A méréstechnológia, mérésszervezés. Az energetikai szakterület BSC kurzus tananyaga, olyan rendszerekkel, objektumokkal, jelenségek- kel, stb. foglalkozik,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Ellenállás mérés Rezonancia módszer Híd módszer
Advertisements

A szövegkohézió grammatikai és jelentésbeli egységei
Kvantitatív Módszerek
2005. Operációkutatás Ferenczi Zoltán. Széchenyi István Egyetem Operációkutatás eredete •második világháború alatt alakult ki •különböző szakmájú emberekből.
A MÉRŐESZKÖZÖK CSOPORTOSÍTÁSA
3.3. Reverzibilis állapotváltozások(2)
A TÁMOP felépítése Tóth István január 26.. ÚMFT prioritások és OP-k Társadalmi megújulás Gazdaság- fejlesztés Közle- kedés Környezeti és energetikai.
REAKCIÓKINETIKA BIOLÓGIAI RENDSZEREKBEN
10 RÓZSA SZÁL Önnek.
TECHNOLÓGIA & KONSTRUKCIÓ
Elektrotechnika 4. előadás Dr. Hodossy László 2006.
A tanárképzés új szerepl ő je: a mentor Kotschy Beáta Eszterházy Károly F ő iskola Kotschy Beáta Eszterházy Károly F ő iskola 2009.
A jelátvivő tag Az irányítástechnika jelátvivő tagként vizsgál minden olyan alkatrészt (pl.: tranzisztor, szelep, stb.), elemet vagy szervet (pl.: jelillesztő,
Az autizmusról É l e t e m a s p e r g e r - s z i n d r ó m á v a l.
FOGYASZTÓI MAGATARTÁS
Operációkutatás eredete
Gyengén nemlineáris rendszerek modellezése és mérése Készítette: Kis Gergely Konzulens: Dobrowieczki Tadeusz (MIT)
Kaszkád erősítő Munkapont Au Rbe Rki nagyfrekvenciás viselkedés
A tranzisztor kimeneti karakterisztikái
EMC - Elektromágneses összeférhetőség
Adatgyűjtés Kérdőív és kérdéstípusok Kérdőívek nyíltak és rövidek legyenek Kérdéstípusok: –Nyitott –Zárt –Többszörös válaszlehetőség –…
Vid é kfejleszt é s 2013 ut á n Mag ó cs Krisztina, V Á TI Nkft m á jus 31. Szakmai műhely, Budapest.
HIBASZÁMÍTÁS Példa: DC árammérés PCB áramkörben
A MÉRÉSI HIBA TERJEDÉSE
© Farkas György : Méréstechnika
A földalak-számítás mint népszerű tudomány? Habsburg-térképek a Google Earth-ön Timár Gábor, Molnár Gábor, Székely Balázs ELTE Geofizikai és Űrtudományi.
Rendszerek stabilitása
Minden időben P O W E R G E L Pitkin - reklámfotó.
- 2. javított áramtükör Elektronika 2 / 5. előadás Ibe I Iki I IB
Ha ezt az üzenetet megkapod …
Kapcsolatrendszer név titulus eLearning Igazgatóság Educatio KHT.
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Műszeres analitika vegyipari területre
Hága Péter ELTE, Komplex Rendszerek Fizikája Tanszék Statisztikus Fizikai Nap Budapest.
Készült a HEFOP P /1.0 projekt keretében Az információtechnika fizikája III. Előadás Stacionárius és kvázistatcionárius áramkörök Törzsanyag.
Energetikai folyamatok dinamikája
M OBILROBOT - PROGRAMOZÓ VERSENY Készítette: Szomjas Oroszlánok Team.
BS_2 mikroszámítógép Felépítése Egyszerű áramkör Villogó LED Közlekedési lámpa LED kigyújtása alacsony /magas szinttel For…NEXT Változók deklarálása DEBUG.
Környezetszennyezés A mai emberek felelőtlenek. Szennyezik a levegőt, folyókat. Ezért napjainkba sok ezer ember hal meg környezet szennyezéstől.
A gyerekszegénység alakulása 2009-ben Magyarországon.
TÖRTÉNELEM ÉRETTSÉGI A VIZSGA LEÍRÁSA VÁLTOZÁSOK január 1-től.
Mitől társadalmi egy innováció és egy start-up és miért fontos ez az ELTE-n? Tausz Katalin SIMpLe projekt - témavezető Innovációs Nap május 11.
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
Bioetika I. Jegyzet: Somfai Béla SJ: Bioetika vázlatok
Az IKER önértékelő IKER társadalmasítás workshop Budapest, április 12.
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési.
Manhertz Gábor; Raj Levente Tanársegéd; Tanszéki mérnök Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Mechatronika, Optika és Gépészeti Informatika Tanszék.
Gazdasági informatika - bevezető
Magyar információbiztonsági szabványok
vizuális megismerés – vizuális „nyelv” vizuális kultúra
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
Becslés gyakorlat november 3.
9. rész. Egészséges táplálkozás 9.2. Ideális testsúly
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
KRE-AKTÍV motivációs projekt
A földrajzi kísérletek szervezése és végrehajtása
A gyermeki személyiségfejlődés nyomon követése a gyakorlatban
B.Sc. / M.Sc. Villamosmérnöki szak
Készítette: Zelenka Gábor
INFOÉRA Zsakó László Informatikai tanárszak problémái ELTE Informatikai Kar Juhász István-Zsakó László: Informatikai.
Az iskolai szervezet és fejlesztése
A megelőző karbantartás és a hibaelhárítás
A CSOPORTMUKA VÁZLATOS FOLYAMATA ÁLTALÁNOS CSOPORTTERVEZÉSI MODELL
REND ÉS RENDEZETLEN a molekuláktól a társadalmakig
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
Bemeneti kompetenciamérés 2007/2008 tanév
Áramlástan mérés beszámoló előadás
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
Tevékenységek felvétele
Intuitív szakértői módszerek
Előadás másolata:

A méréstechnológia, mérésszervezés

Az energetikai szakterület BSC kurzus tananyaga, olyan rendszerekkel, objektumokkal, jelenségek- kel, stb. foglalkozik, amelyek jól leírhatók: időinvariáns, lineáris, koncentrált paraméterű, „erősen determinisztikus”, modellekkel.

A méréstechnológia, mérésszervezés Így azok a „jelmodellben” statikus, egyhullámú szinuszos, vagy általános periodikus besorolásúak. Nem periodikusPeriodikus Objektumok, folyamatok, rendszerek jelenségek Mérendő jellemzők, jelek, jelhordozók Determinisztikus Sztochasztikus Egyhullámú Szinuszos AC Általános periodikus Kvázi periodikus Tranziens Statikus DC

A méréstechnológia, mérésszervezés Áram Feszültség0 – 10, 20 AI > 10, 20 A U > 600 V 600 V.-nál nagyobb Feszültség és áram váltó V Kis feszültség Közvetlen műszer használat Áram váltó V Törpe feszültség Közvetlen műszer használat Áram váltó

A méréstechnológia, mérésszervezés A tananyag elsősorban ismert szerkezetű, felépítésű objektumhoz, vagy jelenséghez tartozó modell elemek és/vagy kölcsönhatások értékeinek, meghatározásához készít fel. Természetesen a megtanulandó ismeretanyag és az ahhoz tartozó problémamegoldó-készségek más feladatok megoldásához is szükségesek és használhatók.

A méréstechnológia, mérésszervezés Statikus a rendszermodell, a mérendő jellemző, vagy a jelhordozó, ha a vizsgálat szempontjából a mennyiségek időben állandók. A tananyag elsősorban ismert szerkezetű, fel é p í t é sű objektumhoz, vagy jelens é ghez tartoz ó modell elemek é s/vagy k ö lcs ö nhat á sok é rt é keinek, meghat á roz á s á hoz k é sz í t fel. Term é szetesen a megtanuland ó ismeretanyag é s az ahhoz tartoz ó probl é mamegold ó -k é szs é gek m á s feladatok megold á s á hoz is sz ü ks é gesek é s haszn á lhat ó k.

A méréstechnológia, mérésszervezés Statikus a rendszermodell, a mérendő jellemző, vagy a jelhordozó, ha a vizsgálat szempontjából a mennyiségek időben állandók. A tananyag elsősorban ismert szerkezetű, fel é p í t é sű objektumhoz, vagy jelens é ghez tartoz ó modell elemek é s/vagy k ö lcs ö nhat á sok é rt é keinek, meghat á roz á s á hoz k é sz í t fel. Term é szetesen a megtanuland ó ismeretanyag é s az ahhoz tartoz ó probl é mamegold ó -k é szs é gek m á s feladatok megold á s á hoz is sz ü ks é gesek é s haszn á lhat ó k.

A méréstechnológia, mérésszervezés Egyhullámú szinuszos a rendszermodell, a mérendő jellemző, vagy a jelhordozó, ha a vizsgálat szempontjából a mennyiségek időbeli lefolyása y = A* sin(  *t) alakú függvénnyel leírható. Például jó közelítéssel ilyen egy hálózati feszültség pillanatértékét kifejező függvény. Ahol az  állandó.. A tananyag elsősorban ismert szerkezetű, fel é p í t é sű objektumhoz, vagy jelens é ghez tartoz ó modell elemek é s/vagy k ö lcs ö nhat á sok é rt é keinek, meghat á roz á s á hoz k é sz í t fel. Term é szetesen a megtanuland ó ismeretanyag é s az ahhoz tartoz ó probl é mamegold ó -k é szs é gek m á s feladatok megold á s á hoz is sz ü ks é gesek é s haszn á lhat ó k.

A méréstechnológia, mérésszervezés Általános periodikus a rendszermodell, a mérendő jellemző, vagy a jelhordozó, ha a vizsgálat szempontjából a periodikus meny- nyiségek Fourier sorral közelíthetők. Például egy áramirányító feszültség-idő, vagy áram-idő lefolyása. A tananyag elsősorban ismert szerkezetű, fel é p í t é sű objektumhoz, vagy jelens é ghez tartoz ó modell elemek é s/vagy k ö lcs ö nhat á sok é rt é keinek, meghat á roz á s á hoz k é sz í t fel. Term é szetesen a megtanuland ó ismeretanyag é s az ahhoz tartoz ó probl é mamegold ó -k é szs é gek m á s feladatok megold á s á hoz is sz ü ks é gesek é s haszn á lhat ó k.

A méréstechnológia, mérésszervezés A technológiai modellről. A tananyag elsősorban ismert szerkezetű, fel é p í t é sű objektumhoz, vagy jelens é ghez tartoz ó modell elemek é s/vagy k ö lcs ö nhat á sok é rt é keinek, meghat á roz á s á hoz k é sz í t fel. Term é szetesen a megtanuland ó ismeretanyag é s az ahhoz tartoz ó probl é mamegold ó -k é szs é gek m á s feladatok megold á s á hoz is sz ü ks é gesek é s haszn á lhat ó k. P2P2 P1P1 P t1 PvPv P t2

A méréstechnológia, mérésszervezés A mérési modellről. A tananyag elsősorban ismert szerkezetű, fel é p í t é sű objektumhoz, vagy jelens é ghez tartoz ó modell elemek é s/vagy k ö lcs ö nhat á sok é rt é keinek, meghat á roz á s á hoz k é sz í t fel. Term é szetesen a megtanuland ó ismeretanyag é s az ahhoz tartoz ó probl é mamegold ó -k é szs é gek m á s feladatok megold á s á hoz is sz ü ks é gesek é s haszn á lhat ó k.

A méréstechnológia, mérésszervezés A tananyag elsősorban ismert szerkezetű, fel é p í t é sű objektumhoz, vagy jelens é ghez tartoz ó modell elemek é s/vagy k ö lcs ö nhat á sok é rt é keinek, meghat á roz á s á hoz k é sz í t fel. Term é szetesen a megtanuland ó ismeretanyag é s az ahhoz tartoz ó probl é mamegold ó -k é szs é gek m á s feladatok megold á s á hoz is sz ü ks é gesek é s haszn á lhat ó k.

A méréstechnológia, mérésszervezés A tananyag elsősorban ismert szerkezetű, fel é p í t é sű objektumhoz, vagy jelens é ghez tartoz ó modell elemek é s/vagy k ö lcs ö nhat á sok é rt é keinek, meghat á roz á s á hoz k é sz í t fel. Term é szetesen a megtanuland ó ismeretanyag é s az ahhoz tartoz ó probl é mamegold ó -k é szs é gek m á s feladatok megold á s á hoz is sz ü ks é gesek é s haszn á lhat ó k.

A méréstechnológia, mérésszervezés A tananyag elsősorban ismert szerkezetű, fel é p í t é sű objektumhoz, vagy jelens é ghez tartoz ó modell elemek é s/vagy k ö lcs ö nhat á sok é rt é keinek, meghat á roz á s á hoz k é sz í t fel. Term é szetesen a megtanuland ó ismeretanyag é s az ahhoz tartoz ó probl é mamegold ó -k é szs é gek m á s feladatok megold á s á hoz is sz ü ks é gesek é s haszn á lhat ó k.

A méréstechnológia, mérésszervezés A technológiai modellről. A tananyag elsősorban ismert szerkezetű, fel é p í t é sű objektumhoz, vagy jelens é ghez tartoz ó modell elemek é s/vagy k ö lcs ö nhat á sok é rt é keinek, meghat á roz á s á hoz k é sz í t fel. Term é szetesen a megtanuland ó ismeretanyag é s az ahhoz tartoz ó probl é mamegold ó -k é szs é gek m á s feladatok megold á s á hoz is sz ü ks é gesek é s haszn á lhat ó k. U Ab N C B U AN U Bb U Cb N C B A Z Ab Z Bb Z Cb U BN U CN U AN U BN U CN P 3f R IAIA IBIB ICIC A rotor áll, ezért az s = 1,00 N F UbUb N C ZbZb U1U1 U1U1 ICIC P 1f