Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Harsányi László: Kulturális stratégiák 4. MOME Stratégiai menedzsment Erőforrás elemzés.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Harsányi László: Kulturális stratégiák 4. MOME Stratégiai menedzsment Erőforrás elemzés."— Előadás másolata:

1 Harsányi László: Kulturális stratégiák 4. MOME Stratégiai menedzsment Erőforrás elemzés

2 Harsányi László: Kulturális stratégiák 4. MOME A tapasztalat jó iskola, csak a tandíj magas.

3 Harsányi László: Kulturális stratégiák 4. MOME Mi az erőforrás?   Erőforrás mindaz, amit a tulajdonosok a vállalat alapítása során adnak át,   Ami a működés során halmozódott fel (hírnév, tudás, nyereség)   Ami hozzájárul a nyereséghez, és   Amivel kapcsolatban megtérülési követelmények vannak.

4 Harsányi László: Kulturális stratégiák 4. MOME Az erőforrás elemzés logikája Erőforrás átvilágítás (audit) 2. Iparági és vállalati értéklánc elemzés 3. Történelmi és iparági összehasonlítások 4. Erős és gyenge pontok azonosítása

5 Harsányi László: Kulturális stratégiák 4. MOME Az erőforrás audit lényege   A vállalat rendelkezésére álló erőforrások azonosítása   Ezek fontosságának a megállapítása az iparág jellegétől, és a vállalat pillanatnyi helyzetétől függően   A kulcs erőforrások azonosítása   Az egyes erőforrás elemek belső szerkezetének elemzése

6 Harsányi László: Kulturális stratégiák 4. MOME A legfontosabb erőforrás csoportok   Pénzügyi források   Fizikai erőforrások   Emberi erőforrások   Technológiai erőforrások   Szellemi erőforrások   Hírnév, elismertség

7 Harsányi László: Kulturális stratégiák 4. MOME A „kedveltség” összetevői   A vállalat „szexepilje”   Társadalmi felelősség   Termékek és szolgáltatások minősége   Munkahelyi környezet   Jövőkép és vezetés   A szervezet innovációs képessége   A szervezet pénzügyi teljesítménye

8 Harsányi László: Kulturális stratégiák 4. MOME Erőforrások és kompetenciák A kompetenciák = szervezet által a működés során felhal- mozott, és a gyakorlatban elsajátított, a vállalati kultú- rába beépült ismeretek és készségek összessége Az erőforrások jellemzői A kompetenciák jellemzői Kézzel foghatóak, megérinthetőek Nem kézzelfoghatóak Körülhatárolhatók, és pénzben kifejezhetők Nem körülhatárolhatók, és nem fejezhetők ki pénzben Pontosan azonosít- ható, ki birtokolja Nem határozható meg, ki birtokolja Adhatók, vehetők Csak gyakorlat- ban lehet elsajá- títani

9 Harsányi László: Kulturális stratégiák 4. MOME A vállalat és az iparági értéklánc   A vállalati értéklánc: a szervezeten belül, egymást követő tevékenységek sora, amelyek minden eleme hozzá- adott értéket hoz létre és így hozzájárul valamivel a végtermék értékéhez.   Az iparági értéklánc: az a több iparágon keresztülhúzódó tevékenységi lánc, amelynek minden eleme hozzájárul egy adott végtermék létrejöttéhez

10 Harsányi László: Kulturális stratégiák 4. MOME A vállalati értéklánc elemei LogisztikaKülső logisztika BeszerzésBelső logisztika Raktározás FejlesztésKutatásFejlesztésBerendezés -építés Üzembe- állítás GyártásGyártás- előkészítés Technológi ai lépések Összeszerel és Bemérés KereskedelemEladás ösztönzés MarketingElosztásSzolgálta- tások

11 Harsányi László: Kulturális stratégiák 4. MOME Az értéklánc elemzés lényege   Azonosítja, milyen összekapcsolódó elemek vesznek részt a termék/szolgáltatás előállításában   Elemzi ezek mennyi hozzáadott értéket állítanak elő,   Felméri, hogy eközben mennyi vállalati erőforrás kötnek le,   Összeveti az iparág tendenciáival

12 Harsányi László: Kulturális stratégiák 4. MOME A Porter féle értéklánc elemzés A vállalati tevékenységeket elsődleges (értéket létrehozó) és támogató (értéket közvetlenül nem termelő) tevékenységre bontja Elsődleges tevékenységek: ellátás, belső logisztika, átalakító tevékenységek, külső logisztika, marketing és eladás ösztönzés, szolgáltatások, Támogató tevékenységek: kisegítő/kiszolgáló tevékenységek, fejlesztés és korszerűsítés, vezetési és szervezési tevékenységek, stratégiai irányító tevékenységek

13 Harsányi László: Kulturális stratégiák 4. MOME Összehasonlítások Viszonyítás a saját tervekhez Viszonyítás a saját életpályához (történelmi elemzés) Viszonyítás az iparági átlaghoz, illetve a vállalat saját stratégiai csoportjához Viszonyítás az iparág, vagy az adott tevékenység legjobbnak ítélt szervezetének teljesítményéhez (benchmarking)

14 Harsányi László: Kulturális stratégiák 4. MOME A SWOT elemzés 1. A SWOT két reprezentációja: az egyszerű (2*2-es) mátrix, és a kibővített (3*3-as) mátrix. 2. Az S és a W a belső erőforrások versenytársakkal történő összevetéséből származtatható, 3. Az O és a T a külső környezet (általunk befolyásolhatatlan) tendenciája

15 Harsányi László: Kulturális stratégiák 4. MOME Vállalatelemzés (SWOT) ERŐSSÉGEINK (a versenytársakhoz viszonyítva) ––M––Milyen előnyeink vannak a megbízók szemében? ––M––Mit csinálunk jobban a versenytársainknál? ––M––Milyen releváns, egyedi forrásaink vannak? ––M––Mások mit gondolnak a mi erősségünknek?

16 Harsányi László: Kulturális stratégiák 4. MOME Vállalatelemzés (SWOT) Folyt. GYENGESÉGEINK (a versenytársakhoz viszonyítva) – –Mit csinálunk gyengén? – –Mit kellene fejlesztenünk? – –Mit kellene elkerülnünk? – –Mások mit tartanak a mi gyengeségünknek?

17 Harsányi László: Kulturális stratégiák 4. MOME Vállalatelemzés (SWOT) Folyt. LEHETŐSÉGEINK ––M––Milyen új lehetőségeket látunk? ––M––Melyek az érdekes trendek, amelyek pozitív hatással lehetnek ránk? A következő dolgokból származhatnak lehetőségek: AA technológia vagy a piac változása AA kormány gazdaságpolitikájának megváltozása AA szabályozás változása TTársadalmi minták változása stb. HHelyi események

18 Harsányi László: Kulturális stratégiák 4. MOME Vállalatelemzés (SWOT) Folyt. VESZÉLYEK – –Milyen akadályozó tényezők léteznek? – –Mit csinálnak jobban a versenytársak? – –Megváltoztak a megbízók elvárásai? – –Technológia-váltás fenyeget? – –Vannak kintlévőségeink vagy cash-flow problémáink? – –Valamely gyengeségünk tönkreteheti a cégünket?

19 Harsányi László: Kulturális stratégiák 4. MOME A kibővített SWOT mátrix Belső erőforrások Külső környezet ERŐSSÉGEK 1, 2, 3, GYENGESÉGEK 1, 2, 3, LEHETŐSÉGEK 1, 2, 3, Lehetőség-erősség stratégiai akciók Lehetőség- gyengeség stratégiai akciók FENYEGETÉSEK 1, 2, 3, Fenyegetés- erősség stratégiai akciók Fenyegetés- gyengeség stratégiai akciók

20 Feladat: SWOT analízis készítése, az előző feladat folytatásaként. Harsányi László: Kulturális stratégiák 4. MOME

21 Ha tilosban parkolsz, ne kapcsold ki az ablaktörlődet. Mozgó ablaktörlő alá nem lehet betenni a büntetőcédulát.


Letölteni ppt "Harsányi László: Kulturális stratégiák 4. MOME Stratégiai menedzsment Erőforrás elemzés."

Hasonló előadás


Google Hirdetések