Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja"— Előadás másolata:

1 Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja

2 DOMINÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA
Cím: 1096 Budapest, Lenhossék utca Tel:

3 Iskola szerkezete általános iskolai tagozat ( 1.-8. évfolyam)
kis létszámú (8-12 fő) osztályok Magatartási probléma, beilleszkedési nehézség, tanulási zavar

4 A segítő munkaközösség
4 fő gyógypedagógus/ fejlesztő pedagógus 2 fő pszichológus 1 fő gyermek - és ifjúságvédelmi felelős (1-4. évfolyam) 1 pszichiáter családi kapcsolattartó évfolyamonként (5-8.évfolyam) programkoordinátor évfolyamonként (5.-8. évfolyam) - A szakórákat tartó tanítók és tanárok speciális felkészültsége szintén elengedhetetlen feltétele a tanulók megfelelő ellátásának. 4/5/2017

5 Fejlesztést segítő foglalkozások formái
Csoportos foglalkozás Játékcsoportok, kalandcsoportok Tanulási technikák elsajátíttatása Mozgásterápia

6 Fejlesztést segítő foglalkozások formái
Korrepetálás/ felzárkóztatás a tananyagban elmaradóknak A „Mi lakásunk” mentálhigiénés és szabadidőközpont adta lehetőségek kihasználása

7 A Re-ED alapfeltételei
A gyerekek ellátása az erősségeikre és jóllétükre alapozott. A gyereket mindig egy nagyobb rendszer részeként szemléli. A gyerekekkel közvetlenül foglalkozók képzett szakemberek.

8 A modellprogram célja Olyan intenzív, „rövid” időtartamú, átmeneti oktatási és kezelési szolgáltatás, amely képes az érzelmi zavarokkal és magatartási nehézségekkel küzdő gyerekeket és fiatalokat eljuttatni arra a szintre, hogy sikeresen vissza tudjanak integrálódni hagyományos tantervvel és módszerekkel működő iskolába.

9 Adaptációs modell a DOMINÓ Általános Iskolában
Közvetlen célcsoport: 5-8. évfolyam szüleik pedagógusok

10 Munka a pedagógusokkal
Célunk: a pedagógusok attitűdje a tanítás-tanulás folyamata, illetve a problémás gyerekek és családjaik iránt pozitív irányban változik.

11 Munka a pedagógusokkal
Stratégiák: alkalmazottak kiválasztása pedagógusok folyamatos képzése, monitorozása programkoordinátor jelenléte team munka a pozitív megerősítésre épülő pedagógiai szemlélet alkalmazása

12 Osztályfőnök és szaktanár együttműködése
A főállású osztályfőnökök közreműködhetnek a tanítás során csoportmunkákban a tanulóknak egyéni segítségnyújtásban differenciálásban szemléltető eszközök előkészítésben fegyelmezéssel kapcsolatosan: a pedagógus közelsége 1-1 tanulóhoz tanuló kivonása az óra bizonyos részéből

13 Munka a családokkal Célunk: A szülők
pozitívan gondolkodjanak az iskoláról, tanulásról támogassák gyermekeiket büszkék legyenek gyermekeik iskolai teljesítményére

14 Munka a családokkal Stratégiák családi kapcsolattartó – évfolyamonként
hidat szeretnénk építeni az iskola és a család között pozitív visszajelzéseket adunk a szülőknek esetmegbeszélők negyedévente

15 Családi kapcsolattartók feladatai
a családot, gyereket érintő, az iskola színteréhez kapcsolódó ügyek elintézése gyermekvédelmi feladatok ellátása nem a mi feladatunk a családgondozás (!)

16 Munka a gyerekekkel Célunk:
A tanulók képesek legyenek hagyományos iskolai keretek között tanulni (általános iskola, középiskola) pozitívan gondolkodjanak jövőjükről (legyen céljuk, jövőképük) alapvetően csökkenjen a kriminális viselkedések száma köreikben

17 Munka a gyerekekkel széleskörű felmérés
Stratégiák: széleskörű felmérés egyéni tervek alapján dolgozunk, a gyermek erősségeire építve két tanár van egyszerre a tanteremben (páros óravezetés) állandó, egyértelmű, tisztán kommunikált elvárásrendszer folyamatos visszajelzés a gyerekeknek

18 Munka a gyerekekkel Magatartás módosító menedzsment rendszer (célkitűzések, petákrendszer) Életre nevelési program Kalandpedagógiai foglalkozások – tapasztalati tanulás Csoportban dolgozunk Erdei iskola Reggeli, értékelő beszélgető kör Problémamegoldó beszélgetőkör Közösségi programok

19 Tanulók magatartásának értékelése, változása
következetes értékelés, visszajelzés a tanuló működéséről egyéni és csoportcélok az osztályokban heti egy alkalommal vásárlás havi kimutatás a céljaik betartásáról

20 Értékelések máshogyan
magatartási kérdőív félévente negyedévenként esetmegbeszélő tagozatgyűlések havonta féléves szöveges értékelés iskolai mulasztások tanórai magatartás kommunikáció iskolai, közösségi magatartás iskolához, tanuláshoz való viszony

21 Köszönjük a figyelmet!


Letölteni ppt "Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja"

Hasonló előadás


Google Hirdetések