PARTNERSÉG AZ OKTATÁSBAN… HAJDÚSZOVÁT 2008. MÁJUS 17.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A jelzőrendszer működésének tapasztalatai
Advertisements

A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
Az iskolai szociálismunka
Gyermekvédelem a védőnői munkában
ÓVODAI INTEGRÁCIÓS PROGRAM
A hátrányos helyzet kezelésének középiskolai modellkísérletei Vályi Péter Szakképző Iskola és Kollégium Tamási június 4.
Az Országos Esélyegyenlőségi Hálózat tevékenysége és céljai
A gyermekjóléti alapellátások aktuális kérdései
Bölcsőde – óvoda közös intézményként történő működtetése
„VIVANT PROFESSORES” 2010/2011 NEMZETI ERŐFORRÁS MINISZTÉRIUM Közoktatásért Felelős Helyettes Államtitkár.
integrációs szaktanácsadó
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
„Differenciált nevelés az óvodában” Mályi Lilla 2011 március 31
Esélyegyenlőség Integráció A települési és intézményi közoktatási intézkedési tervek elkészítésének szükségessége Tájékoztató nap Budapest, május.
Az IMIP-ek kötelező felülvizsgálata és kiegészítése
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
A Szaktanácsadók feladatai a 48/2012. (XII.12.) EMMI rendelet alapján
Educatio Kht Esélyegyenlőségi Igazgatósága
A foglalkoztatás és a szociális szolgáltatások összekapcsolása
Integrációs Program (IPR) a gyakorlatban
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
Csillag Ferenc MFPI közoktatási szakértő
Az együttnevelés gyakorlata az óvodában (A pedagógusok együttműködésének lehetőségei az egyéni fejlesztés megvalósításában)
Méltányossági elvek a közoktatásban
TAPASZTALATOK AZ ÓVODAI NEVELÉS GYAKORLATÁBAN
Fejlesztési koncepció
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
Készítette: Hegyesi- Németh Márta MPI Győr, április 29.
A halmozottan hátrányos helyzetű általános- és középiskolások nevelését/oktatását segítő pedagógiai rendszer Győr, Mosolits Lászlóné, Ildikó.
Az esélyegyenlőséget szolgáló intézkedések az óvodában Némethné Józsa Ágnes tanácsos, óvodai szakreferens Győr, április 29. Győr-Moson-Sopron Megyei.
Esélyegyenlőség a dokumentumokban és a gyakorlatban Budapest, November 10.
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
GYÓGYPEDAGÓGUS ÉLETPÁLYA Ammerné Nagymihály Emília
Patrónus program és ezzel együtt az IPR bevezetése 2007/ 2008-as tanévtől a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók esélyenlőségének biztosítása céljából.
Látogatás a Sásdi Kistérség óvodáiban
Albert István Téri Napovi Kisvaszar
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Törvények, feladatok, vizsgálatok, szakvélemények,
Tájékoztató a 2011/2012-es tanév legfontosabb feladatairól
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
Készítette: Gellénné dr. Nagy Valéria igazgató
14/1994 MKM r. változásai Nevelési tanácsadásra vonatkozó részek Dr. Szakács Katalin Készült az Oktatási és Kulturális Minisztérium támogatásával.
Iskolapszichológia a Nevelési tanácsadóban
I ntegrációs P edagógiai R endszer. INTEGRÁLT NEVELÉS-OKTATÁS: A hátrányos (HH) és halmozottan hátrányos helyzetű (HHH), eltérő nevelési igényű, gyermekek.
„Tervezéstől az önértékelésig" folyamat-tanácsadói közreműködéssel
KUTASD A MÚLTAT, ÉLD A JELENT, ÉS TERVEZD A JÖVŐT!
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Hevesi Kistérség Integrált Szolgáltató és Innovációs Központ
Hevesi Kistérség Integrált Szolgáltató és Innovációs Központ 2010.
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Szeretettel köszöntöm
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
Könyvtári fejlesztési koncepció a községekben, megvalósítási lehetőségek Dr. Kenyéri Katalin NKÖM Könyvtári Főosztálya 2005.
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
Nyíregyháza június 1..  Speciális élethelyzet, speciális és egyénre szabott segítségek.  Érintettségből adódó rálátás a helyi szükségletekre.
A többcélú kistérségi társulás finanszírozási gyakorlata Debrecen, Megyeháza-Árpád terem.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Az eredményesség mérése és szakmai ellenőrzés Összeállította: Barcziné Horváth Márta iskolaigazgató, IPR szakértő Kocsis Gáborné IPR szakértő.
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
„ÍVELJETEK CSILLAGOK!” ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROJEKT A II. RÁKÓCZI FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI-BAN TÁMOP B
A SZAKTANÁCSADÁS INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS TANFELÜGYELET MINŐSÍTÉS KAPCSOLÓDÁSA.
II. Kerületi PSZSZ Honfiné Nagy Andrea Gál Nóra
IPR Halmozottan hátrányos helyzetű tanulók integrációs és képesség kibontakoztató programja Integrációs és képesség kibontakoztató pedagógiai rendszer.
Ágazatközi együttműködés
Szakértés/szaktanácsadás módszertana
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Csókay László KPSZTI április 13.
Előadás másolata:

PARTNERSÉG AZ OKTATÁSBAN… HAJDÚSZOVÁT MÁJUS 17.

 Megfelelő minőség  megfelelő időtartam  megfelelő támogatás Mit is mond a kép?

 évi LXXIX. törvény a közoktatásról, a január 1-től hatályos módosításokkal továbbiakban: Kt.  11/1994. (VI.8.) MKM rendelet a nevelési-oktatási intézmények működéséről; a 11/2007. (III. 14.) OKM rendelet módosítása szerint  20/1997. (II.13.) Korm.rendelet a közoktatásról szóló évi LXXIX. törvény végrehajtásáról  Egyenlő bánásmódról és az Esélyegyenlőség Előmozdításáról szóló évi CXXV. törvény  119/2006. (V.15.) Korm.rendelet A közoktatásról szóló évi LXXIX. törvény végrehajtásáról rendelkező 20/1997. (II. 13.) Korm. rendelet módosításáról  9/2008. (III. 29.) OKM rendelet az esélyegyenlőséget, felzárkóztatást segítő támogatások igénylésének, döntési rendszerének, folyósításának, elszámolásának és ellenőrzésének részletes szabályairól

Vonatkozó hatályos jogszabályok  Az óvodai felvétel eljárásrendje  Az óvodai ellátás  Az óvodai nevelés megszervezése  Óvodai fejlesztő program szervezése  Esélyegyenlőség  Jegyzői adatszolgáltatás  Halmozottan hátrányos helyzet  Sajátos nevelési igény  Kötelező feladatellátás  Kijelölt óvoda  Közoktatás-fejlesztési intézkedési terv  Szakvélemény, szakértői vélemény  A beiskolázás óvodai feladatai

Kognitív fejlődés  ösztönzés elmaradása  szülők korlátozott erőforrásai  megélhetési nehézségek  otthoni környezet hiányosságai

 Hely  Cél- és feladatrendszer  Funkció  Rész  Önálló  Nevelés Specifikus

Tudatos pedagógiai munka  hátrányok csökkentése  érzékeny pedagógiai szemlélet  módszerek  a szülő, mint partner  a szülővel való együttműködés  az óvodapedagógus szerepe  az óvodapedagógus felelőssége

 Pedagógiai alapállás  Nem külön program: ÓNOAP, Irányelvei, évi CXXV. törvény  Rendszer  Gyermekközpontú  Családorientált  Interdiszciplináris megközelítés  Nevelési folyamat fókusza

 Szervezési feladatok  Nevelőtestület együttműködése  Pedagógiai munka kiemelt területei  Gyermekvédelemmel, az egészségügyi ellátással, szociális segítségnyújtással kapcsolatos munka  Együttműködés kialakítása az óvodán kívüli szervezetekkel  Óvoda-iskola átmenet támogatása  Szülőkkel való kapcsolattartás, együttműködés

Szervezési feladatok  Óvodai beíratás támogatása  Beóvodázási program  Integrációt elősegítő csoportalakítás  Az igazolatlan hiányzások minimalizálása  Az óvoda nyitva tartása

A nevelőtestület együttműködése  Rendszeres team munka  Esetmegbeszélések  Hospitálások

A pedagógiai munka kiemelt területei  Óvodába lépéskor komplex állapotfelmérés  Kommunikációs nevelés  Érzelmi nevelés, szocializáció  Egészséges életmódra nevelés  Társadalmi érzékenység tudatos fejlesztése  Korszerű óvodapedagógiai módszerek

Gyermekvédelem, egészségügyi ellátás, szociális segítségnyújtás  Egészségügyi szűrővizsgálatok  Gyermekorvosi, védőnői tanácsadás  Gyermekjóléti szolgáltatások  Szociális ellátórendszer

Óvodán kívüli szervezetek  Gyermekjóléti, családsegítő szolgálat  Védőnői hálózat  Szakmai szolgáltatók  Kisebbségi önkormányzat, civil szervezetek

Óvoda-iskola átmenet  Iskolaérettség  Iskolaválasztás  Érintett iskolákkal közös óvoda-iskola átmenetet segítő program  DIFER  Gyermekek fejlődésének utánkövetése

Szülőkkel való kapcsolattartás, együttműködés  Személyes kapcsolat  Egyénre szabott beszoktatás  Rendszeres tájékoztatás  Egyéni beszélgetések  Szülői közösség kialakítása  Szülői igények kiszolgálása

Intézményi önértékelés, eredményesség  Indikátortábla

A fejlődés és a fejlesztés  Helyzetelemzés  Általános szakmai koncepció  Alapelvek  Az ÓIFP és a HOP  Az ÓIFP és a MIP  Bevezetés, indítás feltételei, menete  Módszertan  Eredményességi mutatók, indikátorok  Az ÓIFP eredményességének vizsgálata, visszacsatolás

 Fejlesztő pedagógiai környezet  Sajátos célok  Sajátos feladatok  Sajátos szervezeti keretek  Korszerű óvodapedagógiai módszerek  Elhivatott, képzett óvodapedagógusok, dajkák  Megnyert szülők

 OOIH - Országos Oktatási Integrációs Hálózat - Labáth Ferencné óvodai szakértő - IPR szakértők –óvodai-iskolai-

A végkifejlet… Mindig ugyanaz.

Bíró Gyula igazgató, szaktanácsadó, IPR szakértő Móricz Zsigmond Általános Iskola és Óvoda - Nagyrábé Hajdú-Bihar Megyei Pedagógiai Intézet – Debrecen tel: 06/