Segédletek, adatlapok letölthető nyomtatványok

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Katolikus Pedagógiai Szervezési és Továbbképzési Intézet
Advertisements

2014 MUNKAJOGI ELŐADÁS.
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2010-ben Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
26. § (1) A Hivatal a köznevelési intézmény és fenntartója ellenőrzésére jogosult szervek számára a KIR honlapján zárt rendszert biztosít annak érdekében,
Molnár László tanügy-igazgatási igazgatóhelyettes BPI
A KORMÁNYHIVATALOK FELADATAI A KÖZOKTATÁSBAN
Sajátos nevelési igényű tanulókat érintő változások
A Nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény
Az oktatásügy aktuális kérdései, jogszabályi változások
Peőcz Veronika Béki Andrea
ÓVODÁK MŰKÖDÉSE 2013.
Közoktatási intézmények működését érintő változások különös tekintettel az alapfokú művészetoktatási intézményekre Merklné Kálvin Mária osztályvezető Pest.
A piacgazdaságra nyitott rugalmas képzési rendszer intézményi jogi megvalósulása. A szak- és felnőtt képzőkkel szemben támasztott szakmai jogi feltételek.
A kamara szerepvállalása a szociális képzések területén
A kormányhivatal közoktatási feladatai és az új oktatási koncepció
Az oktatásigazgatás aktuális kérdései
Szakképzési szakértők szakképzési változásokra való felkészítése A szakképzési megállapodás és a szakmaszerkezeti döntés Helyszín dátum Nemzeti Fejlesztési.
A FEJLESZTŐ PEDAGÓGIA SZEREPE AZ ÓVODÁBAN
A Szaktanácsadók feladatai a 48/2012. (XII.12.) EMMI rendelet alapján
EGYMÁS-KÖZT Szakmai fórum l Nyíri Úti EGYMI - Kecskemét, Nyíri út Web:
BORSOD-ABAÚJ-ZEMPLÉN MEGYEI KORMÁNYHIVATAL
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
Jogszabályi változások a pedagógiai szakszolgálatok rendszerében
Csillag Ferenc MFPI közoktatási szakértő
A hatósági ellenőrzés Fonyódi Ilona vezető főtanácsos
Az Oktatási Főosztály és a köznevelési intézmények feladatai a
Méltányossági elvek a közoktatásban
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézség, sajátos nevelési igény
Közoktatási feladatok teljesítése: - nevelési-oktatási intézmény; - pedagógiai szakszolgálat; - pedagógiai szakmai szolgáltató. Intézkedési terv.
ÖNKORMÁNYZATI SZAKMAI NAP
Pest Megyei Kormányhivatal
Intézményegységünk működésének törvényi szabályozói:
Készítette: Hegyesi- Németh Márta MPI Győr, április 29.
A sajátos nevelési igényű tanulók ellátásának új törvényi szabályozása
szerepe a köznevelésben
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
A sajátos nevelési igényű tanulókkal kapcsolatos változások Dömötör Monika, gyógypedagógiai tanár szeptember 8.
Pályaorientációs program SNI tanulók számára Éltes Mátyás Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény Pécs.
Vereckei Judit Tatabánya, június 29.
A jogszabályi változások irányai dr. Andráczi-Tóth Veronika Nemzeti Erőforrás Minisztérium Családi és Szociális Szolgáltatások Főosztálya.
Törvények, feladatok, vizsgálatok, szakvélemények,
Beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő tanulók ellátása a jogszabályi előírások alapján Ammerné Nagymihály Emília közoktatási szakértő.
Tájékoztató a 2011/2012-es tanév legfontosabb feladatairól
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2008-ban Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
Készítette: Gellénné dr. Nagy Valéria igazgató
14/1994 MKM r. változásai Nevelési tanácsadásra vonatkozó részek Dr. Szakács Katalin Készült az Oktatási és Kulturális Minisztérium támogatásával.
A FELNŐTTKÉPZÉSI TEVÉKENYSÉG FOLYTATÁSÁNAK ENGEDÉLYEZÉSE 2013
2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről Hatályos: január 1-től.
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
SNI gyerekek az iskolában (1.) A sajátos nevelési igény
A szabályozás előzményei
Időközi adatszolgáltatások teljesítése
Jogszabályi változások, aktuális feladatok Partnerség és együttműködés az informatikai támogató rendszer bevezetéséhez kapcsolódóan Emberi Erőforrások.
Szakképzési változások
Buczkóné Pásztor Melinda Megyei Pedagógiai Szakszolgálat
Tájékoztató egyházi és magánintézmények fenntartóinak
Fejér Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztály
Integráció és inklúzió
A KÖZOKTATÁSI TÖRVÉNYEK A MINDENNAPOK GYAKORLATÁBAN április 2. Pölöskei Gáborné regionális igazgató.
A PEDAGÓGUS KÖTELESSÉGEI ÉS JOGAI
Hulladékgazdálkodás önkormányzati feladatai december 6. Szeged Csongrád Megyei Kormányhivatal Törvényességi Felügyeleti Főosztály Dr. Balogh Zoltánné.
Jogszabályok A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény (Nkt.) A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény (Szt.) 229/2012. (VIII. 28.)
Ellenőrzések a köznevelési intézményekben Fejér Megyei Kormányhivatal.
Nagyné Heidenwolf Erzsébet Hallássérült gyermekek integrált oktatásának segítése.
A tankerületi szakértői bizottsági tevékenység feladatai
A Fejér Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Bicskei Tagintézménye
Időközi adatszolgáltatások teljesítése
Közoktatási alapismeretek
Előadás másolata:

Segédletek, adatlapok letölthető nyomtatványok www.kormanyhivatal.hu DOKUMENTUMOK Fejér Megyei Kormányhivatal ÁLTALÁNOS INFORMÁCIÓK Segédletek, adatlapok letölthető nyomtatványok Példa tájékoztató (FMKH Oktatási Főosztály)

Fejér Megyei Kormányhivatal www.kormanyhivatal.hu Fejér Megyei Kormányhivatal HÍREK Kapcsolódó anyagok TAJEKOZTATO.zip

Letölthető dokumentumok Alapító okirat minta (Kérjük elektronikusan is beküldeni!) Kérelem a nyilvántartásba vételhez (mellékletek) Kérelem működési engedély iránt (mellékletek) Nyilatkozat illetékmentességről/illetékbélyeg Fellebbezési jogról való lemondás Prezentációk

Andavölgyi Ferenc főosztályvezető 22-526-919 andavolgyi. ferenc@fejer Andavölgyi Ferenc főosztályvezető 22-526-919 andavolgyi.ferenc@fejer.kdrkh.hu Ács Adrienn 22-514-770 acs.adrienn@fejer.kdrkh.hu Dombi Anna 22-514-773 dombi.anna@fejer.kdrkh.hu Dubiczné Mile Katalin 22-514-773 dubiczne.katalin@fejer.kdrkh.hu Gesztesi Jánosné 22-514-773 gesztesi.janosne@fejer.kdrkh.hu Mercsek Tímea 22-514-781 mercsek.timea@fejer.kdrkh.hu Szabó Gabriella 22-514-770 szabo.gabriella@fejer.kdrkh.hu

A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény (Engedélyezés, finanszírozás) Magánintézményekre vonatkozó sajátos szabályok Változások

4. § 16. magánintézmény: nem állami, nem önkormányzati és nem egyházi fenntartású intézmény 31. § Sajátos szabályok 32. § Egyházi fenntartók 33. § Köznevelési szerződés 34. § Nyilvántartás, törvényességi ellenőrzés (20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 160. §) 68. § (2) vezető megbízása az oktatásért felelős miniszter egyetértésével

77. § (4) jogsértés gyanúja esetén az oktatásért felelős miniszter tájékoztatja a kormányhivatalt. 67. § (2) Nem lehet a köznevelési intézmény vezetője a köznevelési intézmény fenntartója, továbbá a köznevelési intézmény fenntartójánál vezető állású munkavállaló vagy vezetői megbízással rendelkező köztisztviselő, közalkalmazott. Az egyházi és magán-intézmények esetében ez a korlátozás nem vonatkozik a fenntartói jogot gyakorló testület tagjaira. (2013. január 1.)

94.§ (4) j): Kormányrendelet határozza meg: az egyházi és magánintézményeket megillető állami hozzájárulások megállapításának rendjét, az egyházi és az országos nemzetiségi önkormányzati fenntartót megillető kiegészítő támogatás, a bármely jogcímen megállapításra kerülő kiegészítő támogatás igénylésének megállapításának rendjét, a kiegészítő támogatás megállapításához szükséges kormányhivatal általi adatszolgáltatást.

SNI 1. Köznevelési tv. 47. § (7) Az enyhe értelmi fogyatékos, beszédfogyatékos vagy pszichés fejlődési zavarral küzdő sajátos nevelési igényű tanulót két gyermekként, a mozgásszervi, érzékszervi, középsúlyos értelmi fogyatékos, autizmus spektrum zavarral küzdő vagy halmozottan fogyatékos gyermeket, tanulót három gyermekként kell figyelembe venni az óvodai csoport, iskolai osztály, kollégiumi csoport létszámának számításánál, ha nevelés-oktatásuk a többi gyermekkel, tanulóval együtt történik.

SNI 2. 13. kiemelt figyelmet igénylő gyermek, tanuló: a) különleges bánásmódot igénylő gyermek, tanuló: aa) sajátos nevelési igényű gyermek, tanuló, ab) beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő gyermek, tanuló, ac) kiemelten tehetséges gyermek, tanuló

SNI 2. 25. sajátos nevelési igényű gyermek, tanuló: az a különleges bánásmódot igénylő gyermek, tanuló, aki a szakértői bizottság szakértői véleménye alapján mozgásszervi, érzékszervi, értelmi vagy beszédfogyatékos, több fogyatékosság együttes előfordulása esetén halmozottan fogyatékos, autizmus spektrum zavarral vagy egyéb pszichés fejlődési zavarral (súlyos tanulási, figyelem- vagy magatartásszabályozási zavarral) küzd

BTM (8) Ha a gyermek, a tanuló beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzd, fejlesztő foglalkoztatásra jogosult. A fejlesztő foglalkoztatás a nevelési tanácsadás, az óvodai nevelés, az iskolai nevelés és oktatás, a kollégiumi nevelés és oktatás keretében valósítható meg.

Átmeneti rendelkezések 1. (11) -(12) Ha a nevelési, oktatási intézmény alapító okiratában, működési engedélyében, nyilvántartásba vételi határozatában az intézmény alaptevékenységei között (12) Ha a sajátos nevelési igényű gyermek, tanuló szakértői véleményében a sajátos nevelési igényt

Átmeneti rendelkezések 2. a) a megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődésének organikus okra visszavezethető tartós és súlyos rendellenességével küzdő gyermekek, tanulók ellátása szerepel, azon a megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődésének tartós és súlyos rendellenességével küzdő gyermekek, tanulók ellátását, b) a megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődésének organikus okra vissza nem vezethető tartós és súlyos rendellenességével küzdő gyermekek, tanulók ellátása szerepel, azon a megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődésének súlyos rendellenességével küzdő gyermekek, tanulók ellátását is érteni kell.

Átmeneti rendelkezések 3. Nkt. 96. § (8) Ha a nevelési-oktatási intézmény alapító okiratában, működési engedélyében, nyilvántartásba vételi határozatában az intézmény alaptevékenységei között a) a megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődésének organikus okra visszavezethető, vagy vissza nem vezethető tartós és súlyos rendellenességével küzdő gyermekek, tanulók ellátása, b) a megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődé-sének tartós és súlyos, vagy súlyos rendelle-nességével küzdő gyermekek, tanulók ellátása szerepel, azon 2013. január 1-ig az egyéb pszichés fejlődési zavarral (súlyos tanulási, figyelem- vagy magatartásszabályozási zavarral) küzdő gyermekek, tanulók ellátását is érteni kell.

Átmeneti rendelkezések 4. (9) Ha a sajátos nevelési igényű gyermek, tanuló szakértői véleményében a sajátos nevelési igényt a) a megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődé-sének organikus okra visszavezethető, vagy vissza nem vezethető tartós és súlyos rendellenessége, b) a megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődé-sének tartós és súlyos, vagy súlyos rendellenessége alapozza meg, azon a gyermek, a tanuló következő felülvizsgálatáig, de legkésőbb 2015. szeptember 1-ig az egyéb pszichés fejlődési zavart (súlyos tanulási, figyelem- vagy magatartásszabályozási zavart) is érteni kell.

TÖRVÉNYESSÉGI ELLENŐRZÉS 1. Nkt. 34. § (2) A kormányhivatal legalább kétévente végzi az egyházi és más nem állami, nem települési önkormányzati fenntartású köznevelési intézmény fenntartói tevékenységének törvényességi ellen-őrzését, amelynek eredményéről értesíti a költség-vetési hozzájárulást folyósító szervet. A kormány-hivatal a törvényességi ellenőrzés keretében vizsgálja, hogy a fenntartó a nevelési-oktatási intézményt az alapító okiratban és a működéshez szükséges engedélyben meghatározottak szerint működteti-e. (3) A kormányhivatal a törvényességi ellenőrzés körében - megfelelő határidő biztosításával - felhívja a fenntartót a törvénysértés megszüntetésére. Ha a fenntartó a megadott határidőn belül nem intézkedett, a kormányhivatal a köznevelési intézményt törli a nyilvántartásból.

TÖRVÉNYESSÉGI ELLENŐRZÉS 2. Nkt. 21. §: nyilvántartásból való törlés súlyos jogszabálysértés szakmai jogszabálysértés

TÖRVÉNYESSÉGI ELLENŐRZÉS 3. (10) E § alkalmazásában súlyos jogszabálysértés, ha a) a köznevelési intézmény köztartozása meghaladja az intézmény éves költségvetésének felét és azt a fenntartó egy hónapon belül nem fizeti ki, vagy részletfizetés kérése esetén nem fizetés miatt a fennálló tartozás egy összegben esedékessé válik, b) a köznevelési intézménynek hat hónapot meghaladó lejárt tartozása van és a fenntartó nem tett intézkedéseket ennek rendezése érdekében, c) a köznevelési intézmény a hatósági ellenőrzés keretében meg-állapított jogszabálysértést az első felszólítást, majd ugyanazon jog-szabálysértés miatt kiszabott felügyeleti bírság kiszabását követő-en sem szünteti meg a határozatban megállapított határidőn belül, d) a köznevelési intézményben folyó nevelő és oktató munka a közbiztonságot, a közrendet, a közegészségügyet, a közer-kölcsöt sérti, vagy mások jogai, szabadságjogai ellen irányul, továbbá, ha a nevelési-oktatási intézmény a feladatainak ellátásához szükséges feltételekkel nem rendelkezik.

TÖRVÉNYESSÉGI ELLENŐRZÉS 4. (11) Szakmai jogszabálysértés ha az intézmény működése a(z) Óvodai nevelés országos alapprogramja Nat kerettanterv érettségi vizsgaszabályzat kollégiumi nevelés országos alapprogramja nemzetiség óvodai nevelésének/iskolai oktatásának irányelve két tanítási nyelvű iskolai oktatás irányelve sajátos nevelési igényű gyermekek óvodai nevelésének/ tanulók iskolai oktatásának irányelve alapfokú művészetoktatás követelményei és tantervi programja rendelkezéseit sérti.

EGYEZTETÉSEK 1. Nkt. 83. § (3) A fenntartó a) a köznevelési intézmény megszüntetésével, b) átszervezésével, (Alapító okirat) c) feladatának megváltoztatásával, d) nevének megállapításával, e) vezetőjének megbízásával és megbízásának visszavonásával összefüggő döntése vagy véleményének kialakítása előtt beszerzi a (4) bekezdésben foglaltak véleményét.

EGYEZTETÉSEK 2. Nkt. 83. (4) A fenntartó (3) bekezdésben foglalt döntése előtt ki kell kérni: a) az intézmény alkalmazotti közössége, b) az óvodaszék, az iskolaszék, c) a szülői szervezet, d) az iskolai diákönkormányzat, e) a nemzetiségi nevelés-oktatásban részt vevő intézmény esetén - ha nem rendelkezik egyetértési joggal - a települési nemzetiségi önkormányzat, ennek hiányában az érintett országos nemzetiségi önkormányzat, f) szakközépiskola és szakiskola esetén a fővárosi, megyei gazdasági kamara, g) az állami fenntartású szakképző iskola esetén a szakképzésért és felnőttképzésért felelős miniszter, h) a működtető önkormányzat véleményét.

EGYEZTETÉSEK 3. 31. § (2) d) a fenntartó pályáztatás és további eljárás nélkül is adhat intézményvezetői megbízást, nem kell alkalmazni a 67. § (7) (pályázat) bekezdésében és a 83. § (3) bekezdés e) (véleményeztetés) pontjában foglaltakat. Kt.!

TEÁOR-SZAKFELADAT? A Magyar Államkincstár állásfoglalása: Alapfeladatok: Nkt. 4. § 1. (alapító okirat, nyilvántartás, működési engedély) Szakfeladatok: 56/2011. (XII. 31.) NGM rendelet (működései engedély, NAKINTOR)

229/2012. (VIII. 28.) Kormányrendelet Független vizsga 229/2012. (VIII. 28.) Kormányrendelet 33. § (1) bh) Térítésmentesen biztosított köznevelési közfeladat a tanulmányok alatti vizsga, kivéve a független vizsgát,