Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Bauer András - Berács József:

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Bauer András - Berács József:"— Előadás másolata:

1 Bauer András - Berács József:
Marketing

2 A marketing tárgyalása
Marketing és piaci környezet Marketingfunkció - piac - fogyasztó Marketing eszközök Termék - Ár -Értékesítés - Reklám Marketingrendszer működtetése Stratégia - Információ - Szervezet

3 Kereskedelmi tevékenység fejlődése
Személyzet státusmotívum profitmotívum mercator Javak élelmiszer, búza, selyem, fűszer Szállítás tengeri hajózás, légi közlekedés, Internet Kétoldalú tevékenység

4 A marketing fogalmi meghatározásai (1)
Szûkebb értelemben a marketing: olyan tevékenység, amely a vevõk és felhasználók érdekében elemzi a piacot, meghatározza az eladni kívánt termékeket és szolgáltatásokat, megismerteti azokat a fogyasztókkal, kialakítja az árakat, megszervezi az értékesítést és befolyásolja a vásárlókat

5 A marketing eszközei, területei: A 4P
Product Termék Price Ár Place Értékesítés Promotion Reklám Iparági hatások és dinamizmus

6 A marketing fogalmi meghatározásai (2)
Tágabb értelemben a marketing: a vállalat egészére kiterjedõ - a vevõkkel való azonosulást hangsúlyozó - filozófia, szemléletmód, amelynek megvalósítása a vállalati felsõ vezetés feladata, oly módon, hogy a vállalati résztevékenységek integrációjában a marketing szempontok domináljanak.

7 A marketing fogalmi meghatározásai (3)
Kiterjesztett értelemben a marketing: minden értékkel rendelkezõ jószág (termék, szolgáltatás, eszme, ötlet, érzés stb.) cseréje. Az üzleti szférán túl kiterjed az olyan nem nyereségorientált területekre is, mint pl. az oktatás, kultúra, vallás, politika.

8 Marketing tipológia Egy vállalat vagy az egész gazdaság
Nyereségorientált vs. non-profit Leíró vagy normatív közelítés

9 LEÍRÓ NORMATÍV MIKRO MAKRO MIKRO MAKRO PROFIT
Mennyit költsön a cég hirdetésre ? NON PROFIT

10 LEÍRÓ NORMATÍV MIKRO MAKRO MIKRO MAKRO PROFIT
Mennyit költsön a cég hirdetésre ? Bővítsék-e a vállalatok közösen a keresletet ? NON PROFIT

11 LEÍRÓ NORMATÍV MIKRO MAKRO MIKRO MAKRO PROFIT
Hogyan hat a hirdetés az értékesítési forgalomra ? Mennyit költsön a cég hirdetésre ? Bővítsék-e a vállalatok közösen a keresletet ? NON PROFIT

12 LEÍRÓ NORMATÍV MIKRO MAKRO MIKRO MAKRO PROFIT
Hogyan hat a hirdetés az értékesítési forgalomra ? Hogyan alakul a piac verseny éleződésekor ? Mennyit költsön a cég hirdetésre ? Bővítsék-e a vállalatok közösen a keresletet ? NON PROFIT

13 LEÍRÓ NORMATÍV MIKRO MAKRO MIKRO MAKRO PROFIT
Hogyan hat a hirdetés az értékesítési forgalomra ? Hogyan alakul a piac verseny éleződésekor ? Mennyit költsön a cég hirdetésre ? Bővítsék-e a vállalatok közösen a keresletet ? Hogyan hirdessen egy múzeum ? NON PROFIT

14 LEÍRÓ NORMATÍV MIKRO MAKRO MIKRO MAKRO PROFIT
Hogyan hat a hirdetés az értékesítési forgalomra ? Hogyan alakul a piac verseny éleződésekor ? Mennyit költsön a cég hirdetésre ? Bővítsék-e a vállalatok közösen a keresletet ? Hogyan befolyásolható a szavazási kedv ? Hogyan hirdessen egy múzeum ? NON PROFIT

15 LEÍRÓ NORMATÍV MIKRO MAKRO MIKRO MAKRO PROFIT
Hogyan hat a hirdetés az értékesítési forgalomra ? Hogyan alakul a piac verseny éleződésekor ? Mennyit költsön a cég hirdetésre ? Bővítsék-e a vállalatok közösen a keresletet ? Hogyan befolyásoljuk a szavazási kedvet ? Nőtt-e a forgalom egy adott kiállításon ? Hogyan hirdessen egy múzeum ? NON PROFIT

16 LEÍRÓ NORMATÍV MIKRO MAKRO MIKRO MAKRO PROFIT
Hogyan hat a hirdetés az értékesítési forgalomra ? Hogyan alakul a piac verseny éleződésekor ? Mennyit költsön a cég hirdetésre ? Bővítsék-e a vállalatok közösen a keresletet ? Hogyan befolyásoljuk a szavazási kedvet ? Nőtt-e a forgalom egy adott kiállításon ? Hogyan hat a dohányzáselleni hirdetés a fogyasztásra ? Hogyan hirdessen egy múzeum ? NON PROFIT

17 A bevezető marketing tantárgy súlypontjai
LEÍRÓ NORMATÍV MIKRO MAKRO MIKRO MAKRO PROFIT Hogyan hat a hirdetés az értékesítési forgalomra ? Hogyan alakul a piac verseny éleződésekor ? Mennyit költsön a cég hirdetésre ? Bővítsék-e a vállalatok közösen a keresletet ? Hogyan befolyásoljuk a szavazási kedvet ? Nőtt-e a forgalom egy adott kiállításon ? Hogyan hat a dohányzáselleni hirdetés a fogyasztásra ? Hogyan hirdessen egy múzeum ? NON PROFIT

18 A társtudományok Közgazdaságtan Lélektan Szociológia Antropológia
Vezetéstudomány Alkalmazott matematika

19 A marketing tantárgy filozófiája
Elméleti alapozás és gyakorlati készségnövelés Komplementer termék: előadás és gyakorlatok A tantárgyi honlap:

20 A piaci csere A piaci csere nem az egyetlen formája az áruk eljuttatásának: Redisztribúció Reciprocitás Piaci csere

21 Az áruk eljuttatásának elfogadott módjai, normái (1)
A rendszer szereplõi Háztartások Vállalatok Állam A vállalatok általában minden szereplõvel piaci kapcsolatban állnak Az állam általában minden szereplõvel redisztribúciós kapcsolatban áll

22 Az áruk eljuttatásának elfogadott módjai, normái (2)
A háztartások egymással reciprocitás kapcsolatban állnak A vállalatokkal piaci csere kapcsolatban állnak Az állammal redisztribúciós kapcsolatban állnak Az Amway jelenség magyarázata, piaci cserét vezeti be a háztartások közé

23 A marketingkoncepció A marketingkoncepció hosszabb távon a vállalati szervezet mûködését a fogyasztói igények kielégítése érdekében integrálja a minél nagyobb nyereség elérésére. Kulcsszavak: Vevõorientáció Integráció Nyereség

24 A tényleges vállalati mûködés: a marketingorientáció
A marketing elvek és a marketing-koncepció nem minden vállalat esetében figyelhetõ meg, a vállalatok eltérõ viszony alakítanak ki a piaccal, vevõkkel és a marketinggel szemben

25

26 Piacorientáció definíció
A piacorientáció olyan szervezeti kultúra, amely a leghatékonyabban és a leghatásosabban biztosítja azt a magatartást, amely a vevők számára magasabb értéket, az üzlet számára pedig magasabb teljesítményt teremt. A piacorientáció három magatartási elemből – vevőorientáció, versenytárs-orientáció és funkciók közötti koordináció – továbbá két döntési kritériumból – hosszú távú orientáció és nyereségesség – áll. (Narver-Slater: 1990

27 Piacorientáció és üzleti teljesítmény (2000)
Dimenziók Csúcs-teljesítményt nyújtók (Felső 20%) Alacsony teljesítményt nyújtók (Alsó 20%) Index Vevőorientáció 5,51 4,70 117 Versenytárs-orientáció 4,86 4,16 Funkciók közötti koordináció 5,07 4,23 118

28 Hangsúlyeltolódások a posztmodernizmus világában
Tárgy Imázs, szimbólum Egységes Töredezett Igazság (objektív) Igazság (konstruált) Univerzális Lokális, partikuláris Gazdaság Kultúra Termelés Fogyasztás Férfiközpontúság Feminizmus / nemek Kolonializmus Kulturális nyitottság

29 Jog és etika a marketingben
Marketingkódex: kívánatos magatartási norma Etikus magatartás indítékai Észlelt jelenségek nagy száma eladó és vevő közötti asszimetria erősödő globalizálódás

30

31

32

33

34 Látókörbővítés Stratégiai marketing Taktikai marketing
Kotler, Philip: KOTLER a marketingről Jönni, látni, győzni a piacon (2000) Park Könyvkiadó Stratégiai marketing Taktikai marketing Adminisztratív marketing 10. fej.: A marketingteljesítmény értékelése és ellenőrzése Pénzügyi helyzetkép (Financial Scorecard) Marketinghelyzetkép (Marketing Scorecard) BALANCED SCORECARD


Letölteni ppt "Bauer András - Berács József:"

Hasonló előadás


Google Hirdetések