Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

„INNOVATÍV TECHNOLÓGIÁK MEGHONOSÍTÁSA A HAGYOMÁNYŐRZÉS ÉS A HOZZÁ KAPCSOLÓDÓ KÉPZÉS ÉS KUTATÁS TERÉN” TÁMOP-3.2.15.15-2015-00015 A Zempléni Múzeum konzorciumi.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "„INNOVATÍV TECHNOLÓGIÁK MEGHONOSÍTÁSA A HAGYOMÁNYŐRZÉS ÉS A HOZZÁ KAPCSOLÓDÓ KÉPZÉS ÉS KUTATÁS TERÉN” TÁMOP-3.2.15.15-2015-00015 A Zempléni Múzeum konzorciumi."— Előadás másolata:

1 „INNOVATÍV TECHNOLÓGIÁK MEGHONOSÍTÁSA A HAGYOMÁNYŐRZÉS ÉS A HOZZÁ KAPCSOLÓDÓ KÉPZÉS ÉS KUTATÁS TERÉN” TÁMOP A Zempléni Múzeum konzorciumi programja

2 A Tokaj-hegyaljai táj és az ehhez kapcsolódó történeti, gazdasági, kulturális hagyományok az egyetemes magyar kultúra fontos részét képezik. TOKAJ-HEGYALJA Történelmi zárt borvidék Világörökségi védelem alatt álló terület, kultúrtáj Kiemelt fejlesztési régió

3 A PROJEKT A hagyományok feltárása, a modern kornak megfelelő kreatív újrafogalmazása szükséges ahhoz, hogy az a táj napi kultúrájának és gazdasági erejének része legyen. HÁROM FŐ PILLÉR: KUTATÁS KÉPZÉS RENDEZVÉNYEK

4 A hegyaljai hagyományos mesterségek történeti kutatása A kézműves tevékenységeket végzők kataszterének elkészítése, közöttük lévő területi, üzleti, kommunikációs kapcsolatok vizsgálata A térségben élő nemzetiségek gazdasági, társadalmi szerepe A hegyaljai lakosok identitása összetevőinek vizsgálata, valamit annak kutatása milyen hatással van erre a világörökségi cím A kutatási eredmények megjelenítése ajánlások formájában, segítendő a helyi és térségi stratégiák, középtávú tervezési dokumentumok elkészítését KUTATÁS

5 A településeken élők tájhoz kötődő identitása hosszú távon a közoktatáson keresztül fejleszthető a leghatékonyabban. PEDAGÓGIAI PROGRAM

6 A fejlesztés területei: I. felsőoktatás II. köznevelés PEDAGÓGIAI FEJLESZTÉSEK EKFCK 8 főiskolai oktató 4 meghívott külső szakember 4 módszertanos főiskolai oktató EKFCK 12 település 17 intézmény (5 óvoda, 12 iskola) 24 fő pedagógus (5 óvodapedagógus, 19 tanító) Szerencs, Tarcal, Tokaj; Mád, Tállya, Abaújszántó; Olaszliszka, Sátoraljaújhely, Sárospatak; Bekecs, Bodrogkeresztúr, Tolcsva

7 1. modul kidolgozása: a) tantervszerkezet és tanegység leírások b) ütemtervek c) óracsoportok megtervezése d) tanagyagok kidolgozás I. FELSŐOKTATÁS FEJLESZTÉS: 1. tanterv/tananyagfejlesztés: modul, 10 kredit 2. pedagógus továbbképzés: 30 óra PEDAGÓGIAI FEJLESZTÉSEK 1. Tokaji borvidék - kultúrtáj 2. Szőlőtermesztés, borkészítés 3. Táj és életvitel 4. Folklórhagyományok 5. Mesterségek, népművészet

8 PEDAGÓGIAI FEJLESZTÉSEK 1. modul kidolgozása: a) tanegységleírások b) ütemtervek c) óracsoportok megtervezése d) részletes tanagyag kidolgozás I. FELSŐOKTATÁS FEJLESZTÉS: 1. tanterv/tananyagfejlesztés: modul, 10 kredit b) 5 db, 18 oldal c) 40 db, 85 oldal d) 5 egység (11 szerző), 38 ív 460 db fotó 6 db film (54 perc vágott)

9 PEDAGÓGIAI FEJLESZTÉSEK I. FELSŐOKTATÁS FEJLESZTÉS: 1. tanterv/tananyagfejlesztés: modul, 10 kredit 2. pedagógus továbbképzés: 30 óra - az akkreditációs anyag kidolgozása - engedélyeztetési eljárás lebonyolítása - a foglalkozások lebonyolítása (záró dolgozatok értékelése) - résztvevők: mind a 12 település 17 intézményéből 27 fő -oktatók: a felsőoktatási modul kidolgozói (11 fő)

10 PEDAGÓGIAI FEJLESZTÉSEK II. KÖZNEVELÉS FEJLESZTÉS: 1. intézményi tanterv/program elemzés a téma irányából 2. eredményes gyakorlatok lejegyzése, begyűjtése 3. foglalkozások, órák tervezése a projekt témában 4. foglalkozások, órák megtartása (pilot), dokumentálása - módszertanos főiskolai oktatók elemzései; 2 ív - köznevelési pedagógusok tervei – 2 db/fő, összesen 48 db - köznevelési pedagógusoktól pilotok – 48 nevelési egység - a kipróbálásokon elkészült: fotók helyszín/szám: 4/100 filmek helyszín/szám: 4/185 perc

11 Pedagógus továbbképzési program kidolgozása, akkreditálása, lebonyolítása Kulturális szakember továbbképzési program kidolgozása, akkreditálása, lebonyolítása Felnőttképzési program kidolgozása, akkreditálása, lebonyolítása kézművesek számára FELNŐTTKÉPZÉS

12 RENDEZVÉNYEK A hagyományokhoz és a hagyományos mesterségekhez való kötődés az élményeket adó cselekvéssel fejleszthető leginkább.

13 12 iskolai világörökségi nap 6 kézműves nap a hagyományos és „újraindított” mesterségek megismertetésére és népszerűsítésére 4 db kiállítás vándoroltatása a Tokaj- Hegyalja települései között Kézműves fesztivál Pedagógiai szakmai konferencia 3 múzeumpedagógiai műhely RENDEZVÉNYEK

14 Bodrogkeresztúr Tarcal Sárospatak Sátoraljaújhely Tokaj Szerencs VILÁGÖRÖKSÉGI NAP

15 Olaszliszka Tolcsva Abaújszántó Bekecs Mád Monok

16 KÉZMŰVES NAPOK Október 21. Erdőbénye – Hotyek Attila kádárműhelye Bodrogkeresztúr - Borecet Manufaktúra

17 KÉZMŰVES NAPOK November 6. Rátkai Füstölő Üzem

18 KÉZMŰVES NAPOK November 6. Tokaj, Demeter Zoltán Pincészet pezsgő szimpózium

19 KÉZMŰVES NAPOK BOR ÉS SAJT BEMUTATÓ November 11. Sátoraljaújhely  November 20. Sárospatak

20 KÉZMŰVES FESZTIVÁL Október 24. Hercegkút

21 Három tájház kibővítése oly módon, hogy az bemutassa a településen élő kézműves hagyományokat (Rátka, Hercegkút, Sárospatak – Józseffalva) 4 „mozgatható” kiállítás létrehozása a világörökségi napok programjának bővítésére és önálló bemutatásra Múzeumpedagógia ajánlások és fejlesztési javaslatok a hegyaljai kultúraközvetítő intézmények számára. EGYÉB FEJLESZTÉSEK

22 A közoktatásban részvevő korosztályok (oktatási pilot programok, rendezvények) A területen élő települési közösségek tagjai (rendezvények, kiállítások) Pedagógusok, kulturális szakemberek (továbbképzések) A területen élő kézműves mesterek (képzés, rendezvény, promóciós lehetőségek) A KONZORCIUMI PROGRAM CÉLCSOPORTJAI

23 ÁTTEKINTŐ TÉRKÉP AZ ÖSSZES TEVÉKENYSÉGRŐL

24 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Fazekasné Majoros Judit – múzeumigazgató a program konzorciumi szakmai vezetője


Letölteni ppt "„INNOVATÍV TECHNOLÓGIÁK MEGHONOSÍTÁSA A HAGYOMÁNYŐRZÉS ÉS A HOZZÁ KAPCSOLÓDÓ KÉPZÉS ÉS KUTATÁS TERÉN” TÁMOP-3.2.15.15-2015-00015 A Zempléni Múzeum konzorciumi."

Hasonló előadás


Google Hirdetések