Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Üzleti piacok, üzleti vásárlók (ipari marketing) 7.fejezet.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Üzleti piacok, üzleti vásárlók (ipari marketing) 7.fejezet."— Előadás másolata:

1 Üzleti piacok, üzleti vásárlók (ipari marketing) 7.fejezet

2 Üzleti piacok Vállalkozói piac Intézményi piac Kormányzati piac

3 Az üzleti piacok jellemzői: Kevesebb vevő Nagyobb vevők Szoros eladó-vevő kapcsolat Származtatott kereslet Rugalmatlan kereslet Ingadozó kereslet

4 Az üzleti piacok jellemzői: Szakszerű vásárlás Közvetlen beszerzés Reciprocitás Lízing

5 Beszerzési szituációk Közvetlen újravásárlás Módosított újravásárlás Új vásárlás Rendszervásárlás és rendszereladás

6 Az üzleti beszerzési folyamat résztvevői „Buying Center”: Kezdeményezők Felhasználók Befolyásolók Döntéshozók Jóváhagyók Beszerzők Ajtónállók

7 Az üzleti beszerzőket befolyásoló tényezők 1.Környezeti tényezők 2.Szervezeti tényezők 3.Személyes tényezők 4.Egyéni tényezők

8 1. Környezeti tényezők A kereslet szintje Gazdasági kilátások Kamatlábak Technológiai változások Politikai/szabályozási változások Verseny Társadalmi felelősség

9 2. Szervezeti tényezők Célok Üzletpolitika Módszerek Szervezeti struktúra Rendszerek

10 3. Személyes tényezők Érdeklődés Jogkör Pozíció Empátia Meggyőzőképesség Csoportdinamika

11 4. Egyéni tényezők Életkor Jövedelem Iskolai végzettség Beosztás Személyiség Kockázatvállalási képesség Műveltség

12 A beszerzés folyamata 1.A probléma felismerése 2.Az igény általános leírása 3.Termékjellemzők meghatározása 4.Szállítók keresése 5.Ajánlatkérés 6.A szállítók kiválasztása 7.A vásárlás 8.A teljesítés értékelése

13 Intézményi piacok Iskolák, kórházak, börtönök stb. Jellemzők: Szűkős költségvetés Nonprofit Költségminimalizálás sem alapvető cél

14 Kormányzati piacok Jellemzők: Tendereztetés Ár, mint kiemelkedő döntési szempont Lassú döntések Vásárlói hűség Nyilvánosság Korrupció Lobbyzás


Letölteni ppt "Üzleti piacok, üzleti vásárlók (ipari marketing) 7.fejezet."

Hasonló előadás


Google Hirdetések