazai felmérés) RangsorKommunikált célRangsorFelhasználási terület 1Visszajelzés, motiváció1 2Vezető-beosztott kommunikáció javítása 2-3Teljesítményarányos bér(emelés) 3A képzési igény meghatározása 2-3A képzési igény meghatározása 4Teljesítményarányos bér(emelés) 4Vezető-beosztott kommunikáció javítása 5Teljesítményhez kötődő bónusz 5 6Előléptetés, átsorolás6 7Elbocsátás7

7 Dimenziói Célok, elvárások meghatározása a rendszerrel szembenCélok, elvárások meghatározása a rendszerrel szemben Teljesítmény definiálása (mit mérünk)Teljesítmény definiálása (mit mérünk) Mérés szintjeMérés szintje Információgyűjtés módjaInformációgyűjtés módja Értékelést végzők (ön, felettes, kolléga, beosztott, ügyfél, külső)Értékelést végzők (ön, felettes, kolléga, beosztott, ügyfél, külső) Értékelési módszerÉrtékelési módszer Eredmények felhasználhatósága más célokraEredmények felhasználhatósága más célokra Kommunikációs szabályokKommunikációs szabályok A rendszer értékelési kritériumaiA rendszer értékelési kritériumai

8 A teljesítmény meghatározói Egyéni tulajdonságok, képességek Magatartások, tevékenységek a munkakörben Munkakörhöz kapcsolódó eredmények (outputok)

9 Néhány értékelési módszer Osztályozó, értékelő skálákOsztályozó, értékelő skálák MunkanormaMunkanorma Kötetlen esszé (erősségek, gyengeségek)Kötetlen esszé (erősségek, gyengeségek) Értékelő beszélgetésÉrtékelő beszélgetés Kritikus esetek módszereKritikus esetek módszere Magatartásformákkal jellemzett osztályozó skálaMagatartásformákkal jellemzett osztályozó skála MbO – célközpontos vezetésMbO – célközpontos vezetés Rangsorolás (egyidejűleg többet)Rangsorolás (egyidejűleg többet) Kényszerített szétosztásKényszerített szétosztás Humán-controllingHumán-controlling

10 Példa értékelő skálákra 1. Problémamegoldó képesség Problémamegoldó képesség Problémamegoldó képesség2. Problémamegoldó képesség gyenge fejlődőképes közepes jó kiváló gyenge fejlődőképes közepes jó kiváló 3. Problémamegoldó képesség3. Problémamegoldó képesség gyenge közepes kiváló gyenge közepes kiváló Problémamegoldó képesség4. Problémamegoldó képesség Jóval átlag Átlag Átlagos Időnként Mindig Jóval átlag Átlag Átlagos Időnként Mindig alatti alatti kiemelkedő kiváló alatti alatti kiemelkedő kiváló 5. Problémamegoldó képesség5. Problémamegoldó képesség Mindig átlag Elfogad Átlagos Időnként Mindig Mindig átlag Elfogad Átlagos Időnként Mindig alatti -ható kiemelkedő kiváló alatti -ható kiemelkedő kiváló

11 Magatartásformákkal jellemzett osztályozó skála példa (ítélőképesség) ÍTÉLŐKÉPESSÉG A kötelességek és feladatok teljesítése során a józan észre támaszkodik, másokat is erre bíztat

12 Magatartásformákkal jellemzett osztályozó skála komolytalan példa Teljesítmény- tényezők Messze a követelmény feletti Követel- mények feletti MegfelelőFejlődő- képes Nem megfelelő MinőségHelyből átugorja át a felhő- karcolókat. Neki kell futnia, hogy átugorja a felhő- karcolókat. Csak olyan épületeket tud átugrani, amelynek nincs tornya. Bele - ütközik az épületbe ha át akarja ugrani. Nem veszi észre az épületet. GyorsaságGyorsabb, mint a puskagolyó. Olyan gyors, mint a puskagolyó. Lassabb, mint a puska- golyó. Látott-e már puska- golyót? Saját magát találja el

13 Az értékelési módszer kiválasztásának szempontjai Tervezési szempont:Tervezési szempont: –Költséghatékonyság –Pontosság –Felhasználhatóság (többcélú, fókuszált) Az értékelők kiválasztása:Az értékelők kiválasztása: –Képzett –Elfogulatlan –Együttműködő (és általánosan elfogadott) Az értékeltek szempontjai:Az értékeltek szempontjai: –Igazságosság –Méltányosság –Érthetőség

14 Ha nem megfelelő a teljesítmény 1.Munkakörelemzés és teljesítményértékelés 2.Teljesítményprobléma azonosítása 3.Munkaköri követelmények ismertetése a beosztottal 4.Visszacsatolás megfelelőségének vizsgálata 5.Külső akadályozó tényezők feltárása 6.Személyspecifikáció vizsgálata 7.Motivációelemzés


Letölteni ppt "Teljesítmény- menedzsment. Teljesítményértékelés Az egyéni, csoportos vagy szervezeti szintű teljesítmény megállapítása, elemzése. A teljesítmény két."

Hasonló előadás


Google Hirdetések