Az egyén társadalmi integrációja Dr. Skrabski Árpád Apor Vilmos Katolikus Főiskola.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az egyén társadalmi integrációja Dr. Skrabski Árpád Apor Vilmos Katolikus Főiskola.
Advertisements

AZ ÉRDEK ÉS ÉRDEKELTSÉG SZEREPE ÉS JELENTŐSÉGE AZ INTERSZEKTORÁLIS EGYÜTTMŰKÖDÉSBEN Dr. Juhász Gábor.
Társadalmi és kultúraközi kommunikáció II. - Tóth Attiláné dr. Társadalmi és kultúraközi kommunikáció II. Tóth Attiláné dr.
Vezetéstudományi Intézet Szervezeti magatartás tanszék 1093 Budapest, Fővám tér 8.; 1828 Budapest, Pf Tel.: (1) , (1) ; fax: (1)
CIVIL SZERVEZETEK A civil szervezetek gyakorlatilag az élet minden területén jelen vannak: A civilek egyesületeket, klubokat hoznak létre Lehetőség az.
Civil szerepek és civil szereplők
A koragyermekkori nevelésről
HELLER ÁGNES: FILOZÓFIA MINT LUXUS
A béke az élet alapfeltétele
SEK, május 9. Forrás: Baritz Sarolta Laura AZ ÜZLET MINT HIVATÁS – UTÓPIA VAGY REALITÁS? In Távlatok.
(Familiaris Consortio 17.). 1.0 A SZEMÉLYEK KÖZÖSSÉGÉNEK MEGVALÓSÍTÁSA SEGÍTSÉG, TÁMOGATÁS AKADÁLY, GÁT 1,1Egy férfi és egy nő életre szóló, felbonthatatlan.
A személyek szabad áramlásának közpolitikai elemzése
A POLITIKAI MARKETING HATÁSA A DEMOKRÁCIA MINŐSÉGÉRE
F ORMÁLIS ÉS INFORMÁLIS CSOPORTOK A D EBRECENI E GYETEMEN Dusa Ágnes - Sőrés Anett DE Szociológia MA I. TERD-zárókonferencia május 14.
Gordon W. Allport vonáselmélete
Alfred Adler individuálpszichológiája
POLITIKAI IDEOLÓGIÁK © kurtán sándor pefele 2009.
A társadalmi változások elmélete
Gyermekvédelmi politika I. Levelező tagozat 2008/09. tanév/őszi félév.
A tömegkommunikáció hatása a nyelvre és a gondolkodásra
Egy eklektikus szerző humanisztikus oldala
Alfred Adler individuálpszichológiája
Az érvelés.
A lehetséges énképek.
Közösségi portálok használata
A csoportok Vezetési Ismeretek Előadások III. Mi a csoport? A csoport olyan egyének közössége, – akiknek közösen kialakított normarendszerük van – akik.
A felnőttoktatás funkciói Magyarországon
Etika Könyvtárosi etika Könyvtárosi etikai kódex
Dr. Szilágyi Klára Szent István Egyetem
A kulturális antropológia etológiai aspektusa. "Az embernek mint fajnak nagy evolúciós újítása a közösség kifejlődése. Nem az egyének versenye a döntő.
„A kultúra azért különlegesen szép terméke az emberi viselkedésnek, mert egyedi és megismételhetetlen. Minden igaz közösség egyszeri jelenség. A kultúra.
MTA Regionális Kutatások Központja A környezet- és természetvédelem regionális kihívásai Magyarországon Fodor István MTA Regionális Kutatások Központja.
A TÁRSADALMOSODULÁS LEGFONTOSABB FELTÉTELE A SZILÁRD IDENTITÁS TUDAT, VALAMINT AZ ALKALMAZKODÁSI-, A BEILLESZKEDÉSI-, ÉS A VISELKEDÉSI NORMÁK ELSAJÁTÍTÁSA.
Közösség Az Egyház – ecclesiola. Ő Átala, Ő Vele, Ő Benne.
Nemzeti konfliktus és egyetemesség Öllös László Intézményi logó.
A multikultúra megítélése
A konstruktív szociális munka Összeállította: Ágoston Magdolna Nigel Parton: Constructive Social Work towards a new practice,
Az egészségügy, a foglalkoztatás, a szociális ellátás találkozási pontjai avagy: Hova változzunk? dr. Harangozó Judit SE Közösségi Pszichiátriai Centrum,
A pszichológia mint tudomány
A pszichológia a személyiség vizsgálatának tudománya
Attitűdök – viselkedés – kognitív disszonancia Mikor kényszerülünk saját tetteink – attitűdjeink konzisztenciájának vizsgálatára?
1. Szabadság és boldogság különféle értelmezése Dr. Skrabski Árpád főiskolai tanár Apor Vilmos Katolikus Főiskola Kass János: Az Isten tenyerén.
Funkcionalisták Dr Skrabski Árpád. Saint Simon ( ) A társadalmat mozgató erők: megszokás amely intézményekben ölt testet újításra való hajlam.
Nemzetközi kisebbségvédelem egy civil szervezet gyakorlatában Magyar Emberi Jogok Alapítvány Papp Tamás.
Hernyák Zoltán Programozási Nyelvek II.
Glenn C. Loury A faji egyenlőtlenségek anatómiája nov. 19. ELTE ÁJK.
Miért nem valóságos az idő?
SQL-Structured Query Language. Parancs(utasítás) csoportok CREATE - táblák létrehozása ALTER – táblák módosítása DROP – táblák törlése DDL –Data Definition.
‘Többszörös hátrányok, többszörös erőfeszítések’ Linda Butcher, Off the Streets and into Work.
Tényekre alapozott oktatáspolitika és gyakorlat ONK 2011, Szimpózium a tények, bizonyítékok természetéről, szerepéről az oktatásban Evidence Based Education.
Gaudium et Spes: Kihívások és kilátások Szeptember 10. Előadó: Dr. Tomka Ferenc.
A „soft law” hatása az oktatás és képzés szabályozására az európai integráció tükrében dr. Várnagy Péter egyetemi docens PTE FEEK.
Egy fenomenológus a kognitív személyiségpszichológia előfutáraként
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Szakértelmek és tudások integrációja Horváth Zsuzsanna Budapest 2013.
A KOMOLYZENEI CSR TRENDJEINEK HAZAI ÉS NEMZETKÖZI ÖSSZEHASONLÍTÁSA Ásványi Katalin PhD Egyetemi adjunktus.
Kultúra értelmező kéziszótár alapján három jelentés
AZ EMBERI MÉLTÓSÁG, TÁRSADALMI IDENTITÁS
Személyiségfejlődési zavarok
Személyes életvitel. Mentális és csődhelyzet kialakulása 1. A társadalmi háttér negatív hatásai A mai magyar társadalomban megjelenő negatív jelenségek.
GÁVRILYUK ILONA. A KONFLIKTUS FOGALMA A „konfliktus” a latin confictus szóból származik, ami fegyveres összeütközést jelent, de a mindennapi szóhasználatban.
Domszky András: Önmenedzselés és etikai kérdések a szakértői munkában A szakértői munka jelentősége, elismertsége az ellátórendszerben. Függetlenség, szervezeti.
Nemzeti Fejlesztési Terv, operatív programok és pályázati lehetőségek
A gyakorlati képzés szemléleti hátterének és kereteinek meghatározása
A lelkigondozott védekezései
Hernyák Zoltán Programozási Nyelvek II.
12. óra Kenőpénz és korrupció.
ÉRTÉK, ESZMÉNY, NORMA A NEVELÉSBEN
Hegel ( ) rendszerfilozófiája
Az egyén társadalmi integrációja
Németh Antal 10 Credójából
Előadás másolata:

Az egyén társadalmi integrációja Dr. Skrabski Árpád Apor Vilmos Katolikus Főiskola

Az egyén társadalmi integrációja Adler szerint a kisebbrendűségi komplexus és a közösségi érzés egyaránt jelen van a születés pillanatát követően. Az ember ellentmondás mentes szellemi konstrukcióra törekszik. Bannister: a konstrukciók munka-hipotézisek, amelyeket a tapasztalattal ellenőrzünk. A primitívebb konstrukciókat az „individuális szemléletet” a világ meghódításának törekvése jellemzi. A fejlettebb „társadalmi szemlélet” inkább megfelel az Alport által leírt „részvét”-nek.

Jó és rossz kategóriák szerint bipoláris. Egyensúlyba hozza a külső elvárásokat és belső késztetéseket. Az új ismeretek hozzáadás útján bővítik a gondolati konstrukciót. Független egzisztenciává teszi a személyt. Kognitív disszonancia. Nem képes elfogadni az ellenérvek igazát, ha ezek alapvető állításokat vonnak kétségbe. A disszociált funkciók a tudat kontrolja nélkül működnek (árnyék) Katona kurázsi Az individuális szemlélet

Törzsi, faji, nemzeti együvétartozás, közös kultúra. Előítélet. Értékrontás. A védekezés: csatlakozás hasonló szemléletű közösségekhez. Az individuális konstrukció csak úgy menekülhet, ha környezetét leigázza. Az individuális diktatúra, vezérlés, visszacsatolás nélkül. Irracionális tekintély. Másokat eszközként kezel. Ebből következik az elidegenedés. (Marx) From: Társadalmilag szentesített defektállapot. Heller Ágnes: Szerep manipuláció. Individuális közösség

Krízis kényszeríti ki, amelyben az individuális szemlélettel nem lehet tovább manőverezni. Az egyéni konstrukció fejlesztése dialektika útján lehetséges feltéve ha van tézis ami szembekerül az antitézissel és létrejön a szintézis. (Erkölcsi relatívizmus, gyökértelenség ellehetetleníti a szintézis létrehozását) Hamis vagy-vagy alternatívák feloldása. Tolerancia mások irányában a továbbfejlődés lehetőségét jelenti. Csökken a veszélyesnek ítélt szituációk száma. Nékülözések elviselése. Civil kurázsi. „Hogy elérd mit még nem szeretsz (kedvelsz), arra tarts hol mitsem szeretsz, hogy elérd mit még nem ismersz, arra tarts hol mitsem ismersz” Társadalmi szemlélet

Kölcsönös egymásrahatás, a szubszidiaritás elve, demokratikus struktúrák. A pluralizmus védelmével biztosítja a továbbfejlődést. Heller Ágnes szerepfelborító típusa, aki komolyan veszi feladatát. (szerep játszó, szerep manipuláló, visszahúzódó típusok) Az emberiség közös konstrukciójának személyes jellege. Nem lehet elidegeníteni a személyt a hatásaitól. A személy érdekelt a közös konstrukció általa létrehozott fejlesztésében, mivel ez a halált követő túlélés lehetőségét jelenti. (Marx, szt. Tamás, Szondi Lipót, Teilhard de Chardin nooszférája) Az emberi közösség