Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

(1) A marketingkörnyezet Marketingmenedzsment 2008.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "(1) A marketingkörnyezet Marketingmenedzsment 2008."— Előadás másolata:

1 (1) A marketingkörnyezet Marketingmenedzsment 2008

2 Mi a marketingkörnyezet? Azon a marketingen kívüli szereplők és erők, melyek befolyásolják a marketingmenedzsmentet a sikeres vevőkapcsolatok kiépítésében és fenntartásában. Belső környezet (vállalaton belüli tényezők, melyek befolyásolják a marketinget) Mikrokörnyezet: A vállalathoz közel álló szereplők, akik befolyásolják a vállalat vevőkkel való kapcsolatát (beszállítók, marketingközvetítők, versenytársak, közvélemény, vevőpiacok). Makrokörnyezet: A mikrokörnyezetet befolyásoló jelentős társadalmi erők (demográfiai, gazdasági, természeti, technológiai, politikai, kulturális).

3

4 Környezeti elemzés eszközei SWOT analysis (belső-külső) Five forces analysis (mikro) STEEP analysis (makro)

5 Mikrokörnyezet Beszállítók Marketing közvetítők Vevők Versenytársak Közvélemény

6 Porter 5 forces analysis

7 STEEP (makrokörnyezet) Társadalmi tényezők –Demográfia, kultúra, társadalmi mobilitás, életstílus, stb. Technológiai –Internet hozzáférés, technológia transzfer sebessége, infrastruktúra Gazdasági tényezők –Infláció, foglalkoztatás, rendelkezésre álló jövedelem, üzleti ciklusok, energia költségek, adók, stb. Környezeti tényezők –Kormányzati beavatkozás, CSR, nyersanyagforrások Politikai/jogi tényezők: –Törvények, versenyszabályozás, fogyasztóvédelem, munkajogi kérdések


Letölteni ppt "(1) A marketingkörnyezet Marketingmenedzsment 2008."

Hasonló előadás


Google Hirdetések