Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Tehetség 2014 Kőbányai Keresztury Dezső Általános Iskola

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Tehetség 2014 Kőbányai Keresztury Dezső Általános Iskola"— Előadás másolata:

1 Tehetség 2014 Kőbányai Keresztury Dezső Általános Iskola
1106 Budapest, Keresztúri út 7-9.

2 Tehetség definiálása

3 „Ha úgy bánunk egy emberrel, amilyennek mutatja magát, akkor rosszabbá válik, mint amilyen valójában. Ha úgy bánunk vele, amilyen lenni szeretne, segítünk neki azzá válni, amire képes.” (Goethe)

4 Tehetségprogramunk Kőbányai Pedagógiai Szolgáltató Központ együttműködésével hoztuk létre a es tanévben(OKA). A pályázatban résztvevők és mentoruk: az iskolánk alsó tagozatos tanítói, és két pszichológusunk, Sári Éva közoktatási szakértő, Péter Szarka Szilvia (mentor) a Debreceni Tudományegyetem tanársegédje. Az iskolai program készítője: Dezsényi Beáta, Török Anna, Sári Éva, Herczeg Katalin Az iskolai program jelenlegi koordinátora: Takácsné Légrádi Éva Oktatásért Közalapítvány pályázatában

5 Az alulteljesítés oka Egyenetlen képesség struktúra
Szociokulturális hátrány Motiváció hiánya(nem érdekli, „túl sokat tud”, kapcsolati problémák,tanítási módszer) Teljesítményszorongás Egyéb személyiségjellemzők (pl. Alacsony önértékelés, impulzivitás stb.) Tanulási módszer nem megfelelő

6 Tehetségazonosítás, gondozásba emelés
Az első szabály: A gyerekek képességeinek megállapítása folyamat, amely akár évekig is eltarthat. A második szabály: a gyerek képességeiről kialakítandó megbízható ítélethez több különböző forrás felhasználásával kell információt gyűjteni. A harmadik szabály: a nem intellektuális faktorok fontosságát hangsúlyozza. A negyedik szabály: a tehetség nem a személyiség része, hanem a teljesítmény mutatója Az ötödik szabály: tehetséget nem soroljuk be sehová, külön képzést kap.

7 Osztályszintű, csoportos
Megfelelő környezet Intézményi, és külső Osztályszintű, csoportos egyéni

8 Intézményi szintű lehetőségek

9 Mit teszünk az osztályokban?
Folyamatos pedagógiai megfigyelések, követés, értékelés, differenciálás Beszélgető-kör Dramatizálás, játékok Művészeti szakkör Projekt-oktatás Kézműveskedés Külső programok Valódi sikerek a teljesítményben, tanítók és társak elismerése

10 Egyéni bánásmód Előzetes információk
A legfontosabb tényező a különleges tehetség megjelenésében az otthoni élet Háttér feltárása, de nem a minősítése! Szülők egyenrangú partnerként jelennek meg. Értékelés korrektsége, őszintesége fontos. Az érdeklődésnek megfelelő területeken teljesít kimagaslóan!

11 Kompetenciák, képességfejlesztés
Problémamegoldás (rejtvények, projektoktatás) Helyzetek felismerése Figyelem-megfigyelés Problématérképek Panaszdoboz – beszélgető kör

12 Kommunikáció Beszélgető-körben megtanulja az alapokat Ha türelemmel meghallgatjuk, önbizalma erősödik. Drámapedagógiai játékok

13 A csoportoknak mindig külön feladata legyen, hogy ne versengjenek!
Vezetői kompetencia Szociális kompetencia – csoportmunka, kooperativitás erősítése (az alulteljesítők bevonása szerepekkel) A csoportoknak mindig külön feladata legyen, hogy ne versengjenek! Pl. lakóház, játszótér, szoba, ruha tervezése

14 Kreativitás Soha nem szabad megszidni, meg kell érteni mit akart!

15 Tanulói profil tartalma
Vizsgált terület Értékek, eredmények Értékelések, elemzések, erősség Pszichológiai tesztek Egyéni értékelés intelligencia, kreativitás, motiváció szintje Pedagógiai szűrés Rejtett és látható tulajdonságok térképe Érdeklődési térkép Nyelvi, logikai, mozgás, téri-vizuális területeken sikerek Egyéni fejlesztési terv Önértékelés, önismeret, önbizalom erősödése

16 tanulók Pszichológiai fejlesztés ALULTELJESÍTÉS OKA
PEDAGÓGIAI FEJLESZTÉS Egyéni fejlesztés Kiscsoportos fejlesztés Osztályszintű fejlesztés Tantárgi korrepetálás Szakorvoshoz utalás Tanításon kívüli Külső program Iskolai program Tanítási módszer intézkedések Kapcsolatok Mentor teh.gond. ped. of. of. Napk.vez. 1 X logi-játék  diff. önkép torzulása, önbizalom hiánya 2 matem. Ügyes k. tantárgyi alulteljesítés 3 hallás dráma Hallás probléma gyanúja 4 sakk alulmotivált, frusztrált 5 diff. önbizalom hiánya 6 magyar fejl. log.já ték. szülő be önbizalom, beszédbátorság hiánya 7 érd. sz pozíció önértékelés, önkép, szociokulturális háttér 8 Fejl. Ped. ker.teh. beszédbátorság, helyesírási gondok 9 képz.m. alulmotiváltság, érdektelenség 10 érd.sz. önbizalom, pszichés zavartság 11 Diff.  túlzott anyai elvárások, frusztráció 12 újság szuicid megnyilvánulások

17 Sikerek, sikerek, sikerek
Motiváció biztosítása „Nem tudok senkinek semmit tanítani, csak megteremthetem számára azt a környezetet, amelyben tanulni képes.” (Carl Rogers) Sikerek, sikerek, sikerek

18 Ricsi

19 Az első rajz

20 Köszönöm, hogy meghallgattak!
Török Anna Karolina tanító szaktanácsadó


Letölteni ppt "Tehetség 2014 Kőbányai Keresztury Dezső Általános Iskola"

Hasonló előadás


Google Hirdetések