Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

1 Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció - marketingkommunikáció Jogász-közgazdász szak Budapest, 2006/2007. I. félév.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "1 Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció - marketingkommunikáció Jogász-közgazdász szak Budapest, 2006/2007. I. félév."— Előadás másolata:

1 1 Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció - marketingkommunikáció Jogász-közgazdász szak Budapest, 2006/2007. I. félév

2 2 Főbb témakörök Kommunikáció – marketingkommunikáció, alapfogalmak, összefüggések; A kommunikáció és a márka összefüggései; Az innováció hagyományos és új értelmezései; Belső kommunikáció – humánmarketing; A kommunikáció és az információs rendszer összefüggései; On-line kommunikáció.

3 3 A vállalat piaci környezete (Kotler) Gazdasági Természeti Politikai és jogi Versenytársak Termelők Vállalat Piaci Fogyasztók közvetítők Közvélemény Technológiai Társadalmi és kulturális Demográfiai

4 4 Négytényezős marketing mix („4P”) TERMÉK (jellemzők, választék, forma, márkanév, csomagolás, méret, szolgáltatás, garancia, visszavétel) ÁR (katalógusár, engedményes árak, részletfizetési kedvezmények, a törlesztés időtartama, hitelfeltételek) Hely (csatornák, hálózatsűrűség, elhelyezkedés, készlet, szállítás) PROMÓCIÓ (reklám, személyes eladás, vásárlásösztönzés, direkt marketing, PR)

5 5 Kommunikáció és …? Kommunikáció Metakommunikáció (megjelenés, viselkedés, vásárlási szokások stb.) Információ Infokommunikáció (megváltozott platform, megváltozott kommunikációs szokások…)

6 6 Kommunikációs döntések Vállalaton belüli relációk Tulajdonos(ok) – alkalmazottak Vezetők – beosztottak Stratégia – taktika Vállalaton kívüli relációk Beszállítók – vevők –egyéb partnerek Marketingkommunikáció

7 7 A szervezeti szintű kommunikáció fő jellemzői szervezeti célok megvalósításának stratégiai fontosságú irányítási eszközrendszere; a szervezet iránti bizalom kiépítése, ápolása; hangsúly a kapcsolatszervezésen; tartalma a szervezet filozófiájától, küldetésétől függ; formája, stílusa a szervezet referencia névjegye; megjelenik a márka, mint kommunikációs eszköz.

8 8 A fejlett gazdaságban, a változó környezethez való folyamatos alkalmazkodás miatt, az egyes vállalati versenyképességi faktorok szükségképpen átértékelődnek. termék Product termékpolitika Innováció Price ár hely értékesítés- poltika Vállalati kapcsolatok Promotion promóció kommuniká- ciós politika Vállalati kommunikáció A „Versenyképesség 3P modellje” (saját modell) Place A termékpolitika részeként kezelhető

9 9 Kínálati lánc (értéklánc, ellátási lánc, az áru útja) példa: autógyártás Közvetett beszállítók: Du Pont Közvetlen beszállítók: Pirelli Autógyártók: FORD, OPEL Flotta- vásárlók: Hertz, Avis Dealerek, közvetítők Autó- vásárlók: személyek, családok Ipari/szervezeti piac Fogyasztói piac

10 10 A termék életciklusa

11 11 A kommunikáció lényege Ki vagy mi küld információt? Kinek szól? Mit közöl az üzenet? Hogyan és hol jelenik meg? Milyen az üzenetközlés hatékonysága?

12 12 A kommunikáció általános modellje Információ forrás (A dó ) kódolás Üzenet ( Csatorna ) dekódolás Címzett ( Vevô ) Zajforrás ( zavarás ) Visszacsatolás

13 13 Marketing kommunikáció I. Kommunikációs mix elemek: –Reklám (nyomtatott és egyéb, médiumok); –Értékesítés ösztönzés; –PR; –Direkt marketing; –Személyes eladás.

14 14 Marketing kommunikáció II. AIDA modell; Reklámüzenet; Időzítés; Hatékonyság vizsgálat.

15 15 Fogyasztási cikkek piaca Termelôeszközök piaca reklám értékesítés ösztönzés DM személyes eladás Public Relations személyes eladás DM értékesítés ösztönzés reklám Public Relations A kommunikációs eszközök fontossági sorrendje

16 16 Reklám-kategóriák Informatív, meggyőző, emlékeztető vs. életgörbe! Push és pull stratégiákhoz kapcsolódó: PUSH: nagykerek.-nek, piaci közvetítőknek: jutalék, személyes eladás ösztönzése, közös reklámkampányok stb. PULL: reklám és sales promotion eszközök (mass marketing)

17 17 Szolgáltatási kerék Elégedett fogyasztó Kevesebb fogyasztói panasz Kevesebb fogyasztói panasz Magasabb profitráta Magasabb dolgozói elégedettség Magasabb dolgozói elégedettség Alacsonyabb dolgozói elvándorlás Alacsonyabb dolgozói elvándorlás

18 18 Vásárlási döntés és a vevőelégedettség összefüggése Problémafelismerés (észlelt szükséglet) Problémafelismerés (észlelt szükséglet) Információ keresés Értékelés Döntés Vásárlás Elégedettség/elégedetlenség


Letölteni ppt "1 Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció - marketingkommunikáció Jogász-közgazdász szak Budapest, 2006/2007. I. félév."

Hasonló előadás


Google Hirdetések