Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Alapfogalmak
2
A marketing fogalma I. Szűkebb értelemben:
Olyan vállalati tevékenység, amely a vevők/felhasználók igényeinek kielégítése érdekében elemzi a piacot, meghatározza az eladni kívánt termékeket és szolgáltatásokat, megismerteti azokat a fogyasztókkal, kialakítja az árakat, megszervezi az értékesítést és befolyásolja a vásárlókat. 2
3
A marketing fogalma II. Tágabb értelemben: A marketing a vállalat egészére kiterjedő –a vevőkkel azonosuló- filozófia, szemléletmód, amelynek megvalósítása a vállalati felső vezetés feladata, oly módon, hogy a vállalati résztevékenységek integrációjában a marketing szempontok domináljanak.
4
Marketing alapfogalmak
Szükséglet: valamilyen alapvető elégedettség hiánya Igény: szükségletek sajátos kielégítésére irányuló vágy Kereslet: olyan különleges termékek iránti igény, ami mögött vásárlási képesség és akarat áll
5
Marketing alapfogalmak
Piac: A marketing szempontjából, a vállalat számára a piac folyamatosan változó értékesítési lehetőségeket jelent. A piaci szereplőket – eladókat, vevőket, fogyasztókat – es a közöttük fenálló kapcsolatokat, működési elveket foglalja magában. A kereslet és a kínálat találkozási pontja
6
Piac mérete Piacpotenciál Piacvolumen Piacrészesedés
7
Marketing alapfogalmak
Ár: Egy termék vagy szolgáltatás tulajdonjogának vagy használatának megszerzéséért kért pénzmennyiség. Az ár fontos piaci jelző a fogyasztó, a versenytársak, a vevők és beszállítók, ill. a vállalat számára. Az ár, mint fő külső tényező közvetlenül befolyásolja a vállalat teljesítményét is.
8
A marketingkoncepció A marketingkoncepció hosszabb távon a vállalati szervezet működését, a fogyasztói igények kielégítése érdekében integrálja a minél nagyobb nyereség elérésére.
9
Marketingkoncepció Lehetséges koncepciók: Termelési koncepció
Termékkoncepció Értékesítési koncepció Marketingkoncepció Társadalomközpontú marketingkoncepció
10
Termelési koncepció (orientáció)
A termelési koncepció azt vallja, hogy a fogyasztók az olcsó és széles körben elérhető termékeket részesítik előnyben. Termelésorientált szervezetek menedzserei a magas termelékenységre helyezik a fő hangsúlyt. Pl.: Ford-T
11
Termékkoncepció (orientáció)
A termékkoncepció szerint a fogyasztók azokat a termékeket kedvelik, amelyek kiváló minőséget, teljesítményt és innovatív tulajdonságokat kínálnak. A termékorientált vállalatok menedzserei energiájukat arra összpontosítják, hogy jó minőségű termékeket gyártsanak és azokat folyamatosan tökéletesítsék.
12
Értékesítési koncepció (orientáció)
Az értékesítési koncepció szerint a fogyasztó –ha magára hagyják- nem vásárol eleget a vállalat termékeiből. A szervezetnek ezért agresszív promóciós és értékesítési erőfeszítéseket kell tennie. Pl.: nem keresett termékek
13
Marketing koncepció A marketingkoncepció szerint a szervezeti célok elérésének kulcsa a célpiacok szükségleteinek és igényeinek a meghatározása és a konkurenciánál hatékonyabb kielégítése.
14
Társadalom-központú marketingkoncepció
A társadalom-központú marketingkoncepció szerint a szervezetnek az a feladata, hogy meghatározza a célpiacok szükségleteit, igényeit és érdekeit, és a konkurenciánál hatékonyabban elégítse ki oly módon, hogy megőrizze és bővítse a fogyasztó és a társadalom jólétét. Pl.: Danone
15
Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.