Adatgyűjtés Kérdőív és kérdéstípusok Kérdőívek nyíltak és rövidek legyenek Kérdéstípusok: –Nyitott –Zárt –Többszörös válaszlehetőség –…

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Fogyasztói magatartás I.
Advertisements

A tanárképzés új szerepl ő je: a mentor Kotschy Beáta Eszterházy Károly F ő iskola Kotschy Beáta Eszterházy Károly F ő iskola 2009.
Az autizmusról É l e t e m a s p e r g e r - s z i n d r ó m á v a l.
Marketing alapfogalmak
Kérdések a második zh-hoz
Vid é kfejleszt é s 2013 ut á n Mag ó cs Krisztina, V Á TI Nkft m á jus 31. Szakmai műhely, Budapest.
A MARKETING FOLYAMATA.
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A társadalmi felelősségvállalás jelentősége, érvényre juttatása Huber Helga szakértő Tel:
1 Sajtótájékoztató Kis Gergely Ügyvezető igazgató Madar Norbert Tanácsadó Palocsay Géza COO
Ráczné Dr. Rózsa Katalin projektvezető A DASZK fő feladatai TÁMOP /2-2F
A fogyasztóvédelmi hatóság hatásköre, illetékessége és eljárása a villamosenergia-, földgáz-, víziközmű-, távhő- és hulladékgazdálkodási közszolgáltatás.
MENTORHÁLÓZAT SZEREPE A KIVÁLTÁSI FOLYAMATBAN Intézményi Férőhely Kiváltást Támogató Országos Hálózati Találkozó November 17.
Természetbeni juttatások – egyes béren kívüli juttatások.
A PIACBEFOLYÁSOLÁS TERVEZÉSE Az 5M rendszere 1. A Brief.
ÖVEGES KONFERENCIA Mosonmagyaróvár június 27.
Bemutatkozás Fodor Noémi Gépészmérnök – mérnöktanár Környezetirányítási szakértő TAR-ZERT Auditor Minőségirányítási vezető.
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Turisztikai desztináció- menedzsment és klaszter Tóthné Bánszki Zsuzsa Észak-magyarországi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht.
A KÖZBESZERZÉS JÖVŐJE május 26.. A KÖZBESZERZÉS JÖVŐJE Beszerzés vs. közbeszerzés Az új közbeszerzési törvény tükrében Willinger Kornél NVMT Elnökségi.
Környezeti fenntarthatóság. A KÖRNYEZETI FENNTARTHATÓSÁG JELENTÉSE A HELYI GYAKORLATBAN Nevelőtestületi ülés,
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési.
BEST-INVEST Független Biztosításközvetítő Kft.. Összes biztosítási díjbevétel 2004 (600 Mrd Ft)
TEROTECHNOLÓGIA Az állóeszközök újratermelési folyamata.
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Gazdasági informatika - bevezető
Reflexiók a társadalmi és a nonbusiness marketing fogalmi kérdéseihez
DIGITÁLIS VÁSÁRLÁSOK, GENERÁCIÓS KÜLÖNBSÉGEK
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
TÁJÉKOZTATÓ ÉS INDÍTÓ BESZÉLGETÉS A LABORVEZETŐKNEK ÉS MINŐSÉGÜGYI MEGBÍZOTTJAIKNAK SZÓLÓ TANFOLYAM TÉMÁIRÓL, SZERVEZÉSÉRŐL EŐZMÉNYEK Korábbi laborvezetői.
Megjegyzések Dinya László vitaindító tanulmányához
Dr. Kovács László Főtitkár
A helyzet jó, de nem teljesen reménytelen. A háztartás pénze és ideje.
„Társadalmi Innovációk generálása Borsod-Abaúj-Zemplén megyében”
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
Készítette: Körmendy Éva, Bartók Tamásné előadásának felhasználásával
Kispálné Horváth Mária
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
Teljesítményértékelési rendszer
Követelményelemzés Cél: A rendszer tervezése, a feladatok leosztása.
SZÁMVITEL.
Kockázat és megbízhatóság
A földrajzi kísérletek szervezése és végrehajtása
Munkavégzésre irányuló jogviszonyok
A külső környezet elemei
A létminimum-számítás megújítása
Vállalatgazdaságtan (BAI0030L; GZB2320L) 2017/18 tanév I. félév
A márkázás Marketing gyakorlat 6..
Feladatrendszerek és közszolgáltatások alprogram
Cipész, maradj a kaptafánál!
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
A könyvtár mint rendszer
A hatékony adományozás eszközei igazgató, Magyar Adományozói Fórum
Új pályainformációs eszközök - filmek
Szabványok, normák, ami az ÉMI minősítési rendszerei mögött van
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Vállalati emberi erőforrás menedzsment Teljesítmény-menedzsment.
Háztartási termelés, család, életciklus
Állampolgári jogok és kötelességek
LEADER LEADER Intézkedések a Déli Napfény LEADER Egyesület területén
REKLÁMESZKÖZÖK ÉS REKLÁMHORDOZÓK
GAZDASÁGI ALAPISMERETEK
Online pénztárgépadatok felhasználása a kiskereskedelmi statisztikában
A tudáspiacok.
A gazdasági fejlettség mérőszámai
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
SzZrt. felelős játékszervezési tevékenysége
A program értékelése Kerekasztal beszélgetés
A munkavédelem szervezeti struktúrája 2015-től
Előadás másolata:

Adatgyűjtés Kérdőív és kérdéstípusok Kérdőívek nyíltak és rövidek legyenek Kérdéstípusok: –Nyitott –Zárt –Többszörös válaszlehetőség –…

4. A MIR lényege

Marketinginformáció-rendszer (MIR) Emberek, berendezések és eljárások összessége, melyek összegyűjtik, rendszerezik, elemzik, értékelik majd eljuttatják a szükséges, pontos és időszerű információt a marketing döntéshozóihoz

A MIR szükségessége Marketing fejlődése (lokálistól a globálisig) Fogyasztói igények kifinomultabbá váltak Az árversenyt felváltja a nem árjellegű verseny (vásárlásösztönzés, reklám, jövedelmek növekedése, stb.)

Marketing döntések és információtartalmak MIR Marketing- Menedzsment Elemzés Tervezés Végrehajtás Ellenőrzés Marketing- Környezet Célpiacok Marketing- csatornák Versenytársak Közvélemény Makrokörnyezet

Fogyasztói magatartás és az igények megismerése

Alapfogalmak Fogyaszt á s: –az egy é nek saj á t(os) sz ü ks é gleteinek é s ig é nyeinek term é kekkel, szolg á ltat á sokkal t ö rt é nő kiel é g í t é se Fogyaszt ó i piac –azon egy é nek é s h á ztart á sok ö sszess é ge, akik/amelyek szem é lyes fogyaszt á sra v á s á rolnak vagy vesznek ig é nybe term é keket, szolg á ltat á sokat

Fogyaszt ó i magatart á s/viselked é s –a javak megszerz é se/v á s á rl á sa/elfogad á sa é s haszn á lata sor á n t ö rt é nő megnyilv á nul á sok, tev é kenys é gek (pl. é rt é kel é s, v á laszt á s) ö sszess é ge A fogyaszt ó i magatart á s vizsg á lata – a marketingmunka ir á ny á nak meghat á roz á sa é rdek é ben v é gzett interdiszciplin á ris kutat á si, elemz é si tev é kenys é g, mely jellemzi, le í rja é s megmagyar á zza a fogyaszt ó i viselked é s t ö megszerű jelens é geit, illetve előrejelzi a fogyaszt ó i viselked é s alakul á s á t

A fogyasztói magatartás alapkérdései, jellemző dimenziói … választ adnak arra, hogy az adott termék/szolgáltatás esetében jellemzően

Kik alkotják a piacot? (occupants) Ki vesz részt, ki a fontos személy a döntésben? (organisation) Mit vásárolnak? (objects) Milyen kritériumok alapján választanak? (objectives) Hogyan vásárolnak? (operations) 7 O Hol vásárolnak? (outlets) Mikor vásárolnak? (occasions) A kik, mit, hogyan, mikor, hol kérdések