Deák Ferenc Általános Iskola és Napközi Otthonos Óvoda

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Nagybajomi Általános Művelődési Központ tagiskolája
Advertisements

A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
A KÓPÉVÁR ÓVODA SZAKMAI BESZÁMOLÓJA A TÁMOP
Középszíntü testnevelés érettségi vizsga témakörei
Korai fejlesztés a bölcsődénkben
Óvoda.
Szülői elégedettség mérés eredménye
„Művészettel a jövő művészeiért” TÁMOP-3. 1
KÉSZÍTETTE: CSORDÁS SÁNDORNÉ
Kis csoport szeptember
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Matematikai nevelés az óvodában
Gyerekek a Biztos Kezdet Gyerekházban
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
Napocska Napköziotthon
SZONEK Liszt Ferenc Utcai Bölcsőde és Óvoda Szentlőrinc
Nem a tudás mennyisége a fontos, hanem a képességek fejlettsége
Kompetencia alapú programcsomag bevezetése az óvodában
Változások – kompetenciafejlesztés az óvodai nevelésben
Kastélykert Körzeti Óvoda
Fecske úti Óvoda bemutatása
TAPASZTALATOK AZ ÓVODAI NEVELÉS GYAKORLATÁBAN
A gondozás,nevelés egysége
A kisgyermekkori zenei nevelés jelentősége és alapelvei
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
XXX. Jubileumi Országos Tudományos Diákköri Konferencia április FOGYATÉKOSSÁG ÉS CSALÁDI SZEREPEK Készítette: VÁGÁSI JÚLIA.
Az óvoda és az iskola együttműködésének megvalósulása a Naprakészség TIOK-ban Mérleg.
Az ellenőrzés, értékelés szerepe, módszerei A teljesítménymérés
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
A vizuális nevelés tevékenységeinél alkalmazott
KREATIVITÁS ALKOTÓKÉPESSÉG.
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
Miskolc-Diósgyőri Református Általános Iskola és Óvoda Nagy Attila
NEVELÉSELMÉLET.
Készítette: Lengyelné Bencsik Judit
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
(Program-akkreditációs lajtsromszáma: PL-2661)
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Harmadik matematikakönyvem
A NEVELÉS TERÜLETEI.
A művészeti nevelés hozzájárulása az oktatási– nevelési folyamat interdiszciplináris jellegéhez az elemi osztályokban.
PROGRAM.
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
Rózsavizes Húsvét napját jöttem ma kívánni… Húsvét projekt a baracskai Kozma Ferenc Általános Iskola 3. osztályában március 17-március 25. készítette:
Út a sikeres tanuláshoz
Ének, zene, énekes játék, gyermektánc (2012!)
Kollégiumi csoportvezetők módszertani munkaközössége
BIHARINÉ dr. KREKÓ ILONA főiskolai docens
Készítette: Borsiné Csontos Ilona óvodavezető h.
Budapest, A „fenntarthatóság” alappillérei Környezetvédelem Társadalom Gazdaság Megvalósulásának alapvető feltétele a szemléletváltás.
 Nógrádmarcal Nógrád megyében, Balassagyarmattól 10 km-re található zsák település  A Cserhát hegység északi nyúlványának szélén, az Ipoly völgyének.
Összeállította: Szabó Ilona
Lehetőségek az esztétikai nevelésben - esztétikai nevelés és drámajáték -
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki, ha nem tud addig tartani, amíg megnövök, hanem guggoljon ide mellém, ha nemcsak hallani, de érteni is akar, hogy.
Barcsák Marianna - KPSZTI
Márkus Lászlóné Intézményvezető Közoktatási szakértő
Hogyan lesznek növendékeink iskolaérett gyermekek?
A viselkedés és az iskolaérettség kapcsolata
Készítette: Lőrincz Ágota óvodapedagógus
A LURKÓ-TÁBOR, mint a jó gyakorlat dokumentációja
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki,
A dajka a nevelés folyamatában
avagy a megismerési folyamatok probléma alapú tervezése
DRÁMAPEDAGÓGIA ÓVODAPEDAGÓGUSI SZEMMEL
Tanító szak, nappali- és levelező tagozat
HELYI ÉRTÉKEK KÖZVETÍTÉSE AZ ÓVODÁS GYERMEKEKNEK
Család – és Gyermekjóléti Központ
Kisgyermekes Anyukáknak, Apukáknak
AZ ÓVODÁS GYERMEK ÉS AZ ERKÖLCS
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

Deák Ferenc Általános Iskola és Napközi Otthonos Óvoda

Magunkról 1. Személyi feltételek Óvodánk a helyi Deák Ferenc Általános Iskola tagintézményeként működik. Az intézmény fenntartója a helyi önkormányzat, a munkáltatói jogkört az iskola igazgatója gyakorolja. A két részben osztott csoportban jelenleg 45 gyermeket nevelünk. 1. Személyi feltételek Intézményünkben négy felsőfokú végzettségű óvodapedagógus dolgozik, a pedagógiai munkát két dajka segíti. Óvodánk felvállalta a sajátos nevelési igényű gyermekek nevelését, fejlesztését, ezt a feladatot két gyógypedagógus végzettségű óvónő látja el. 2. Tárgyi feltételek Óvodánk tágas, világos, a gyermekek egészséges környezetben tölthetik napjaikat. A két csoportszobához öltöző és mosdóhelyiség tartozik. Játékeszközeink, szakmai felszerelésünk biztosítja a gyermekek képességeinek kibontakoztatását. Udvarunk tágas, mozgásfejlesztő játékok sora áll az apróságok rendelkezésére.

Nevelési feladataink Egészséges életmód alakítása „Szeresd egészségedet, mert ez a jelen. Védd a kisgyermeket, mert ez a jövő. Őrizd szüleid egészségét! – mert A múlton épül fel a jelen és a jövő.” (Bárczi Gusztáv) A gyermekek gondozása, testi szükségleteinek, mozgásigényének kielégítése, A gyermekek életkorának megfelelő helyes életritmus kialakítása, Az egészséges életmód, az egészségmegőrzés, a testápolás szokásainak alakítása.

Érzelmi nevelés és szocializáció biztosítása „Csak boldog gyermekből lehet boldog felnőtt.” (Kodály Zoltán) Otthonos, derűs, szeretetteli környezet biztosításával a gyermekek jó közérzetének, érzelmi biztonságérzetének megteremtése. A gyermekek szociális érzékenységének fejlesztése, énérvényesítő törekvéseinek támogatása. A közös élményekre épülő közös tevékenységek által a gyermekek erkölcsi tulajdonságainak fejlesztése.

Értelmi fejlesztés, nevelés megvalósítása „Csak az a tudás ér valamit, amelyet magunk szerzünk magunknak velünk született érdeklődésből és szenvedélyes tudásvágyból .” (Paul Léantand) A gyermekek érdeklődésére, kíváncsiságára építve a természeti és társadalmi környezet megismertetése sokrétű tapasztalatszerzés útján. Az anyanyelv és kommunikáció fejlesztése, a fogalmi gondolkodás kialakítása. A gyermekek spontán szerzett tapasztalatainak, ismereteinek rendszerezése, a kreativitás fejlesztése.

Tevékenységi formák Játék „ Csináljon bármit, ami nyitogatja szemét és eszét, szaporítja tapasztalatait. Ő azt hiszi: csak játszik. De mi már tudjuk, mire megy ki a játék. Arra, hogy e világban otthonosan mozgó, Eleven eszű és tevékeny ember váljék belőle. „ ( Varga Domokos )    Az önkéntes, örömmel végzett tevékenységi formákban a tapasztalatok többszöri átélésével a gyermekek egyéni vágyainak, ötleteinek kibontakoztatása. A nyugodt, elmélyült játék feltételeinek – hely, idő,eszközök, élmények-megteremtése.   A gyermek megismerése és egész személyiségének fejlesztése. Játék és mozgásigény kielégítése

Mozgás Mozgáskészség, mozgáskoordináció fejlesztése. „A mozgás sok mindenre orvosság, de nincs olyan gyógyszer, amely a mozgást helyettesítheti .” ( ismeretlen) A gyermek szervezetének, testi képességeinek sokoldalú, arányos fejlesztése, a természetes mozgásigény kielégítése. Mozgáskészség, mozgáskoordináció fejlesztése. Fizikailag jól fejlett, testileg, lelkileg egészséges gyermekek nevelése.         Erő, ügyesség, állóképesség fejlesztése.

Mese, vers „Meséltél, és meséltél, igazakat és szépet, kívántam, hogy a meséd sose érjen véget.” (Osváth Erzsébet) A gyermekek életkorának megfelelő irodalmi élmények nyújtásával a mese, a vers, a könyv megszerettetése. A gyermekek személyiségjegyeinek megalapozása, érzelmi, értelmi, erkölcsi fejlődésük és pozitív világképük kialakulásának elősegítése. A naponkénti találkozás az irodalommal – az irodalmi nyelv épüljön be a gyermekek passzív, illetve aktív szókincsébe, beszédébe. Beszédhelyzetek teremtésével és a helyes mintaadással az anyanyelv ápolása, fejlesztése.        

Ének, zene, énekes játék " Mindenkinek az a zene fekszik legjobban, amelyhez gyermekkorában szokott.. .. Ezért ügyeljünk az első benyomásokra. Az egész életre kihatnak.„ (Kodály Zoltán )  Az énekes játékok, a zene megszerettetése, a szép, tiszta éneklésre való szoktatás. A gyermek zenei hallásának, ritmusérzékének, zenei emlékezetének fejlesztése. Játékos zenei alkotókedvük ösztönzése. Az esztétikai, a zenei ízlés és a mozgáskultúra formálása.

Rajzolás, mintázás, kézimunka „Jön előre Egyenes, Vele szemben Görbe, /Miért járnak egyenest, miért nem járnak körbe?/ (Zelk Zoltán) Ábrázolóképesség fejlesztése a gyermekek aktivitásából fakadó játékos tevékenységek által, a gyermeki élményekre és tapasztalatokra építve. A vizuális észlelés, emlékezés, képzelet, a vizuális gondolkodás pontosabbá, könnyedebbé tétele, az intellektuális látásmód kialakulásának megalapozása Finommozgás fejlesztése a különböző technikák alkalmazásával.

A környezet tevékeny megismerése „Nagy a világ – sok a zöld meg a kék, Csupa csoda a föld meg az ég.” (Judit és a Zenemanók) Közvetlen és tágabb környezet felfedezése során a gyermekek pozitív érzelmi viszonyának kialakítása a természeti, emberi, tárgyi világ értékei iránt. A környezet minél átfogóbb megismertetésével az egyetemes kultúra értékeinek, lakóhelyre jellemző néphagyományoknak az átadása, az emberi viszonyokkal való ismerkedés. Természetszeretővé, természetvédővé válás megalapozása.    

A külső világ téri, formai, mennyiségi megismerése „Ismeritek Számországot? Itt bizony sok csudát láttok. (Osváth Erzsébet) A minket körülvevő világ mennyiségi, formai, kiterjedésbeli összefüggéseinek felfedeztetése, megtapasztalása játékos formában. Építve spontán szerzett ismereteikre, aktívan vegyenek részt az óvónő által szervezett tanulási folyamatban. Alakuljanak ki matematikai fogalmaik, fejlődjenek értelmi képességeik, akarati tulajdonságaik.

Munka jellegű tevékenységek „Pénteken a tiszta pitvar, ragyogjon a kerek udvar. Tükör minden tál, pohár, nézz bele: munkálkodtál.” (Páskándi Géza) Saját szükségleteik kielégítésére és a közösségben adódó együttműködést kívánó feladatok elvégzésére irányuló készségek, képességek kialakítása, fejlesztése. Tudjanak megoldani egyszerűbb szervezési feladatokat, a környezetük igény szerinti alakításához. Tudják a munkaeszközöket megfelelően használni. Érezzenek rá a munka értékteremtő és értékmegőrző szerepére. Mások munkájának megbecsülésére nevelés.

Tanulás „Keresem minden gyerek titkát és kérdezem: hogyan segíthetnék abban, hogy önmaga lehessen.” (Janese Korczak) A gyermekek cselekvő aktivitásához a közvetlen, sok érzékszervét foglalkoztató tapasztalás lehetőségének biztosítása. Minden gyermek önmaga lehetőségeihez képest játékos, sokoldalú tapasztalatot és ismeretet szerezzen spontán és szervezett tevékenységek során, jusson el saját teljesítő képességének optimális szintjéig.

Hagyományaink Mikulás: december 6. Karácsony: december 25-26.       Advent: november 30. utáni első vasárnaptól a negyedik vasárnapig       Mikulás: december 6.       Karácsony: december 25-26.        Farsang: Vízkereszttől hamvazószerdáig       Húsvét: az első tavaszi napéjegyenlőség utáni holdtöltére következő vasárnap           

Anyák napja: május első vasárnapja Évzáró, ballagás  Gyermeknap Idősek köszöntése (Karácsony)  Március 15. Gyermekek születésnapja Nagycsoportosaink iskolalátogatása

Elérhetőségeink Deák Ferenc Általános Iskola és Napközi Otthonos Óvoda E-mail: ovoda@sojtor.eu Telefonszám: +36-92/569-008   Levelezési cím: Deák Ferenc Általános Iskola és Napközi Otthonos Óvoda 8897 Söjtör Petőfi u. 2.

„A kisgyermek olyan, mint a virág, Bárhol is van, szépül tőle a világ…” (Donkó László)