Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A STRATÉGIA KIALAKÍTÁSÁNAK FŐBB SZEMPONTJAI

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A STRATÉGIA KIALAKÍTÁSÁNAK FŐBB SZEMPONTJAI"— Előadás másolata:

1 A STRATÉGIA KIALAKÍTÁSÁNAK FŐBB SZEMPONTJAI
A STRATÉGIA KIALAKÍTÁSÁNAK FŐBB SZEMPONTJAI A STRATÉGIA MEGALKOTÁSA Strat_eload_2.ppt

2 Porter féle alapstratégiák
Versenyelőny: alacsony költség Versenyelőny: megkülönböztetés Széles versenyterület – sok szegmens Költségvezető stratégia Megkülönböztető stratégia Szűk versenyterület – egy-két szegm. Költségvezető, összpontosító stratégia Megkülönböztető összpontosító stratégia Strat_eload_2.ppt

3 ÖSSZPONTOSÍTÓ STRATÉGIA
„Termékinnovációs” stratégia A vállalat egy szük termék-vonalra, egy piaci szegmentumra, vagy a szegmentumok egy csoportjára koncentrál Lehetséges megjelenése a termékinnovációhoz kötődik Strat_eload_2.ppt

4 ÖSSZPONTOSÍTÓ STRATÉGIA
ALKALMAZHATÓ: nagy vásárlóerővel rendelkező piaci szegmens és magas fejlettségi szintű, új termék bevezetésekor Strat_eload_2.ppt

5 ÖSSZPONTOSÍTÓ STRATÉGIA
Kritikus a disztribúciós rendszer gyors, megbízható szállítással (pl.: kiskereskedők kis, lökésszerű megrendelései) (pl.:hangzenei felvételek értékesítése) (pl.:leszűkített termékválaszték) Strat_eload_2.ppt

6 ÖSSZPONTOSÍTÓ STRATÉGIA
Kiemelt szerepe van a gyors vevő-elérésnek A disztribúció a termelőnél kritikus területté válik Kis és akadozó megrendelések teljesítése miatt nagy szerepe van a rugalmasságnak Nagy gyártási rugalmasságot vagy magas raktárkészletet igényel Általában magas logisztikai költségekkel jár Strat_eload_2.ppt

7 DIFFERENCIÁLÓ STRATÉGIA
A „megkülönböztetésre” épül Egy vagy több olyan jellemző áll a stratégia középpontjában, amelyek kiemelten hatnak a vevők értékítéletére Célja, hogy kifejezésre juttassa a termék különlegességét, versenytársakkal szembeni különbözőségét Strat_eload_2.ppt

8 DIFFERENCIÁLÓ STRATÉGIA
(pl.: erős márka-image - Coca-Cola) (pl.: megkülönböztetett termékminőség - Mercedes-Benz) (pl.: magasabb szintű vevőkiszolgálás) Strat_eload_2.ppt

9 KÖLTSÉGVEZETŐ STRATÉGIA
Minél alacsonyabb költséggel termelni, ezáltal az iparági átlagnál magasabb nyereséget elérni. ALKALMAZHATÓ, ha stabil kereslettel és termékjellemzőkkel állandó, rendszeresen nagy termék volumennel lehet számolni. Strat_eload_2.ppt

10 Termék/piaci fejlesztési stratégiák
Ansoff-féle termék piaci mátrix elméletileg négy fejlesztési stratégiai lehetőség Strat_eload_2.ppt

11 Termék/piaci fejlesztési stratégiák
Jelenlegi termék Új termék Jelenlegi piac Piacra behatolás stratégiája Termékfejlesz-tés stratégiája Új piac Piacfejlesztés stratégiája Diverzifikációs stratégia Strat_eload_2.ppt

12 Stratégiai tervezés Döntési hatáskör-felelősség szerint:
Stratégiai tervezés Döntési hatáskör-felelősség szerint: vállalkozási /üzletelem/ divízió ( üzleti egység ) (össz-)vállalati, társaság szintű Strat_eload_2.ppt

13 Stratégia szintjei Összvállalati stratégia Üzleti egységek stratégiája
Funkcionális stratégiák Strat_eload_2.ppt

14 Stratégia szintjei Összvállalati szint:
A vállalkozás jövőképét, misszióját, céljait és a célok eléréshez szükséges stratégiai akciókat tartalmazza. Meghatározza, hogy milyen termékkel, milyen piacon vagyunk jelen. Megvalósítói: Felső vezetés Strat_eload_2.ppt

15 Stratégia szintjei Üzleti egységek stratégiája:
Az adott piacon alkalmazott konkrét verseny-stratégiákat fogalmazza meg, megkeresve a versenyelőnyök kihasználásának és folyamatos fenntartásának legjobb módszereit! Megvalósítói: Üzleti egységek Strat_eload_2.ppt

16 Stratégia szintjei Funkcionális egységek stratégiája:
Az egyes funkciókkal kapcsolatos konkrét, részletes tennivalókat foglalják össze. A feladata az erőforrások hatékony felhasználásának folyamatos megújításának biztosítása. Megvalósítói: önálló munkacsoportok Strat_eload_2.ppt

17 Összvállalati stratégia
Felső vezetői szint Összvállalati stratégia 1. Üzleti egység 2. Üzleti egység Üzleti egység stratégiája K+F HUMÁN PÉNZÜGYI TERMELÉSI LOGISZTIKAI MARKETING K+F HUMÁN PÉNZÜGYI TERMELÉSI LOGISZTIKAI MARKETING Funkcionális stratégiák Strat_eload_2.ppt

18 Stratégiai tervezés Stratégia készítése, stratégiai program megfogalmazása /hogyan jutunk el a célhoz/ Formailag a célállapothoz vezető utat jelenti Tartalmilag a környezethez való aktív vagy passzív alkalmazkodás Operatív terv (általában éves, negyedéves, havi bontásban. hogyan hajtjuk végre elképzeléseinket, végrehajtandó feladatok Strat_eload_2.ppt

19 Stratégiai tervezés Teljesítmények figyelése (monitoring rendszer)
Stratégiai tervezés Teljesítmények figyelése (monitoring rendszer) /hogyan halad a megvalósítás, visszacsatolás!/ Érdekeltség, ösztönzés kialakítása /hogyan ösztönözhető a stratégia megvalósítása, befolyásolás!/ Strat_eload_2.ppt

20 A tervezés komplett folyamata
A tervezés komplett folyamata Strat_eload_2.ppt

21 Stratégiai Tervezési rendszer
Stratégiai Tervezési rendszer a TÁRSASÁG /cég/ Működési Területe és STRATÉGIAI küldetése OPERATÍV, (Végrehajtandó) Stratégiai akciók, eljárások FUNKCIONÁLIS Területi TÁMOGATÓ STRATÉGIÁK (programok, projektek) VÁLLALATI Üzleti egység szintű STRATÉGIA (CÉG) ALAP STRATÉGIÁJA Szintü ALAP-CÉLKITŰZÉSEK és TELJESÍTMÉNY célok VÁLLALAT stratégiai Program célok, Teljesítmény (marketing, gyártás, fejlesztés, pénzügy.. AKCIÓ CÉLOK Részleg és szakterületi Cselekvési Célok 4.Szint OPERATÍV (végrehajtási) szint. Területek Szakmai-, Részleg- vezetői 3. Szint. Szintje, Felelősség:az Üzleti terület igazgatója 2. Szint. (Üzleti egység) szintje, Felelősség: Üzletági/ Divizió igazgató .Szint. A TÁRSASÁG (összvállalat) Vezérigazgató (üzleti egység) Küldetése és koncepciója Célok szintjei: Lebontása: végrehajtható célokra-akciókra Strat_eload_2.ppt

22 Vállalati szintű fejlesztési stratégiák
alapstratégiák vállalati központok stratégiái belső fejlesztés, stratégiai szövetség és felvásárlás Strat_eload_2.ppt

23 Alapstratégiák Intenzív stratégiák Integrációs stratégiák
Diverzifikációs strat. Védekező stratégiák Piaci behatolás Előrefelé integrálás Koncentrikus diverzif. Közös vállalat Piacfejlesztés Hátrafelé integrálás Horizontális diverzifik. Szűkítési program Termékfejlesztés Horizontális integrálás Konglomerációs diverz Tőkekivonás felszámolás vállalatfelv. Strat_eload_2.ppt

24 Funkcionális stratégiák
logisztikai gyártási/termelési marketing és kereskedelmi szolgáltatásfejlesztési beszerzési műszaki fejlesztési emberi erőforrás pénzügyi vezetés-, és szervezetfejlesztési Strat_eload_2.ppt


Letölteni ppt "A STRATÉGIA KIALAKÍTÁSÁNAK FŐBB SZEMPONTJAI"

Hasonló előadás


Google Hirdetések