Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció"— Előadás másolata:

1 Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
Jogász-közgazdász szak Budapest, 2006/2007. I. félév

2 Főbb témakörök Kommunikáció – marketingkommunikáció, alapfogalmak, összefüggések; A kommunikáció és a márka összefüggései; Az innováció hagyományos és új értelmezései; Belső kommunikáció – humánmarketing; A kommunikáció és az információs rendszer összefüggései; On-line kommunikáció.

3 A vállalat piaci környezete (Kotler)
Gazdasági Természeti Politikai és jogi Versenytársak Termelők Vállalat Piaci Fogyasztók közvetítők Közvélemény Technológiai Társadalmi és kulturális Demográfiai

4 Négytényezős marketing mix („4P”)
TERMÉK (jellemzők, választék, forma, márkanév, csomagolás, méret, szolgáltatás, garancia, visszavétel) ÁR (katalógusár, engedményes árak, részletfizetési kedvezmények, a törlesztés időtartama, hitelfeltételek) Hely (csatornák, hálózatsűrűség, elhelyezkedés, készlet, szállítás) PROMÓCIÓ (reklám, személyes eladás, vásárlásösztönzés, direkt marketing, PR)

5 Kommunikáció és …? Kommunikáció
Metakommunikáció (megjelenés, viselkedés, vásárlási szokások stb.) Információ Infokommunikáció (megváltozott platform, megváltozott kommunikációs szokások…)

6 Kommunikációs döntések
Vállalaton belüli relációk Tulajdonos(ok) – alkalmazottak Vezetők – beosztottak Stratégia – taktika Vállalaton kívüli relációk Beszállítók – vevők –egyéb partnerek Marketingkommunikáció

7 A szervezeti szintű kommunikáció fő jellemzői
szervezeti célok megvalósításának stratégiai fontosságú irányítási eszközrendszere; a szervezet iránti bizalom kiépítése, ápolása; hangsúly a kapcsolatszervezésen; tartalma a szervezet filozófiájától, küldetésétől függ; formája, stílusa a szervezet referencia névjegye; megjelenik a márka, mint kommunikációs eszköz.

8 A „Versenyképesség 3P modellje”
A fejlett gazdaságban, a változó környezethez való folyamatos alkalmazkodás miatt, az egyes vállalati versenyképességi faktorok szükségképpen átértékelődnek. Product termék termékpolitika Innováció Price ár A termékpolitika részeként kezelhető értékesítés-poltika Vállalati kapcsolatok Place hely Promotion promóció kommuniká-ciós politika Vállalati kommunikáció A „Versenyképesség 3P modellje” (saját modell)

9 Ipari/szervezeti piac
Kínálati lánc (értéklánc, ellátási lánc, az áru útja) példa: autógyártás Közvetett beszállítók: Du Pont Autógyártók: FORD, OPEL Dealerek, közvetítők Autó- vásárlók: személyek, családok Közvetlen beszállítók: Pirelli Flotta- vásárlók: Hertz, Avis Fogyasztói piac Ipari/szervezeti piac

10 A termék életciklusa

11 A kommunikáció lényege
Ki vagy mi küld információt? Kinek szól? Mit közöl az üzenet? Hogyan és hol jelenik meg? Milyen az üzenetközlés hatékonysága?

12 A kommunikáció általános modellje
Információ forrás (Adó) kódolás Üzenet (Csatorna) dekódolás Címzett (Vevô) Zajforrás (zavarás) Visszacsatolás Visszacsatolás

13 Marketing kommunikáció I.
Kommunikációs mix elemek: Reklám (nyomtatott és egyéb, médiumok); Értékesítés ösztönzés; PR; Direkt marketing; Személyes eladás.

14 Marketing kommunikáció II.
AIDA modell; Reklámüzenet; Időzítés; Hatékonyság vizsgálat.

15 A kommunikációs eszközök fontossági
A kommunikációs eszközök fontossági sorrendje Fogyasztási cikkek piaca Termelôeszközök piaca reklám értékesítés ösztönzés DM személyes eladás Public Relations

16 Reklám-kategóriák Informatív, meggyőző, emlékeztető vs. életgörbe!
Push és pull stratégiákhoz kapcsolódó: PUSH: nagykerek.-nek, piaci közvetítőknek: jutalék, személyes eladás ösztönzése, közös reklámkampányok stb. PULL: reklám és sales promotion eszközök (mass marketing)

17 Szolgáltatási kerék Elégedett fogyasztó Alacsonyabb dolgozói
elvándorlás Kevesebb fogyasztói panasz Magasabb dolgozói elégedettség Magasabb profitráta

18 Vásárlási döntés és a vevőelégedettség összefüggése
Problémafelismerés (észlelt szükséglet) Információ keresés Értékelés Döntés Vásárlás Elégedettség/elégedetlenség


Letölteni ppt "Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció"

Hasonló előadás


Google Hirdetések