K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Matematika kompetencia
Advertisements

Az iskolai dokumentumok
Memorandum, 2000 ● Memorandum az egész életen át tartó tanulásról
A kulcskompetenciák.
A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon (TÁMOP-3. 1
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
Kompetencia alapú képzés
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
2013/2014-es tanév változásai az új NAT és kerettanterv tükrében
A megismerésről másként – konstruktivista pedagógia
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
TÁMOP 3.1.4/08/ Társadalmi Megújulási Operatív Program
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Új oktatási/nevelési célok: a kulcskompetenciák
Szűts József Általános Iskola
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Az EU oktatási és képzési rendszerének célkitűzései
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP /
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Értékünk az ember – értékünk a gyermek!.
HORIZONTÁLIS TUDÁSMEGOSZTÁS
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
Informatika tanítása ea.
Kompetencia alapú oktatás
A kompetencia alapú oktatás esélyei Modernizáció a közoktatásban dr. Pála Károly 2007.
Tanulás, kommunikáció, nevelés Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottság IV. Országos Neveléstudományi KonferenciaMagyar Tudományos Akadémia 2004.
. Vass Vilmos igazgató Programfejlesztési Központ Oktatási programcsomag - kulcskompetenciák „A tudásalapú információs társadalomért” Fővárosi Pedagógiai.
Az oktatás az EU-ban Lisszaboni statégia: Célmeghatározás –mit –mikorra –ki által –milyen minőségben Az eszközök között kiemelt helyen az egész életen.
TIOP / „A tudás kulcsa” – tanulói laptopok az élethosszig tartó tanulás kulcskompetenciák fejlesztéséhez. Kedvezményezett: Jászárokszállás.
Borbély-Pecze Tibor Bors Budapest, június 4.
NAT 2007 kompetenciák.
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
Kompetenciafejlesztés3
1 Közoktatás fejlesztési elképzeléseinek háttere 2007.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Ismeretátadás ismeretbe ágyazott képességfejlesztés túlméretezett tananyagreális tananyagmennyiség pedagógusközpontú, egységes módszertan tanulóközpontú,
Kompetencia alapú oktatás elterjesztése Hajdú-Bihar megyében Herpai Imre igazgató, HBMPI.
KOMPETENCIA-KONFERENCIA Debrecen, november 23.
Alapkompetenciák a munkadarabok tükrében
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Az iskolai pedagógiai program átdolgozásának előkészítése Nevelési értekezlet 2007.szept.20.
Kompetencia alapú nyelvtanítás Projektindító szakmai értekezlet Sümeg2010.
Harmadik matematikakönyvem
Kompetencia -eredményesség
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
Informatika tanítása ea.
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
Informatika tanítása ea. Csernoch Mária
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP-3.1.4/08/2. Kassai Úti Általános Iskola Szakmai feladatterv.
Pedagógus szerepek és hatékonyság BMEGT51K011
Kulcskompetenciák, munkaerő-piaci kulcskompetenciák
Gyakorlás – gyakorlat – gyakornok Sokszor egyetlen élmény egész életére megnyitja a fiatal lelket a zenének. Ezt az élményt nem lehet a véletlenre bízni:
A NAT 2007 implementációja Dr. Vass Vilmos Pannon Egyetem,
Strukturális alapok és a HEFOP. Strukturális Alapok Európa regionális politikája a pénzügyi szolidaritáson alapul. A Strukturális Alapok, az EU regionális.
A KONSTRUKTÍV ÉLETVEZETÉS MINT NEVELÉSI ÉRTÉK
Szegedi Tudományegyetem
Szent László Középiskola Szekszárd
5. Tétel – A Life Long Learning
INFOÉRA 2006 Miért tanítsunk informatikát?
Előadás másolata:

K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS

Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti fejlesztési Terv Gyakorlatban: SuliNova Kht.

K OMPETENCI ALAPÚ OKTATÁS Pályázatok HEFOP: Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program TÁMOP: Társadalmi Megújulás Operatív Program TIOP: Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program

K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS Kompetencia fogalma Kulcs- kompetenciák A kompetencia latin eredetű szó, alkalmasságot, ügyességet fejez ki. „A kompetenciát úgy kell tekinteni, mint olyan általános képességet, amely a tudáson, a tapasztalaton, az értékeken és a diszpozíciókon alapszik, és amelyet egy adott személy tanulás során fejleszt ki magában.” Coolahan A kulcskompetenciák azok a kompetenciák, amelyekre minden egyénnek szüksége van személyes boldogulásához és fejlődéséhez, az aktív állampolgári léthez, a társadalmi beilleszkedéshez és a munkához. Anyanyelvi kommunikáció, Idegen nyelvű kommunikáció, Matematikai kompetencia Természettudományos kompetencia IKT (információs és kommunikációs technológia), Technikai kompetenciák, Vállalkozói készségek, kezdeményezőképesség Személyközi ( szociális ) és állampolgári kompetenciák, Tanulási kompetencia ( hatékony önálló egész életen át tartó tanulás), Általános kultúra (esztétikai és művészeti tudatosság).

K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS Anyanyelvi kompetencia Szövegalkotás Szövegértés

K OMPETENCI ALAPÚ OKTATÁS Idegen nyelvi kompetencia Magyar nyelvoktatás: Mérések Tanulók véleménye

K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS Szociális kompetencia Én és a világ kapcsolata Környezettudatos magatartás Biztonságos életvitel Aktív felelőségválalás

K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS Természet- tudományos kompetencia „ A Tanulás fenntarthatóságáért ” évtizede Szinte minden kompetencia területtel összefügg

K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS Információs és kommunikációs kompetenecia Információ szerzése, feldolgozása és továbbítása Többcsatornás

K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS Tanulási kompetencia Kompetencia alapú oktatás lényege Változó kiszámíthatatlan jövő Nyitott iskola

K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS Matematikai kompetencia Változtatás szükségessége Matematika tanárképzés Problémamegoldó kompetencia Diákok, szülők és a matematika viszonya Nincs királyi út

K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS Régi és új

V ÉGE ?

A TANULÁSNAK SOHA SINCS VÉGE Egy életen át tart….