Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Médiagazdaságtan GSVMG11KNC 2012-13/II. Nyomtatott sajtó.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Médiagazdaságtan GSVMG11KNC 2012-13/II. Nyomtatott sajtó."— Előadás másolata:

1 Médiagazdaságtan GSVMG11KNC /II. Nyomtatott sajtó

2 „Nyomtatott sajtó”

3 Gutenberg, „42 soros Biblia” szeptember 30.

4 Kezdetek folyóiratok: XVII. sz. második fele levelezésekből napilap: 1702 (Anglia) morális lapok → magazinok tömegmédium: XIX. sz. közepe Magyarországon...

5 Magyarországon kezdetek: – 1780 (első magyar lap) – 1806 (első lap: hetente kétszer) 1848, majd 1867-től 2 világháború között: szegmentálódás 1948: kegyelemdöfés tól: formálisan szabad

6 2008 – papír alapú példányszám csökken minden kategóriában folyamatosan online média látogatottsága növekszik paradigmaváltás zajlik – előnyök – hátrányok

7 Sajtó alapkritériumok publicitás periodicitás univerzalitás aktualitás

8 A lapok fajtái újság magazin folyóirat ingyenes (hirdetési) magazin ellenőrzött terjesztésű magazin

9 Újság körülhatárolt földrajzi piacokon terjesztett megjelenik  naponta  hetente tartalma elsősorban  hírek  kommentárok

10 Magazin speciális érdeklődést szolgál megjelenik  hetente  kéthetente  havonta igényes sok képi információval

11 Folyóirat mindennapi szükségletet meghaladó tartalma  szakmai  irodalmi  tudományos stb. megjelenik általában havonta

12 Ingyenes (hirdetési) magazin terjesztés  szupermarketekben  közlekedési csomópontokban  házhoz szállítva

13 Ellenőrzött terjesztésű magazin magas jövedelműeknek szánt nagy értékű tartós fogyasztási cikkek luxuscikkek

14 Csoportosítás területi – terjesztési kör terjesztési mód megjelenési gyakoriság tartalmi tematikus politikai

15 Árucikk? helyettesíthetőség ár – ingyenes márka = cím piacon túlmutató értékek/szempontok minőségi vagy bulvár

16 Kereslet alakulása Menedzsment Fórum – mfor.hu

17 Kereslet alakulása

18

19

20 minőségi lapok ma is alapvetőek márka = cím a piaci változások rájuk is hatnak

21

22

23

24

25 Újságolvasási szokásokat befolyásoló (Csorba: Hazai újságolvasási szokások...) kulturális társadalmi személyes pszichológiai

26 Újságolvasási szokásokat befolyásoló (Csorba: Hazai újságolvasási szokások...) kulturális  szabadidő  szokások társadalmi  szocializáció (család)  értékrend személyes pszichológiai

27 Újságolvasási szokásokat befolyásoló (Csorba: Hazai újságolvasási szokások...) kulturális  szabadidő mennyisége  szabadidő preferenciák  szokások

28 Újságolvasási szokásokat befolyásoló (Csorba: Hazai újságolvasási szokások...) társadalmi  család  szocializáció  értékrend

29 Újságolvasási szokásokat befolyásoló (Csorba: Hazai újságolvasási szokások...) személyes  kor  nem  végzettség  lakóhely  jövedelem

30 Újságolvasási szokásokat befolyásoló (Csorba: Hazai újságolvasási szokások...) pszichológiai  motiváció  gondolkodásmód

31 Újságolvasási szokások alakulása kisgyerekkor alsósok felsősök érettségire rendszeressé válik év: további növekedés felnőttkor, ~30 év időskör

32 Lappiac területi sajátosságok (országos, helyi) demográfiai, társadalmi gazdasági magatartás, életstílus fogyasztói csoportok ár, árrugalmasság

33 Lappiac monopóliumok kialakulása helyi piacokon szükségszerű koncentráció költségszerkezet hirdetőktől való függés

34 Lappiac – költség tartalmi előállítás  szerkesztőség  kiadóhivatal fizikai előállítás – nyomda terjesztés – posta, saját, bizományos... állandó és fix költség aránya?

35 Lappiac – bevétel eladási / előfizetési díj HIRDETÉS!

36 Hirdetés szelektálás – olvasó válogat kereshetőség – sőt gyűjthető célozhatóság – lehetséges vásárlók gazdaságosság – egy fő elérési ktg-e

37 Hirdetés gyorsaság – egyik napról a másikra sokoldalúság – sokféle reklámfunkció publicitás – példány- és kontaktusszám folyamatosság – hűséges olvasótábor & rendszeres hirdetés

38 Integráció horizontális – több médium egy kézben vertikális – egy kézben a (papír)gyártástól a terjesztésig

39 Szabályozás évi CLXXXV. tv. a médiaszolgáltatásokról és a tömegkommunikációról l. pl.

40 Szabályozás alapító és kiadó bejelentési kötelezettség impresszum újságíró: jogok ~ kötelezettségek

41 Szabályozás sajátosságai demokrácia ~ szabályozás gazdaság ~ sajtó sajtószabadság? „kuruc.info” jelenség – határok? szerkesztőségi autonómia

42 ELŐÁLLÍTÁSI KÖLTSÉG kiadó fenntartása szerkesztés (tartalom előállítása) nyomópapír nyomtatás reklám terjesztés

43 ELŐÁLLÍTÁSI KÖLTSÉG első példány ára igen magas további példányok ára elenyésző


Letölteni ppt "Médiagazdaságtan GSVMG11KNC 2012-13/II. Nyomtatott sajtó."

Hasonló előadás


Google Hirdetések