Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Beréti Antalné Ágnes Kresz & Fiedler Kft. Minőségirányítási és Környezeti vezető.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Beréti Antalné Ágnes Kresz & Fiedler Kft. Minőségirányítási és Környezeti vezető."— Előadás másolata:

1 www.kresz.hu Beréti Antalné Ágnes Kresz & Fiedler Kft. Minőségirányítási és Környezeti vezető

2 www.kresz.hu 2002. Dél-Dunántúli Minőség Díj elnyerése Kis- és mikroméretű ipari, termelő ágazat 2002. Dél-Dunántúli Minőség Díj elnyerése Kis- és mikroméretű ipari, termelő ágazat 2003.- Bírálóbizottság tagja kis- és mikroméretű ipari /termelő, valamint kereskedelmi/szolgáltató ágazat 2003.- Bírálóbizottság tagja kis- és mikroméretű ipari /termelő, valamint kereskedelmi/szolgáltató ágazat

3 www.kresz.hu EFQM önértékelés modell ≠ ISO szabványsorozat követelmény rendszerével. EFQM önértékelés modell ≠ ISO szabványsorozat követelmény rendszerével. A benyújtott, írott pályázat prioritása. A benyújtott, írott pályázat prioritása. Javaslatom: Sok eddigi pályázat elolvasása, tanulmányozása! Javaslatom: Sok eddigi pályázat elolvasása, tanulmányozása!

4 www.kresz.hu  Mit kerüljünk, NEM alkalmaznék! Az ISO rendszerben működtetett folyamatokat, módszereket és eszközöket beépítjük az értékelésbe, alkalmazzuk ezeket. De! Ne utaljunk ezekre. Az ISO rendszerben működtetett folyamatokat, módszereket és eszközöket beépítjük az értékelésbe, alkalmazzuk ezeket. De! Ne utaljunk ezekre.  1. Vezetés A vezetés hogyan? és nem a szervezet! A vezetés hogyan? és nem a szervezet! A szervezet eredményei prezentálják a vezetés stílusát. A szervezet eredményei prezentálják a vezetés stílusát.

5 www.kresz.hu 2. Politika és stratégia 2. Politika és stratégia Stratégia: olyan döntések sorozata, amelyek meghatározzák a szervezet fő cselekvési irányait, működési kereteit. Stratégiai döntés például, érdemes-e belépni egy új piacra vagy sem. Új termék esetében dönteni kell az előállítás módjáról, technológiáról, infrastruktúráról. A stratégia túlmutat az egyes üzleti ciklusokon, jövőorientált, hosszú távú, több évre szóló döntéseket ölel fel. Stratégia: olyan döntések sorozata, amelyek meghatározzák a szervezet fő cselekvési irányait, működési kereteit. Stratégiai döntés például, érdemes-e belépni egy új piacra vagy sem. Új termék esetében dönteni kell az előállítás módjáról, technológiáról, infrastruktúráról. A stratégia túlmutat az egyes üzleti ciklusokon, jövőorientált, hosszú távú, több évre szóló döntéseket ölel fel. Tervek: éves, illetve rövid távú akcióprogramok a kitűzött célok elérése érdekében. A terv tulajdonképpen a stratégia konkretizálását és ütemezését jelenti Tervek: éves, illetve rövid távú akcióprogramok a kitűzött célok elérése érdekében. A terv tulajdonképpen a stratégia konkretizálását és ütemezését jelenti

6 www.kresz.hu 3. Emberi erőforrás 3. Emberi erőforrás Nem azonos az EU 6.1-01 eljárással. Nem azonos az EU 6.1-01 eljárással. Motiváció bemutatása! Motiváció bemutatása! Egyéni, csoport és szervezeti érdekek összehangolása, bemutatása! Egyéni, csoport és szervezeti érdekek összehangolása, bemutatása! Szellemi tulajdon, tudás védelme! Szellemi tulajdon, tudás védelme!

7 www.kresz.hu 4. Partnerkapcsolatok és erőforrások 4. Partnerkapcsolatok és erőforrások - Belső partnerek 7. kritérium Dolgozói elégedettség területen elért - Belső partnerek 7. kritérium Dolgozói elégedettség területen elért eredmények módszerei /kérdőív, interjúk, eredmények módszerei /kérdőív, interjúk, rendezvények, ötletdoboz stb/. rendezvények, ötletdoboz stb/. - Hogyan menedzseljük pénzügyi erőforrásainkat 9. kritérium - Hogyan menedzseljük pénzügyi erőforrásainkat 9. kritérium Kulcsfontosságú eredmények módszerei. Kulcsfontosságú eredmények módszerei. 6. kritérium Vevői elégedettség területén elért 6. kritérium Vevői elégedettség területén elért eredmények; Vevői visszajelzések, vevői auditok, eredmények; Vevői visszajelzések, vevői auditok, - Külső partnerek látogatások, reklamációk, vevői tréningek. - Külső partnerek látogatások, reklamációk, vevői tréningek. Beszállítók és más partnerek menedzselésének Beszállítók és más partnerek menedzselésének bemutatása. Pl. beszállítók értékelésének módszere. bemutatása. Pl. beszállítók értékelésének módszere. - Tulajdonos! - Tulajdonos! - ÁNTSZ ? - ÁNTSZ ? - Üzemorvos ? - Üzemorvos ?

8 www.kresz.hu  5. Folyamatok A főfolyamatok menedzselésén túl a kisegítő, támogató folyamatok menedzselése, ha máshol nem mutattuk be! Vállaltirányítási rendszer bemutatása: pl. informatikai eszközökkel támogatott komplex vállalatirányítási rendszer bemutatása. Alkalmazott minőségeszközök és technikák bemutatása. FMEA, Control Plan, 8 D Report, Spc stb. Szakkifejezések, rövídítések érthetősége! Folyamatok fejlesztése pl. vevői -, belső auditok, reklamációk alapján /összhangban a többi kritériummal/.

9 www.kresz.hu 6. Vevői elégedettség terén elért eredmények 6. Vevői elégedettség terén elért eredmények Hangsúlyos és kritikus kritérium! Hangsúlyos és kritikus kritérium! Szubijektív megítélés: Vevői kérdőív módszer önmagában nem hatékony! Szubijektív megítélés: Vevői kérdőív módszer önmagában nem hatékony! Elterjedt a vevő értékelése: - Kategóriába sorolás /A-AB-B stb/ - Vevői auditok eredménye pl. VDA 6.3 folyamataudit, SAP audit /% / - Vevői információ PPM, Logisztikai teljesítmény értékelés, árstabiltás /rangsor, %/ - Vevőnkénti árbevétel alakulása /9. krit / - Kiállítások, rendezvények látogatottságának bemutatása - Szolgáltatások kiterjedésének és igénybevételének bemutatása - Realizálódott árajánlatok, rendelések, visszatérő vevők bemutatása /9.krit/ - Reklamációk alakulása

10 www.kresz.hu 7. Dolgozói elégedettség terén elért eredmények 7. Dolgozói elégedettség terén elért eredmények Team munka és csapatszellem kihangsúlyozása. Team munka és csapatszellem kihangsúlyozása. 6-7. kritérium: Valós adatok, célértékek bemutatása! 6-7. kritérium: Valós adatok, célértékek bemutatása! Be lehet és kell mutatni a nem hatékony, a célértéket nem teljesítő adatokat, Be lehet és kell mutatni a nem hatékony, a célértéket nem teljesítő adatokat, módszereket. Javító intézkedés indítása PDCA konkrét alkalmazásának módszereket. Javító intézkedés indítása PDCA konkrét alkalmazásának bemutatásával. bemutatásával. 8. Társadalmi hatások 8. Társadalmi hatások Eredmények bemutatása területén a közvetlen környezet eredményeinek bemutatása; város, Eredmények bemutatása területén a közvetlen környezet eredményeinek bemutatása; város, Dél- Dunántúl. Dél- Dunántúl. Diák munka, szakmai gyakorlat. Diák munka, szakmai gyakorlat. 9. Kulcsfontosságú eredmények bemutatása 9. Kulcsfontosságú eredmények bemutatása Kiemelt kritérium, a szervezet eredményességét és hatékonyságát ez mutatja be. Kiemelt kritérium, a szervezet eredményességét és hatékonyságát ez mutatja be. Amiről eddig nem esett szó; Benchmarking! Amiről eddig nem esett szó; Benchmarking! Igényesség ! Igényesség !

11 www.kresz.hu Kiinduló időszak: 2001-2002 év Kiinduló időszak: 2001-2002 év Körülmények, feltételek Vezetés (1.) Körülmények, feltételek Vezetés (1.) - 2001-02. világgazdasági recesszió - Partner találkozók - 2001-02. világgazdasági recesszió - Partner találkozók Munkaerő költségen alapuló versenyképesség, nyugat-európai - Sajtó figyelés Munkaerő költségen alapuló versenyképesség, nyugat-európai - Sajtó figyelés multi cégek távol keletre történő terjeszkedése. - Szakmai, gazdasági fórumokon multi cégek távol keletre történő terjeszkedése. - Szakmai, gazdasági fórumokon - Hazai duális gazdaság - Tulajdonosi érdekek, elképzelések - Hazai duális gazdaság - Tulajdonosi érdekek, elképzelések Magyar tulajdonban lévő kis- és középvállalkozások a túlélésért - Humán erőforrás kvalifikáltságának, Magyar tulajdonban lévő kis- és középvállalkozások a túlélésért - Humán erőforrás kvalifikáltságának, küzdenek, nagyvállalatok döntően külföldi tulajdonban vannak. képességének felmérése küzdenek, nagyvállalatok döntően külföldi tulajdonban vannak. képességének felmérése - Pénzügyi és egyéb eredmények - Pénzügyi és egyéb eredmények folyamatos elemzése folyamatos elemzése

12 www.kresz.hu Stratégia módosítás (2) Stratégia módosítás (2) - Meglévő piac bővítése (autóipar) - Meglévő piac bővítése (autóipar) - Új vevőkör kiépítése (szolgáltató iparág) - Új vevőkör kiépítése (szolgáltató iparág) - Hazai „kis” vevőkör felé történő nyitás - Hazai „kis” vevőkör felé történő nyitás - Termékstruktúra felülvizsgálat, módosítás; kis szériás gyártás, megrendelés prioritása - Termékstruktúra felülvizsgálat, módosítás; kis szériás gyártás, megrendelés prioritása - Kisméretű vállalkozás keretében történő működés (max. 50 fő) - Kisméretű vállalkozás keretében történő működés (max. 50 fő) Politika Politika Összhangban: Összhangban: - Egyre magasabb vevői követelmények kielégítése - Egyre magasabb vevői követelmények kielégítése

13 www.kresz.hu Adottságok (módszerek) Adottságok (módszerek) - ISO 14001:1997 szabvány kiépítése, bevezetése, működtetése (4.1) - ISO 14001:1997 szabvány kiépítése, bevezetése, működtetése (4.1) - ISO/TS 16949 szabvány kiépítési feltételeinek megteremtése, előkészítése - ISO/TS 16949 szabvány kiépítési feltételeinek megteremtése, előkészítése ( 4.2.országos finanszírozási pályázaton való részvétel) ( 4.2.országos finanszírozási pályázaton való részvétel) - Technológia, anyagmozgatás és kiszolgálás fejlesztése, autómatizálás(5.) - Technológia, anyagmozgatás és kiszolgálás fejlesztése, autómatizálás(5.) - Árajánlatok kiemelt kezelése (5.) - Árajánlatok kiemelt kezelése (5.) - Oktatási terv összeállítása (3.) - Oktatási terv összeállítása (3.) Vevő oktatáson való részvétel Vevő oktatáson való részvétel Minőségtechnikák és eszközök alkalmazásának fejlesztése, alkalmazása (5) Minőségtechnikák és eszközök alkalmazásának fejlesztése, alkalmazása (5) (FMEA, Control Plan, 8 D Report ) Ezt nem szabad ! (FMEA, Control Plan, 8 D Report ) Ezt nem szabad ! - Beszállítók értékelése, fejlesztése (4.) - Beszállítók értékelése, fejlesztése (4.) Minősített beszállítói kör kialakítása Minősített beszállítói kör kialakítása

14 www.kresz.hu Eredmények (adatok alakulása, teljesülése) Eredmények (adatok alakulása, teljesülése) - Árbevétel alakulása (9) - Árbevétel alakulása (9) - Vevőnkénti árbevétel alakulása (9) - Vevőnkénti árbevétel alakulása (9) - Nyereség alakulása (9) - Nyereség alakulása (9) - Ajánlatkérések/realizálódott ajánlatok alakulása (9.6.) - Ajánlatkérések/realizálódott ajánlatok alakulása (9.6.) - Termékstruktúra kimutatása (9) - Termékstruktúra kimutatása (9) - Termelési szériák alakulása (9) - Termelési szériák alakulása (9) - Minősített beszállítók alakulása (9) - Minősített beszállítók alakulása (9) - Minőségeszközök és technikák alkalmazásának alakulása (9) - Minőségeszközök és technikák alkalmazásának alakulása (9) - Oktatás számának/területének alakulása (9) - Oktatás számának/területének alakulása (9) - Vevői elégedettség bemutatásánál (6) - Vevői elégedettség bemutatásánál (6) (kérdőív, auditok, visszajelzések – értékelések) (kérdőív, auditok, visszajelzések – értékelések) - Dolgozói elégedettség (7) - Dolgozói elégedettség (7) ( állásbiztonság, szakmai fejlődés lehetősége) ( állásbiztonság, szakmai fejlődés lehetősége) - Szelektív hulladékgyűjtés bevezetése (8) - Szelektív hulladékgyűjtés bevezetése (8) - Hulladék és újrahasznosított anyag alakulása (9) - Hulladék és újrahasznosított anyag alakulása (9) - Erőforrás felhasználás (9) - Erőforrás felhasználás (9)

15 www.kresz.hu Kiinduló adat: Kiinduló adat: Vevői elégedettség mérése: fejlesztendő terület az angol üzleti nyelv alkalmazása Vevői elégedettség mérése: fejlesztendő terület az angol üzleti nyelv alkalmazása  Adottság (módszer) 3. Emberi erőforrás 3. Emberi erőforrás Alkalmazás feltételeinek meghatározása munkakörönként /több idegen nyelv/ Alkalmazás feltételeinek meghatározása munkakörönként /több idegen nyelv/ Oktatási terv készítése Oktatási terv készítése Belső elégedettség kérdőív alkalmazása Belső elégedettség kérdőív alkalmazása Egyéni, csoportcélok egyeztetése az üzelti tervekkel összhangban. Egyéni, csoportcélok egyeztetése az üzelti tervekkel összhangban. 2. Stratégia, politika 2. Stratégia, politika Humánstratégia felülvizsgálata: idegen üzleti nyelvhasználat, kiterjesztése Humánstratégia felülvizsgálata: idegen üzleti nyelvhasználat, kiterjesztése 4. Partnerkapcsolatok és erőforrások 4. Partnerkapcsolatok és erőforrások Beszállítói kör bővítése, fejlesztése (4.1) Beszállítói kör bővítése, fejlesztése (4.1) Vevői igényeknek megfelelő kommunikáció /idegen nyelv használata, gyors Vevői igényeknek megfelelő kommunikáció /idegen nyelv használata, gyors reakció stb./ (4.2) Több idegen üzleti nyelv alkalmazásával biztosítjuk a reakció stb./ (4.2) Több idegen üzleti nyelv alkalmazásával biztosítjuk a megfelelő és szükséges információkat a szervezet működéséhez és a megfelelő és szükséges információkat a szervezet működéséhez és a partnerkapcsolatok - vevő - beszállító - fejlesztéséhez, melyet belső informatikai partnerkapcsolatok - vevő - beszállító - fejlesztéséhez, melyet belső informatikai eszközökkel teszünk mindenki számára elérhetővé. eszközökkel teszünk mindenki számára elérhetővé. Beszállítók értékelése, fejlesztése (4.) Beszállítók értékelése, fejlesztése (4.) Minősített beszállítói kör kialakítása Minősített beszállítói kör kialakítása

16 www.kresz.hu Eredmények (adatok alakulása, teljesülése) Eredmények (adatok alakulása, teljesülése) 6. Vevői elégedettség területén elért eredmények: 6. Vevői elégedettség területén elért eredmények: Adott vevő elégedettsége /kommunikáció, rugalmasság, határidő tartás, Adott vevő elégedettsége /kommunikáció, rugalmasság, határidő tartás, reklamáció kezelés stb/ reklamáció kezelés stb/ Összegzett vevői elégedettség alakulása Összegzett vevői elégedettség alakulása Vevői auditok alakulása Vevői auditok alakulása 7. Dolgozói elégedettség területén elért eredmények: 7. Dolgozói elégedettség területén elért eredmények: Egyéni célkitűzések teljesülése Egyéni célkitűzések teljesülése 9. Kulcsfontosságú mutatók 9. Kulcsfontosságú mutatók Elérhetőség Elérhetőség

17 www.kresz.hu Köszönöm a figyelmüket !


Letölteni ppt "Beréti Antalné Ágnes Kresz & Fiedler Kft. Minőségirányítási és Környezeti vezető."

Hasonló előadás


Google Hirdetések