Szakmára előkészítő évfolyam. avagy: „Macskafogó”

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

Tutori tevékenység a gyakorlatban
VEZETÉKNÉV KERESZTNÉV | A KOM-PASSZ program ismertetése „KOM-PASSZ” pályaválasztást segítő program GEBAUER FERENC MFPI, március 7.
Jó gyakorlat „A 21. század gyermekeiért” – IKT eszközök használata egy inkluzív iskolában II. Rákóczi Ferenc Tagiskola 7400 Kaposvár, Kanizsai u
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
Pályaorientációhoz kapcsolódó kompetencia mérések és értékelés (mit, miért mérünk, eredmények)
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
Bláthy Ottó Villamosipari Szakközépiskola
A kulcskompetenciák.
Dobbantó program. Kik vesznek benne részt? Országosan 15 iskola Tervezett: 22.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
A FELNŐTTKÉPZÉS SAROKKÖVEI:
Angol nyelvi kompetencia
Tehetséges tanulóink szakkörökön, a több éve működő tehetséggondozó műhelyekben (természettudományos, környezetvédelmi), valamint a különböző szintű.
Értékelés a pedagógiában
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Fontosabb fogalmak Képesség :
Beiskolázási tájékoztató december
A szakképzési rendszer modellje. 1. sz.m.2. sz.m.3. sz.m. 4. sz.m.5. sz.m. 6. sz.m. Kötelező szakmai tantárgyak Tantárgyi vizsgák Választható szakmai.
Kompetencia alapú oktatás bevezetése az alsó tagozaton
Kimeneti követelmények a 8. osztály végén
TANTÁRGY-ORIENTÁLT IDEGEN NYELV OKTATÁS Istvánffy Miklós Általános Iskola.
A kompetencia alapú szakképzés sajátosságai
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
SZTE BTK Spanyoltanár MA
Tanulás tanítása Tanulásmódszertan
Kompetencia alapú idegen nyelvi
TEHETSÉGFEJLESZTŐ PROGRAMOK AZ IDEGEN NYELV OKTATÁSBAN
Számítógéppel támogatott pályaorientáció. Számítógéppel támogatott orientáció szerepe a munka- pályatanácsadásban Előnyei: Előnyei: A kutatások nagy része.
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
Az idegen nyelvi kompetenciák fejlesztése, valamint az intézményeken belüli implementáció és megyei szaktanácsadás. KOMPETENCIA-KONFERENCIA Debrecen, 2006.
TIOK tapasztalatok a kompetencia fejlesztésről.
A DIFER használata.
Kompetensek lettünk? június 27..
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
HEFOP/2004/1.3.1 A HEFOP – „Második Esély” – Roma nők munkaerő-piaci (re)integrációjának elősegítése – projekt bemutatásán keresztül a roma nők esélyegyenlőségének.
„KOM-PASSZ” pályaválasztást segítő program
Kompetencia bevezetésének tapasztalatai egy” integrált” 1. osztályban
Az iskolai pedagógiai program átdolgozásának előkészítése Nevelési értekezlet 2007.szept.20.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
Önértékelés - életpálya - változó kompetenciák
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
A programcsomag Felépítése Előnyei Használata. A programcsomag összeállítása Alapja: kompetencia alapú oktatás, koncepció (gyakorlati haszon); Programtanterv:
Matematikai projektek és jó gyakorlatok
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
A KOMPETENCIA ALAPÚ PROGRAMCSOMAG ALKALMAZÁSA AZ ANGOL ÓRÁN Készítette: Kövérné Zajácz Ida Tokaj, január 22.
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap Családi kisokos, avagy ismerd meg a családod. Vitéz Gyöngyvér.
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap „Interaktív elektronikus tananyagok fejlesztése” projekt.
A 2007/2008-as tanév bemeneti kompetenciaméréseinek tapasztalatai a Rétközi Szakiskolában.
A közoktatás fejlesztési irányai és a társadalmi felzárkóztatás kapcsolata.
Tájékoztató fórum Szakiskolai fejlesztési program C komponens iskolái számára KOMPONENS C Miskolc május 5. Nagy Zoltán komponensvezető
Gépgyártástechnológus technikus modulrendszerű képzésének BEMUTATÁSA Gépipari, Közlekedési Szakközép- és Szakiskola Jendrassik György Tagintézmény SZOLNOK.
Bethlen Gábor Szakképző Iskola és Kollégium Gyomaendrőd Hősök útja 40.
Hátrányos helyzetűek reintegrációja KOMPONENS C. A szakiskolák helyzetének alapvető problémái I. a gazdaság igényei korlátozottan jutnak érvényre és a.
Gyakorlás – gyakorlat – gyakornok Sokszor egyetlen élmény egész életére megnyitja a fiatal lelket a zenének. Ezt az élményt nem lehet a véletlenre bízni:
Hefele Menyhért Építő- és Faipari Szakképző Iskola Szombathely.
DARUS a gyermekekért.
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Égigérő mesefa Biblioterápiás foglalkozások az életminőség javításáért
SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK „ Az intézményi felelősök felkészítése a Szakképzési Minőségbiztosítási Keretrendszer (SZMBK) követelményeinek figyelembevételével,
avagy a megismerési folyamatok probléma alapú tervezése
Kompetencia alapú szakoktatás
Előadás másolata:

Szakmára előkészítő évfolyam

avagy: „Macskafogó”

A cél! input output

Ki vagyok? Elmúltam 16 éves Nincs meg a nyóc osztályom Többször jártam a 9-et, hiába

Milyen vagyok? Csak nézek bele a világba Valamibe n én is jó vagyok Nem vagyok agresszív Felnőttként gondolkozom Nyitott vagyok a manuális munkára A szex is érdekel

Előkészítő osztály 26 fő 9 lány 17 fiú 11 7-es 3 5-es 2 6-as 10 8-at végzett Átlag: 7 osztály megléte Egy kis statisztika

Miért kerültek ide? iskolai kudarc érte őket a hagyományos oktatásban Nincs támogató családi hátterük Részképesség- zavaraik vannak Családi tragédiák érték őket Betegségben szenvednek Deviánsak

„A gépezet működése” modulok kompetenciák projektek

Moduláris felépítés  Tantárgyakra bontás helyett a tananyagtartalom egy vagy több kompetenciát tartalmazó modulokban jelenik meg  A modularizációra az építőkocka elv érvényes: a modulok önálló, önmagukban zárt, független egységként is kezelhetőek.

Kompetencia alapú képzés Teljesítményre alapozott, nem időegységre Egyéni haladást tesz lehetővé (individualizált oktatás) Tanulóközpontú Specifikus célkitűzéseket tartalmaz Gyakorlat-orientált Azonnali visszajelzés a hatékonyságról Értékelés teljesítmény alapján, leírt kritériumok szerint

A modulok  Tanulásmódszertan  Alapkészségek fejlesztése(írás, olvasás, számolás)  Személyiségfejlesztés- önismeret  Számítástechnikai alkalmazás  Általános szóbeli kommunikáció  Pályaorientáció  Szakmai kommunikáció  Szakirányú alapozó

Személyiségfejlesztés-önismeret  Csapatban dolgozik  Érzelmeit megfogalmazza  Saját indulatait uralja  Empátiát gyakorol  Önfegyelmet gyakorol  Betartja az alapvető erkölcsi normákat  Másságot elfogadja

Tanulásmódszertan Vázlatot készít Vázlatot készít Kitartóan koncentrál Kitartóan koncentrál Megfigyeléseket pontosan visszaad Megfigyeléseket pontosan visszaad Alkalmazza a hatékony tervezés lépéseit Alkalmazza a hatékony tervezés lépéseit Hibáit korrigálja Hibáit korrigálja Információkat gyűjt Információkat gyűjt

Alapkészségek fejlesztése: írás, olvasás, számolás Visszaadja az olvasottakat Visszaadja az olvasottakat Önállóan feldolgozza a szöveget Önállóan feldolgozza a szöveget Önálló írásbeli munkát készít Önálló írásbeli munkát készít Szöveget pontosan leír Szöveget pontosan leír Írásban megfogalmazza gondolatait Írásban megfogalmazza gondolatait Használja a négy számtani alapműveletet Használja a négy számtani alapműveletet Százig fejben számol Százig fejben számol Mértékegységeket vált Mértékegységeket vált Százalékot számol Százalékot számol Alkalmazza a kerekítés szabályait Alkalmazza a kerekítés szabályait Használja a számológépet Használja a számológépet

Számítástechnikai alkalmazás Üzembe helyezi a számítógépet és perifériáit Üzembe helyezi a számítógépet és perifériáit Egyszerű szöveget szerkeszt Egyszerű szöveget szerkeszt t használ t használ Internetet használ Internetet használ

Általános szóbeli kommunikáció Kérdéseket tesz fel Kérdéseket tesz fel Válaszát megfogalmazza Válaszát megfogalmazza Segítséget kér Segítséget kér Tudatosan alkalmazza a metakommunikációs eszközöket Tudatosan alkalmazza a metakommunikációs eszközöket Artikulálva beszél Artikulálva beszél Erőszakmentesen kommunikál Erőszakmentesen kommunikál Megérti a másik közlését Megérti a másik közlését

Pályaorientáció Szakmacsoportok szakmáiban tapasztalatot szerez Szakmaelemeket gyakorlatban kipróbál Döntéshelyzetben mérlegel Rövid távú életpályát tervez

Szakmai kommunikáció Anyanyelvi Faxot kezel Udvarias telefonos kommunikációt alkalmaz Munkáját szóban bemutatja Tapasztalatait megfogalmazza Idegen nyelvi 100-ig számol Képeket rövid mondatokban ismertet Hallás után rövid mondatokat visszaad Egyszerű szituációban szókincsét alkalmazza

Szakmai alapozó Színeket megkülönböztet Formákat megkülönböztet Ízeket megkülönböztet Tapintással és szaglással érzékel Élelmiszer alapanyagokat felismer Munkautasítások alapján dolgozik Balesetvédelmi szabályokat betart Tűzvédelmi szabályokat betart Környezetvédelmi szabályokat betart Megadott anyagokkal dolgozik Adott témára dolgozik Képes állni a gyakorlat végéig Reálisan felméri fizikai teljesítőképessége határait Ápoltan jelenik meg Munkakörnyezetét tisztán tartja

A moduláris felépítésű, kompetencia alapú tananyag projekteken keresztül valósul meg. A moduláris felépítésű, kompetencia alapú tananyag projekteken keresztül valósul meg. A képzés 10 hónapig tart A képzés 10 hónapig tart Nincs osztályzás Nincs osztályzás A projektek végén tanári és tanulói értékelést tartunk A projektek végén tanári és tanulói értékelést tartunk

A projektek megvalósulásának lépései 1. Téma, altémák előkészítése 2. Altéma kiválasztása az érdeklődési körnek megfelelően 3. Munka megszervezése, anyaggyűjtés (egyéni vagy csoportos) 4. Célok, eljárások, feladatok megbeszélése 5. A feladat önálló végrehajtása 6. Önértékelés 7. Saját munka bemutatása 8. Közös értékelés (tanulói és tanári)

Az eredmény… Kompetens vagyok Jól kommunikálok Írok, olvasok Értem a szöveget Vázlatot készítek Számolok, mérek Internetezek

Jövőkép Lemorzsolódás csökkentése Lemorzsolódás csökkentése Iskolaelhagyók számának csökkenése Iskolaelhagyók számának csökkenése Szakmai továbbtanulás megteremtése Szakmai továbbtanulás megteremtése Szakmai képzésnek a gazdaság igényeihez való igazítása Szakmai képzésnek a gazdaság igényeihez való igazítása Szakképzés tartalmi korszerűsítése Szakképzés tartalmi korszerűsítése Új oktatásmódszertani fejlesztések Új oktatásmódszertani fejlesztések Komplex szakképzési információs rendszer kiépülése Komplex szakképzési információs rendszer kiépülése

SICC