Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Toborzás elvi és módszertani kérdései

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Toborzás elvi és módszertani kérdései"— Előadás másolata:

1 Toborzás elvi és módszertani kérdései

2 Az előadás szerkezete Toborzás a személyügyi tevékenység rendszerében
A toborzási folyamat Toborzás külső forrásból Toborzás belső forrásból A toborzás tervezése A toborzás értékelése

3 Toborzás a személyügyi rendszerben
Munka- ellátás Toborzás Javadalmazás Karrier menedzsment Kiválasztás Teljesítmény- értékelés Szocializáció Képzés- fejlesztés Munkaerő- áramlás Kiválás

4 A potenciálisan megnyerhető munkatársak felkutatása
Definíció A potenciálisan megnyerhető munkatársak felkutatása

5 Toborzás sikere Kétoldalú közelítés Szervezeti munkaerő-igények
Egyéni munkahely-választási preferenciák találkoznak

6 A toborzás folyamata Toborzási stratégia Toborzási terv
Toborzás lebonyolítása Toborzás értékelés

7 Toborzási stratégiát meghatározó tényezők
Meghatározó tényezői: Külső és belső feltételek Külső feltételek: Jogszabályi előírások (rétegfoglalkoztatási előírások, EU esélyegyenlőségi követelmények Anyacég előírás Belső feltételek: humán stratégia, munkaerő-állomány adottságai

8 Esettanulmány A vállalat toborzáspolitikájának erősségei és gyengéi
Előmeneteli akadályok a szervezetben Hogyan változtatná meg a toborzáspolitikát?

9 Toborzási stratégia típusai
„Életfogytiglan” „Csúcsra vagy szakadékba” „Pattogatott kukorica” „Turmix”

10 Toborzás tervezése Hová? Milyen követelményekre? Kompetenciák. Szervezeti kérelem Honnan? Külső, belső forrás Hány főre? Toborzási piramis Mikorra? Határidők Hogyan? Módszerek

11 Toborzási piramis Újonnan felvettek Ajánlatott kaptak (2:1)
50 100 150 200 Újonnan felvettek Ajánlatott kaptak (2:1) Interjúra behívottak (3:2) Meghívott jelöltek (4:3) Toborzottak köre (6:1) 1200

12 Belső vagy külső forrás?
Külső tényezők Munkaerőpiac jellemzői Kiterjedtsége (helyi,nemzeti, nemzetközi) Jellege (szegmentált, fluid) Munkaerő-kínálati jellemzői Belső tényezők Szervezet Szervezet fejlődési szakasza Nagysága Munkaerő-piaci nyitottsága Relatív munkaerő-piaci pozíciója Munkakör jellege (általános, vállalatspecifikus)

13 Külső források kaputól "walk-in" levélben felajánlkozók "write-in"
alkalmazottak referenciája munkaerő-közvetítők iskolák szakmai szervezetek szakszervezetek hirdetések

14 Belső források Belső munkaerőpiac Vertikális – horizontális struktúrák
Kompetenciák

15 Előnyök-hátrányok rendszere
Belső forrás Előnye: olcsóbb, ismert, jobb beválás, szervezetspecifikus ismeretek Hátránya: szűkebb kör, beltenyészet, csőlátás, Peter-elv Külső forrás Előnye: szélesebb kör, vérfrissítés, korszerű ismeret olcsón Hátránya: drága, hosszadalmas, gyengébb beválási esély, belső elégedetlenség

16 Legjobb módszer? Hogyan mérjük a hatékonyságot?
Általában a személyes kapcsolatra épülő módszerek a leghatékonyabbak

17 Egyéni motivációk a munkahely-választásban
Egyéni preferenciák Életpálya szakaszokban változó Motiváció=Vonzerő x elnyerés valószínűsége (M=VxR) Vonzerő=Hiedelmek az előnyökről x előnyök fontossága (V =HxF)

18 A toborzás értékelése Költségelemzés és összehasonlítás
Megcélzottak/jelentkezők Toborzási hozamráta (jelentkezők/kiv.ra bocsátottak) Felvettek beválása/kiválasztottak (inkább kiv.) Egy főre jutó toborzási idő


Letölteni ppt "Toborzás elvi és módszertani kérdései"

Hasonló előadás


Google Hirdetések