A Sugovica ÁMK Kiscsávolyi Tagiskolájában

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Advertisements

 Kecskemét és Térsége Többcélú Társulás  Ft támogatás (4 tagintézmény) TÁMOP /08/2. Kompetencia alapú oktatás megvalósítása Kecskemét.
TÁMOP / „Táguló világ” - Kompetencia alapú oktatás Jászárokszálláson
TÁMOP / Készítette: Baksa Ferencné szakmai vezető
Bedő Ferenc közoktatási szakértő komplex intézményi szaktanácsadó
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben TÁMOP
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
1. TÁMOP /2 Kompetenciaalapú oktatás,egyenlő hozzáférés –Innovatív intézményekben Záró konferencia Mikszáth Kálmán Gimnázium, Postaforgalmi Szakközépiskola.
Támop 3.1.4/ A kompetenciaalapú oktatás, egyenlő hozzáférés – innovatív intézményekben.
Tantestületi felkészítő nap
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Projektindító nap Bonyhád november 27
 Városi Óvodai intézmény – eFt  Arany János Általános Iskola – eFt  Kossuth Lajos Általános Iskola – eFt  Móricz Zsigmond Gimnázium,
TÁMOP 3.1.4/08/ Társadalmi Megújulási Operatív Program
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
Kompetencia alapú oktatás a Közgazdasági Szakközépiskolában TÁMOP / „Kompetencia alapú oktatással a minőségért Zala megyében”
A kompetencia alapú nevelés és oktatás elterjesztése Celldömölkön
Szűts József Általános Iskola
„Kompetencia alapú oktatás- egyenlő hozzáférés a vésztői Szabó Pál Általános Iskolában” TÁMOP / „ Az első mag ezerszer újra kel, folyton.
Projektindító nap Bonyhád november 16.. Projektindító nap Bonyhád november 27.
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás feltételeinek megteremtése Vas megye közoktatási intézményeiben - TÁJÉKOZTATÓ -
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
Innováció Kecskéd közoktatási intézményeiben
TÁJÉKOZTATÓ „ A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon című projektről” (TÁMOP-3.1.4/08/2 pályázat) A Társadalmi Megújulás Operatív Program.
Készítette: Móró Józsefné1 A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap (ESZA) társfinanszírozásával valósul meg. Társadalmi Megújulás.
TÁMOP /08.2 Kompetenciafejlesztés innovatív intézményekben.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Szent-Györgyi Albert Általános Iskola
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP / 08 / 2. A kompetencia alapú.
A gyakorlatvezető mentor
intézményi folyamat-szaktanácsadó
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben
A halmozottan hátrányos helyzetű általános- és középiskolások nevelését/oktatását segítő pedagógiai rendszer Győr, Mosolits Lászlóné, Ildikó.
TÁMOP-3.1.4/08/ Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben Kiss Gyöngyi szakmai vezető 1.
TÁMOP /08/1 vizsgaanyag Támogatható tevékenységek: A kompetencia alapú oktatás implementációja A hátrányos helyzetű és SNI-s tanulók esélyegyenlőségének.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Projektnyitó konferencia augusztus 28.

Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Megvalósítás helyszíne: Általános iskola-óvoda Kecskéd
TÁMOP / KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS, EGYENLŐ HOZZÁFÉRÉS INNOVATÍV INTÉZMÉNYEKBEN.
Kompetencia alapú oktatás Lengyeltóti TÁMOP – 08/
Új Magyarország Fejlesztési Terv
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
TÁMOP / Készítette: Antalné Tőkési Gabriella szakmai vezető
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola Kertvárosi Általános Művelődési Központ.
PROJEKTNYITÓ május 18. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - a felsőnyárádi óvodában Valló Péter intézményi folyamat szaktanácsadó
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
PROJEKTZÁRÓ január 24. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
TÁMOP-3.1.4/08/2. Kassai Úti Általános Iskola Szakmai feladatterv.
"A kompetenciát úgy kell tekinteni,mint olyan általános képességet, amely a tudáson, a tapasztalaton, az értékeken alapszik, és amelyet adott személy.
A TÁMOP / projekt jelene és jövője.
Kompetencia alapú oktatás bevezetése intézményünkben a Somogy Megyei Önkormányzat – TÁMOP /08/2. pályázata keretében Projektindító nap augusztus.
Mitől innovatív egy vállalkozás? Nyert a pályázatom! Hogyan tovább? Segítünk a megoldásban!
Barcsák Marianna - KPSZTI
TÁRSADALMI INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM
TÁMOP / Ütemezés.
Előadás másolata:

A Sugovica ÁMK Kiscsávolyi Tagiskolájában TÁMOP 3.1.4-08/2-2009-0094 PROJEKTINDÍTÓ NAP A Sugovica ÁMK Kiscsávolyi Tagiskolájában 2009. AUGUSZTUS 25.

Projektindító nap célja Olyan szervezeti és hangulati keret biztosítása, amely lehetőséget teremt a projekt előkészítési időszakát követően, a megvalósítás fázisára történő áttérésre, motivációra. Valamennyi közreműködő, a nyilvánosság tájékoztatására A támogatási szerződésről A vállalt feladatokról A teljesítés felelősi rendszeréről, időrendi ütemezéséről A rendelkezésre álló pénzügyi források felhasználásáról A közelmúlt városi szintű koordinációiról A még fennálló akadályokról, azok megoldási módjairól, lehetőségeiről.

Pályázat célja A kompetenciaalapú oktatás elterjedésének támogatása A közoktatási rendszer hatékonyságának javítása, újszerű megoldások és együttműködések kialakítása. Új tanulás- és oktatásszervezési eljárások bevezetése (műveltségterületi oktatás, tömbösített oktatás, projektmódszer, moduláris oktatás, stb.) A digitális írásbeliség elterjesztése, digitális készségek fejlesztése Esélyegyenlőség javítása, a halmozottan hátrányos helyzetű és a roma tanulók szegregációjának csökkentése. Az eltérő oktatási igényű csoportok oktatásának és a sajátos nevelési igényű tanulók integrációjának támogatása.

Pályázat helyi előkészítése Nevelőtestület előzetes tájékoztatása – pályázati kiírás ismertetése Szülői Szervezet előzetes tájékoztatása DÖK előzetes tájékoztatása Nevelőtestületi előzetes támogatás Fenntartói döntés a pályázat benyújtásáról Komplex helyzetelemzés – IKT – esélyegyenlőségi szakértői előkészítés Pályázat beadása – sikeres pályázat Helyi projektterv elkészítése – egyeztetése – nevelőtestületi elfogadása Szakmai vezető, témafelelősök felkérése Szülői Szervezet tájékoztatása DÖK tájékoztatása

A projekt irányítás Irányítás – szakmai felügyelet (városi) Projektszervezet felépítése intézményvezetők projektmenedzser– fenntartó alkalmazásában Projektmenedzsment – fenntartó alkalmazásában pénzügyi menedzsment – külső szakértő szervezet projekt asszisztencia – külső szakértő szervezet projekt koordinátor– fenntartó alkalmazásában szakmai megvalósítók – feladatellátási helyeken szakmai vezető megvalósító pedagógusok Implementáció témafelelősök Kapcsolódó feladatok felelősei

Projektvezetés helyi feladatai 1. ÁMK igazgató feladata Intézményegység vezető, helyettes feladata Szakmai vezető: Bátyity Éva Feladata (A projekttel kapcsolatban teljes hatáskörrel!) szakmai feladatterv ismerete szakmai irányítás, feladatok koordinálása szakmai tevékenység nyomon követése(dokumentálás) szakmai tevékenységnapló vezetése szakmai tevékenység ellenőrzése(dokumentálás) információ szolgáltatás szakmai, és adminisztratív szinten(PEJ, elszámolások összeállítása) szakmai jelentés elkészítése a meghatározott formában, tartalommal

Projektvezetés helyi feladatai 2. Kompetencia alapú programcsomagok adaptációjának végrehajtásáért felelősök: (feladatleírás – megbízási szerződés által részletesen meghatározva) Programcsomag Felelős Szövegértés 1-4. évf. (3. évf.) Pásztor Istvánné Matematika 1-4. évf. (1. évf.) Tiszttartó Eszter Szövegértés 5-8 évf. (7. évf.) Siket Éva Szociális életvitel és környezeti nevelés 5-8 évf. (5. évf.) Gálné Karchesz Ágnes

Bevont műveltségterület, tantárgyak Projektvezetés helyi feladatai 3. Tantárgytömbösített oktatás végrehajtásáért felelősök Bevont műveltségterület, tantárgyak Felelős Szövegértés 5-8 évf. (7. évf.) Siket Éva

Bevont műveltségterület, tantárgyak Projektvezetés helyi feladatai 4. Műveltségterület bontás nélküli oktatásának megvalósítása - felelősök Bevont műveltségterület, tantárgyak Felelős Szövegértés 1-4. évf. (3. évf.) Pásztor Istvánné Feladatok:

Projektvezetés helyi feladatai 5. Helyi innováció, intézményfejlesztések megvalósításáért felelősök Fejlesztés Felelős Magyar nyelv és szövegértés 5-8 évf. (7. évf.) tantárgytömbösítés kidolgozása Siket Éva Bátyity Éva Általános iskola - középiskola átmenetet segítő program Bukowatz Gyöngyi Erdei iskola Barna Andrea Gálné Karchesz Ágnes Glavatityné Fölnagy Ágnes Egészségnevelés Gálné Karchesz Ágnes Reményi Kornélia Sóti Lajosné Szegi Zoltán Feladatok:

Projektvezetés helyi feladatai 6. Moduláris oktatás előkészítésnek – megvalósításnak felelősei Feladat Bevont tantárgyak Felelős Égészséges életmód Természetismeret Környezetismeret Biológia Technika Testnevelés Gálné Karchesz Ágnes Feladatok:

Bevont tanulócsoportok Projektvezetés helyi feladatai 7. Egy és háromhetes projektoktatás előkészítésének – végrehajtásának felelősei Feladat Bevont tanulócsoportok Felelős Egészségtudatos iskolai táplálkozás 1. évf. - 4. évf. Pásztor Istvánné Környezeti komplex nevelés 5. évf. – 8. évf. Gálné Karchesz Ágnes Feladatok:

Projektvezetés helyi feladatai 8. „Jó gyakorlatok átvételének felelősei - koordinátorai Feladat Felelős Tanulói laptop program Pásztor Istvánné Tiszttartó Eszter Gálné Karchesz Ágnes Siket Éva Feladatok:

Projektvezetés helyi feladatai 9. Egyéb a projekt végrehajtásához kapcsolódó feladatok, felelősök Feladat Felelős Projektindító nap előkészítése Péter Andrásné Nyilvánosság biztosítása Bátyity Éva Helyettesítések koordinálása

Projektvezetés helyi feladatai 10. Pályázati szakmai programok integrálása, tantárgyi rendszer átalakítása:

A projekt „külső” támogatása Előkészítés - komplex szakértők Helyzetelemzés –pályázat előkészítés IKT Esélyegyenlőségi Folyamat tanácsadók IPR módszertani mentor-tanácsadó (60 óra) IKT mentor-szaktanácsadó (20 óra) IKT fejlesztési folyamat-szaktanácsadó (30 óra) Intézményi folyamat szaktanácsadó (intézményvezetés, komplex fejlesztési folyamat) (50 óra) Kompetencia területi mentor-szaktanácsadó (40 óra)

Továbbképzések Továbbképzési - feladatvállalási terv

Indikátorok 1. Pedagógus továbbképzési kötelezettség teljesítése (1 vagy több tanúsítványt szerzett pedagógusok száma) Kiinduló érték: 0 fő Célérték: 4 fő Akkreditált pedagógus továbbképzésen szerzett tanúsítványok száma Kiinduló érték: 0 db Célérték: 63 db Szövegértés-szövegalkotás programcsomag implementációjába foglalkoztatott tanulók száma Célérték: 36 fő Matematika programcsomag implementációja Célérték: 20 fő

Indikátorok 2. Kötelezően választandó: Szociális életvitel Kiinduló érték: Célérték: Tantárgytömbösítés módszertannal szervezett tanórák aránya Kiinduló érték: 0% Célérték: 5 – 10 -15% (három év alatt felmenő rendszerben) (a szakrendszerű tanórák intézményi órakeretéhez viszonyítva) Tantárgyi bontás nélküli műveltségterületi oktatás Kiinduló érték: 0 Célérték: 20% - legalább 1 csoport (A projektbe bevont szakrendszerű oktatásban részesülő tanulócsoportok figyelembevételével) HH tanulók integrált nevelését támogató módszertani képzéseken tanúsítványt szerzett pedagógusok száma Célérték: 25 fő

Indikátorok 3. A pedagógiai programban megjelenített és megvalósított moduláris program Kiinduló érték: 0 Célérték: 1 A pedagógiai programban megjelenített és megvalósított témahét A pedagógiai programban megjelenített és megvalósított három hetet meghaladó projekt IKT-val segített tanórák aránya Kiinduló érték: 0 % Célérték: 25 % (a feladatellátási helyen megtartott összes tanítási óra fegyelembevételével)

Indikátorok 4. IPR módszerrel oktatott órák aránya az érintett tanulócsoportok összes óraszámához képest Kiinduló érték: 0 % Célérték: 40 %

További feladatok - eszközök Közbeszerzési eljárással, a városi projekt menedzsment - . projektszervezet közreműködésével: tankönyv és taneszközök beszerzése Forrás:1.800.000 Ft. Kisértékű tárgyi eszközök beszerzése Forrás: 650.000 Ft. Egyéb taneszközök beszerzése Forrás: 400.000 Ft. Nyomtató beszerzése Forrás: 87.000 Ft. Laptop beszerzése Forrás: 480.000 Ft. Irodaszer beszerzése Forrás: 350.000 Ft.

További feladatok – tartalmi 1. Helyi átfogó intézményfejlesztés Magyar nyelv és szövegértés, tantárgytömbösítés kidolgozása Bér (40 óra) 400 000 Ft 516 000 Ft Járulék 116 000 Ft Általános iskola - középiskola átmenetet segítő program Egészségnevelés

További feladatok – tartalmi 2. Innováció – saját fejlesztések Erdei iskola program Bér (40 óra) 100 000 Ft 687 630 Ft Járulék 29 000 Ft Külső szolgáltatás 558 630 Ft Környezetvédelmi 3 hetes projekt megvalósítása Egészségnevelési hét projekt megvalósítása

További feladatok – tartalmi 3. „Jó gyakorlat” átvétele Tanuló laptop program Helyettesítés bér 20 000 Ft 548 000 Ft Helyettesítés járulék 6 400 Ft Liszensz díj 350 000 Ft Hospitálás 80 000 Ft Kiküldetés költség 40 000 Ft Műhelymunka bér Műhelymunka járulék 11 600 Ft

További feladatok – tartalmi 4. PEPO – Helyi tanterv átdolgozása Nevelési program átdolgozása Helyi tanterv átdolgozása

Végrehajtás ütemterve

Pályázat lezárása - jelentések Pályázat megvalósítása: 2009/2010 tanév Pályázat lezárása 2010 november (városi szinten) A monitoring adatok szolgáltatásának rendje és előrehaladási jelentések A Kedvezményezett – a Támogatási Szerződésben foglalt gyakorisággal és tartalommal – adatokat köteles szolgáltatni a projekt megvalósulásáról. A pályázónak jelentési kötelezettsége merül fel a projekt megvalósítása során a szerződés hatályba lépésétől számított 6 havonta tervezési útmutatóban meghatározott Projekt Előrehaladási Jelentés (PEJ) formátumban, illetve a projekt befejezését követő 5 éven keresztül évente Projekt Fenntartási Jelentés (PFJ) formátumban.

Pályázat lezárása 2. A jelentéseket, és a kötelezettségeket a Támogatási Szerződés tartalmazza. A pályázó köteles a pályázatot, a projekt megvalósításával kapcsolatos dokumentumokat, és a jelentési kötelezettség időszakában felmerült projekttel kapcsolatos dokumentumokat megőrizni 2020. december 31. napig.

Köszönöm a figyelmet!