Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

TÁMOP 3.1.4-09/1-2009-0018 Ütemezés.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "TÁMOP 3.1.4-09/1-2009-0018 Ütemezés."— Előadás másolata:

1 TÁMOP / Ütemezés

2 Kompetencia alapú oktatás implementációja
2009. szeptember 1-től folyamatosan Szövegértés – szövegalkotás kompetenciaterületen teljes tanórai lefedettséget biztosító kompetencia alapú program, programcsomag bevezetése, alkalmazása 4.b osztály – Bödöcs Brigitta szövegértés – szövegalkotás A modul Matematika kulcskompetencia területen teljes tanórai lefedettséget biztosító kompetencia alapú program, programcsomag bevezetése, alkalmazása 4.a osztály – Beleki Katalin matematika A modul 3.a osztály – Kapásné Mészáros Bea matematika A modul Idegen nyelv kompetencia területen teljes tanórai lefedettséget biztosító kompetencia alapú oktatási program, programcsomag bevezetése, alkalmazása Idegen nyelv A modul 1.a és 1.b osztály – Kozma Anita (angol) Szociális, életvitel és környezeti kompetenciaterület Technika 5.a és 5.b osztály – Jatzkó Tamás Tantárgytömbösített oktatás a szakrendszerű oktatásban az intézményi időkeret legalább 5 %-os mértékében. Földünk és környezetünk – Földrajz 7.a és 7.b osztály Sztancsik Judit Biológia – 7.a és 7.b osztály Horváth Elek Ember a természetben 6. osztály – természetismeret 6.a osztályban – Horváth Elek Műveltségterület tantárgyi bontás nélküli oktatása legalább egy műveltségterületen Ember a természetben 6. osztály – természetismeret – 6.a és 6.b osztályban – Horváth Elek Moduláris oktatás Matematika – Dénesné Hochsteiger Katalin – 5.b osztály

3 Kötelező elemek Kompetencia alapú oktatási programcsomagok, tankönyvek, taneszközök megrendelése, leltározása a tanulók és tanárok által használatbavétel szeptember 1-től folyamatosan – márciusától (Közbeszerzési eljárás lezárulásától függően) Szaktanácsadói szolgáltatások igénybevétele szeptember 1-től folyamatosan – márciusától (Közbeszerzési eljárás lezárulásától függően) Tantestületi felkészítő nap a projekt indulásakor október – február 15.

4 Informatikai stratégia kidolgozása
A pedagógiai program és az informatikai stratégia összehangolása. Minden pedagógus használja a számítógépet mind a tanórán, mind az órai felkészülésben, adminisztrációban. A tanórákon kívül legyen általános a digitális eszközök használata az iskolai rendezvényeken is. Az aktív tábla használata mindennapos gyakorlattá váljon. A tanórák 25 %-ában vállaltuk a számítógép használatát 2009. szeptember 1-től folyamatosan

5 Pedagógiai dokumentumok módosítása
Tanmenetek elkészítése – szeptemberétől folyamatosan Pedagógiai program, helyi tanterv átdolgozása – május Kozma Anita – 1 – 4. évfolyam angol Kapásné Mészáros Bea - Beleki Katalin – évfolyam matematika Bödöcs Brigitta – évfolyam magyar Dénesné Hochsteiger Katalin – 5. évfolyam matematika (moduláris oktatás) Sztancsik Judit – földrajz 7. és 8. évfolyam (tömbösített oktatás) Horváth Elek – biológia 7. és 8. évfolyam (tömbösített oktatás természetismeret 5. és 6. évfolyam (műveltségterület tantárgyi bontás nélküli oktatása) Jatzkó Tamás - Szociális, életvitel és környezeti kompetenciaterület Technika 5. és 6. évfolyam IMIP átdolgozása – május

6 Projekt és témahetek Három hetet meghaladó projekt megszervezése
Bolyai hét – Környezetvédelem november 23 – december 11-ig Felelős: Dénesné Hochsteiger Katalin – Jatzkó Tamás Témahét Prevenciós hét március 16 – 19. Felelős: Lippai Csilla Erdei iskola május Felelős: Horváth Elek

7 Saját fejlesztések megvalósítása
Olvasóvá nevelés - Nagy könyv napok Az olvasómozgalom újraértelmezése, feledésbe merült remekművek feldolgozása, kompetencia alapú megközelítésekkel. Az olvasás megszerettetése, értékek teremtése, az esztétikai élmény megkeresése. A mozgalom a könyvet emeli a középpontba, tanítja meg a gyerekeknek az olvasás része lehet a hétköznapoknak. 2010. április 6 – 9. Bolyai napok – környezetvédelem A környezet tudatos védelme. Ezen a héten Kerületi Természettudományi Versenyt szervezünk 6 természettudományos tantárgyból. Szelektív hulladékgyűjtés lesz. Figyelmet fordítunk környezetünk szépségének megismerésére és megóvására. Nemzeti Parkok megismerése és meglátogatása. Kőzet és ásványkiállítás november 23 – december 11-ig Természeti sokféleség együttélésének vizsgálata erdei iskola keretében Természettudatos nevelés, erdei iskola szervezése. Természet megismerése, értékeinek megóvása 2010. május Prevenciós napok Prevenciós programok tervezése, megszervezése, lebonyolítása. Bűnmegelőzés, balesetmentes közlekedésre nevelés, drogprevenció, tűz- és balesetvédelem. Meghívott előadókkal, iskolai és külső helyszíneken március

8 Jó gyakorlatok átvétele
IKT fejlesztés – digitális taneszközök használata az oktatás folyamatában, oktatóprogramok készítése és felhasználása, interraktív tábla használata. Számítógép használata a tanórán – új ötletek, gyakorlatok átvétele Módszerek, felhasználási lehetőségek adaptálása. Multimédiás taneszközök felhasználásának lehetősége Géppark fejlesztése, az informatikai eszközök használatának általánossá tétele IKT fejlesztés –digitális eszközök minél szélesebb körű felhasználása a tanórán, versenyeken, rendezvényeken. Számítógép használata a tanórán – új ötletek, gyakorlatok átvétele Módszerek, felhasználási lehetőségek adaptálása. Multimédiás taneszközök

9 A hátrányos helyzetű és SNI tanulók esélyegyenlőségének javítása
A pedagógiai munka tartalmi és módszertani megújítása a célja a pályázatunknak. A kompetencia alapú oktatás iskolai szintű kiterjesztésével az oktatott tartalmak, alkalmazott módszerek, és a tanulásszervezési eljárások megújulnak, ami kiegyensúlyozottabbá teszi a hátrányos helyzetű tanulók esélyeit. IKT fejlesztési stratégia kidolgozásával, amely tartalmazza azt, hogy minden tanuló hozzáférhessen a korszerű oktatástechnikai eszközökhöz mind tanórán, mind pedig a délutáni foglalkozásokon. A számítástechnika termekben minden gép, valamint egyre több tanteremben felszerelt gép is internetkapcsolattal rendelkezzen. Tanulóink széleskörűen el tudják érni a világhálót, pl. a délutáni könyvtári vagy napközis, tanulószobai foglalkozáson is! A tervezett tevékenységek és fejlesztések hatására a hátrányos helyzetű és SNI-s tanulóink esélyei kiegyensúlyozottabbá válnak.

10 A hátrányos helyzetű és SNI tanulók esélyegyenlőségének javítása
Biztosítani kell minden diák számára a saját út megtalálásának esélyét. Biztos alapkészségek kialakítása minden gyerekben. Egyéni fejlődés figyelembevétele. Az elfogadás mint érték. Egymás segítése – integrált csoporton belül. Minden gyerek saját, egyéni szükségleteinek megfelelő és fejlesztő feladatok elvégeztetése. Személyes kapcsolatok kialakítása – beszélgetőkör gyakorlata. Megváltozott pedagógusszerep: nyitott ajtó melletti tanítás, együttműködés fejlesztő pedagógussal, utazó gyógypedagógussal, tantestülettel, szülőkkel. Differenciált értékelés /szakértői javaslat szerint/ szöveges értékelés. Kooperatív tanulás, segítő párok kialakítása – az iskola befogadó, inkluzív intézmény.


Letölteni ppt "TÁMOP 3.1.4-09/1-2009-0018 Ütemezés."

Hasonló előadás


Google Hirdetések