Egyéni fejlesztési tervek készítése és használata az iskolában

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
„Ezt egy életen át kell játszani”
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
Milyen tanulsággal szolgálhat a szabadidő-elmélet a pedagógus számára?
PARTNERSÉGBEN AZ OKTATÁSSAL….  40 fő főállású pedagógus  Nagyrábén 19+6 fő  Bihartordán 12+3 fő  Tanulói létszámok 2007/2008 tanév: Nagyrábé iskola:
Iskolánkról.
integrációs szaktanácsadó
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Fejlesztő célú szaktanácsadás
Egyéni fejlesztési terv
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
Az IPR dokumentációjáról
Tehetséges tanulóink szakkörökön, a több éve működő tehetséggondozó műhelyekben (természettudományos, környezetvédelmi), valamint a különböző szintű.
Integrációs Program (IPR) a gyakorlatban
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Integrált oktatás az 50 éves Trefort SZKI-ban
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
TÁMOP Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Befogadó intézmények Sárbogárdon
Az együttnevelés gyakorlata az óvodában (A pedagógusok együttműködésének lehetőségei az egyéni fejlesztés megvalósításában)
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Készítette: Bónisné Fürjesi Magdolna
KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A gyakorlatvezető mentor
Pedagógiai Értékelési Konferencia
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
"Legyen az esély egyenlő ..."
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Dr. Szabó-Thalmeiner Noémi. Nevelő Szaktanár Hivatalnok Szakmai szervezet tagja Családtag Barát (nő) rokon szülő gyermek testvérházastárs …
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
I ntegrációs P edagógiai R endszer. INTEGRÁLT NEVELÉS-OKTATÁS: A hátrányos (HH) és halmozottan hátrányos helyzetű (HHH), eltérő nevelési igényű, gyermekek.
„Tervezéstől az önértékelésig" folyamat-tanácsadói közreműködéssel
Kaposvári Általános Iskola II. Rákóczi Ferenc Tagiskola
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
A gyakorlati képzés megújítása a pedagógia szakos képzésben
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
A szaktanácsadó segítő szerepe
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Inklúzív nevelés Magyarországon
Minőségfejlesztés Szülői elégedettség mérés március Készítették: Kemény Viktória, Pástiné Rozinay Ágnes, Tölgyesi Henrietta.
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
A 18 éves korra emelt tankötelezettséggel kapcsolatos pedagógusi tapasztalatok Istenes Mónika Budapest január 27.
Pedagógus értékelési rendszer
2010/2011.  az óvoda-iskola átmenet megkönnyítése.
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének.
Az eredményesség mérése és szakmai ellenőrzés Összeállította: Barcziné Horváth Márta iskolaigazgató, IPR szakértő Kocsis Gáborné IPR szakértő.
„ÍVELJETEK CSILLAGOK!” ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROJEKT A II. RÁKÓCZI FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI-BAN TÁMOP B
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Az Arany János Tehetséggondozó Program szerepe a Sárospataki Árpád Vezér Gimnázium és Kollégium tehetséggondozó munkájának pedagógiai, módszertani fejlesztésében.
Barcsák Marianna - KPSZTI
A LEMORZSOLÓDÁS MEGELŐZÉSÉT SZOLGÁLÓ TEVÉKENYSÉGEK
DARUS a gyermekekért.
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
Nemzeti Köznevelési Portál
főosztályvezető-helyettes
Előadás másolata:

Egyéni fejlesztési tervek készítése és használata az iskolában Készítette: Domokos Erika

„ … ha az embert olyannak vesszük, amilyen, tulajdonképpen rosszabbá tesszük. De ha olyannak vesszük, amilyennek lennie kell, akkor azzá tesszük őt, amivé lehetne.” (Goethe)

Egyéni fejlesztés A szociális (szociokulturális) környezetből és a kompetenciák [ismeretek, jártasságok, készségek, képességek fejlettségéből vagy fejletlenségéből és az iskola világához való viszonyulásokból (attitűdök)] adódó hátrányok ellensúlyozását, mérséklését célzó tudatos oktató-nevelő tevékenység.

Az egyéni fejlesztés célja, funkciója A HHH tanulók esélyhátránya csökkenjen -tanulásban való sikeresség -tanuláshoz kapcsolódó pozitívabb attitűd Csökken az igazolatlan hiányzás Év-vesztés nélküli továbbhaladás Magántanulóvá válás elkerülése -továbbtanulási esélyeik növekedjenek -hosszú távú munkaerő piaci esélyeik növekedjenek Hosszabb iskolai karrier -szűkebb, vagy tágabb környezetük pozitív változtatása (interakciók) Szemléletváltás – el/befogadás

Hogyan valósul meg? egyéni haladási ütemet segítő differenciált tanulásszervezés egyéni fejlesztési terv portfólió

A fejlesztési terv Adott tanévre készül Több pedagógus közös együttműködésével közreműködésével (tanítók, osztályfőnökök, szaktanárok, gyógypedagógusok, fejlesztőpedagógusok) 3 havonta „jelentés az előrehaladásról” (negyedévi árnyalt szöveges értékelés) Az elért eredményekkel történő összevetés után készül el a következő 3 hónapra szóló feladat-meghatározás.

A fejlesztés sikerkritériumai A fejlesztő munkát a már meglévő készségekre, képességekre építve, a gyermek önbizalmának folyamatos pozitív megerősítése mellett lehet eredményesen végezni. A gyermeket meg kell nyerni a fejlesztéshez, mert az átélt kudarcok következtében a már beépült elkerülő magatartást át kell fordítani, hogy tapasztalja meg, a tanulás lehet öröm és sikerélmény is.

Szervezeti keretek, színterek ( A RENDELKEZÉSRE ÁLLÓ LEHETŐSÉGEKTŐL FÜGGŐEN) Tanórákon Tanórán kívül Egyéni és csoportos fejlesztő foglalkozások Napközi, tanulószoba Művészeti iskola Rendezvények Szakkörök, diákkörök (tehetséggondozás) Sportkörök Kirándulások, túrák

Támogató környezet Konzultációs lehetőség: Kapcsolattartás Szükség esetén gyógypedagógus közreműködése, szakmai irányítása Esetmegbeszélések Az iskolai oktatásban érvényesíteni szükséges a méltányos számonkérési, értékelési, esetleg az átmeneti felmentési lehetőségeket. Kapcsolattartás Családsegítő, Gyermekjóléti Szolgálattal Családdal

Adminisztrációs feladatok Egyéni fejlesztési terv gondozása (fejlesztő team) Az egyéni és/vagy csoportos haladási naplók vezetése (fejlesztést végző pedagógus) Tanulói portfólió készítése, rendszerezése (menedzsment) Szakértői és kontrollvélemények (ha van: TKVSZ és RB; Nev. Tan). Rendelkezésre álló diagnosztikus mérések (készség, képesség, kompetencia, tantárgyi tudás) Negyedévi árnyalt, szöveges értékelések Félévi és év végi tanulmányi munka értékelése Egyéb dokumentumok A tanuló egy-egy jellemző munkája (rajz, fogalmazás, tantárgyi teszt, stb.), versenyen elért eredményei Fotók a tanuló tevékenységeiről