Intelligencia és képességrendszerek elmélete és vizsgálata A Woodcock-Johnson Kognitív Képességek Tesztjének alkalmazási lehetőségei 1
Intelligencia és IQ INTELLIGENCIA IQ Intelligenciahányados Fejlett értelmi képesség, amely az élet problémáinak megértésében és hatékony megoldásában nyilvánul meg. A tapasztalatokból való tanulás, az elvont fogalmakban gondolkodás és a környezet hatékony kezelésének képessége. Intelligenciahányados Az egyén szellemi teljesítőképességének számszerű mértéke. Az intelligenciatesztek eredményeinek közlésére használt skálaegység, amely a mentális kor és az életkor hányadosán alapszik.
Az IQ eloszlása és egyéb fontos fogalmak Életkori ekvivalencia Százalékrang Sztenderd pontérték Fejlődési zóna Szórt képességstruktúra Kiegyenlített képességstruktúra
A Woodcock-Johnson Kognitív Képességek Tesztje
A WJ teszt pedagógiai értelmezési lehetőségei I A WJ teszt pedagógiai értelmezési lehetőségei I. VERBÁLIS KÉPESSÉGEK (VK) Kultúrafüggő Utasítások követése Értő olvasás Korlátozott kód Kidolgozott kód „kidumáló” gyerekek
A WJ teszt pedagógiai értelmezési lehetőségei II A WJ teszt pedagógiai értelmezési lehetőségei II. GONDOLKODÁSI KÉPESSÉGEK (GK) EMLÉKEZÉS NEVEKRE Betűtanulás folyamata Szóbeli tananyag Kreativitás TÉRI RELÁCIÓK Fizikai tér Pszichés tér HANGMINTÁZATOK Helyesírás Nyelvelsajátítás MENNYISÉGI GONDOLKODÁS Nem matematika, de még is
A WJ teszt pedagógiai értelmezési lehetőségei III A WJ teszt pedagógiai értelmezési lehetőségei III. KOGNITÍV HATÉKONYSÁG (KH) VIZUÁLIS PÁROSÍTÁS Gyorsaság Többletidő Egyéb befolyásoló tényezők Személyiségvonás SZÁMOK FORDÍTOTT SORRENDBEN Fonológiai hurok Manipuláció (Központi végrehajtó rendszer)
KITEKINTÉS Nevelés hatása Kultúra hatása Felelősségünk a képességek megfelelő fejlődésének segítése terén
Köszönjük a figyelmet! Bujdosó Rita Feketéné Zsigó Marietta Gyógypedagógus Feketéné Zsigó Marietta Pedagógiai szakpszichológus