Közfoglalkoztatási programok évi tapasztalatai,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az önkormányzatok feladata a közfoglalkoztatási programban
Advertisements

A LEADER+ Pályáztatási feltételek. Kik pályázhatnak?  A pályázónak meg kell felelni a helyi szintű pályázati felhívásban rögzített jogosultsági kritériumoknak.
„A megye szerepe a parlagfű elleni mozgalomban” Tájékoztató a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat által kezdeményezett Megyei Parlagfű-mentesítési.
Harmadik országbeli állampolgárok a magyarországi munkaerőpiacon
8. Tétel Vállalkozásában lehetősége nyílik alkalmanként foglalkoztatni még egy fodrászt. Határozza meg, hogy mely foglalkoztatási forma keretén belül.
A közfoglalkoztatás évi rendszere
A közfoglalkoztatás legújabb kérdései
Közfoglalkoztatási és Logisztikai Főosztály
Baranya Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központ Workshop
Az IKSZT címbirtokos szervezetek működtetési kötelezettségeiről VM Vidékfejlesztési, Képzési és Szaktanácsadási Intézet Budinszki István szeptember.
Civil szervezetek részvétele a munkaerőpiaci szolgáltatások ellátásában a Közép-magyarországi régióban.
Közfoglalkoztatási és Logisztikai Főosztály
375/2007. (XII. 23.) Korm. rendelet a kisebbségi önkormányzatoknak a központi költségvetésből nyújtott feladatarányos támogatások feltételrendszeréről.
A társadalmi kohéziót erősítő bűnmegelőzési és reintegrációs programok módszertani megalapozása-kiemelt projekt (TÁMOP 5.6.2/10-1),
„Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység
2013 /2014 év i téli átmenet i közfoglalkoztatási program Komárom- Esztergom megyében november 6.
Munkáltatói Fórum, A foglalkozási rehabilitációs ügyintézők tevékenységének bemutatása Előadó: Kissné Kovács Marianna foglalkozási rehabilitációs.
Főigazgatói értekezlet november 27–28. Sárvár „Út a munkához” program bemutatása.
Főigazgatói értekezlet A KÖZFOGLALKOZTATÁSI TERVVEL KAPCSOLATOS KIRENDELTSÉGI FELADATOK AZ ÁLLÁSKERESÉSI MEGÁLLAPODÁS LEGFONTOSABB VÁLTOZÁSAI november.
Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége Az önkormányzatok lehetőségei a közfoglalkoztatásban Udvari, január 31. Lehel Andrásné ügyintéző Közfoglalkoztatási.
A Magyar Köztársaság kormánya. A recesszió foglalkoztatásra gyakorolt hatásának kezelésével kapcsolatos munkaerő-piaci intézkedések Simon Gábor államtitkár.
Közfoglalkoztatás ’2011 Szolnok, október 26. Dr. Czomba Sándor Foglalkoztatáspolitikáért felelős Államtitkár.
A felnőttképzéshez kapcsolódó jogszabályok változásai
Kunszentmártoni kistérség munkaerő-piaci helyzete, támogatási lehetőségek Készítette: Deák István kirendeltség-vezető.
A jogszabályi változások irányai dr. Andráczi-Tóth Veronika Nemzeti Erőforrás Minisztérium Családi és Szociális Szolgáltatások Főosztálya.
A foglalkoztatási paktumok célja Megismerni a térség foglalkoztatási helyzetét Összehangolni a térség gazdasági és humánerőforrás fejlesztési tevékenységeit.
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
Munkaerő-piaci helyzetkép Borsod-Abaúj-Zemplén megyében
A munkabérek nettó értékének évi megőrzéséhez nyújtható támogatás.
FOGLALKOZTATÁS BŐVÍTŐ TÁMOGATÁSOK ÉS KEDVEZMÉNYEK ÉV Vas Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központja, Szombathely Szombathely,
Kőszeg, Foglalkoztatási helyzet a Kőszegi Kirendeltség vonzáskörzetében Kőszeg,
HEFOP 2.1 Pályázati Kiírás Projektindító február 14. Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium.
2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről Hatályos: január 1-től.
1 TÁJÉKOZTATÓ A START, A START PLUSZ ÉS A START EXTRA KÁRTYA SZABÁLYAINAK VÁLTOZÁSÁRÓL ÉS EGY ÚJ JÁRULÉKKEDVEZMÉNY BEVEZETÉSÉRŐL  A START PLUSZ, illetve.
Borsod – Abaúj – Zemplén Megyei Kormányhivatal
Időközi adatszolgáltatások teljesítése
Magyar Önkormányzati Szövetség Vidékfejlesztés, mint fenntartható fejlődés A közfoglalkoztatás főbb prioritásai évben Kistelek április 21.
KÖZPONTI MUNKAHELYMEGŐRZŐ TÁMOGATÁSI RENDSZER (1991. IV. tv. Flt; 6/1996. MÜM rendelet; 1/2009. MAT határozat) Németh Zsolt igazgató Nyugat-dunántúli Regionális.
ÉMOP – Üzleti infrastruktúra fejlesztése. Keretösszeg: „1” részcél: Ipari Parkok millió Ft „2” részcél: Ipari területek millió Ft „3” részcél:
Magyar Önkormányzati Szövetség Vidékfejlesztés, mint fenntartható fejlődés Fenntarthatóság a településüzemeltetésben A közfoglalkoztatás főbb prioritásai.
1 TÁMOP A-13/ A TÁMOP A-13/1 „Társadalmi partnerek kapacitásfejlesztése a Konvergencia Régióban” Pénzügyi tájékoztató
A közfoglalkoztatás új rendszere és évi tervezése Festetics Palota Budapest, 2011.december 14. Lőrincz Leó főosztályvezető Közfoglalkoztatási és.
A Nagykátai Járás munkaerő-piaci helyzete Pest Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központja TÁMOP /1/KMR
TÁMOP „Út a munka világába” Közép-magyarországi Regionális Munkaügyi Központ dr. Nyári Tibor projektvezető.
KÖZFOGLALKOZTATÁS EREDMÉNYEI ZALA MEGYÉBEN ÉVBEN.
Janovics László igazgató Pécs, október 16. Módosítások átvezetése: október 21. Tájékoztató a téli közfoglalkoztatásról.
A FEJÉR MEGYEI GYERMEKVÉDELMI KÖZPONT ÉS TERÜLETI GYERMEKVÉDELMI SZAKSZOLGÁLAT PÁLYÁZATAI A TÁMOP KERETÉBEN PROJEKT ZÁRÓ NAP:
IFJÚSÁGI GARANCIA RENDSZER GINOP munkaerő-piaci program Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal Foglalkoztatási Főosztály Szolnok.
Postapartner Program: IV. ütem meghirdetése és információs nap Nyugat-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ Zalaegerszeg, 2009.
TÁMOP „Munkaerő-piaci program a hátrányos helyzetűek foglalkoztatásáért a Közép-magyarországi Régióban” - Budapest.
TÁMOP /1 Bács-Kiskun megyében Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központja Szegfű Rita projektvezető Kecskemét, február 27.
1 A megváltozott munkaképességű munkavállalók foglalkoztatásához nyújtható támogatások Székesfehérvár, január 29.
"Munkahelyek megőrzéséért" központi munkaerő-piaci program Készítette: Koren Monika ÉMRMK Gyöngyösi Kirendeltsége 3200 Gyöngyös, Vezekényi u. 24.
Magán erdőgazdálkodók szerepe a évi közfoglalkoztatásban Szulimán Zsolt osztályvezető Stratégiai és Forráskoordinációs Osztály.
Hasznos tudnivalók a közfoglalkoztatásról civil szervezeteknek Vas Megyei Civil Információs Centrum információs napok.
A FEJÉR MEGYEI GYERMEKVÉDELMI KÖZPONT ÉS TERÜLETI GYERMEKVÉDELMI SZAKSZOLGÁLAT PÁLYÁZATAI A TÁMOP KERETÉBEN PROJEKT ZÁRÓ NAP:
MUNKAÜGYI FELÜGYELŐSÉGI NYÍLT NAP ÁPRILIS 03.
Az elvárt béremelés végrehajtása esetén igénybe vehető adókedvezmény.
A foglalkoztatáshoz nyújtható támogatás forrása, célja, alanya és felhasználása Magyar Köztársaság éves költségvetéséről szóló törvényében Célja: foglalkoztatás.
Közfoglalkoztatás Nemzeti Közfoglalkoztatás Program.
Ifjúsági Garancia Rendszer keretében megvalósuló GINOP munkaerő-piaci program.
Társadalmi integráció a kistelepüléseken A közfoglalkoztatás 2017
Megyei szintű foglalkoztatási megállapodások, foglalkoztatási-gazdaságfejlesztési együttműködések SIPOS-KOVÁCS MÓNIKA PROJKETMENEDZSER.
GYAKORLATI TAPASZTALATAI SZABOLCS-SZATMÁR-BEREG MEGYÉBEN
A magyarországi nemzetiségek és támogatásuk rendszere
„Alacsony képzettségűek és közfoglalkoztatottak képzése”
A Heves Megyei Kormányhivatal Európai Uniós források keretében folyó foglalkoztatási és képzési programjai.
A megyei paktum keretében megvalósuló munkaerő-piaci program
„Út a munkához”program
DÉL-DUNÁNTÚLI REGIONÁLIS PAKTUM KONFERENCIA
Előadás másolata:

Közfoglalkoztatási programok 2011. évi tapasztalatai, különös tekintettel a Startmunka mintaprogramokra Miskolc, 2011. november 24.

A közfoglalkoztatás új rendszere 2011. január 01. Rövid időtartamú közfoglalkoztatás Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás Értékteremtő közfoglalkoztatási program Országos közfoglalkoztatási programok Vállalkozások részére nyújtott támogatás 2011. szeptember 01. Kiemelt projektek Startmunka mintaprogramok (kistérségi, országos)

Rövid időtartamú közfoglalkoztatás támogatása Célja: A települési önkormányzatok közfeladat ellátásának támogatása. Ki foglalkoztatható? Kizárólag bérpótló juttatásra jogosult személy A foglalkoztatás jellemzői: Napi 4 órás munkaidő /Munkaidőkeretben is meghatározható/ Legalább 2 (2011. szeptember 01-jétől legalább 1 hónap), legfeljebb 4 hónap időtartam, határozott idejű munkaviszony keretében Támogatás mértéke? A munkabér és járulékai 95%-a Közvetlen költségek mértéke a bér-és járuléktámogatás legfeljebb 5%-a

Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás támogatása Célja: Elsősorban összetettebb, szolgáltatás jellegű tevékenységek ellátásának támogatása. Ki foglalkoztatható? Elsősorban bérpótló juttatásra jogosult, a kirendeltség által kiközvetített személy, továbbá regisztrált álláskereső. A foglalkoztatás jellemzői: Napi 6-8 órás munkaidő Legalább 2, legfeljebb 12 hónap időtartam Támogatás mértéke? A települések hátrányos helyzetével összhangban a munkabér és járulékai 70-100%-a Közvetlen költségek: a foglalkoztatással összefüggő egyéb költségek a bér-és járuléktámogatás legfeljebb 20%-nak mértékéig

ÉRTÉKTEREMTŐ KÖZFOGLALKOZTATÁSI PROGRAMOK TÁMOGATÁSA Célja: Elsősorban bérpótló juttatásra jogosult személyek, illetve hátrányos helyzetű álláskeresők részére átmeneti munkalehetőség megteremtése értékteremtő közfoglalkoztatás keretében. A pályázati eljárásban meghívás alapján vehettek részt azok a szervezetek, akik az előzetes felmérésben részt vettek, és olyan, a lakosságot (kisebbségi közösséget) vagy a települést érintő közfeladatot látnak el, amelynek elvégzésével a költségeik mérséklődnek és/vagy árbevétel keletkezik. A foglalkoztatás jellemzői: Napi 6 órás munkaidő Legalább 4, legfeljebb 8 hónap időtartam Támogatás mértéke? A munkabér és járulékai 75%-a Közvetlen költségek mértéke a bér-és járuléktámogatás legfeljebb 20%-a Támogatás igénylése: Meghívásos pályázati eljárás alapján (két forduló) Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatási támogatásának szabályai szerint 4 település – speciális mezőgazdasági program (90%-os bér-és járuléktámogatás)

Országos közfoglalkoztatási programok Célja: Állami feladatok, országgyűlés vagy kormány által meghatározott programok támogatása, melynek keretében álláskereső, vagy bérpótló juttatásban részesülő személy számára teremt munkaalkalmat, illetőleg biztosít foglalkoztatáshoz kapcsolódó képzést Milyen támogatás nyújtható? a munkabér és járulékok mértékének 100 százaléka, legfeljebb a pályázatban szereplő összeghatárig, legfeljebb 12 hónapig Közvetlen költségek: a foglalkoztatással összefüggő egyéb költségek, a munkabér és járulék támogatás legfeljebb 20%-nak mértékéig 100 fő, vagy afeletti létszám foglalkoztatása esetén a szervezési költség 3%-ig terjedhet A támogatás további feltétele: A foglalkoztatás megkezdését megelőző havi átlagos statisztikai állományhoz képest bővíti foglalkoztatottainak számát A közfoglalkoztatási program megvalósításához más központi költségvetési előirányzatból nem részesül támogatásban A döntés előkészítését a megyei (fővárosi) kormányhivatal munkaügyi szakigazgatási szerve végezte. A támogatásról a foglalkoztatáspolitikáért felelős miniszter döntött.

Nemzetgazdasági Minisztérium pályázati felhívása alapján Több pályázati kör Meghívásos vagy nyílt pályázatok Meghívásos: Erdészeti társaságok Nemzeti parkok Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóságok Vízgazdálkodási társulatok Vasút tisztasági és idegenforgalmi ágazat számára Parlagfű által legfertőzöttebb kistérségek számára Nyílt: Magán erdőgazdálkodók számára (két pályázati felhívás került meghirdetésre)

VÁLLALKOZÁS RÉSZÉRE BÉRPÓTLÓ JUTTATÁSBAN RÉSZESÜLŐ SZEMÉLY FOGLALKOZTATÁSÁHOZ NYÚJTHATÓ TÁMOGATÁS Célja: A vállalkozások kizárólag bérpótló juttatásra jogosult (2011. szeptember 01-jétől foglalkoztatást helyettesítő támogatásra jogosult), a kirendeltség által kiközvetített személy foglalkoztatásához nyújtható támogatás. A foglalkoztatás jellemzői: teljes munkaidős munkaviszony A támogatás folyósításának további feltétele: Az előző évben rendes felmondással nem szüntetett meg munkaviszonyt Vállalja, hogy a munkaviszony megszüntetésére a támogatás időtartama alatt nem kerül sor Legfeljebb 12 hónap időtartamú foglalkoztatás (legfeljebb 8 hónap támogatás + 4 hónap továbbfoglalkoztatási kötelezettség) Támogatás mértéke: A minimálbér, illetve a garantált bérminimum, és az ahhoz kapcsolódó járulékok legfeljebb 70%-a

Közfoglalkoztatás típusa Számok tükrében Közfoglalkoztatás típusa Felhasználható keret Érintett létszám (2011. október 31-ig) Rövid időtartamú közfoglalkoztatás 3 410 423e Ft 27 045 Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás 2 225 363e Ft 5 300 Értékteremtő közfoglalkoztatási program (87 település) 429 776e Ft 801 Országos programok (35 pályázó) 1 701 055 eFt 1 699

Tapasztalatok Felkészítés, tájékoztatás (régiós, kistérségi tájékoztatók) Pályázati rendszer működése (hiánypótlások, pályázatok átdolgozása, közfoglalkoztatással kapcsolatos tervek hiánya) Pályázatok benyújtására és a közfoglalkoztatás indítására jellemzően az önkormányzati költségvetések elfogadását követően került sor Pályázatok elbírálása rövid határidővel történt (8 munkanap, illetve a támogatásra vonatkozó hatósági szerződések megkötése a foglalkoztatás megkezdéséhez igazodva) 4 órás foglalkoztatás problémái (munkavállalási hajlandóság, fluktuáció), hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás iránti nagyobb igény Jelentős adminisztráció (elszámolással kapcsolatos dokumentumok) Pályázatok felfüggesztése (november 30-ig tartó kötelezettségvállalás lehetősége)

2011. szeptember 01-jétől hatályba lépett változások Közfoglalkoztatásról szóló törvény (2011. évi CVI.) Új fogalmak: Közfoglalkoztatási jogviszony, közfoglalkoztató, közfoglalkoztatott Közfoglalkoztatási bér, közfoglalkoztatási garantált bér Heti bérfizetés Közfoglalkoztatási támogatások kérelem alapján nyújthatóak Új támogatás: közfoglalkoztatás mobilitását szolgáló támogatás Bérpótló juttatás helyett (BPJ) foglalkoztatást helyettesítő támogatás (FHT) Közfoglalkoztatási mintaprogramok (Startmunka mintaprogramok)

Kistérségi Startmunka mintaprogramok A közfoglalkoztatásért felelős miniszter az egyes támogatási formákra közfoglalkoztatási mintaprogramokat indíthat (B-A-Z megyében három kistérség) A közfoglalkoztatási mintaprogramok beruházási és dologi költségei és kiadásai teljes összegben támogathatóak. (A közfoglalkoztatáshoz nyújtható támogatásokról szóló 375/2010. (XII. 31.) Korm. rendelet 7/B. §-a) A mintaprogramok nem csak az egyén számára hasznosak, hanem a kistérség, a település lakói számára is értéket teremtenek. A „jó gyakorlatok” támogatása ösztönző lehet azon önkormányzatok számára is, akik eddig még nem ismerték fel a közfoglalkoztatás költségvetés csökkentésének lehetőségét, valamint az önkormányzati intézmények önellátásában rejlő lehetőségeket. Mintaprogramok esetén a támogatás első hónapra eső része előlegként is folyósítható.

A kistérségi startmunka mintaprogramok főbb tevékenységi területei A Belügyminisztérium a kistérségi startmunka mintaprogramok szervezésénél figyelembe vette a korábban indult értékteremtő közfoglalkoztatási programok tapasztalatait, így a főbb tevékenységi területek a következők: mezőgazdasági projektek, mezőgazdasági utak rendbetétele, belvízelvezetés, illegális hulladéklerakó helyek felszámolása, a közfoglalkoztatottak téli foglalkoztatásának kialakítása, bio és megújuló energiatermelés, közúthálózat javítása.

A kistérségi startmunka mintaprogramok előkészítése Kérdőíves felmérés (önkormányzatok kapacitásainak felmérése) A mintaprogramokban érintett önkormányzatok tájékoztatása (kistérségi tájékoztatók) Kistérségi mintaprogram szakmai tartalmának és költségeinek részletes tervezése (szakigazgatási szervek bevonásával) Programtervek bírálata (kirendeltségek, központ közreműködésével) A program véglegesítése, jegyzőkönyv készítése (költségvetési tárgyalások lebonyolítása a Belügyminisztérium képviselőinek közreműködésével) Program adatlap kitöltése, véglegesítése Döntési okmányok elkészítése, BM részére történő továbbítása

A kistérségi startmunka mintaprogramok indítása Belügyminisztériumi jóváhagyás és a pénzügyi forrás biztosítása (háromoldalú megállapodás a Belügyminisztérium, a Kormányhivatal és a Munkaügyi Központ között) Hatósági szerződések megkötése (8 órás foglalkoztatás, 100%-os támogatás) Programba vonás, közvetítés Előleg kifizetése (1 havi bér és dologi költségek) Havi elszámolás Záró elszámolás (program végén)

2011. évben indult kistérségi Startmunka mintaprogramok adatai Kistérség megnevezése Résztvevő települések száma Indítandó projektek száma Létszám (fő) Támogatási igény (Ft) Ózdi kistérség 22 54 1013 283 314 700 Encsi kistérség 29 517 183 202 361 Mezőcsáti kistérség 9 27 454 142 043 785 Összesen 60 135 1984 608 560 846

Projektek megoszlása Projektek típusa Ózdi kistérség Encsi kistérség Mezőcsáti kistérség Összesen Mezőgazdasági 13 11 5 29 Mezőgazdasági utak rendbetétele 2 7 1 10 Belvízelvezetés 14 20 39 Illegális hulladéklerakók felszámolása 4 6 Téli foglalkoztatás 18 9 36 Közúthálózat javítása Bio és megújuló energiatermelés 54 27 135

Országos Startmunka Programok megyénkben Magyar Közút Nonprofit Zrt. önkormányzati és állami kezelésű közúthálózat karbantartási programja 2011. augusztus 29-én indult és november 30-ig tart, megyénkből 400 fő bevonásával. Az 1000 fős, elsődlegesen roma munkavállalók foglalkoztatását biztosító vízitársulati irányítású program három vízgazdálkodási társulat közreműködésével összesen 41 fő roma származású bérpótló juttatásra jogosult álláskereső létesíthetett munkaviszonyt a gönci, mezőcsáti, sárospataki, sátoraljaújhelyi térségben. Kulturális örökségi értékek gondozási, helyreállítási és állagmegóvási programja kertében négy település (Szendrő, Martonyi, Kurityán, Regéc) kapott esélyt megyénkből, hogy a településen lévő vár, illetve kolostor állagmegóvási munkáit végezhesse e programban. Ezáltal összesen 55 fő 1-3 hónapos foglalkoztatására biztosított lehetőséget. Határnyiladék tisztításával kapcsolatos program 2011. szeptember 15-étől a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Rendőr-főkapitányság irányításával 66 fő egy hónapos foglalkoztatása valósult meg.

Kistérség Startmunka programok 2012. évi tervezése Kistérség megnevezése Résztvevő települések száma Indítandó programok száma Ózdi Kistérség 28 103 Encsi Kistérség 37 85 Mezőcsáti Kistérség 9 36 Edelényi Kistérség 47 88 Kazincbarcikai Kistérség 32 96 Mezőkövesdi Kistérség 21 33 Sárospataki Kistérség 16 45 Sátoraljaújhelyi Kistérség 19 29 Szerencsi Kistérség 18 Szikszói Kistérség 23 71 Abaúj-Hegyközi Kistérség 24 54 Bodrogközi Kistérség 17 Tokaji Kistérség 11 27 Összesen 302 733

Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Dr. Ujabb Orsolya osztályvezető Elérhetőségek: telefon: 06-46/513-273 e-mail: ujabbo@lab.hu honlap: http://emrmk.munka.hu; http://www.munka.hu