Intelligencia és képességrendszerek elmélete és vizsgálata

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
BEVEZETÉS A PSZICHOLÓGIÁBA 3.
Advertisements

„Tanulás az, ha rájövünk arra, amit már tudunk. Cselekvés az, ha megmutatjuk, hogy tudjuk. Tanítás az, ha másokat emlékeztetünk arra, hogy ő k is éppolyan.
A közoktatás és a tudás (Csapó Benő: A tanulás és tanítás tudományos megalapozása) Elmúlt évszázad: az iskolázás gyors expanziója → Kimerült! Tartalék:
Matematika kompetencia
Információs és kommunikációs technikák szerepe a szakképzésben
Pályaorientációhoz kapcsolódó kompetencia mérések és értékelés (mit, miért mérünk, eredmények)
A Bálint Márton Általános és Középiskola
AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK FEJLESZTÉSÉNEK ALAPELVEI Őszi Tamásné Autizmus Alapítvány.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
A problémamegoldó gondolkodás fejlesztésének módszertana
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
A megismerésről másként – konstruktivista pedagógia
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
A tanulási problémák diagnosztikája és terápiája
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A DIFFERENCIÁLT OKTATÁS
Kétnyelvűség és kognitív fejlődés 1. Kétnyelvűség és intelligencia.
MTA - SZTE Képességfejlődés Kutatócsoport XIII. Országos Neveléstudományi Konferencia Eger, november 7-9. A természettudományos tudás és alkalmazásának.
A diákok megismerésének lehetőségei - szükségessége
Kompetencia alapú oktatás bevezetése az alsó tagozaton
A matematikai kompetencia jellemzői, fejlesztése, módszerei
Az intelligencia.
 A nyelv megismerése mint  Kommunikációs eszköz  A tanulás eszköze  Árnyalt és reflexív ismeretek a nyelvről  A társadalom belső kohéziójának.
Budapest, „Az ember csak azt érti meg, amire maga jön rá; amit készen kap, anélkül, hogy lélekben megdolgozna érte, az egyik fülén be, a másikon.
Általános, speciális kompetenciák Negyedik félév.
A SZOCIÁLIS KÉSZSÉGEK ÉS KÉPESSÉGEK FEJLESZTÉSE
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
Terézvárosi Nevelési Tanácsadó és Pedagógiai Szakszolgálat
Tehetséggondozás a könyvtárban Eger, december 10. Hock Zsuzsanna Mérei Pedagógiai Intézet
Bevezető előadás ANDRAGÓGIA IFJÚSÁGSEGÍTŐKNEK Az akkreditált, iskolai rendszerű, felsőfokú szakképzésben 1. előadás.
Gondolkodás, intelligencia
Értelmi fogyatékosságok kórtana
Az iskolai teljesítményt befolyásoló mentális és affektív tényezők
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
I. Előadás Az anyanyelvi nevelés alapjai, célja, területei és elvei
Az informatika tanítása Montessori-jellegű iskolában
SZTE BTK Spanyoltanár MA
A feladatok szerepe Kaposi József.
ÖRÖKLÉS, KÖRNYEZET, NEVELÉS
Az intelligencia körülhatárolása és mérése
A team-munka elméleti alapjai
Gyermekkori pszichopatológia
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
A pszichológia tárgya mentális folyamatok viselkedés.
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
Az első és második nyelv elsajátítás elméletei
INTELLIGENCIA, KREATIVITÁS
SPECIÁLIS TANULÁSI NEHÉZSÉGEK
FD - FEJLŐDÉSI DISZKALKULIA vizsgálata és terápiája DL lapokkal
A zene transzfer hatása a roma gyermekek tehetséggondozásában
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
Harmadik matematikakönyvem
Szeretettel köszöntöm
Inklúzív nevelés Magyarországon
Tudás és képesség az OKKR-ben Pajkossy Péter Kognitív Tudományi Tanszék Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem.
Klasszikus (lineáris) Generatív Fonológia
Tehetséggondozás 1962 óta ének-zene tagozat indításával.
Készítette: Csibi-Gungl Adrienn Konzulens : Gáspár János.
A virtuális víz nyomában. A témaválasztás indoklása: A környezetért érzett felelősség Ökoetika Vízkészlet végessége környezeti, társadalmi és szellemi.
Képes Érzelmi Intelligencia Teszt a éves korosztály számára
A felnőttek bevonásának fejlesztése a kora gyermekkori oktatásba Chris Pascal, prof. és Tony Bertram, prof.
A KONSTRUKTÍV ÉLETVEZETÉS MINT NEVELÉSI ÉRTÉK
A nyelvi tudatosság fejlesztése Meixner Iskola, Szakmai nap
Tóth Zoltán (DE) – Szalay Luca (ELTE)
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
Túl a tanórán Művészetek és a fejlődő, kibontakozó ember
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

Intelligencia és képességrendszerek elmélete és vizsgálata A Woodcock-Johnson Kognitív Képességek Tesztjének alkalmazási lehetőségei 1

Intelligencia és IQ INTELLIGENCIA IQ Intelligenciahányados Fejlett értelmi képesség, amely az élet problémáinak megértésében és hatékony megoldásában nyilvánul meg. A tapasztalatokból való tanulás, az elvont fogalmakban gondolkodás és a környezet hatékony kezelésének képessége. Intelligenciahányados Az egyén szellemi teljesítőképességének számszerű mértéke. Az intelligenciatesztek eredményeinek közlésére használt skálaegység, amely a mentális kor és az életkor hányadosán alapszik.

Az IQ eloszlása és egyéb fontos fogalmak Életkori ekvivalencia Százalékrang Sztenderd pontérték Fejlődési zóna Szórt képességstruktúra Kiegyenlített képességstruktúra

A Woodcock-Johnson Kognitív Képességek Tesztje

A WJ teszt pedagógiai értelmezési lehetőségei I A WJ teszt pedagógiai értelmezési lehetőségei I. VERBÁLIS KÉPESSÉGEK (VK) Kultúrafüggő Utasítások követése Értő olvasás Korlátozott kód Kidolgozott kód „kidumáló” gyerekek

A WJ teszt pedagógiai értelmezési lehetőségei II A WJ teszt pedagógiai értelmezési lehetőségei II. GONDOLKODÁSI KÉPESSÉGEK (GK) EMLÉKEZÉS NEVEKRE Betűtanulás folyamata Szóbeli tananyag Kreativitás TÉRI RELÁCIÓK Fizikai tér Pszichés tér HANGMINTÁZATOK Helyesírás Nyelvelsajátítás MENNYISÉGI GONDOLKODÁS Nem matematika, de még is

A WJ teszt pedagógiai értelmezési lehetőségei III A WJ teszt pedagógiai értelmezési lehetőségei III. KOGNITÍV HATÉKONYSÁG (KH) VIZUÁLIS PÁROSÍTÁS Gyorsaság Többletidő Egyéb befolyásoló tényezők Személyiségvonás SZÁMOK FORDÍTOTT SORRENDBEN Fonológiai hurok Manipuláció (Központi végrehajtó rendszer)

KITEKINTÉS Nevelés hatása Kultúra hatása Felelősségünk a képességek megfelelő fejlődésének segítése terén

Köszönjük a figyelmet! Bujdosó Rita Feketéné Zsigó Marietta Gyógypedagógus Feketéné Zsigó Marietta Pedagógiai szakpszichológus