Mintacím szerkesztése Nemzetközi és interkulturális marketing Árpolitika Oktató: Eisingerné Balassa Boglárka Nemzetközi és interkulturális marketing Árpolitika.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
LOGISZTIKA és a SZÁLLÍTMÁNYOZÁS
Advertisements

A marketing fejlődése és szerepe
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
Magyar Export-Import Bank Rt.
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT (CRM)
Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
Marketing terv Készítették: Fekete Szilvia Guganovich Réka
Az árpolitika (ismétlés) Marketing-mix Ár fogalma Árpolitika
A TERMÉKÉLETCIKLUS-KONCEPCIÓ
Agrárgazdaságtan II. Előadás
Versenyelemzés 8.fejezet.
Michael E. Porter Berencsi Balázs GTK – GM ARFWIM
A piac Szakiskola.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A befektetési környezet
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Árpolitika a turizmusban
Piaci korlátok.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing
13. Tétel Szépségszalonjában kötelező jól látható helyen elhelyezni az árjegyzéket! Foglalja össze az Ön által ismert árképzési módokat! Mutassa be egy.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Értékesítési csatornák
Vállalattal kapcsolatos fogalmak
Vállalatok pénzügyi folyamatai
tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.
A vállalkozások környezete
Alapfogalmak.
A kurzus programja Dátum Témakör november 10.
Interdiszciplináris ellátási lánc- versenyképes vállalat
Kapun kívüli logisztika A nagy kihívást egyre inkább az jelenti, hogy: -mely csatornákon (beszállítókon) keresztül, milyen költséggel és feltételekkel.
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
Marketingmenedzsment 2008
SZERVEZETI ALAPFORMÁK
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
III. A logisztika jövője
A marketing piac tartalma
Vállalatok pénzügyi folyamatai
Kérdések a második zh-hoz
Nemzetközi marketing A globalizáció és ami utána jön
Vizsga feladatok (Minta)
Vállalkozásgazdaságtan 3. előadás Marketing
Stratégia célrendszer
Nyereség, fedezetei pont fedezeti hozzájárulás
I. Vállalatalapítás.
Pénzügyi-számviteli mutatók
1. 2 a gyártók & fogyasztók igényeinek összehangolása a hatékonyság növelése az elérhetőség javítása szakértői szolgáltatás biztosítása vásárlói igények.
BEVEZETÉS A VÁLLALATGAZDASÁGTANBA 5.
Az árképzés szempontjai
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
Vállalkozásmenedzsment I.
Mintacím szerkesztése Nemzetközi és interkulturális marketing Értékesítési csatornák a nemzetközi piacokon Oktató: Eisingerné Balassa Boglárka Értékesítési.
A PIAC.
A marketing olyan eljárás (ma már tudomány, szakma), amely feltárja a kielégítetlen szükségleteket és igényeket, méri és értelmezi jelentőségüket, eldönti,
Kérdések VIZSGÁHOZ. VÁLLALKOZÁSI FORMÁK Mi szükséges egy üzleti vállalkozás sikeréhez? Hasonlítsa össze a Kft-t és a Bt-t, mint vállalkozási formát! Melyiket,
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
LOGISZTIKA ÉS GLOBALIZÁCIÓ. Logisztika és globalizáció A piacok globalizálódásának következménye: - nemzeti piacok szükségletét lényegesen meghaladó termelési.
az Akasztói Szikiponty
Marketing I. 7. előadás Árpolitika
9. fejezet Megjelenés a nemzetközi piacon
Operatív menedzsment és versenyképesség
8. tétel.
2/18/2018 Marketingterv Név.
Kérdések a második zh-hoz
Vállalati terv bemutató
A piac és a piacgazdaság
A STRATÉGIA KIALAKÍTÁSÁNAK FŐBB SZEMPONTJAI
Kapacitástervezés.
A munkaerő-keresleti rugalmasságok
TERMÉKPOLITIKA Kószó Kriszta.
HOGYAN INDÍTSUNK AGRÁR-ÉLELMISZERIPARI VÁLLALKOZÁST?
Előadás másolata:

Mintacím szerkesztése Nemzetközi és interkulturális marketing Árpolitika Oktató: Eisingerné Balassa Boglárka Nemzetközi és interkulturális marketing Árpolitika Oktató: Eisingerné Balassa Boglárka

1.Az árpolitika kialakításának lépései 2.Globális és lokális árak Tartalom Előadó: Eisingerné Balassa Boglárka Dátum:

Egyes szakemberek szerint a legfontosabb mix-elem Az árpolitika kialakításának lépései: – A célok meghatározása – Árazási eljárások közötti választás – A piaci sikerek mérése és elemzése Az árpolitika Előadó: Eisingerné Balassa Boglárka Dátum:

Profitorientált célok: – Profitösszeg maximuma a cél: lehető legnagyobb tömegű profit biztosítása – Elért profit mértékének szinten tartása: megtérülési típusú mutató értékét határozzák meg előre Értékesítésorientált árpolitikai célok: értékesítési volumen megtartása, növelése Az elért helyzet megtartására irányuló árazás: – Elkerülni az értékesítés nagyobb ingadozásait – Versenytársakhoz viszonyított helyzet megtartása A vállalati célok Előadó: Eisingerné Balassa Boglárka Dátum:

A menedzserek megérzéseire alapuló árazás: – Kompetitív árazás: versenytárs – Árvezető: kisebb hal-nagyobb hal – Intuícióra alapuló: figyelmen kívül hagy számos tényezőt – Hüvelykujj: tapasztalatokra épít Az árazási eljárások Előadó: Eisingerné Balassa Boglárka Dátum:

Az árakat befolyásoló legfontosabb tényezők figyelembe vétele, döntések következményei 9 „C”: – A fogyasztók jellemzői: customer characteristics – A vállalati célok: corporte objectives – A vállalatról alkotott kép: corporate image – A fogyasztói kereslet volumene: customer demand volumes – Költségek: cost – Verseny: competition – Értékesítési csatornák: channels – Kiegészítő szolgáltatások és kedvezmények: complementary services and facilities – Marketing mix elemeivel és marketing stratégiával való összhang Az árazási eljárások Előadó: Eisingerné Balassa Boglárka Dátum:

Célárazás Diszkont- és megkülönböztető árak Értékesítést elősegítő árazás Költség-plusz árazás: pl. szolgáltatások – Árkedvezmény – Árdifferenciálás – Kereslet ingadozása Új termék árazása Behatoló ár – Függ a fogyasztási kultúrától, árrugalmasságtól Pszichológiai árazás Árazási típusok Előadó: Eisingerné Balassa Boglárka Dátum:

A megvalósított árpolitika hogyan befolyásolja az értékesítést Az árak szoros kapcsolatban állnak a költségekkel (bármilyen árképzés esetén is) Költségszámítási módszerek: – Teljesköltség-számítás Közvetlenül megragadható költsége – Fedezetszámítás: A ktsgek egyik része a termelés mennyiségétől függ, vele változik: változó ktgek Fix ktgek A piaci sikerek mérése és elemzése Előadó: Eisingerné Balassa Boglárka Dátum:

1.Globális árpolitika (sztenderd vagy etnocentrikus árpolitika) 2.Differenciált árpolitika (geocentrikus, lokális vagy policentrkus) Globális és lokális árak Előadó: Eisingerné Balassa Boglárka Dátum:

Belső tényezőkGlobális árak alkalmazását előmozdító tényezők Differenciált árak alkalmazását előmozdító tényezők Vállalati célokGlobálisMultilokális A vállalat ellenőrzéseCentralizáltDecentralizált A külpiaci elkötelezettségHosszú távúRövid távú A nemzetköziesedés mértékeMagasAlacsony Külső tényezők VersenyGyengeErős A kereslet színvonalaStabilVáltozó Jogi és állami korlátozásokErősekGyengék Általános gazdasági helyzetEgészségesekGyenge DevizaellátottságjóRossz Előadó: Eisingerné Balassa Boglárka Dátum:

Legegyszerűbb Gyorsan tud a vállalat árajánlatot tenni Rugalmatlan Globális árazási mód Előadó: Eisingerné Balassa Boglárka Dátum:

Átmenet a globális és a differenciált között Árképzés alapja: exportra termelés határktge Általában a nagyrészt hazai piacra termelő vállalatok alkalmazzák, akik alkalmanként értékesítenek külföldön Duális árazás Előadó: Eisingerné Balassa Boglárka Dátum:

Különböző piacokon eltérő árak alkalmazása Rugalmasság Differenciált árképzés Előadó: Eisingerné Balassa Boglárka Dátum:

Attól függ, hogy az adott vállalat a globalizáció mely szakaszában van Fejlődési tendenciát mutat: – 1. fázis: a nemzetközi piara épp kilépő vállalatok: szelektív szegmentáció stratégia, lokális árak – 2. fázis: helyi piacok jelentőségének növelése, nemzetközi forgalom élénkítése: stabil piacokon egyesítik az áraikat, egyébként differenciálnak Választási szempontok az egyes árstratégiák között I. Előadó: Eisingerné Balassa Boglárka Dátum:

Harmadik szakasz: globalizált vállalat irányába hat Rugalmas marketingstratégiát igényel Globális árak, ritkán lokális Választási szempontok az egyes árstratégiák között II. Előadó: Eisingerné Balassa Boglárka Dátum:

Időbeli: – Új termék bevezetésénél – Divatcikkeke külföldi kereskedelme – Nemzetközileg a szokásosnál gyorsabb szállítás estén felárat kérhetnek – A piaci helyzet változása Piaconkénti Árdifferenciálás lehetséges változatai Előadó: Eisingerné Balassa Boglárka Dátum:

Vevők szerinti – Vertikális: fogyasztási cikkek exportjánál – Horizontális: ha az értékesítési csatorna uazon a pontján lévő kereskedők között történik az árdifferenciálás Mennyiségi árdifferenciálás Árdifferenciálás lehetséges változatai Előadó: Eisingerné Balassa Boglárka Dátum:

A termék árára az exporttevékenység során egy sor többletköltség rakódik – Szállítási ktg – Ügyvéd – Kikötővám – Rakodási ktg – Adminisztrációs – Nagykereskedők árrése – Kiskereskedők árrése Áreszkaláció Előadó: Eisingerné Balassa Boglárka Dátum:

Barterügylet Kompenzációs ügylet: csereáruk értékét pénzben maghatározzák (hasonló a barterhez) Offset vagy ellenvásárlás: az eladónak a termékért kapott pénzt el kell költeni a a vevő országban Visszavásárlásos megállapodás: eladó elad egy telephelyet-a kifizetés egy termékkel történik Speciális külkereskedelmi ügyletek Előadó: Eisingerné Balassa Boglárka Dátum:

A multinacionális vállalatok egyes egységei közötti kereskedelemben alkalmazott árak Motiválja az egyes divíziók menedzsmentjét Meg kell felelnie az összvállalati profitcéloknak 3 területen lehet kedvező hatása: – Vámfizetés csökkentése – Nyereségadó-csökkentés – Olcsóbbá válhat az osztalék kivétele Transzferárak Előadó: Eisingerné Balassa Boglárka Dátum:

Nemzetközi versenyképesség növelése Fizetendő adók és vámok csökkentése Cash-flow menedzsment Valutáris kockázatok minimalizálása Konfliktusok elkerülése a kormányzatokkal Belső vállalati célok Euró: árcsökkentő hatás hosszú távon Transzferárak vizsgálata Előadó: Eisingerné Balassa Boglárka Dátum:

Mintacím szerkesztése Köszönöm a figyelmet! Előadó: Eisingerné Balassa Boglárka Dátum: