A kistérségi szociális feladatellátást érintő jogszabályi változások, 2009. évi működési feltételek Jelzőrendszeres házi segítségnyújtás & Házi segítségnyújtás.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Személyes gondoskodás megszervezésére köteles szervek
Advertisements

Kovácsné Kerepesi Márta felülvizsgálati referens
Gyermekvédelmi igazgatás – gyámügyi ismeretek
Szakmai Tanácskozás Miskolc
Készítette: Dr. Szabó Péter Főosztályvezető
A támogató szolgálat célja a fogyatékossággal élő személy társadalmi kirekesztésének csökkentése, az önrendelkezésen alapuló önálló életvitel megkönnyítése,
KECSKEMÉT ÉS TÉRSÉGE TÖBBCÉLÚ TÁRSULÁS
Modellkísérleti program az alapszolgáltatások funkcionális összekapcsolására TÁMOP /1 Kedvezményezett: Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata.
Intézményi tapasztalatok a változó pénzügyi környezet és szakmai jogszabályok tükrében Mészáros Ágnes március 11.
Szatmári Többcélú Kistérség Társulás
Mentuszné dr. Terék Irén HMSZGYH Eger hivatalvezető október 18.
GONDOZÁSI SZÜKSÉGLET VIZSGÁLATÁNAK JOGSZABÁLY VÁLTOZÁSAI
A komplex felülvizsgálatok és a fogyatékos emberek foglalkozási rehabilitációját megvalósító intézményrendszer működésének tapasztalatai,  a megváltozott.
A támogatott lakhatás és a szükségletfelmérés
közös finanszírozás vagy ellátásszervezés
A személyes gondoskodás megszervezésére köteles szervek
Kitekintés a közösségi ellátás fejlődésére
Nemzeti Rehabilitációs és Szociális Hivatal
Lőwné Szarka Judit ellátottjogi képviselő
1 A többcélú kistérségi társulások működésének feltételei Budaörs Kistérség Többcélú Társulása december 10.
A szociális szolgáltatók és intézmények működésének engedélyezéséről és ellenőrzéséről szóló 321/2009.(XII.29.) Korm. rendelet, illetve egyéb kapcsolódó.
A gondozási szükséglet vizsgálat eljárás rendje
Tájékoztatás a szociális és gyermekjóléti intézmények engedélyezési és ellenőrzési eljárásában a évben bekövetkezett változásokról Dr. Szarka Anikó.
2012. március 29. Nyíregyháza Szakmai programok étkezésre/étkeztetésre vonatkozó leírásainak módszertani értékelése. Módszertani szakmai javaslatok megfogalmazása.
DEBRECEN VÁROS SZOCIÁLIS
Debrecen, június 21. Ráczné dr. Lehóczky Zsuzsánna NRSZH
Szociális szolgáltatók és intézmények ellenőrzési tapasztalatai
Nyíregyháza, december 2. Tájékoztatás a lakóotthoni kitagolási program szakmai és finanszírozási hátteréről Horváth Péter SZMM, az Országos Fogyatékosügyi.
A csoportmunka törvényi háttere- Alapellátások (1/2000 SZCSM rendelet) ÖNSEGÍTŐ CSOPORTOK 30§(2)f)Családsegítésben:  CSSK segíti önsegítő csoportok szervezését,
Helyi Vidékfejlesztési Stratégia – Tiszától a Homokhátságig LEADER Fejlesztési Csoport Helyi Vidékfejlesztési Stratégia – Tiszától a Homokhátságig LEADER.
A szociális és gyermekjóléti feladatellátás kistérségi működtetése központi szemszögből Kecskemét június 10.
TÖRVÉNYESSÉGI ELLENŐRZÉS. Átlagos beérkezés: 51 nap után.
A jogszabályi változások irányai dr. Andráczi-Tóth Veronika Nemzeti Erőforrás Minisztérium Családi és Szociális Szolgáltatások Főosztálya.
1 A évi kistérségi közszolgáltatás-szervezés és ellátás Budaörs Kistérség Többcélú Társulása január 30.
Szociális regiszter publikus felület használata
A fogyatékos, pszichiátriai és szenvedélybeteg ellátás tekintetében.
Szakmai egyeztető megbeszélés Külsővat január 19. A szociális ellátások működését meghatározó jogszabályi változások január 1-től hatályba.
Szociális alapszolgáltatásokat érintő jogszabályváltozások 2011.
A személyes gondoskodást nyújtó szociális szolgáltatások január 1- jétől hatályos képesítési feltételeinek változásai Szakmai Nap – január.
A gondozási szükséglet- vizsgálatok változásai 2010.
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2008-ban Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
A kistelepülési könyvtári ellátás reformja
Jelzálogbejegyzés kezdeményezése
A kiváltás stratégia Emberi Erőforrások Minisztériuma
AZ EGYES SZOCIÁLIS, GYERMEKVÉDELMI, CSALÁDTÁMOGATÁSI, FOGYATÉKOSSÁGÜGYI ÉS FOGLALKOZTATÁSI TÁRGYÚ TÖRVÉNYEK MÓDOSÍTÁSÁRÓL SZÓLÓ ÉVI CLXXI. TÖRVÉNY.
Dr.Gazsi Adrienn november 6.
Hevesi Kistérség Integrált Szolgáltató és Innovációs Központ 2010.
Jogszabály módosítások Budapest
Jegyzői értekezlet szeptember 8.. Jegyzői értekezlet 2011 szeptember 8. Helyi lakásfenntartási támogatás Jogalkotási kötelezettség: Szoc tv. 38.
Könyvtári fejlesztési koncepció a községekben, megvalósítási lehetőségek Dr. Kenyéri Katalin NKÖM Könyvtári Főosztálya 2005.
CSODAVÁRÁSCSODAVÁRÁS avagy, küzdelem a kiégés ellen. Nők a szociális munkában.
Jegyzői értekezlet június 29.. Jegyzői értekezlet 2011 június 29. A jogszabályok társadalmi előkészítése július 1-től hatályos az Ötv. 103/B.
Magyarország demográfiai jellemzőinek és szociális ellátórendszerének bemutatása különös tekintettel az időskorú népességre.
Egyesített Egészségügyi és Szociális Intézmény Győr
Családtámogató ellátások
Szociális alapellátás feladatai és lehetséges kapcsolata az AE közösségekkel Alkoholizmus Elleni Megyei Egyesületek és Klubok Országos Szövetsége, Szombathely/Zalaegerszeg.
Deák Sándor Szolnok Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivata.
Hulladékgazdálkodás önkormányzati feladatai december 6. Szeged Csongrád Megyei Kormányhivatal Törvényességi Felügyeleti Főosztály Dr. Balogh Zoltánné.
Az alacsonyküszöbű szolgáltatások jogi hátteréről Portörő Péter, SZMM május 19.
Műhelytalálkozó SOPRON Május 26.. Soproni ellátás Sopron Megyei Jogú Város Önkormányzata Szociális Szolgáltató Intézmény Idősek ellátása Fogyatékosok.
Infokommunikációs modellprogram az idősek otthoni biztonságáért
SZOCIÁLIS HÁLÓ SIÓFOKON Szociális gazdaság Készítette: Potocskáné Kőrösi Anita Siófok Város alpolgármestere december 4.
1 Szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi szolgáltatások, intézmények ágazati azonosítója, országos nyilvántartási rendszere Szociális regiszter publikus.
A hódmezővásárhelyi szociális ellátórendszer. A befogadó város Európa-díj Becsületzászló fokozata (1997) Az év települése (2009) Magyar Örökség-díj (2010)
Szociális ellátást igénybevevők szükségletei – és szolgáltatásai „Eszköztár és kapcsolati háló” Szakmai konferencia Rehabilitációs és Szociális Igazgatóság.
A szociális törvény várható változásai Dr. Felvinczi Katalin Budapest, július 11.
Szociális foglalkoztatás aktualitásai
Szociális regiszter publikus felület használata
Deák Sándor Szolnok Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatal
Deák Sándor Szolnok Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivata
Előadás másolata:

A kistérségi szociális feladatellátást érintő jogszabályi változások, évi működési feltételek Jelzőrendszeres házi segítségnyújtás & Házi segítségnyújtás

A kistérségi szociális feladatellátást érintő jogszabályi változások, évi működési feltételek 1. Egyes szociális tárgyú törvények módosításáról szóló évi CXXI. tv. 81. § (3) bek. ( hatályos: január 1.) 2. A szociális igazgatásról és a szociális ellátásról szóló évi III. tv. 65. §-a 3. Egyes szociális tárgyú miniszteri rendeletek módosításáról szóló 37/2007.(XII.22.)SzMM rendelet (hatályos: január 1.) 3. § (1) bekezdése 4. Egyes szociális tárgyú miniszteri rendeletek módosításáról szóló 37/2007.(XII.22.)SzMM rendelet (hatályos: január 1.) 22. § (4)-(5) bekezdése

A kistérségi szociális feladatellátást érintő jogszabályi változások, évi működési feltételek A személyes gondoskodást nyújtó szociális intézmények szakmai feladatairól és működésük feltételeiről szóló 1/2000.(I.7.)SzCsM rendelet 28. § (5) bekezdése (5) Jelzőrendszeres házi segítségnyújtást csak házi segítségnyújtásra működési engedéllyel rendelkező intézmény, szolgáltató biztosíthat. A csak jelzőrendszeres házi segítségnyújtásban részesülők száma intézményenként, illetve szolgáltatónként nem haladhatja meg a házi segítségnyújtásban részesülő személyek számának háromszorosát. Ha a csak jelzőrendszeres házi segítségnyújtásban részesülő ellátott házi segítségnyújtást igényel, és a külön jogszabályban meghatározott gondozási szükséglete fennáll, a részére jelzőrendszeres házi segítségnyújtást biztosító köteles a házi segítségnyújtást is nyújtani. (5) Jelzőrendszeres házi segítségnyújtást csak házi segítségnyújtásra működési engedéllyel rendelkező intézmény, szolgáltató biztosíthat. A csak jelzőrendszeres házi segítségnyújtásban részesülők száma intézményenként, illetve szolgáltatónként nem haladhatja meg a házi segítségnyújtásban részesülő személyek számának háromszorosát. Ha a csak jelzőrendszeres házi segítségnyújtásban részesülő ellátott házi segítségnyújtást igényel, és a külön jogszabályban meghatározott gondozási szükséglete fennáll, a részére jelzőrendszeres házi segítségnyújtást biztosító köteles a házi segítségnyújtást is nyújtani.

A kistérségi szociális feladatellátást érintő jogszabályi változások, évi működési feltételek A 37/2007.(XII.22.)SzMM rendelet 22. § (4) bekezdése: az SzMM rendelettel megállapított új szakmai szabályok és létszámfeltételek biztosításának határideje: Legkésőbb december 31.: működési engedély módosítása, ismételt működési engedély Legkésőbb december 31.: működési engedély módosítása, ismételt működési engedély január 1.: működési engedély változatlan január 1.: működési engedély változatlan

A kistérségi szociális feladatellátást érintő jogszabályi változások, évi működési feltételek A 37/2007.(XII.22.)SzMM rendelet 22. § (5) bekezdése: A kétirányú kommunikációra vonatkozó szabályok biztosításának határideje: december 31. (azon intézmények vonatkozásában, amelyek január 1. napján már rendelkeztek jogerős működési engedéllyel a jelzőrendszeres házi segítségnyújtásra) (azon intézmények vonatkozásában, amelyek január 1. napján már rendelkeztek jogerős működési engedéllyel a jelzőrendszeres házi segítségnyújtásra)

Személyi feltételek Házi segítségnyújtás 6 fő ellátottanként - 1 fő szociális gondozó 6 fő ellátottanként - 1 fő szociális gondozó 5 vagy több főállású szociális gondozó esetén - 1 fő vezető gondozó 5 vagy több főállású szociális gondozó esetén - 1 fő vezető gondozó (Az egyszemélyes szolgálat kivételével tiszteletdíjban részesíthető társadalmi gondozók is alkalmazhatók, számuk azonban nem haladhatja meg a szakképzett gondozók számát. A társadalmi gondozó csak bizonyos feladatokat végezhet.) (Az egyszemélyes szolgálat kivételével tiszteletdíjban részesíthető társadalmi gondozók is alkalmazhatók, számuk azonban nem haladhatja meg a szakképzett gondozók számát. A társadalmi gondozó csak bizonyos feladatokat végezhet.) Jelzőrendszeres házi segítségnyújtás 40 készülékenként legalább 2 fő szociális gondozó

Tárgyi feltételek Házi segítségnyújtás Az ellátottak számára nyitva álló helyiség (a működési engedélynek tartalmaznia kell annak pontos címét) Az ellátottak számára nyitva álló helyiség (a működési engedélynek tartalmaznia kell annak pontos címét) Munkaruha, védőruha Munkaruha, védőruha Fertőzésmentes lakókörnyezet Fertőzésmentes lakókörnyezet Fertőző beteg gondozása esetén ki kell jelölni egy gondozót, aki a fertőző állapot időtartama alatt kizárólag a fertőző beteget gondozza. Ebben az esetben a fertőzés elkerülése érdekében szükséges tárgyi feltételeket és felkészítést biztosítani kell. Fertőző beteg gondozása esetén ki kell jelölni egy gondozót, aki a fertőző állapot időtartama alatt kizárólag a fertőző beteget gondozza. Ebben az esetben a fertőzés elkerülése érdekében szükséges tárgyi feltételeket és felkészítést biztosítani kell. Jelzőrendszeres házi segítségnyújtás Az ellátottak számára nyitva álló helyiség (a működési engedélynek tartalmaznia kell annak pontos címét) Az ellátottak számára nyitva álló helyiség (a működési engedélynek tartalmaznia kell annak pontos címét) Segélyhívásokat folyamatosan fogadó diszpécserközpont / folyamatos készenléti rendszer Segélyhívásokat folyamatosan fogadó diszpécserközpont / folyamatos készenléti rendszer Szakmai központ/ok (30 percen belüli helyszínre érkezés) Szakmai központ/ok (30 percen belüli helyszínre érkezés)

Tárgyi feltételek Házi segítségnyújtás Jelzőrendszeres házi segítségnyújtás Egy szakmai központ keretében legalább 40 segélyhívó készüléket kell kihelyezni. Egy szakmai központ keretében legalább 40 segélyhívó készüléket kell kihelyezni. Műszaki rendszer: az ellátottnál elhelyezett segélyhívó készülék, jelzést továbbító berendezés, jelzés fogadására alkalmas vevőberendezés, ügyeleti személyi számítógép ügyeleti szoftverrel Műszaki rendszer: az ellátottnál elhelyezett segélyhívó készülék, jelzést továbbító berendezés, jelzés fogadására alkalmas vevőberendezés, ügyeleti személyi számítógép ügyeleti szoftverrel A műszaki rendszernek alkalmasnak kell lennie az események dokumentálására, az önellenőrzésre, a szociális gondozó helyszínre érkezésének nyugtázására, valamint a kétirányú kommunikációra. A műszaki rendszernek alkalmasnak kell lennie az események dokumentálására, az önellenőrzésre, a szociális gondozó helyszínre érkezésének nyugtázására, valamint a kétirányú kommunikációra. Gondozó saját felszerelése: mobiltelefon, készenléti táska, gyors helyszínre érkezéshez szükséges feltételek. Gondozó saját felszerelése: mobiltelefon, készenléti táska, gyors helyszínre érkezéshez szükséges feltételek. A segélyhívó készüléknek testen viselhetőnek, ütés- és cseppállónak kell lennie. A segélyhívó készüléknek testen viselhetőnek, ütés- és cseppállónak kell lennie.

A kistérségi szociális feladatellátást érintő jogszabályi változások, évi működési feltételek 1. A csak jelzőrendszeres házi segítségnyújtásban részesülők száma intézményenként nem haladhatja meg a házi segítségnyújtásban részesülő személyek számának háromszorosát 2. Jelzőrendszeres házi segítségnyújtás: egy szakmai központ keretében legalább 40 segélyhívó készüléket kell elhelyezni

Kecskemét és Térsége Többcélú Társulás Házi segítségnyújtjás Társult önkormányzatokMűködési engedély Kecskemét ESZII Városföld Lajosmizse EGYSZI Felsőlajos Helvécia Helvéciai Mikrotérségi Szoc.Szolgáltató Központ Ballószög Jakabszállás Kerekegyháza Humán Szolgáltató Központ Kunbaracs Jelzőrendszeres házi segítségnyújtás Társult önkormányzatokMűködési engedély Kecskemét ESZII Városföld Lajosmizse EGYSZI Felsőlajos Orgovány Közép-Homokhátsági Kistérségi Jelzőrendszeres Házi Gondozási Társulás Ballószög Helvécia Jakabszállás Izsák Kerekegyháza Humán Szolgáltató Központ Ágasegyháza Fülöpháza Ladánybene Kunbaracs Tiszakécske Egyesített Szociális Intézmény Lakitelek Nyárlőrinc Szentkirály Tiszaug

A települési önkormányzat kötelezető feladata Minden települési önkormányzat: étkeztetés étkeztetés házi segítségnyújtás házi segítségnyújtás lakosságszámtól függő szociális szolgáltatások lakosságszámtól függő szociális szolgáltatások szociális szolgáltatásokhoz való hozzáférés szociális szolgáltatásokhoz való hozzáférés

A települési önkormányzat kötelezető feladata Lakosságszámtól függő: fő: étkeztetés, házi segítségnyújtás és családsegítés fő: 1. alatti + idősek nappali ellátása fő: 2. alatti + jelzőrendszeres házi segítségnyújtás + hajléktalan személyek, fogyatékos személyek, szenvedélybetegek, pszichiátriai betegek nappali ellátása (demens + autista személyek is)

A települési önkormányzat kötelezető feladata fő: 3. + átmeneti elhelyezést nyújtó ellátást fő: 4. + utcai szociális munka Megyei jogú város: Valamennyi alapszolgáltatás Valamennyi alapszolgáltatás Átmeneti elhelyezés Átmeneti elhelyezés Lakossági igényektől függő legalább két további tartós bentlakásos intézménytípus (p.: fogyatékosok otthona, fogyatékos személyek rehab. Intézménye stb.) Lakossági igényektől függő legalább két további tartós bentlakásos intézménytípus (p.: fogyatékosok otthona, fogyatékos személyek rehab. Intézménye stb.)

Köszönöm megtisztelő figyelmüket!