Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Készítette: Horváth Zsolt Éliás Krisztián
Direkt marketing Készítette: Horváth Zsolt Éliás Krisztián
2
Definíció a marketingnek egy interaktív módszere, amely egy vagy több reklámmédiát használva a potenciális vevőkből kedvező hatást, azonnali válaszreakciót kíván kiváltani Cél: megrendelésre, érdeklődésre, üzlet, bemutatóterem felkeresésére késztessen
3
Elektronikus direktmarketing
A DM formái Közvetlen marketing Direkt postázás Elektronikus direktmarketing Telefonmarketing
4
Leginkább használt eszközei:
DM- levélreklám Postai megrendelés Különböző reklámeszközök: ( nyereményszelvények, díjmentesen hívható számok, tévébemutatók, internetközlemények) A DM csatorna: Gyártó vagy viszonteladó Fogyasztó vagy felhasználó Média
5
DM jellemzői termék helyett a vásárlóra összpontosít személyre szóló
közvetlenül is értékesíthet vevő adatainak megszerzése (adatbázisok!) optimális időzítés piacszegmentáció előzi meg előre meghatározott célcsoport visszajelzés, válasz módszere előre beépített
6
Korlátok vevő elutasító magatartása adatbázis hiánya
infrastruktúra fejletlensége képzett személyzet hiánya Médiamix elemeinek kiválasztása (!)
7
Elterjedésének okai Társadalmi okok Üzleti okok társadalmi tagozódás
média elszaporodása vevői igények differenciálódása Üzleti okok állandóan növekvő verseny érdekeltség a fogyasztó megtartásában, hűségében kényelmesebb beszerési formák számítógépes feldolgozás költségének folyamatos csökkenése Elektronikus kereskedelem Technikai fejlődés (telefon, számítógép)
8
Módszere: AIMRITE Audience: célcsoport Impact: hatás Message: üzenet
Response: válasz Internal management: belső menedzselés The End result: végeredmény
9
Adatbázis Adatok Adatbázis Személyes vevői adatok külső adatok
kampány adatok kapcsolat/tevékenységadatok Adatbázis vásárolt saját bérelt
10
A DM eszköztára direkt postázás (Direct Mail) katalógus telefon
telefax tévéshow, tévéshop Internet home shopping szórólapok
11
Direkt postázás (Direct Mail)
Akkor alkalmazható, ha a reklám, üzenet túlságosan összetett vagy részletes specifikus, kiválasztott célpiac bizalmas kommunikáció kívánatos közvetítői kereskedelem bekapcsolása kockázatos vagy költséges a vevők regionális szórtsága
12
Direkt postázás (Direct Mail)
Reklámeszközei levelezőlap levél formájú hirdetés áruminta katalógus reklámajándékok reakcióhordozók pl.:válaszboríték küldemény tokja
13
Direkt postázás (Direct Mail)
Előnyei szelektivitás személyesség rugalmasság individualitás eredmények gyors mérhetősége Csomagból áll (boríték, levél, prospektus, megrendelőlap) Hátrányai drága címlisták gyorsan elavulnak konfliktus lehet a címzettekkel a levél elkészítése kreativitást kíván
14
Társ-i – gazd-i tényezők
2) Katalógus A katalógusok piaci sikerében szerepet játszó tényezők: Társ-i – gazd-i tényezők Külső tényezők Versenytényezők Egyre több nő jelenik meg a munkapiacon Üzemanyagár emelkedése Kényelmetlen üzleti nyitva tartás A népesség elöregedése Díjmentesen hívható számok A boltok nem kielégítő szolg-ai A szabad rendelkezésű jövedelemhányad emelkedése Hitelkártyák használatának növekedése Parkolási nehézségek novekedése
15
2) Katalógus Típusai bolti - nem bolti fogyaszói - üzleti Pl.:
16
3) Telemarketing a telefon felhasználását jelenti a javak és szolgáltatások értékesítésére, információk szerzésére és eljuttatására a meglévő potenciális vevőkhöz részesedése évről évre növekszik
17
3) A telemarketing fajtái
Passzív v. beérkező hívások feladata a vevők szolgálata zöld számok nem olcsó Aktív v. kimenő hívások értékesítési indítékú előnye a gyorsasága ”utógondozásra” és az ügyletek előkészítésére is alkalmas törvény szabályozza!
18
4) Telefax az írásos kapcsolat helyettesítőjévé vált gyors
egyre jobb minőségű (színes képek)
19
5) Tévéshow, tévéshop Előnye Hátránya
a kínált árut a néző szeme előtt, használat közben mutatják be pontosan tudja a vevő, hogy mit kap pénz visszafizetési garancia azonnali választ idéz elő („ha most azonnal hív…”) Hátránya nem nagyon elfogadott előítéletek a magyar lakosságban
20
TV-Shop érdeklődési kör szépségápolás egészség ház körül konyha sport
akció
21
TV-Shop Magyarországon
22
6) Internet, e-mail Hazai térhódítása (2000-ben 1mó hozzáférő)
Virtuális áruházak Internetes reklámok Internetes újságolvasók Előnye: Interaktivitás Egyszerű, gyors és olcsó visszajelzés korlátja: címek hiánya E-kereskedelem terjedésének korlátja: -hitelkártya használat aránya, internettelítettség alacsony
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.