Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Marketing előadás 2006.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Marketing előadás 2006."— Előadás másolata:

1 Marketing előadás 2006

2 Klasszikus marketing példák
Kistehén – Sziget Coca-Cola McDonald’s – franchise – gyerekek – gyorsétkeztetés - globalizáció Vodafone - Forma-1 – Schumacher – piros – Ferrari – fiatalság - Beckam NIKE – sport – minőség – márka – megbízhatóság Lexus reklámok – Peugeot reklámok AVON

3 Palimadarak Forrás: net; Lerch Péter
Kedves figurák, aktualizálható üzenetek, de leginkább a jó kommunikáció jellemzi a Matáv rajzfilmsorozatait. Jó, hogy egy nagy magyar „multi” be mer vállalni egy ilyen egyszerű vizuális eszközökkel operáló animációs szpotsorozatot. Humoros és ötletes pörgős vágásokkal, „trendi” zenékkel operáló, fanyar humor , figyelemfelkeltőek és nagyon jól kampányolhatóak, aktualizálhatóak a történetecskék Elkezdődik a történetecske és várom a végét. A lényegtelennek tűnő locsogás alatt ügyesen elhangzik az ajánlat. A poénra pedig már megint tudunk koncentrálni. . A cél, hogy gyorsan és hatékonyan, nem utolsósorban költségtakarékosan, egységesen megoldják a megbízó termékeire vonatkozó hosszú távú kommunikációt. Együtt van minden. Ügynökségi és ügyfélakarat. Finom erotika, romantika, életszagú szituációk, humor stb.! Mi itt egy jól felépített makrovilágba tekinthetünk bele (haverok, buli, szamba, ill. családi hangulat, szerelmes bánatozás, egyedülés… stb.). A nyomtatott kiadás is jó. Nehéz mind a két médiumban jól megfogni a dolgot.

4 Chio-film Két film, egy termékkategória, azonos időpont, hasonló brief – és szinte azonos reklámötlet. Magával ragadóan fűszeres íz? Ettünk már ilyet. Túl sok az induló ebben a versenyszámban. Ebből következően jó lett volna egy eredeti ötletet látni. Ehhez képest a Chio-filmmel éppen egy időben egy másik snackszpot (Tele) is fokozza a nyáltermelést – gyakorlatilag ugyanazt az ötletet használja mind a két film. Kár. A helyszínválasztást nem értem (na jó, tudom én, hogy a kreatívnak is jár a nyaralás, irigykedem is), és ha már tengerpart, nyár és napfény, talán a styling is jobban hajazhatna erre, a ruhák számomra inkább egy éjszakai tábortüzes-bulizós képet idéznek. A brand színeinek kiemelését is túl erősnek érzem a képi világ kárára, a piros ing mellett zavaróan sápadtnak tűnik néha a szpot. A termék viszonylag visszafogottan jelenik meg, a kulcsjelenet (srác szájzárral) meggyőző, a film vége poénja viszont kiszámítható, és szintén nem egy újdonság (lásd Bailey’s). Sem a megvalósításban, sem az ötletben nem találtam semmi meglepőt, semmi újat, semmi izgalmasat. Az alkotók (megrendelők) ezúttal is biztosra mentek. Pedig a termék klassz, és biztos vagyok benne, hogy sok ötlet halt el a kreatívok asztalán, amely ennél erősebb, újszerűbb volt. forrás.: internet

5 A marketingről... Szűkebb értelemben a marketing, olyan vállalati tevékenység, amely a vevők igényeinek kielégítése érdekében elemzi a piacot, meghatározza az eladni kívánt termékeket és szolgáltatásokat, megismerteti azokat a fogyasztókkal, kialakítja az árakat, megszervezi az értékesítést és befolyásolja a vásárlókat. Tágabb értelemben a marketing a vállalat egészére kiterjedő, a vevőkkel való azonosulást hangsúlyozó filozófia, szemléletmód, amelynek megvalósítása a vállalati felső vezetés feladata, oly módon, hogy a vállalti résztevékenységek integrációjában a marketingszempontok domináljanak.

6 Marketing a harmadik megfogalmazás
Kiterjesztett értelemben a marketing minden értékkel rendelkező jószág (termék, szolgáltatás, eszme, ötlet, érzés, stb.) cseréje. Az üzleti vállalati szférán túl kiterjed az olyan, nem nyereségorientált területekre is, mint pl. az oktatás, kultúra, vallás, politika, stb.

7 Marketing mozaik A marketinges A fogyasztó(k) lélektana
STEEP elemzés – A környezet lélektana Játékelmélet Jog és etika MIR Vállalat és marketingstratégia

8 Marketing tudomány – Marketing munka - Célrendszer – Marketingstratégia
Hit, a vezetőség elszántsága, pénz, kreatív ötletek, jó csapat, eszközök és infrastruktúra megléte, a piac ismerete (versenytárs, fogyasztó, stb.). Hatékony marketing.

9 Maslow féle szükséglet-hierarchia piramis
Önmegvalósítás Elismerés Szociális szükségletek Biztonsági szükségletek Fiziológiai szükségletek

10 Marketing-mix A vállalati marketingeszközök különböző piaci helyzetekben alkalmazott kombinációja. Termék –Product Árpolitika – Price Értékesítési csatorna – Place-distribution Reklám – Promotion P

11 Kommunkációs politika
A marketing-mix elemei Temékpolitika PIAC Kommunkációs politika Árpolitika Csatornapolitika

12 Termékpolitika Eszmei termékszintek 6. Potenciális termék
5. Kapcsolódó szolgáltatások 4. Bővített termék 3. Elvárt termék 2-1. Alaptermék és elemi haszon

13 Termékpolitika A termékhierarchia szintjei TERMÉKHIERARCHIA PÉLDÁK
Szükségleti csoport Élelmiszer Termékcsoport Tejtermék Termékosztály Joghurt Termékvonal Gyümölcsjoghurt Terméktípus Málna ízű joghurt Márka Danone Termékegység 175 g-os kiszerelés

14 Árpolitika Az ár egy termék vagy szolgáltatási egység tulajdonjogának
vagy használatának megszerzéséért kért/feláldozott pénz, vagy (barter ügylet esetében) árumennyiség.

15 A termékek áramlásának klasszikus és nem klasszikus útja
Csatornapolitika A termékek áramlásának klasszikus és nem klasszikus útja Klasszikus út: Nem klasszikus út: Termelő Nagy-kereskedelem Kis-kereskedelem Vég-felhasználó Forrás: Bauer – Berács, nyomán

16 Általános kommunikációs eszközök
Kommunikációs politika A vállalatok kommunikációs mixe Általános kommunikációs eszközök Reklám Vásárlás-ösztönzés Public Relations (PR) Személyes eladás Direkt-marketing Csomagolás Nyeremény-játék Sajtóanyag Értékesítési bemutatók Katalógus Újsághirdetés Jutalmak Beszédek Ösztönző programok Postai küldemény Kiadványok Ajándékok Szemináriumok Áruminták Telemarketing Embléma Áruminta Éves beszámoló Vásárok e-vásárlás Reklámfilm Szponzoráció Kereskedelmi bemutatók SMS Szaknévsor Kiállítás Közönség-kapcsolatok Fax Plakátok Engedmények Vállalati magazin Áruállvány Pontgyűjtési akciók Események Hangposta Forrás: Kotler, 2001.

17 A marketingmix Termékpolitika ( terméktervezés, fejlesztés, pozícionálás, formatervezés, csomagolás, termékkutatás) Árpolitika (költségvizsgálatok, ármeghatározás, hitelek engedmények megállapítása, árérzékenység vizsgálata) Értékesítési politika (értékesítési út tervezése, logisztika, kereskedelmi partnerek kiválasztása) Reklám (kommunikáció, PR)

18 Tipikus marketingkombináció:
tömegárú verseny sok üzlet vásárlásra buzdító hirdetés

19 Marketingkoncepció A marketingkoncepció a vállalati szervezet működését a fogyasztói igények kielégítése érdekében integrálja a minél nagyobb nyereség elérésében. Vevőorientáció alatt olyan gondolkodásmódot és gazdálkodási gyakorlatot értünk, amely a vállalat minden döntését a vevő kívánságának rendeli alá.

20 Orientáció Termelési orientáció: olyan vállalati gazdálkodási magatartás, amely során a termelőüzemek gyártási tevékenysége a meghatározó. Nem foglalkoznak a vevők igényeivel, a a költségcsökkentés a fő vezérelv. Marketingorientáció: olyan vállalati gazdálkodási magatartás, amely során érvényesül a marketingfunkció dominanciája más vállalti funkciók felett. A vevő véleménye fontos (piackutatás).

21 SWOT analízis táblázatban
Erősség Lehetőség Gyengeség Veszély 5-6 tőmondat a mátrix mind a 4 részébe!

22 Magyar Marketing Szövetség
A Szövetség december 3-án alakult meg országos szakmai, érdekvédelmi szervezetként. Feladatainak tekint minden olyan tevékenységet, amely közvetlenül vagy közvetve a Szövetség küldetésének teljesítését, céljainak megvalósítását elősegíti: Szervezi és összefogja a marketing területén dolgozókat Állást foglal a marketing területet érintő kérdésekben Kezdeményezi, koordinálja, szervezi tagjai összehangolt fellépését mindazon kérdésekben, amelyek a szakmával kapcsolatban felmerülnek Kapcsolatot tart fenn és együttműködik a hazai és a nemzetközi szakmai szervezetekkel Kapcsolatot tart fenn a szakterületet érintő kérdésekben a szakmán kívüli társadalmi szervezetekkel Érdekegyeztetés és érdekképviselet szakmai és gazdasági szempontból

23    

24 Köszönöm figyelmüket!


Letölteni ppt "Marketing előadás 2006."

Hasonló előadás


Google Hirdetések