Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: ""— Előadás másolata:

22 Kompetencia alapú oktatás, egyenlő Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP /

23 TÁMOP 3.1.4 PÁLYÁZAT MINT PROJEKT
minden olyan tevékenység, amely egy szervezet számára olyan egyszeri és komplex feladatot jelent. mely: teljesítési időtartama, teljesítésének költségei, egyéb erőforrásai meghatározott, (Görög Mihály: Általános projektmenedzsment, 2001.) Somogyi János 2009.

24 PROJEKT FÁZISOK KÉPEKBEN

25 1. TERVEZÉS PROJEKT FÁZISOK szakmai ütemterv erőforrás terv
költségterv szükséges elemzések projektterv Somogyi János 2009.

26 2. MEGVALÓSÍTÁS Projekt fázisok - működtetés kontroll
folyamatos kommunikáció rendszeres jelentések dokumentálás költségfigyelés módosítások, újratervezés Somogyi János 2009.

27 1.1. kompetencia alapú nevelés
TÁMOP MEGVALÓSÍTÁSA 1. 1. IMPLEMENTÁCIÓ 1.1. kompetencia alapú nevelés Programcsomag bevezetése Somogyi János 2009.

28 TÁMOP 3.1.4 MEGVALÓSÍTÁSA 2. 2. ADAPTÁCIÓ
2.1. jó gyakorlat megismerése, átvétele adaptálás 2.2 referencia intézményekkel való együttműködés Szakmai konzultáció, tapasztalatcsere 3. INNOVÁCIÓ MEGVALÓSÍTÁSA Pl. fejlesztő program,, Óvoda-iskola átmenet Helyi igényekhez, feltételekhez igazodva Somogyi János 2009.

29 4. ÁTFOGÓ INTÉZMÉNYFEJLESZTÉS Projektindító nap képzések
TÁMOP MEGVALÓSÍTÁSA 3. 4. ÁTFOGÓ INTÉZMÉNYFEJLESZTÉS 4.1 szemléletformálás Projektindító nap képzések 4.2 fenntarthatóság biztosítása NPP, IMIP, SZMSZ, Továbbképzési-, beiskolázási terv, Házirend, IKT stratégia 4.3 fejlesztések napi gyakorlattá tétele Produktumok: éves munkaterv, 4.4 szakmai együttműködések kialakítása Színházzal, múzeummal, könyvtárral együttműködés, környezetvédelem, erdei iskola Somogyi János 2009.

30 TÁMOP 3.1.4 MEGVALÓSÍTÁSA 4. 5. IKT ALKALMAZÁSA
Digitális tartalmak, eszközök használata Bevont csoportoknál IKT eszközök 6. ESÉLYEGYENLŐSÉG JAVÍTÁSA HH, HHH, SNI együttnevelési környezet Integrációt elősegítő programok, lemorzsolódás, 7. SZERVEZET-FELESZTÉS Humán erőforrás fejlesztése Képzések Vezető 60 óra Bevont pedagógus 120 óra Tanulószervezetté válás Napi szintű tervezési feladatok, Somogyi János 2009.

31 8. MEGFELELŐ PEDAGÓGIAI MUNKAKÖR-NYEZET BIZTOSÍTÁSA
TÁMOP MEGVALÓSÍTÁSA 5. 8. MEGFELELŐ PEDAGÓGIAI MUNKAKÖR-NYEZET BIZTOSÍTÁSA 8.1 beszerzések, közbeszerzések Informatikai eszközök beszerzése /laptopok/ Somogyi János 2009.

32 NYILVÁ-NOSSÁG BIZTOSÍ-TÁSA
TÁMOP MEGVALÓSÍTÁSA 6. 9. NYILVÁ-NOSSÁG BIZTOSÍ-TÁSA 9.1 tájékoztatás Szakmai konferenciák, rendezvények Szülők, partnerek tájékoztatása /szórólap, információs tábla, honlap, kiadvány stb./ 9.2 szakmai anyagok nyilvánossá tétele Portfóliók – a kidolgozott produktumot a honlapon bárki által ingyenesen felhasználható módon, teljes körűen közzé kell tenni, 9.3 kapcsolat a TÁMOP vel Regionális hálózatkoordinációs központok szakmai támogatása, ingyenes szolgáltatások, nyomon követés Somogyi János

33 3. LEZÁRÁS Projekt fázisok Többnyire elmarad Mikor sikeres a projekt?
Tapasztalatok Visszacsatolások Szervezet további sorsa? Somogyi János 2009.

34 PROJEKTMENEDZSMENTJE 1.
A TÁMOP PÁLYÁZAT PROJEKTMENEDZSMENTJE 1. Somogyi János 2009.

35 Projektmenedzser Feladata: Pályázat gondozása indítástól zárásig
Kapcsolattartás a közreműködő szervezetekkel Kapcsolattartás a szakmai vezetőkkel Projekt- és ütemterv készítés Megrendelések, beszerzések PEJ, beszámolók, jelentések készítése, továbbítása a támogatási szerződésben foglalt formában és tartalommal Nyilvánosság biztosítása Somogyi János 2009.

36 Projekt asszisztens - A projektmenedzser munkájának segítése
Kapcsolattartás a feladat-ellátási helyek szakmai vezetőivel Szakmai vezetők munkájának segítése Szakmai műhelymunkák szervezése Kötelező dokumentumok elkészítésének segítése, őrzése - PEJ szakmai tartalmának összeállítása Somogyi János 2009.

37 Pénzügyi munkatárs Pénzügyi terv követése
Beszerzések eredeti számláinak gyűjtése, könyvelése Információk, jelentések a pénzügyi helyzetről Pénzügyi beszámolók, elszámolások készítése Somogyi János 2009.

38 A szakmai vezetők feladata
Megvalósításban pedagógusok munkájának segítése Egyeztetések az intézmény vezetőjével Az implementációban részt vevők munkájának támogatása Kötelező dokumentumok készítése, gyűjtése, őrzése Somogyi János 2009.

39 Intézményvezető feladata:
bíztatás, motiválás megbízások adása feltételek megteremtésének segítése TÁMOP elvárásainak és az iskolai működés összehangolásának biztosítása megvalósítás követése aláírások, teljesítményigazolások alapdokumentumok átdolgozásáért felelős Somogyi János 2009.

40 Megvalósítók – implementációban, innovációban résztvevők feladata
Kompetenciás programcsomag Napi munka Ajánlások készítése a NPP módosításához Somogyi János 2009

41 Külső szakmai segítség 1.
INTÉZMÉNYI FOLYAMAT-SZAKTANÁCSADÓ segíti a vezetők /int.vez., szakmai vezető/ , projektmenedzsment munkáját együttműködik más tanácsadókkal segítséget nyújt a szükséges dokumentációk összeállításához segíti az értékelést javaslatot tesz a fenntarthatóságra tanácsokat ad – jó gyakorlat, Somogyi János 2009.

42 Külső szakmai segítség 2.
IKT fejlesztési folyamat-szaktanácsadó Kompetenciaterületi mentor-szaktanácsadó IKT mentor-szaktanácsadó Somogyi János 2009.


Letölteni ppt ""

Hasonló előadás


Google Hirdetések